Pogrešno shvaćeni mjerni podaci: novi u odnosu na ponovne posjetitelje
U Google Analyticsu novi posjetitelji (new visitors) su oni korisnici koji po prvi puta posjećuju vaše web mjesto na određenom uređaju. Ponovni posjetitelji (returning visitors) su već prije posjetiti vaše web mjesto i vraćaju se po još! Kako bi dobili korisne informacije moramo znati interpretirati podatke.
Zašto je zbroj
novih i ponovnih posjetitelja veći od ukupnog broja korisnika? Kako je moguće da imamo više novih korisnika (new users) od novih posjetitelja (new visitor). Ovdje ćemo odgovoriti na najčešće zbunjujuće situacije kada gledamo podatke o samoj publici.
Zašto nam je stalo do novih i ponovnih posjetitelja?
Često se dogodi da web mjesta imaju više novih posjetitelja i manje ponovnih posjetitelja. No općenito gledajući,
ponovni posjetitelji su mnogo angažiraniji, imaju manju stopu napuštanja, pregledavaju više stranica po sesiji, sesije općenito traju dulje i imaju veću stopu konverzija.
Upravo zbog toga želimo što više ponovnih posjetitelja.
No i onih novih. Zapravo, želimo nove i ponovne posjetitelje - želimo pridobiti što više novih posjetitelja koje pomoću strategija (npr. SEO, Google oglasa, Facebook oglasa) možemo pretvoriti u ponovne posjetitelje.
Što je novi korisnik u Google Analyticsu?
Google Analytics smatra
novim korisnikom one posjetitelje koji na svom uređaju s kojeg su posjetili vaše web mjesto
nemaju postojeći kolačić za praćenje. Ako nema kolačića za praćenje, Google ga kreira i tog korisnika smatra novim posjetiteljem vašeg web mjesta. Sesija je pokrenuta, a dimenzija “vrsta korisnika” (User Type) je postavljena na “novog korisnika” (New Visitor).
Ako na uređaju
postoji kolačić za praćenje, Google pokreće novu sesiju s tipom korisnika postavljenim na
“ponovni posjetitelj”. Problem 1: Zbroj posjetitelja nije jednak ukupnom zbroju korisnika
Prvi problem s kojim se ljudi često susreću je da
zbroj novih i ponovnih posjetitelja ne odgovara ukupnom broju korisnika.
Razlog 1: Korisnici mogu biti zabilježeni kao novi i ponovni posjetitelji unutar određenog razdoblja.
Ako je novi posjetitelj došao tijekom određenog razdoblja i vratio se tijekom istog određenog razdoblja, on bi se zabilježio dva puta - kao novi i ponovni posjetitelj.
Razlog 2: Ponovni posjetitelji mogu biti i “jedinstveni” unutar danog raspona datuma
Što ako je posjetitelj X došao prije određenog raspona datuma, a kasnije se vratio unutar danog raspona datuma? Tada bi se on smatrao posjetiteljem koji se vraća, no prva posjeta se ne bi računala kao nova unutar navedenog raspona datuma.
Izračunavanje dupliciranih korisnika
Kako bi dobio realan broj dupliciranih posjetitelja u određenom razdoblju, moramo odvojiti jedinstvene korisnike od novih i ponovnih posjetitelja. Računica će sadržavati:
- nove posjetitelje
- nove posjetitelje koji su se možda udvostručili kao ponovni posjetitelji
- ponovne posjetitelje čije se nove posjete ne nalaze u određenom razdoblju te se stoga broje samo jednom u ponovnim posjetiteljima.
Dakle iz primjera gore:
Novi + ponovni korisnici 46.183 + 16.683 = 62.866.
Od rezultata oduzmite jedinstvene korisnike (54.737) i dobit ćete 8.129 dupliciranih korisnika.
Izračunavanje jedinstvenih ponovnih posjetitelja
Kako bi dobili jedinstvene ponovne posjetitelje, uzmite ponovne posjetitelje i oduzmite duplicirane korisnike koje smo dobili u primjeru gore.
Dakle, 16.683 - 8.129 = 18.554
Problem 2: broj novih posjetitelja (new visitor) nije isti kao broj novih korisnika (new users)
Još jedna zbunjujuća stvar koja se događa je da broj novih posjetitelja (new visitor) ne odgovara broju novih korisnika (new users).
U istom izvješću. U istom retku.
To je uzrokovano pomakom praćenja Google Analyticsa: u ponoć se sve aktivne sesije ponovno pokreću za novi dan.
Sesije se računaju samo na prvom “hicu” tako da ako se sesija proteže na 2 dana, ona će se računati samo prvog dana.Ovaj bi primjer rezultirao zabilježenim pregledom stranica (page views) drugog dana bez zabilježene sesije, to bi zabrljalo mnogo drugih podataka, pa je GA odlučio aktivne sesije ponovno pokrenuti u ponoć.
Iz tog je razloga rezultat:
1 novi korisnik prvog dana i 1 novi korisnik drugog dana, ali od istog posjetitelja (user).
Dakle imat ćemo 2 new users i 1 user. Broj korisnika (user) je pravi broj - novi korisnici (new users) sadrže nekoliko dupliciranih korisnika.