Česta pitanja

Što je online marketing?
Online marketing, poznat i kao digitalni marketing, odnosi se na sve marketinške aktivnosti koje se provode putem interneta. Cilj je privući, angažirati i pretvoriti posjetitelje u kupce kroz različite digitalne kanale. Korištenjem interneta i drugih digitalnih komunikacijskih tehnologija, tvrtke mogu doseći širu publiku na učinkovitiji način nego tradicionalnim metodama marketinga. Ova vrsta marketinga obuhvaća mnoge taktike i strategije koje se mogu koristiti za postizanje različitih ciljeva poslovanja.
 

Prednosti online marketinga

Online marketing nudi brojne prednosti u usporedbi s tradicionalnim oblicima marketinga. Jedna od najvećih prednosti je mogućnost dosega globalne publike putem interneta. Također, online marketing omogućava precizno ciljanje specifičnih skupina korisnika, što... Saznajte više
Bing oglašavanje
Bing se u posljednje vrijeme sve više spominje. U zadnjih godinu dana se jako dobro prezentirao na području Evrope, izgleda ozbiljno, korisničko sučelje je odlično, ima dobre rezultate pretraživanja, i samim time normalno je da belježi razbroja korisnika. Bing postaje sve ozbiljniji faktor internetu, i moramo ga uzeti u obzir.

 ... Saznajte više
Kako odrediti budžet za online oglašavanje?
Određivanje budžeta je individualno. Nema konkretnog odgovora na to pitanje jer situaciju treba sagledati s više strana i ovisi isključivo o mogućnostima i željama klijenta. Najvažnije je odrediti cilj. Dakle, nije isti budžet za svaku web stranicu i za svaki projekt. Ako znamo što želimo postići, potrebno je napraviti koncizan plan, odrediti koje platforme koristiti, iznos budžeta te istražiti ciljna tržišta. 

 ... Saznajte više
Treba li pisati blogove?
Za sve tvrtke svakako može biti dobro objavljivati blogove, no treba ispuniti nekoliko preduvjeta. Ako ti blogovi imaju smisla jer mogu pomoći nekom, onda će se ti blogovi i dobro pozicionirati na tražilicama. Dakle, to znači više korisnika, veći brend awareness, kao i više posjetitelja webu te povećanje prodaje.

  ... Saznajte više
Kako slati personalizirane mailove?
Jako je bitno da mailovi budu personalizirani. Prema posljednim statistikama, čak 70% mailova koji su poslani, a nisu personalizirani, će biti obrisani od strane primatelja. Ona se može raditi na više načina, a to ovisi od platforme do platforme.

  ... Saznajte više
Kako smanjiti broj newslettera u spamu?
Jako puno newslettera završava u spamu. Naravno, najkvalitetniji način da se to ne događa u tolikoj mjeri jest da imamo kvalitetnu mailing listu. Dakle, moramo imati korisnike koji su se izjasnili da žele primati naše marketinjske mailove. Već samim time, ako smo na taj način prikupili listu, smanjujemo drastično broj mailova koje završavaju u spamu. Također, postoji tehnička prepreka koja je sve bitnija i sad sa ovom godinom i sve stroži od strane Gmaila, Yahoo-a itd. Potrebno je autentificirati domenu pošiljatelja. Dakle, domena koja je pošiljatelj njusletera mora biti potvrđena da vi stojite iza te domene i na taj način... Saznajte više
Kako se boriti s GDPR-om u email marketingu?
Jako je bitno da imate potvrdu da je korisnik prihvatio da želi biti na vašoj mailing listi. Poanta svega je da šaljete newslettere ljudima koji su na to pristali i ako na taj način radite email marketing ne isključivo zbog GDPR-a već i zbog sebe samoga, radit ćete jako kvalitetne kampanje i koje će imati smisla i rezultata. Pogrešno je slati mailove osobama koje se nisu pretplatile na našu mailing jer od toga nemamo apsolutno nikakvu korist. Čak kontraefekt završava u spamu, dižu se signali da ste vi pošiljatelj koji nije relevantan i sve češće ćete završavati u spamu i... Saznajte više
Kako skupiti bazu mailova za newsletter?

Da bi prikupili bazu mailova, mi korisnicima moramo nešto za uzrad dati. To ne znači da ih trebamo podkupiti, nego im trebamo davati kvalitetan sadržaj. Trebamo na svom webu imati kvalitetan sadržaj i to je prvi korak prikupljanja mailova. Naravno, korisno bi bilo omogućiti korisnicima koji postanu dio mailing liste loyalty program, da dobiju određeni popust ili promo kod. To su jako dobari okidači za prijavljivanje prijavljanje na newsletter.

 

... Saznajte više
Što znači NPS? (Net Promoter Score)
NPS (Net Promoter Score) je mjera zadovoljstva i lojalnosti kupaca koja se koristi za procjenu njihove vjerojatnosti da preporuče određenu tvrtku, proizvod ili uslugu drugima. Izračunava se na temelju odgovora na jednostavno pitanje: "Na skali od 0 do 10, koliko vjerojatno biste preporučili našu tvrtku/proizvod/uslugu drugima?" Na temelju dobivenih rezultata, kupci se kategoriziraju kao "promotori", "pasivni" ili "kritičari".

... Saznajte više
Što je TinyUrl?
TinyURL je online alat koji skraćuje dugačke URL-ove u kratke i kompaktne verzije. Omogućuje korisnicima da zamijene dugačke i nepraktične URL-ove sa smanjenim verzijama koje su lakše za dijeljenje i upotrebu.

... Saznajte više
Što je cross-channel marketing?
Cross-channel marketing se odnosi na praksu korištenja više kanala ili medija za dosezanje kupaca i promoviranje proizvoda ili usluga. Saznajte više
Što je soft bounce?

Soft bounce se odnosi na e-mail poruku koja se vraća pošiljatelju jer ju privremeno nije moguće dostaviti. Može se dogoditi iz raznih razloga. Saznajte više
Što je hard bounce?
Hard bounce se odnosi na e-mail poruku koja se vratila pošiljatelju jer je odbijena od strane mail servera primatelja.
Saznajte više
Što znači canonical URL?
Canonical URL je preferirani URL za određenu web stranicu, koji se odabire kao glavni ili primarni URL koji bi tražilice trebale indeksirati i rangirati. Saznajte više
Što znači CPM?
CPM ili cost per mile je mjerna jedinica koja se koristi u digitalnom oglašavanju za mjerenje cijene prikaza oglasa tisuću puta.  Saznajte više
Što znači CAC?
CAC ili trošak stjecanja kupca (engl. customer acquisition cost) je ukupni trošak koji tvrtka ima za stjecanje novog kupca.  Saznajte više
Što znači CPA?
CPA ili cijena po akviziciji (engl. cost per acquisition) je metrika koja se koristi u digitalnom oglašavanju za mjerenje ukupnog troška stjecanja kupca ili potencijalnog klijenta. Saznajte više
Što je White Hat SEO?
White Hat SEO odnosi se na korištenje etičkih i legitimnih tehnika za optimizaciju rangiranja web stranice na stranicama s rezultatima tražilice (SERP).  Saznajte više
Što je Affiliate marketing?
Affiliate marketing je marketinška strategija koja se temelji na učinku gdje pojedinac ili tvrtka promovira proizvod ili uslugu i zarađuje proviziju za svaku prodaju ili pretvorbu izvršenu putem svoje jedinstvene veze preporuke.  Saznajte više
Što je Crawl budget?
Crawl budget ili proračun indeksiranja odnosi se na broj stranica na web stranici koje alati za indeksiranje tražilice smiju posjetiti u određenom vremenskom razdoblju. Saznajte više
Što znači CPC?
Cost Per Click ili skraćeno CPC označava model određivanja cijena koji se koristi u online oglašavanju. Saznajte više
Što je Googlebot?
Googlebot je softver za web crawling koji se koristi od strane Googlea za otkrivanje i indeksiranje novih i ažuriranih web stranica na internetu. Saznajte više
Što je Influencer marketing?
Influencer marketing je oblik marketinga u kojem se robne marke udružuju s pojedincima koji imaju snažnu online prisutnost i utjecaj na određenu ciljanu publiku.  Saznajte više
Što je Above the fold content?
"Above the fold content" ili sadržaj prije preklopa odnosi se na dio web stranice koji je vidljiv korisniku bez klizanja.  Saznajte više
Što znači PPC?

Pay Per Click ili skraćeno PPC označava oblik marketinga kojeg karakterizira plaćanje za oglase po kliku. Konkretnije, oglašivač plaća cijenu samo kada netko zaista klikne na njegov oglas, a ne za pojavljivanje odnosno gledanje oglasa.

PPC oglašavanje ima mnoge prednosti u odnosu na tradicionalne oblike, s obzirom da se naplaćuju samo stvarno postignuti rezultati (klikovi), lako se može pratiti statistika (broj klikova, 

Google Ads oglašavanje je jedan od najpopularnijih i najisplativijih oblika PPC oglašavanja.

... Saznajte više
Koliko košta oglašavanje na Googleu?



Na ovo pitanje nema jednoznačnog odgovora, no postoji nekoliko faktora koji će utjecati na cijenu vašeg oglašavanja na Googleu.

Cijena Google oglasa nije ista za svaku kampanju, oglase i oglašivače već ona ovisi o nizu čimbenika - od trenutne konkurencije, raspoloživog budžeta, kvalitete i atraktivnosti same kampanje i slično.

Google Ads kampanje funkcioniraju po sistemu aukcija, pri čemu Google, među svima koji se natječu za određene ključne riječi, određuje čiji oglas će se prikazati za neku pretragu.

Intuitivno, više konkurencije znači i skuplje oglase, što će pak značiti da će vam za jednak učinak trebati veći raspoloživi... Saznajte više

Što je SEM?

SEM je skraćeno od "Search Engine Marketing" i primarno označava oblik online marketinga koji se provodi pomoću plaćenih oglasa na tražilicama.

Širi je pojam od SEO-a, odnosno same optimizacije za tražilice, što je neplaćena metoda,  za razliku od plaćenh, odnosno PPC metoda.
SEM je oblik online marketinga koji promovira tvrtke povećanjem njihove vidljivosti kroz rezultate pretraživanja na internet tražilicama.... Saznajte više
Što je segmentacija?

 

 

Segmentacija je podjela kupaca, klijenata odnosno primatelja vaših marketinških poruka u skupine, pr čemu ih se grupira po nekim sličnostima, a razlike među tim grupama su što veće.

Segmentacija se u smislu digitalnog marketinga odnosi na grupiranje primatelja vaših marketinških poruka, primjerice e-mailova ili oglasa. Različitim grupama odnosno segmentima vaše publike, uputiti ćete slične ali prilagođene poruke kako bi ste što bolje “pogodili” onu koja će primatelju biti interesantna te time povećati i šansu za konverziju.

U praksi, segementacija se najčešće vrši po ponašanju potrošača te geografskom, demografskom i psihografskom kriteriju.

... Saznajte više
Što je to prodajni lijevak?

 

Prodajni lijevak odnosno sales funnel je niz koraka koje prolazi osoba od kad sazna za vašu tvrtku i proizvod pa dok u konačnici ne postane vaš kupac. Kraće, prodajni lijevak je proces kojim se ostvaruje prodaja.

Prodajni lijevak se dijeli u faze, a najpoznatiji model je AIDA, podjela na četiri dijela: Awareness, Interest, Desire and Action odnosno spoznaja, interes, želja te akcija.

Svoj naziv dobio je radi čestog grafičkog prikaza u obliku lijevka jer prve faze obuhvaćaju veći broj ljudi dok završne značajno manji.

 

 

... Saznajte više
Što je buyer persona?

 

Buyer persona je fiktivna reprezentacija savršenog kupca kojem definiramo pripadajuću demografiju, interese, obrazovanje i posao, ali i koji su mu problemi, ciljevi, o čemu razmišlja i kako donosi odluku. Još se naziva i customer persona i marketing persona. 

Više detalja, kao i upute kako kreirati buyer personu u 6 koraka pročitajte u našem .

... Saznajte više
Što je Below The Line (BTL) marketing?

 

Below the line marketing ili marketing ispod crte je onaj koji je usmjeren prema definiranoj ciljanoj publici, odnosno takozvanim buyer personama. Takav marketing se temelji na podacima o korisnicima kao što su oni demografski, interesni ili pak geografski. Upravo to rezultate BTL marketinga čini lako mjerljivima. 

Primjer BTL marketinga je email marketing, affinity marketing, kao i marketing na društvenim mrežama, koji se lako usmjerava na točno određenu publiku.

 

 

... Saznajte više
Zašto je važno imati blog na web stranici?


Iako pisanje bloga uzima nešto truda i vremena, ono je jedno od važnih aspekata
. Nekoliko je osnovnih razloga zašto bi svaka tvrtka trebala redovito objavljivati kvalitetne blog postove na svojoj stranici: 
  ... Saznajte više
Što su chat-botovi?

Chat-botovi sve su popularniji oblik komunikacije između pružatelja neke usluge i korisnika. Riječ je o automatiziranim osobnim asistentima koji su dizajnirani kako bi simulirali živi razgovor s korisnicima.


Chat-botovi imaju veliku primjenu kod instant messaging aplikacija, putem kojih mogu preuzeti ulogu operatera odnosno zamijeniti ljudski faktor.

Programirani su da komuniciraju s posjetiteljima web stranice vodeći ih kroz komunikaciju i pružajući im informacije o proizvodima i uslugama, do same kupovine ili narudžbe usluge ili proizvoda.... Saznajte više
Što je e-knjiga?
Elektronska knjiga ili poput pametnih telefona, tableta ili računala, a koju se distribuira putem interneta.

Dobro osmišljen i napisan e-book jedan je od načina za privlačenje posjetitelja na web stranicu, a posljedično i dobivanje novih klijenata.


  1. Definirajte temu i ciljanu publiku
  2. Strukturno posložite knjigu (poglavlja, naslovi, ulomci)
  3. Dizajn (naslovnica, tipografija)
  4. Vizualni elementi (infografike i fotografije)
  5. Poziv na akciju 
  6. Pretvoriti u PDF dokument
  7. Kreirati podstranicu za e-knjigu odakle će se moći preuzeti
  8. Promocija knjige putem društvenih mreža i oglašavanja


Izvojeni eBook-ovi

  Saznajte više
Što je webinar?

Webinar je online oblik, tj. forma temeljena na prezentaciji putem interneta. Najčešće je snimljen unaprijed, a onda se prikazuje određenoj ciljnoj skupini s ciljem informiranja, predavanja ili prezentacije određenog proizvoda ili usluge.

Webinar se može održavati i uživo pa autori s članovima mogu voditi razgovor u realnom vremenu. Sa sudionicima webinara autori mogu podijeliti videozapise, audiozapise, fotografije ili bilo koje dokumente. 

Unaprijed se odredi točan datum i vrijeme početka webinara, a sudionici se najčešće ulogiraju u okviru određenog sistema.

 

... Saznajte više
Što je MailChimp i koje su njegove prednosti?
Mailchimp je integrirana marketinška platforma, primarno namijenjena , odnosno . Iako je Mailchimp isprva pružao samo ovu mogućnost, danas sadrži brojne funkcionalnosti, poput mogućnosti kreiranja oglasa za društvene mreže, odredišnih stranica i još mnogo toga. 

Korištenjem MailChimpa gotovo svaka tvrtka može ostvariti velike prednosti. Platforma je relativno jednostavna za korištenje, a postoji i besplatna verzija s ograničenim funkcionalnostima koje će biti dovoljne za neke tvrtke. Osim toga, MailChimp omogućuje automatizaciju komunikacije, kako bi vaše poruke dosegle određene kupce u najboljem trenutku, kao i izvrstan pregled učinkovitosti vaših e-mail kampanja. ... Saznajte više
Što je SERP?
SERP (Search Engine Results per Page) su popisi stranica koje vidite kad god upišete upit u tražilicu. Odnosno, SERP je sve je ono što možemo dobiti kao rezultat pretraživanja određenog pojma unutar tražilice. Pored organskih rezultata, tražilice korisniku predlažu i plaćene oglase koji su povezani za taj određeni pojam koji se traži.... Saznajte više
Kako personalizirati URL svog LinkedIn profila?

Na početnoj LinkedIn stranici potrebno je kliknuti gore desno na strelicu ispod Me pa na View profile. Zatim je potrebno odabrati u sučelju desno gdje piše Edit public profile & URL. Na desnoj strani sučelja prikazat će vam se vaš trenutni URL link. Klikom na polje, možete unijeti svoje novi URL. Preporuča se da nastavak svog linka napišete u obliku ime-prezime. Na taj način dobiti ćete personalizirani LinkedIn URL. Na primjer: linkedin.com/in/ivan-horvat.... Saznajte više
Može li se Instagram Story objaviti i kao Facebook Story?

Da. Potrebno je imati povezane Instagram i Facebook račune. Jednom kada su računi povezani, sve što objavljujete na Instagramu, možete objaviti i na Facebooku ako odaberete opciju - objaviti i na Facebooku ili Facebook Storyju. U tom će vam slučaju biti omogućeno istu priču koju ste objavili na Instagramu, objaviti i na Facebooku, naravno - u slučaju da to želite.... Saznajte više
Što je to Facebook Story?


Facebook Story, kao i Instagram Story označava objave u obliku fotografija ili videa koje nestaju nakon 24 sata. Prilikom kreiranja priča na iste je moguće primijeniti filtere, naljepnice, tekstualni sadržaj, efekte, kao i crtati po njima. Prikazuju se iznad News Feeda, a mogu se spremiti te poslati odabranim pratiteljima.

Instagram Stories dostupne su samo pratiteljima ili bliskim osobama unutar Instagrama, a u slučaju javnih profila, priče su dostupne svima. S druge strane, Facebook Story, osim javnog dijeljenja priče, omogućuje i prikazivanje priče prijateljima na Facebooku i kontaktima na Messengeru, samo prijateljima na Facebooku te prilagođenoj publici koju... Saznajte više
Arbona logo

Arbona Club prijava

Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju

  • Arbona blogovi
  • Cheatsheet
  • Arbona ebook
  • Arbona Podcast
  • Arbona event
  • Arbona doručak
  • Konzultacije
  • Arbona knjižnica
  • "Digitalni svemir"
  • -20% popusta na Arbona akademiju

Za više informacija i prijavu u Arbona Club kontaktirajte nas!

Kontaktirajte nas
Kako implementirati Cookie consent?
Za implementaciju Cookie consensta postoje dva načina - custom ili s partner aplikacijama. Naravno, najbolje bi bilo da imate pomoć od svoje agencije ili developera koji znaju dati smjernice ovisno o potrebama vašeg weba. Samo postavljanje i verifikacija traju nekoliko dana, toliko treba Google-u i ostalim tražilicama da odobre formu.


  ... Saznajte više
Što je knowledge graph?
Knowledge graph je način organiziranja i povezivanja informacija tako da ih računala mogu razumjeti i obrađivati. Često se koriste u umjetnoj inteligenciji i prirodnom jeziku obrade kako bi pomogli računalima da razumiju i tumače ljudski jezik. Saznajte više
Tko je jedinstveni posjetitelj?

Jedinstveni posjetitelj je termin koji se odnosi se na
. U marketinškoj analizi jedinstveni posjetitelj broji se samo jednom za određeni vremenski period, neovisno o njegovom broju posjeta web stranice. To znači da ako isti posjetitelj posjeti stranicu primjerice tri puta, u analizi će biti prepoznat kao jedan posjetitelj, a ne tri.

Drugi naziv za ovaj termin je i .  

 

... Saznajte više
Google Analytics - Izvještaj o brzini web stranice
korisno je u pronalaženju sporo učitanih stranica i općenito poboljšanju brzine web stranice, što je jedan od Google-ovih čimbenika prilikom SEO rangiranja.

Odaberite: Ponašanje -> Brzina web stranice -> Mjerenje vremena stranice.

Uklonite URL-ove s parametrima kako ne biste vidjeli duplicirane URL-ove. To možete učiniti tako da popunite napredni izbornik kao što je ovaj:

Ovdje je traženo izvješće, u oba stupca odabrano je Prosječno vrijeme učitavanja stranice (sec):

Kako koristiti mogućnosti ovog izvješća?

Pronađite stranice s najduljim vremenom učitavanja. ... Saznajte više
Google Analytics E-Commerce
U današnje vrijeme možete dobiti podatke i stvoriti izvješća o gotovo svemu što postoji. Na kraju dana ipak, postoji samo jedna platforma koja se ističe iznad ostalih - .

Analizirajući ispravne podatke možete dobiti detaljne informacije o svojoj web stranici kao i određene preporuke što je potrebno ispraviti.

Google Analytics e-Commerce svakako je izvrstan alat za sve vlasnike web shop prodaje.
E-Commerce je dio Google Analytics-a koji služi za prikupljanje i analiziranje podataka o kupnjama.
Analiza podataka o online poslovanju ključna je ako želite pratiti, mjeriti i optimizirati web shop.

Daje informacije na temelju kojih možete donositi... Saznajte više
Što je Campaign URL Builder?
je jednostavan za korištenje i besplatan Google-ov alat za izgradnju URL-ova koje možete pratiti i tako znati odakle su korisnici došli na vašu web stranicu. URL kreiran kroz Campaign URL Builder omogućuje praćenje uspješnosti prilagođenih marketinških kampanja.

Takav prilagođeni URL sadrži dodatne informacije koje se prosljeđuju u Google Analytics račun. Radi se o parametrima (UTM) pomoću kojih se onda prati online promet. Mogućnost praćenja izvora prometa na web je bitna komponenta, a jednostavna za implementirati.

Campaign URL Builder vam omogućuje dodavanje max 5 parametara koji će jednoznačno označiti mjesta s kojih dolazi promet na web:
... Saznajte više
Pogrešno shvaćeni mjerni podaci: novi u odnosu na ponovne posjetitelje
U Google Analyticsu novi posjetitelji (new visitors) su oni korisnici koji po prvi puta posjećuju vaše web mjesto na određenom uređaju. Ponovni posjetitelji (returning visitors) su već prije posjetiti vaše web mjesto i vraćaju se po još! Kako bi dobili korisne informacije moramo znati interpretirati podatke.

Zašto je zbroj veći od ukupnog broja korisnika? Kako je moguće da imamo više novih korisnika (new users) od novih posjetitelja (new visitor). Ovdje ćemo odgovoriti na najčešće zbunjujuće situacije kada gledamo podatke o samoj publici.

Često se dogodi da web mjesta imaju više novih posjetitelja i manje... Saznajte više
Kako pratiti promet s određenih linkova uz pomoć Campaign URL Buildera?
Google Campaign URL Builder je jednostavan, besplatan i brz alat za izgradnju URL-ova koji omogućuje prilagođenih marketinških kampanja. Takav prilagođeni URL sadrži dodatne informacije koje se prosljeđuju u Google Analytics račun. Radi se o pomoću kojih pratimo online promet.



Zamislite da ste upravo Poslali ste newsletter, podijelili akciju na društvenim mrežama, a kako bi povećali doseg do korisnika, uložili ste i u Google Ads oglase. 

Kampanja se pokazala velikim uspjehom, dobivate mnogo novih klijenata i No problem je u tome što se kampanja pokazala tako uspješnom.

Jesu li to bili banneri? Tj. oglasi... Saznajte više
Liste posjetitelja za remarketing u Google Analyticsima
Google Analytics nudi mogućnost . Dinamički remarketing omogućava prikazivanje oglasa onim  korisnicima koji su posjetili vašu web stranicu. Tako možete koje ih zanimaju i koje su klikali.



Ovo je sažetak najbitnijih značajki listi posjetitelja za dinamički remarketing koje omogućuje Google Analytics. Ako ste htjeli brzo i jednostavno objašnjenje ili ste tražili definiciju koju ćete koristiti u svom izlaganju, to će biti dovoljno. 

Za sve vas koji želite razumjeti kako stvarno funkcionira proces kreiranja listi, kakve one mogu biti i saznati korisne savjete, nastavite čitati. 

Google Analytics je . Možete vidjeti , kolika je ,... Saznajte više
Što je Google Analytics IQ certifikat i kako ga dobiti?

Google IQ certifikat (Individual Qualification) je certifikat kojeg izdaje Google, a koji je dokaz znanja iz Google Analyticsa. Položiti ga može svaka osoba koja je već položila ocjenjivanje iz Google Analyticsa, a s njime se potvrđuje da korisnici učinkovito upotrebljavaju Google Analytics u svojim organizacijama, ali i da pomažu drugima u radi s tim alatom.




Google Analytics IQ certifikat je besplatan pod Googlevim Parnters programom. Kako bi ga položili pratite sljedeće korake:
 

    
  1. Posjetite web stranicu https://www.google.com/partners 
  2. 
  3. Kliknite na Join Google Partners na vrhu navigacije
  4. Saznajte više
Što je spam promet i kako ga filtrirati u Google Analyticsu?

Spam web stranice predstavljaju lažan referral promet u Google Analytics podacima. Njihov je cilj prevariti Analytics administratora da posjeti spam web stranicu nakon čega ga se najčešće redirekta na web shop ili malware web. Takve spam web stranice mogu imati značajan utjecaj ne cjelokupne podatke u Analyticsu, posebice za mala poduzeća s malo web prometa.
 



U ovom ćemo kratkom postu pokazati kako filtrirati spam promet u Google Analyticsu te eliminirati njihov utjecaj na relevantne metrike.






 

    
  1. Navigirajte na Referrrals report u vašem Google Analytics... Saznajte više
Zašto postoji razlika u Analytics ciljevima i Facebook konverzijama?

Razlike u rezultatima Analytics ciljeva i Facebook konverzija postoje zbog toga što Facebookov Ad Manager/Pixel i Google Analytics koriste dvije različite metode za sakupljanje podataka. Google, za razliku od Facebooka prati samo konverzije koje su se dogodile izravno nakon klika na oglas. Također, Facebook i Google imaju različite atribucijske modele.
 



Upravo su drugačiji načini praćenja konverzija glavni razlog zašto se razlikuju rezultati Google Analyticsa i Facebooka.

Facebook prati neizravne "nelinearne" konverzije. Pojednostavljeno, ako korisnik klikne na Facebook oglas, pogleda web te ga napusti, a onda se sljedeći dan vrati na web te... Saznajte više

Što je Google Tag Manager?

Google Tag Manager (GTM) je user-friendly rješenje za upravljanje oznakama (tagovima), ili snippetima JavaScripta koji šalju informacije trećim stranama. On omogućuje brzo i jednostavno ažuriranje oznaka i isječaka koda na vašem webu ili mobilnoj aplikaciji koji su namijenjeni analizi prometa i optimizaciji oglašavanja.
 



Oznaka ili tag je isječak koda koji šalje podatke trećoj strani, na primjer Google Analyticsu, Google AdWordsu, Twitteru, Facebooku i drugima.

Kako bi lakše implementirali oznaku na vašoj web stranici, Google je predstavio svoj Tag Manager. S njime ne trebate izravno unijeti isječke koda u datoteku na web lokaciji,... Saznajte više

Kako nekome dati pristup u Analytics web stranice?
Razina na kojoj dodajete korisnike određuje početni pristup tog korisnika, a njih možete dodati na razini računa, entiteta ili vlasničkog pregleda. Također, možete dodati koliko god korisnika želite. Kako bi nekome dali pristup u web stranice pratite sljedeće korake: 
 
Ako dodate korisnika na razini vlasničkog pregleda, tada taj korisnik pripada tom računu, ali u početku nema dopuštenja na razini računa ili entiteta. Kako bi dodali, izmjenili ili izbrisali pristup korisnika u Analytics web stranice, morate imati dopuštenje za upravljanje korisnicima.... Saznajte više
Kako koristiti Analytics filtere?
nudi Vam veliki izbor filtera koji Vam omogućavaju jednostavniju analizu podataka i pisanje izvješća. Filteri se mogu koristiti za uključivanje podskupova prometa, za isključivanje neželjenih podataka ili za pretraživanje i zamjenu željenih dijelova informacija. Također, pomoću filtera možete izuzeti promet s određenih IP adresa, usredotočiti se na određenu poddomenu ili direktoriji te dinamičke URL-ove pretvoriti u čitljive retke teksta. 



Kako bi koristili i upravljali Analytics filterima potrebno Vam je dopuštenje za uređivanje na razini računa. Da biste izradili filtere na razini računa:
  ... Saznajte više
Kako nekome dati pristup u Analytics web stranice?
Razina na kojoj dodajete korisnike određuje početni pristup tog korisnika, a njih možete dodati na razini računa, entiteta ili vlasničkog pregleda. Također, možete dodati koliko god korisnika želite. Kako bi nekome dali pristup u web stranice pratite sljedeće korake: 
 



Ako dodate korisnika na razini vlasničkog pregleda, tada taj korisnik pripada tom računu, ali u početku nema dopuštenja na razini računa ili entiteta. Kako bi dodali, izmjenili ili izbrisali pristup korisnika u Analytics web stranice, morate imati dopuštenje za upravljanje korisnicima.... Saznajte više
Koja je razlika između Analytics sesije i page view-a?
ne računa sesije i page views na isti način. Zbog toga se broj sesija  razlikuje od broja page view-a. Sesija ili popularno nazivan “posjet”, označava skup interacija koje se odvijaju na web-lokaciji unutar zadanog vremenskog okvira, dakle ona se povećava na prvom učitavanju same sesije bez obzira na vrstu učitavanju. Page view povećava se na prvom učitavanju prikaza stranice ili zaslona stranice u pregledniku, a označava ukupan broj pregledanih stranica, uključujući i ponavljajuće poglede na jednoj stranici. Dakle, ovo je jedan od razloga zbog čega dolazi do razlike između sesije i page view-a. Također, do nepodudaranja dolazi kada izravno... Saznajte više
Što je Analytics stopa napuštanja?
Analytics stopa napuštanja ili bounce rate je napuštanje stranice vašeg weba od strane korisnika. Dakle, korisnik koji dođe na vašu web stranicu i odmah ju napusti bez da pogleda bilo koju drugu stranicu, često iz razloga koji uključuju nerelevantan sadržaj, nekvalitetan sadržaj ili nekvalitetnu web stranicu.



Za neke web stranice stopa napuštanja je često normalan faktor, no ukoliko je cilj vaše web stranice da korisnici posjete i ostale podstranice tada bi trebali težiti što manjoj stopi napuštanja, odnosno bounce rateu.

Također, bilo bi dobro istražiti koje stranice imaju najveći bounce rate te pokušati utvrditi i razlog... Saznajte više
Što su Google Analytics izvještaji i kako ih koristiti?
izvještaji pomažu Vam pri analizi podataka kako bi utvrdili napredak web stranice. Osim toga, izvješća Vam pomažu pri analiziranju podataka. Na raspolaganju Vam stoji veliki izbor izvještaja, ali preporuča se korištenje prilagođenih izvještaja. Te izvještaje kreirate sami, birate dimenzije i mjerne podatke te odlučujete kako će se prikazivati. Kako bi koristili Analytics izvještaje:
 


Da bi pristupili kreiranim prilagođenim izvješćima, odaberite karticu Prilagodba pri vrhu lijeve stranice u Analyticsu. U lijevoj navigaciji odaberite Pregled da biste vidjeli popis tablica svih svojih prilagođenih izvješća. Također, ovdje Vam se nudi mogućnost organiziranja izvješća u različite skupine kako... Saznajte više
Što su Analytics ciljevi i zašto su važni?
Općenito, ciljevi pokazuju koliko uspješno je neka radnja izvršena, a oni predstavljaju temeljnu komponentu bilo kojeg plana za mjerenje digitalne analitike. Isto tako, Analytics ciljevi mjere uspješnost web-lokacije ili aplikacije u ispunjavanju postavljenih aktivnosti. Ti ciljevi predstavljaju završnu aktivnost koja se naziva konverzija, a one su od iznimne važnosti za uspješnost tvrtke. Analytics ciljevi uključuju izvršavanje kupnje, dovršavanje razine igre ili slanje obrasca za podatke za kontaktiranje tvrtke. Ako posjetitelj vaše web-lokacije ili korisnik vaše aplikacije izvrši radnju koja je postavljena kao cilj, Analytics to bilježi kao konverziju. 
Analytics ciljevi veoma su važni jer pružaju ključne informacije kao što su broj konverzija i stope konverzija za vašu web-lokaciju jer bez tih informacija gotov je nemoguće procijeniti učinkovitost mrežnog poslovanja i marketinških kampanja. Saznajte više
Kako se postavlja Google Analytics?
Google Analytics najkorišteniji je alat za analizu prometa na web stranicama u svijetu. Postavljanje Google Analyticsa vrlo je jednostavno. 

Prvenstveno, potrebno je kreirati novi Analytics račun na google.com/analytics. Zatim se određuju svojstva kreiranog računa. Nakon što se odredi praćenje prometa web stranice ili praćenje mobilne aplikacije, konfiguriraju se ostale postavke u Analyticsu. 

Nadalje, možete dati dopuštenje za korištenje Analyticsa i drugim korisnicima. Imate mogućnost postavljanja ciljeva bitnih za vaše poslovanje, a možete ih pratiti u obliku konverzija. Naposljetku, bitno je spojiti vaš Analytics račun sa AdWords računom. Postavljanje Google Analyticsa neće vam oduzeti previše vremena, a korištenje ovog... Saznajte više
Kako vidjeti tko mi posjećuje web stranicu?
Ako vas zanima detaljniji "promet" na vašoj web stranici, najbolji način za analizu vaših posjetitelja je korištenje Google Analyticsa. Google Analytics je jedan od alata koji će besplatno, a vjerodostojno prikazati statističke rezultate vezane uz posjet vašoj web stranici te će vam dati uvid u podatke o posjetiteljima vaše web stranice.

Da bi saznali tko posjećuje vašu web stranicu, prvenstveno se morate ulogirati u Google Analytics, zatim pod Audience tabom odabrati Technology, a nakon toga odabrati Network. Po defaultu, prikazati će vam se dimenzija Service Provider, a ukoliko poduzeće koristi svoju mrežu biti će vidljivo na listi.

Ovaj... Saznajte više
Što je Google Analytics ecommerce?
Google Analytics Ecommerce omogućuje Vam brzi pristup svim transakcijama na vašoj Web stranici. Saznajte više
Što je to A/B testiranje?

 je metoda koja se koristi kako bi se provjerilo da li određena promjena na web stranici može pozitivno utjecati na konverzije. A/B test je sučeljavanje dviju opcija (A i B) između kojih se ne možete odlučiti. Test između opcija A i B za Vas će odraditi korisnici/klijenti te ćete dobiti odgovor koja je od njih bolja, privlačnija tj. koja generira bolji korisnički angažman.

Primjer A/B testiranja je email newsletter te upotreba gotovog email marketing alata MailChimp.

... Saznajte više
Elena Majer