Česta pitanja

Možemo li sami postaviti oglašavanje na Googleu ili je za to potrebna agencija?
Svakako je, ako imate mogućnosti, bolja opcija agencija obzirom da često ljudi prokušaju sami postaviti i voditi kampanje zbog čega imaju negativna iskustva i nikakve povrate.

  ... Saznajte više
Je li dopušteno oglašavanje odvjetnika i odvjetničkih ureda na Googleu?
Oglašavanje odvjetnika i odvjetničkih ureda na Googleu je dozvoljeno. Potrebno je pridržavati se određenih pravila koja propisuje odvjetnička komora, ali kampanje se mogu aktivno provoditi uz potrebne odobrenja i usklađenost s pravilima. Jel bi to bilo to otprilike? I dolje onda gumb "saznaj više" koji linka na video.


  ... Saznajte više
Što je geo-targetiranje?
Geo-targetiranje je praksa dostavljanja različitih sadržaja ili oglasa korisnicima ovisno o njihovoj geografskoj lokaciji. Facebook i Google omogućuju funkciju prikazivanja oglasa na točno određenom geografskom području, što je neizostavan korak prilikom postavljanja svake kampanje koji omogućuje dosezanje željene ciljne skupine. ... Saznajte više
Što je kanibalizacija ključnih riječi i kako je riješiti?
podrazumijeva da na vašoj web stranici postoji već broj istih ili sličnih sadržaja koji se mogu pojaviti u rezultatima pretraživanja za isti upit. Optimizacijom članaka za slične upite pretraživanja, mogu se umanjiti šanse za međusobno rangiranje.

Ako sadržaj na svojim stranicama obogaćujete sličnim ili istim riječima ili izrazima, riskirate upravo to - kanibalizaciju ključnih riječi. Tim postupkom sami sebi umanjujete šansu da se baš vaša stranica pojavi u rezultatima pretraživanja jer će Google za određeni upit prikazati samo 1 ili 2 rezultata s iste domene, osim u slučajevima domene visokog autoriteta kada bi se moglo prikazati najviše 3 rezultata.
Kanibalizacijom se... Saznajte više
Kada vam je cilj brand awareness (povećanje svijesti o robnoj marki) - što možete očekivati?
Želim povećati svijest o svojem brendu? Jeste li se zapitali što s time dobivate? Želite zadržati povrat ulaganja na dobroj razini, ali i potrošiti određeni iznos kako bi putem oglašavanja upoznali potencijalne, buduće kupce sa svojim proizvodima. To je jako teško, puno puta gotovo nemoguće.

. To su dva potpuno drugačija načina komunikacije. Potpuno drugačiji način komunikacije s ciljanom publikom na ponekad različitim marketinškim kanalima.

Kada tek počinjete svoje poslovanje, svakodnevno gledate koliko ulažete, a koliko zauzvrat ostvarujete prodajom. No, dođe trenutak kada iskoristite svoju trenutnu ciljanu publiku i tražite dalje, tražite nešto “veće”.

Uvijek će biti... Saznajte više
Što je CTA gumb i koje su najbolje prakse?

je element web stranice koji često može biti detalj koji čini razliku, ali nikada se ne smije natjecati s ostalim elementima na stranici. Što se pod time misli?

ono su što realizira prodaju, generira potencijalne klijente i povećava prihod, pa se upravo zbog toga ne bi smjeli natjecati za pozornost s drugim, manje važnim elementima na stranici.

Poziv za akciju bi trebao biti okružen bijelim, čistim prostorom ili upečatljivim prostorom koji se odmah uočava, a svaka landing stranica zaslužuje imati samo jedan CTA gumb!

Kada se govori o mjestu gdje je najbolje da smjestiti CTA gumb osnovna ideja je da ga postavite... Saznajte više
Kako postaviti oglas na Google?
Ovisno o načinu na koji strukturirate svoj račun za Google oglase, takvu ćete imati kontrolu nad time kada i kako će se Google oglasi prkazivati. Prvo je potrebno otvoriti Google Ads račun. Nakon toga kreirate kampanju koja se sastoji od više grupa oglasa. Bitno je odrediti budžet koji ste spremni potrošiti te ključne riječi za koje želite da se Google oglasi prikazuju.

Jednostavno rečeno, način na koji strukturirate svoj račun za Google oglase nad prikazivanjem oglasa. 

Imajte na umu da će dobro strukturirani račun:


Prije postavljanja i pokretanja Google oglasa važno je razumjeti... Saznajte više
Koliko ključnih riječi moram imati u Google Ads grupama?
Kada je riječ o Google Ads kampanjama, tipičan odgovor za broj ključnih riječi unutar jedne grupe oglasa je i nikako Morate imati na umu da je ova informacija samo smjernica i nije urezana u kamen. Na kraju dana je najvažnija stvar da su ključne riječi u svakoj grupi oglasa usko povezane jedna s drugom tako da možete stvoriti što specifičniji tekst oglasa. 



Postoji mnogo čimbenika koji utječu na to koliko ćete u jednoj grupi oglasa imati ključnih riječi. Broj potrebnih ključnih riječi će se razlikovati od svakog oglašivača pa je važno imati predodžbu o tome što... Saznajte više
Što je impression share u Google Adsu?
Impression Share u Google Adsu (IS) označuje udio pojavljivanja oglasa. Udio pojavljivanja je postotak pojavljivanja koje Google oglasi ostvare u usporedbi s ukupnim brojem mogućih pojavljivanja koji bi ti isti oglasi mogli ostvariti. Podatak je dostupan na razini ključne riječi, grupe oglasa i kampanje. 



je vitalni mjerni podatak koji često ostaje neprimijećen kada se promatra cjelokupni uspjeh i izvedba Google kampanje. Naime, ovaj je mjerni podatak dobar način za dobivanje uvida u to  odlučite li nešto popraviti unutar kampanje. Na primjer:
Također, udio pojavljivanja govori o:

Kada ste u... Saznajte više
Top 8 prednosti oglašavanja na YouTube kanalu
Oglašavanje na YouTube kanalu putem Google Adsa otvara brojne mogućnosti. YouTube promotivni videozapisi se ne usredotočuju na samu prodaju (kao što je to slučaj kod Search oglasa), već im je cilj privući korisnike, zabaviti ih i na inovativan način promovirati proizvode i/ili usluge. 



Prema Alexi, YouTube je na internetu, odmah nakon Googlea. Za one koji ne znaju, Alexa je online tvrtka (podružnica Amazona) koja rangira web stranice i ostali online sadržaj prema ukupnoj online posjećenosti.

Na ovoj platformi korisnici mogu postavljati, pregledavati i ocjenjivati videozapise, pa želite li u trenutku njihova pretraživanja i pregledavanja... Saznajte više
Što je CTR ili Click Through Rate?
CTR ili Click Through Rate je važna metrika u digitalnom marketingu. CTR je postotak koji pokazuje koliko je puta oglas zavrijedio klik u odnosu na ukupan broj prikaza. CTR Matematički možemo prikazati kao Klikovi/Prikazi * 100.


Digitalni marketing je velika prekretnica u svijetu promocija jer je prvi kanal koji omogućuje precizno praćenja ROI-a. Prije pojave alata za internet marketing nitko nije moga izračunati koliki je npr. CTR nekog novinskog oglasa. 

Upravo to je bitan podatak kako bi mogli izračunati koliko ljudi je na osnovu vašeg oglasa poduzelo željenu radnju. 

Mogli smo znati koliko kupona... Saznajte više
Razlika između search i display Google Ads oglasa
Search oglasi su tekstualni oglasi koji se prikazuju zajedno s rezultatima pretraživanja. Pretraživanjem određenog pojma Google će vam ponuditi i oglas koji je relevantan za postavljeni upit. Display ili slikovni oglasi će se prikazivati na stranicama koje koriste AdSense i sadržajno su povezane s onim što oglašavate. 



Tako nam često javlja o novostima vezanim za , novim SEO praksama i drukčijim algoritmima pretraživanja sadržaja web stranica.

Iako jednom postavljen search ili display oglas izgleda trivijalno, samo postavljanje nikako nije beznačajno. Samo , pa je zato najbolje da taj posao prepustite drugima.

Prva pogreška koju... Saznajte više
Utječe li brzina web stranice na Googleov Quality Score?
je Googleova procjena kvalitete Veća ocjena kvalitete može utjecati na nižu cijenu licitacija i na bolju poziciju oglasa. Za što bolje korisničko iskustvo uvelike utječe i . Do prije morali smo paziti samo na desktop učitavanja no od sredine ove godine morat ćemo pripaziti i na učitavanje stranica na mobilnim zaslonima.


Google je sredinom srpnja najavio velike promjene u vezi faktora koji utječu na mobilno rangiranje.

Iako je brzina otvaranja web stranice bila uvijek jedan od faktora u određivanju organskog rangiranja i AdWordsove ocjene kvalitete (Quality Score), Google je odlučio da... Saznajte više
Kako povezati Google AdWords i Google Analytics račun
Google AdWords odličan je alat koji daje kao što su potrošeni budžet, broj klikova, broj pojavljivanja i broj konverzija. Povezivanjem Google AdWordsa s Google Analyticsom možete saznati što se i kako su korisnici stupili u interakciju s vašom stranicom. To su sva bitna saznanja za

Iako Google AdWords nudi hrpu uvida u samu uspješnost oglasa, ide korak dalje i daje nam podatke vezane uz na web stranici i landing stranicama.

Tako možete saznati: Analyticsi također mogu identificirati cijeli (put korisnika) i sve korake koje je korisnik odlučio... Saznajte više
Može li se oglašavati preko AdWordsa bez stranice?
Iako nemate web stranicu, Google AdWords nudi mogućnost online oglašavanja putem kojeg će posjetitelji klikom na oglas doći na ili posebno kreiranu . AdWords Express je opcija izričito stvorena za mala poduzeća i oglašivače koji se po


Pokretanje vlastite tvrtke nikada nije bio niti će biti lak podvig. Pogotovo ako ste početnik i ako sa svim zadacima i znanjem koje bi jedan poduzetnik morao imati u malom prstu.

Usporedno s time, morate se pozabaviti dobavljačima, financijama, upravljati timom i planirati strategiju rasta tvrtke. Da ne spominjemo kako se još k tome morate... Saznajte više
Što je Google AdWords certifikat?
Google AdWords certifikat je koja dokazuje da je pojedinac prošao osnove i napredne aspekte Google AdWordsa. Google AdWords certifikat znači da vas Google prepoznaje kao Certifikat možete zaraditi putem Googleovog online programa za obuku nazvanog (Akademija za oglase).


Kako bi zaslužili certifikaciju, morate biti član Google Partnersa. Neke od prednosti dobivanja certifikata su:

Kreiranjem računa na Akademiji za oglase (Academy for Ads), dobit ćete pristup za različita područja u AdWords oglašavanju.

Kako bi postali certificirani, za početak ispit, tj. osnove i dodatni ispit prema želji:... Saznajte više
Što su Google AdWords nevažeći (invalid) klikovi?
(Invalid Clicks) su klikovi koji su nelegitimni, tj. nevažeći, nenamjerni ili su rezultat zlonamjernih softvera. Google pod pojmom nevažećih klikova smatra koji na povećavaju troškove oglašavanja. Iako Googleov tim za provjeru kvalitete oglasa pokušava spriječiti suludo plaćanje oglasa za nevažeći online promet, ipak je potrebno i manualno paziti na nevažeće klikove.

Najčešći primjeri nevažećih klikova su:


Google koristi uključujući praćenje dvostrukih IP adresa, praćenje informacija o sesijama korisnika i informacija o mreži, prati geografsko ciljanje i sve informacije web preglednika (web browsera).

koju Google koristi za otkrivanje... Saznajte više
Kolika je cijena klika na AdWords Display oglase?

S Google Display oglasima imate pristup milijunima web stranica, aplikacija i videa te možete doseći oko 93% svih internet korisnika. Zato je Google Display često bolji izbor za neka poduzeća te ostvaruje niži trošak po kliku. Prosječna cijena po kliku iznosi ispod 1$, dok je ona kod search oglasa između 1$ i 2$.



Cijena klika na AdWords Display oglas ovisi o Quality Scoreu - što je QS viši, to je trošak niži! Što je Quality Score? Quality Score je Googleov interni sustav rangiranja kvalitete i relevantnosti oglasa i ključnih riječi. Prema njemu Google određuje trošak po kliku... Saznajte više

Možemo li AdWords oglase prikazivat samo na određenoj lokaciji?

Google AdWords oglasi se mogu prikazivati na određenoj lokaciji, kao što su države, gradovi, teritoriji, pa i radijus oko neke lokacije. Google to omogućuje tako što prati korisničku IP adresu, lokaciju uređaja ili interes koji je korisnik pokazao za određenu lokaciju, npr. pretraživanjem lokacije na tražilici ili Google Maps, korištenjem domene specifične za tu lokaciju.

je jedna od osnovnih strategija s kojima svoje Google AdWords oglase prikazujemo što relevantnijoj skupini korisnika.

No, iako izgleda poprilično jednostavno, lokacijsko targetiranje nudi mnoge napredne opcije. Za poduzeća i brendove do kojih se može doći pješice (npr. restorani) ili čija je... Saznajte više

Zašto mi se oglas ne prikazuje stalno, već povremeno?

"We’re only showing your ad occasionally because of your budget."

Nakon ovakve poruke u AdWordsu, ljudi obično počnu plakati i zvati u pomoć. To je, na kraju krajeva, i najčešća poruka koja se pojavljuje kada se oglase ne prikazuje stalno, već povremeno.

Postoji mnogo razloga zašto se oglasi ne prikazuju stalno, a u nastavku donosimo one najčešće.

No, ono što na samom početku treba zapamtiti je da se za provjeru oglasa uvijek treba koristiti . Ovaj alat ne broji impresije prilikom pregleda oglasa te ne utječe na rezultate (npr. CTR). Također, Ad Preview Tool još preciznije pokazuje... Saznajte više

Gdje se sve prikazuju AdWords display oglasi?

Koliko Google znači u današnjem tehnološki prožetom svijetu možda najbolje govori sljedeća činjenica - svake sekunde se u svijetu obavi 2,3 milijuna pretraživanja na ovoj svjetskoj najvećoj tražilici.

A, prema WordStreamu, većina dobivenih rezultata pretraživanja se odnosi na .

Na kraju krajeva, - 2010. su ti razmjeri iznosili 66% iz search oglašavanja i 30% iz oglašavanja na Google Network stranicama (YouTube, Gmail itd.).

Agregirano, Google 96% svojih prihoda ostvaruje od oglašavanja!

To je ogroman iznos - gotovo 6,5 milijarde dolara - koji diktira budućnost i sadašnjost digitalnog oglašavanja.

Google svoje oglase generalno može podijeliti... Saznajte više

Zašto mi AdWords oglasi nisu odobreni?

Google konstantno uvodi i algoritama kako bi bolje regulirao kvalitetu oglasa.

No, koliko god si oglašivači tuku po glavi i postavljaju pitanje zašto im AdWords oglasi nisu odobreni, toliko takva Google politika koristi cijelom kolektivu - i oglašivačima, i korisnicima te, na kraju krajeva, i samom Googleu. Kako?

Ako oglašivači objavljuju , korisnici će na njih . Stoga će oglašivači trošiti više budžeta na AdWords oglašavanje te će zbog konkurencije kreirati kvalitetnije oglase. A sve će to navesti obje strane da se .

Tako je uglavnom i profesor emeritus mikroekonomije i informatičke ekonomije sa Sveučilišta... Saznajte više

Mogu li se AdWords oglasi prikazivati na određenom portalu?
Odlična mogućnost koju nudi Google AdWords je ta da se može postaviti prikazivanje oglasa na točno određenom portalu. Na primjer, ako prodajete turističke pakete i želite da se oglasi prikazuju na određenoj stranici o putovanjima tada možete oglase prikazivati na toj stranici. Isto tako, ako Vam je poznata web-lokacija koju posjećuju Vaši korisnici, postavite prikazivanje oglasa upravo na toj stranici. Ako ustanovite da oglašavanje na određenim stranicima ili web lokacijama odlično funkcionira, poželjno je povećati licitacije za lokaciju kako bi se povećalo potencijalno izlaganje na toj web-lokaciji. Isto tako, ako drugi položaji ne daju željene konverzije možete ih maknuti ili... Saznajte više
Kako pokrenuti AdWords kampanju?
Pokretanje AdWords kampanje je veoma jednostavno uz pomoć stručnjaka koji će se pobrinuti za cjeloukupno kreiranje i vođenje kampanje. Osnovne stvari koje su potrebne za pokretanje AdWords kampanje su:
  Nakon što su svi navedeni kriteriji definirani i postavljeni, Vaša AdWord kampanja je spremna za pokretanje. Jedino što Vam preostaje je da označite jednu ili više kampanja koje želite pokrenuti i nakon toga na kartici “Edit” iz padajućeg izbornika odaberite “Enabled”. To je to, Vaša kampanja je pokrenuta. Osim što Vam navedeni stupac omogućuje pokretanje kampanje, ovdje možete pauzirati ili potpuno ukloniti kampanju.... Saznajte više
Kako nadodati budžet u Adwords kampanju?
Ukoliko primjetite da se Vaš mjesečni budžet bliži kraju ili se već potrošio, vrijeme da ponovno uplatite budžet.

Prijavite se u svoj AdWords račun i u gornjem desnom kutu kliknite na ikonu te odaberite Billing & payments. Tada kliknite na Account budget, a zatim pronađite budžet koji želite ukloniti, urediti ili ukinuti. Kada pronađete proračun, pogledajte stupac “Action”. Da biste uklonili proračun na čekanju za aktivaciju ili pregled, kliknite na “Cancel”, a da bi ukinuli aktivnu narudžbu s ograničenim proračunom, kliknite na “End”.

Da biste uredili proračun, kliknite na “Edit”. Ovdje možete izmijeniti iznos proračuna, datum završetka,... Saznajte više
Koliko ključnih riječi je moguće imati u Adwords kampanji?
Odabir odgovarajućih ključnih riječi za kampanju omogućuje prikazivanje oglasa pravim korisnicima kojima ih želite prikazati. Vaše ključne riječi moraju se podudarati s izrazima koje bi mogući korisnici upotrijebili kako bi pronašli proizvode ili usluge koje nudite. Odlična vijest je ta što ne postoji ograničnje u broju ključnih riječi koje je moguće imati u AdWords kampanji. No, važno je napomenuti kako veliki broj ključnih riječi traži i veći budžet kampanje jer iznosi licitacija su veći. Ipak,optimalan broj ključnih riječi po grupi oglasa je između 10 i 20 ključnih riječi. ... Saznajte više
Što je remarketing? Kako se koristi?
Remarketing omogućuje prikazivanje oglasa korisnicima koji su već posjetili Vašu internetsku stranicu ili mobilnu aplikaciju. Na primjer, ukoliko korisnik napusti Vašu web lokaciju bez da je kupio proizvod, remarketing Vam može pomoći da se ponovno povežete s njim pomoću prikazivanja relevantnih ogalsa na različitim uređajima. Remarketing Vam može pomoći bez obzira je li vaš cilj povećanje prodaje, povećanje broja registracija ili promicanje svijesti o robnoj marki jer on može povećati povrat ulaganja (ROI) oglašivačima svih vrsta. ... Saznajte više
Kako iskoristiti bon od 400 kn koji nudi Google?
S obzirom da je Arbona Google Partner, ovlašteni smo Vam poslati promotivni bon za Google AdWords u vrijednosti od 400 kn. Kako bi iskoristili promotivni kupon morate zadovoljiti sljedeće uvjete: 
 
Ukoliko ispunjavate navedene uvjete, promotivni kupon možete aktivirati tako što unesete promotivni kod koji Vam je poslan putem maila. Promotivni bon aktivira se nakon Vaša AdWords kampanja potroši više od 100,00 kn u roku od 31 dana nakon unosa koda. ... Saznajte više
Koji su učinkoviti načini oglašavanja na internetu?
Online oglašavanje danas je neizbježan dio marketing strategije svakog poduzeća. Prisutnost na internetu te promocija vlastitih proizvoda i usluga izvrstan je način kako poboljšati prodaju te steći nove kupce.

Oglšaavanje na internetu često se naziva i Search Engine Marketing (SEM) ili Pay-per-click marketing (PPC).

Oglašavanje na internetu je vrlo učinkoviti, a sama cijena određuje se u većini slučajeva po kliku, te za vrlo maleni iznos možete postići da potencijalni kupac vidi vaš oglas, klikne na njega te napravi radnju na vašoj web stranici, a koja je bitna za vaše poslovanje. (npr.kupnja proizvoda).

Neki od načina oglašavanja na... Saznajte više
Koliko košta Google AdWords oglas?
Razumno je da se tijekom planiranja Google AdWords kampanje pitate: Koliko košta Google oglas? No, cijena Google oglasa nije ista za sve kampanje i za sve oglašivače, ona ovisi o mnogo faktora.

Google AdWords funkcionira kao jedna vrsta aukcije. Kada korisnik upiše ključnu riječ (koju koristite u kampanji) u tražilicu, Google na temelju "aukcije" određuje na kojem mjestu će se naš oglas prikazati korisniku.

Kako bi vaš oglas pronašao mjesto u aukciji, potrebno je prvenstveno odrediti bidding strategiju, a što znači određivanje fokusa na klikove, impresije ili konverzije. Većina oglašivača u svojim kampanjama koristi CPC bidding strategiju, što... Saznajte više
Kako odrediti budžet potreban za Adwords oglašavanje?
Donosimo Vam odgovor na pitanje kako odrediti budžeta koji je potreban za AdWords oglašavanje. Saznajte više
Zašto mi je potrebno Google Adwords oglašavanje?

Dvoumite se oko postavljanja Google Adwords oglašavanja i vjerojatno si postavljate različita pitanja. Treba li mi uopće Google Adwords oglašavanje? Zašto mi je potrebno Google Adwords oglašavanje? Što ću dobiti tim načinom oglašavanja? Google Adwords oglašavanje omogućava vam da privućete nove posjetitelje na vašu web stranicu, ostvarite više konverzija, povećate zaradu putem vaše web stranice, zadržite posjetitelje na vašoj web stranici.

Google Adwords oglašavanje vam omogućuje da sami kontrolirate troškove oglašavanja na dnevnoj razini, određujete koliko novca u kojem vremenskom periodu želite potrošiti, određujete ciljanu publiku kojoj želite da se vaš oglas prikazuje, na kojim jezicima i u kojim... Saznajte više

Kako iskoristiti Google AdWords promotivni kupon?

Google AdWords promotivni kupon naziva se još i vaučer ili kod, a nudi bonus na računu oglašivača. Kako iskoristiti Google AdWords promotivni kupon? Ukratko ćemo Vas provesti kroz cijeli postupak. Najprije kliknete na ikonu zupčanika i odaberete Naplata. Tamo ćete na stranici upravljanja promotivnim kuponima (kodovima) unijeti promotivni kupon na svoj račun. Važno je da kupon unesete prije nego što istekne rok njegove valjanosti jer nakon tog roka kupon više neće vrijediti. Kada unesete kupon na svoj račun ako odmah ne vidite bonus, neka vas to ne zabrinjava, najkasnije za 5 radnih dana bonus će se prikazati. Zatim, unesite vremenski... Saznajte više

Kako kontrolirati troškove Adwords oglasa?

Troškove AdWords oglasa možete sami kontrolirati jer vam AdWords omogućuje nadzor troškova oglašavanja. Kako kontrolirati troškove AdWords oglasa? Naime, sami odlučujete koliko ćete potrošiti na AdWords oglašavanje, prilikom kreiranja kampanje postavljate dnevni proračun i odabirete kako ćete potrošiti novac i u svakom trenutku možete promijeniti iznos koji želite trošiti.

Međutim, vaša reklama mora biti konkurentna, odnosno svaki put kada netko na Googlu pretražuje tada AdWords pokreće dražbu na temelju koje se utvrdi koji će se oglasi prikazati na stranici i na kojem mjestu. Zato je bitno da strategiju licitiranja postavite na temelju ciljeva, odnosno jesu li vam cilj klikovi,... Saznajte više

Kako izračunati Quality Score?

Ocjena kvalitete, odnosno Quality Score ocjenjuje se na skali od 1 do 10. Tri su čimbenika koja definiraju ocjenu kvalitete: očekivana stopa klikanja, relevantnost oglasa i doživljaj odredišne stranice.

Ocjena kvalitete zajednička je procjena ukupne izvedbe ključne riječi na dražbama oglasa. Svaka ključna riječ na temelju navedenih podataka dobiva ocjenu kvalitete na ljestvici od 1 do 10.

1 označuje najnižu ocjenu, dok je 10 najviša ocjena.

Ocjena kvalitete se može provjeriti na sljedeći način. Pri vrhu vašeg Google AdWords računa možete kliknuti na karticu Kampanje pa nakon toga na karticu Ključne riječi. U tablici sa statističkim podacima... Saznajte više

Što je to Display Network odnosno prikazivačka mreža?

Display Network ili prikazivačka mreža pomaže vam doprijeti do ljudi koji pregledavaju svoje omiljene web stranice, gledaju YouTube video, provjeravaju svoje Gmail račune ili koriste mobilne aplikacije.

Putem Google prikazivačke mreže se pomoću različitih formata oglasa povezujete sa korisnicima te na taj način možete zaokupiti njihovu pozornost u ranoj fazi kupnje.

Display Network vam omogućuje prikazivanje oglasa u pravo vrijeme i na pravom mjestu. No, da bi vaša display kampanja bila uspješna, vrlo je bitno ispravno postaviti ciljanje korisnika. Moguće je kontekstualno ciljanje na temelju ključnih riječi ili određenih tema iz područja kampanje. Također, postoji mogućnost... Saznajte više

Postoji li ograničenje za broj ključnih riječi na koje se može oglašavati?

Ključne riječi najbitnija su stavka za SEO, a za Internet oglašavanje one su jednako tako važne kako bi klijent jednostavnije i brže došao do proizvoda ili usluge koja ga zanima. Postavljanjem kvalitetnih ključnih riječi na AdWords kampanju osigurava se veća posjećenost, automatski i zarada na proizvodima ili uslugama za koje je oglas namijenjen. Važno je odabrati tražene ključne riječi kojima je konkurencija mala, a cijena također ne previsoka za jedan klik. Naravno cijena klika ovisi o konkurenciji za tu ključnu riječ.

Ograničenja za broj ključnih riječi nema, no što ih je više postavljenih to će biti veća šansa da... Saznajte više

Kako napraviti profitabilnu AdWords kampanju?

AdWords kampanja jedan je od glavnih načina oglašavanja preko Googla. Samo pokretanje kampanje vrlo je složen posao koji zahtjeva maksimalnu koncentraciju i puno vremena želimo li napraviti kvalitetan oglas koji će biti od velike pomoći za Vašu tvrku, a puno jeftiniji od drugih oblika traženja klijenata.

Kako bi što uspješnije postavili AdWords oglas u nastavku ćemo Vam opisati korake po kojima ćete napraviti uspješnu kampanju.

Prvi i osnovni korak je provjera potražnje u odnosu na tržište, odnosno vidjeti koliko su uopće klijenti zainteresirani za ono što se nudi. Ovisno o tome koliko korisnika pretražuje vašu tvrtku ili djelatnosti... Saznajte više

Kako izračunati mjesečni proračun potreban za AdWords marketing ?
Oglašavanje na Google AdWordsu danas je jedan od najpopularnijih, ali i najefikasnijih načina oglašavanja. Cilj AdWords kampanje je ponuda proizvoda i usluga klijentima koji preko internet tražilice pretražuju upravo taj proizvod ili uslugu. Ovo je ujedno i jedan od načina oglašavanja gdje će oglas otvoriti i pročitati samo ciljana osoba, odnosno potencijalni kupac. AdWords kampanja temelji se na kvalitetnom odabiru i postavljanju ključnih riječi preko kojih će klijent doći do Vas. Svaka ključna riječ naplaćuje se ovisno o konkurenciji, popularnosti i broju prosječnih mjesečnih pretraživanja. A koliki je mjesečni proračun potreban da bi AdWords marketing bio uspješan, ovisi o tome... Saznajte više
Arbona logo

Arbona Club prijava

Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju

Za više informacija i prijavu u Arbona Club kontaktirajte nas!

Kontaktirajte nas
Kako implementirati Cookie consent?
Za implementaciju Cookie consensta postoje dva načina - custom ili s partner aplikacijama. Naravno, najbolje bi bilo da imate pomoć od svoje agencije ili developera koji znaju dati smjernice ovisno o potrebama vašeg weba. Samo postavljanje i verifikacija traju nekoliko dana, toliko treba Google-u i ostalim tražilicama da odobre formu.


  ... Saznajte više
Što je knowledge graph?
Knowledge graph je način organiziranja i povezivanja informacija tako da ih računala mogu razumjeti i obrađivati. Često se koriste u umjetnoj inteligenciji i prirodnom jeziku obrade kako bi pomogli računalima da razumiju i tumače ljudski jezik. Saznajte više
Tko je jedinstveni posjetitelj?

Jedinstveni posjetitelj je termin koji se odnosi se na
. U marketinškoj analizi jedinstveni posjetitelj broji se samo jednom za određeni vremenski period, neovisno o njegovom broju posjeta web stranice. To znači da ako isti posjetitelj posjeti stranicu primjerice tri puta, u analizi će biti prepoznat kao jedan posjetitelj, a ne tri.

Drugi naziv za ovaj termin je i .  

 

... Saznajte više
Google Analytics - Izvještaj o brzini web stranice
korisno je u pronalaženju sporo učitanih stranica i općenito poboljšanju brzine web stranice, što je jedan od Google-ovih čimbenika prilikom SEO rangiranja.

Odaberite: Ponašanje -> Brzina web stranice -> Mjerenje vremena stranice.

Uklonite URL-ove s parametrima kako ne biste vidjeli duplicirane URL-ove. To možete učiniti tako da popunite napredni izbornik kao što je ovaj:

Ovdje je traženo izvješće, u oba stupca odabrano je Prosječno vrijeme učitavanja stranice (sec):

Kako koristiti mogućnosti ovog izvješća?

Pronađite stranice s najduljim vremenom učitavanja. ... Saznajte više
Google Analytics E-Commerce
U današnje vrijeme možete dobiti podatke i stvoriti izvješća o gotovo svemu što postoji. Na kraju dana ipak, postoji samo jedna platforma koja se ističe iznad ostalih - .

Analizirajući ispravne podatke možete dobiti detaljne informacije o svojoj web stranici kao i određene preporuke što je potrebno ispraviti.

Google Analytics e-Commerce svakako je izvrstan alat za sve vlasnike web shop prodaje.
E-Commerce je dio Google Analytics-a koji služi za prikupljanje i analiziranje podataka o kupnjama.
Analiza podataka o online poslovanju ključna je ako želite pratiti, mjeriti i optimizirati web shop.

Daje informacije na temelju kojih možete donositi... Saznajte više
Što je Campaign URL Builder?
je jednostavan za korištenje i besplatan Google-ov alat za izgradnju URL-ova koje možete pratiti i tako znati odakle su korisnici došli na vašu web stranicu. URL kreiran kroz Campaign URL Builder omogućuje praćenje uspješnosti prilagođenih marketinških kampanja.

Takav prilagođeni URL sadrži dodatne informacije koje se prosljeđuju u Google Analytics račun. Radi se o parametrima (UTM) pomoću kojih se onda prati online promet. Mogućnost praćenja izvora prometa na web je bitna komponenta, a jednostavna za implementirati.

Campaign URL Builder vam omogućuje dodavanje max 5 parametara koji će jednoznačno označiti mjesta s kojih dolazi promet na web:
... Saznajte više
Pogrešno shvaćeni mjerni podaci: novi u odnosu na ponovne posjetitelje
U Google Analyticsu novi posjetitelji (new visitors) su oni korisnici koji po prvi puta posjećuju vaše web mjesto na određenom uređaju. Ponovni posjetitelji (returning visitors) su već prije posjetiti vaše web mjesto i vraćaju se po još! Kako bi dobili korisne informacije moramo znati interpretirati podatke.

Zašto je zbroj veći od ukupnog broja korisnika? Kako je moguće da imamo više novih korisnika (new users) od novih posjetitelja (new visitor). Ovdje ćemo odgovoriti na najčešće zbunjujuće situacije kada gledamo podatke o samoj publici.

Često se dogodi da web mjesta imaju više novih posjetitelja i manje... Saznajte više
Kako pratiti promet s određenih linkova uz pomoć Campaign URL Buildera?
Google Campaign URL Builder je jednostavan, besplatan i brz alat za izgradnju URL-ova koji omogućuje prilagođenih marketinških kampanja. Takav prilagođeni URL sadrži dodatne informacije koje se prosljeđuju u Google Analytics račun. Radi se o pomoću kojih pratimo online promet.



Zamislite da ste upravo Poslali ste newsletter, podijelili akciju na društvenim mrežama, a kako bi povećali doseg do korisnika, uložili ste i u Google Ads oglase. 

Kampanja se pokazala velikim uspjehom, dobivate mnogo novih klijenata i No problem je u tome što se kampanja pokazala tako uspješnom.

Jesu li to bili banneri? Tj. oglasi... Saznajte više
Liste posjetitelja za remarketing u Google Analyticsima
Google Analytics nudi mogućnost . Dinamički remarketing omogućava prikazivanje oglasa onim  korisnicima koji su posjetili vašu web stranicu. Tako možete koje ih zanimaju i koje su klikali.



Ovo je sažetak najbitnijih značajki listi posjetitelja za dinamički remarketing koje omogućuje Google Analytics. Ako ste htjeli brzo i jednostavno objašnjenje ili ste tražili definiciju koju ćete koristiti u svom izlaganju, to će biti dovoljno. 

Za sve vas koji želite razumjeti kako stvarno funkcionira proces kreiranja listi, kakve one mogu biti i saznati korisne savjete, nastavite čitati. 

Google Analytics je . Možete vidjeti , kolika je ,... Saznajte više
Što je Google Analytics IQ certifikat i kako ga dobiti?

Google IQ certifikat (Individual Qualification) je certifikat kojeg izdaje Google, a koji je dokaz znanja iz Google Analyticsa. Položiti ga može svaka osoba koja je već položila ocjenjivanje iz Google Analyticsa, a s njime se potvrđuje da korisnici učinkovito upotrebljavaju Google Analytics u svojim organizacijama, ali i da pomažu drugima u radi s tim alatom.




Google Analytics IQ certifikat je besplatan pod Googlevim Parnters programom. Kako bi ga položili pratite sljedeće korake:
 

    
  1. Posjetite web stranicu https://www.google.com/partners 
  2. 
  3. Kliknite na Join Google Partners na vrhu navigacije
  4. Saznajte više
Što je spam promet i kako ga filtrirati u Google Analyticsu?

Spam web stranice predstavljaju lažan referral promet u Google Analytics podacima. Njihov je cilj prevariti Analytics administratora da posjeti spam web stranicu nakon čega ga se najčešće redirekta na web shop ili malware web. Takve spam web stranice mogu imati značajan utjecaj ne cjelokupne podatke u Analyticsu, posebice za mala poduzeća s malo web prometa.
 



U ovom ćemo kratkom postu pokazati kako filtrirati spam promet u Google Analyticsu te eliminirati njihov utjecaj na relevantne metrike.






 

    
  1. Navigirajte na Referrrals report u vašem Google Analytics... Saznajte više
Zašto postoji razlika u Analytics ciljevima i Facebook konverzijama?

Razlike u rezultatima Analytics ciljeva i Facebook konverzija postoje zbog toga što Facebookov Ad Manager/Pixel i Google Analytics koriste dvije različite metode za sakupljanje podataka. Google, za razliku od Facebooka prati samo konverzije koje su se dogodile izravno nakon klika na oglas. Također, Facebook i Google imaju različite atribucijske modele.
 



Upravo su drugačiji načini praćenja konverzija glavni razlog zašto se razlikuju rezultati Google Analyticsa i Facebooka.

Facebook prati neizravne "nelinearne" konverzije. Pojednostavljeno, ako korisnik klikne na Facebook oglas, pogleda web te ga napusti, a onda se sljedeći dan vrati na web te... Saznajte više

Što je Google Tag Manager?

Google Tag Manager (GTM) je user-friendly rješenje za upravljanje oznakama (tagovima), ili snippetima JavaScripta koji šalju informacije trećim stranama. On omogućuje brzo i jednostavno ažuriranje oznaka i isječaka koda na vašem webu ili mobilnoj aplikaciji koji su namijenjeni analizi prometa i optimizaciji oglašavanja.
 



Oznaka ili tag je isječak koda koji šalje podatke trećoj strani, na primjer Google Analyticsu, Google AdWordsu, Twitteru, Facebooku i drugima.

Kako bi lakše implementirali oznaku na vašoj web stranici, Google je predstavio svoj Tag Manager. S njime ne trebate izravno unijeti isječke koda u datoteku na web lokaciji,... Saznajte više

Kako nekome dati pristup u Analytics web stranice?
Razina na kojoj dodajete korisnike određuje početni pristup tog korisnika, a njih možete dodati na razini računa, entiteta ili vlasničkog pregleda. Također, možete dodati koliko god korisnika želite. Kako bi nekome dali pristup u web stranice pratite sljedeće korake: 
 
Ako dodate korisnika na razini vlasničkog pregleda, tada taj korisnik pripada tom računu, ali u početku nema dopuštenja na razini računa ili entiteta. Kako bi dodali, izmjenili ili izbrisali pristup korisnika u Analytics web stranice, morate imati dopuštenje za upravljanje korisnicima.... Saznajte više
Kako koristiti Analytics filtere?
nudi Vam veliki izbor filtera koji Vam omogućavaju jednostavniju analizu podataka i pisanje izvješća. Filteri se mogu koristiti za uključivanje podskupova prometa, za isključivanje neželjenih podataka ili za pretraživanje i zamjenu željenih dijelova informacija. Također, pomoću filtera možete izuzeti promet s određenih IP adresa, usredotočiti se na određenu poddomenu ili direktoriji te dinamičke URL-ove pretvoriti u čitljive retke teksta. 



Kako bi koristili i upravljali Analytics filterima potrebno Vam je dopuštenje za uređivanje na razini računa. Da biste izradili filtere na razini računa:
  ... Saznajte više
Kako nekome dati pristup u Analytics web stranice?
Razina na kojoj dodajete korisnike određuje početni pristup tog korisnika, a njih možete dodati na razini računa, entiteta ili vlasničkog pregleda. Također, možete dodati koliko god korisnika želite. Kako bi nekome dali pristup u web stranice pratite sljedeće korake: 
 



Ako dodate korisnika na razini vlasničkog pregleda, tada taj korisnik pripada tom računu, ali u početku nema dopuštenja na razini računa ili entiteta. Kako bi dodali, izmjenili ili izbrisali pristup korisnika u Analytics web stranice, morate imati dopuštenje za upravljanje korisnicima.... Saznajte više
Koja je razlika između Analytics sesije i page view-a?
ne računa sesije i page views na isti način. Zbog toga se broj sesija  razlikuje od broja page view-a. Sesija ili popularno nazivan “posjet”, označava skup interacija koje se odvijaju na web-lokaciji unutar zadanog vremenskog okvira, dakle ona se povećava na prvom učitavanju same sesije bez obzira na vrstu učitavanju. Page view povećava se na prvom učitavanju prikaza stranice ili zaslona stranice u pregledniku, a označava ukupan broj pregledanih stranica, uključujući i ponavljajuće poglede na jednoj stranici. Dakle, ovo je jedan od razloga zbog čega dolazi do razlike između sesije i page view-a. Također, do nepodudaranja dolazi kada izravno... Saznajte više
Što je Analytics stopa napuštanja?
Analytics stopa napuštanja ili bounce rate je napuštanje stranice vašeg weba od strane korisnika. Dakle, korisnik koji dođe na vašu web stranicu i odmah ju napusti bez da pogleda bilo koju drugu stranicu, često iz razloga koji uključuju nerelevantan sadržaj, nekvalitetan sadržaj ili nekvalitetnu web stranicu.



Za neke web stranice stopa napuštanja je često normalan faktor, no ukoliko je cilj vaše web stranice da korisnici posjete i ostale podstranice tada bi trebali težiti što manjoj stopi napuštanja, odnosno bounce rateu.

Također, bilo bi dobro istražiti koje stranice imaju najveći bounce rate te pokušati utvrditi i razlog... Saznajte više
Što su Google Analytics izvještaji i kako ih koristiti?
izvještaji pomažu Vam pri analizi podataka kako bi utvrdili napredak web stranice. Osim toga, izvješća Vam pomažu pri analiziranju podataka. Na raspolaganju Vam stoji veliki izbor izvještaja, ali preporuča se korištenje prilagođenih izvještaja. Te izvještaje kreirate sami, birate dimenzije i mjerne podatke te odlučujete kako će se prikazivati. Kako bi koristili Analytics izvještaje:
 


Da bi pristupili kreiranim prilagođenim izvješćima, odaberite karticu Prilagodba pri vrhu lijeve stranice u Analyticsu. U lijevoj navigaciji odaberite Pregled da biste vidjeli popis tablica svih svojih prilagođenih izvješća. Također, ovdje Vam se nudi mogućnost organiziranja izvješća u različite skupine kako... Saznajte više
Što su Analytics ciljevi i zašto su važni?
Općenito, ciljevi pokazuju koliko uspješno je neka radnja izvršena, a oni predstavljaju temeljnu komponentu bilo kojeg plana za mjerenje digitalne analitike. Isto tako, Analytics ciljevi mjere uspješnost web-lokacije ili aplikacije u ispunjavanju postavljenih aktivnosti. Ti ciljevi predstavljaju završnu aktivnost koja se naziva konverzija, a one su od iznimne važnosti za uspješnost tvrtke. Analytics ciljevi uključuju izvršavanje kupnje, dovršavanje razine igre ili slanje obrasca za podatke za kontaktiranje tvrtke. Ako posjetitelj vaše web-lokacije ili korisnik vaše aplikacije izvrši radnju koja je postavljena kao cilj, Analytics to bilježi kao konverziju. 
Analytics ciljevi veoma su važni jer pružaju ključne informacije kao što su broj konverzija i stope konverzija za vašu web-lokaciju jer bez tih informacija gotov je nemoguće procijeniti učinkovitost mrežnog poslovanja i marketinških kampanja. Saznajte više
Kako se postavlja Google Analytics?
Google Analytics najkorišteniji je alat za analizu prometa na web stranicama u svijetu. Postavljanje Google Analyticsa vrlo je jednostavno. 

Prvenstveno, potrebno je kreirati novi Analytics račun na google.com/analytics. Zatim se određuju svojstva kreiranog računa. Nakon što se odredi praćenje prometa web stranice ili praćenje mobilne aplikacije, konfiguriraju se ostale postavke u Analyticsu. 

Nadalje, možete dati dopuštenje za korištenje Analyticsa i drugim korisnicima. Imate mogućnost postavljanja ciljeva bitnih za vaše poslovanje, a možete ih pratiti u obliku konverzija. Naposljetku, bitno je spojiti vaš Analytics račun sa AdWords računom. Postavljanje Google Analyticsa neće vam oduzeti previše vremena, a korištenje ovog... Saznajte više
Kako vidjeti tko mi posjećuje web stranicu?
Ako vas zanima detaljniji "promet" na vašoj web stranici, najbolji način za analizu vaših posjetitelja je korištenje Google Analyticsa. Google Analytics je jedan od alata koji će besplatno, a vjerodostojno prikazati statističke rezultate vezane uz posjet vašoj web stranici te će vam dati uvid u podatke o posjetiteljima vaše web stranice.

Da bi saznali tko posjećuje vašu web stranicu, prvenstveno se morate ulogirati u Google Analytics, zatim pod Audience tabom odabrati Technology, a nakon toga odabrati Network. Po defaultu, prikazati će vam se dimenzija Service Provider, a ukoliko poduzeće koristi svoju mrežu biti će vidljivo na listi.

Ovaj... Saznajte više
Što je Google Analytics ecommerce?
Google Analytics Ecommerce omogućuje Vam brzi pristup svim transakcijama na vašoj Web stranici. Saznajte više
Što je to A/B testiranje?

 je metoda koja se koristi kako bi se provjerilo da li određena promjena na web stranici može pozitivno utjecati na konverzije. A/B test je sučeljavanje dviju opcija (A i B) između kojih se ne možete odlučiti. Test između opcija A i B za Vas će odraditi korisnici/klijenti te ćete dobiti odgovor koja je od njih bolja, privlačnija tj. koja generira bolji korisnički angažman.

Primjer A/B testiranja je email newsletter te upotreba gotovog email marketing alata MailChimp.

... Saznajte više
Elena Majer