Kako pratiti promet s određenih linkova uz pomoć Campaign URL Buildera?
Google Campaign URL Builder je jednostavan, besplatan i brz alat za izgradnju URL-ova koji omogućuje
praćenje uspješnosti prilagođenih marketinških kampanja. Takav prilagođeni URL sadrži dodatne informacije koje se prosljeđuju u Google Analytics račun. Radi se o
parametrima (UTM) pomoću kojih pratimo online promet.
Zamislite da ste upravo
pokrenuli marketinšku kampanju. Poslali ste newsletter, podijelili akciju na društvenim mrežama, a kako bi povećali doseg do korisnika, uložili ste i u Google Ads oglase.
Kampanja se pokazala velikim uspjehom, dobivate mnogo novih klijenata i
sve je odlično! No problem je u tome što
nemate pojma zašto se kampanja pokazala tako uspješnom.
Jesu li to bili banneri? Tj. oglasi na prikazivačkoj mreži? Je li to bio newsletter? Možda Facebook objava?
Kako bi odgovorili na svoja pitanja, morate znati koji kanal je usmjerio najveći online promet na vaše web mjesto.
Google Analytics vam može reći iz kojeg je kanala došao online promet, no
neće vam dati detaljnije informacije o samoj kampanji. Na primjer, može vam reći da ste iz Facebooka privukli poveći online promet, no neće vam reći koja je akcija bila najuspješnija. Je li to bila objava na News Feedu? Objava u FB grupi čiji ste član? Ili je riječ o Facebook oglasu kojim ste ciljali prema interesima? Ili ste možda radili retargeting?
Za odgovore na ova pitanja pobrinut će se
URL Campaign Builder - alat za ljude koji vole znati više.
Što su UTM parametri?
UTM parametri su jedinstvene oznake koje se
dodaju vašem URL-u u alatu za izradu URL-ova.
Kada korisnici kliknu na jedan od vaših prilagođenih linkova, ti jedinstveni parametri šalju se i bilježe se na Google Analytics račun gdje možete vidjeti koji su
URL-ovi bili najučinkovitiji u privlačenju korisnika. Evo primjer
standardnog URL-a: https://www.moja-stranica.hr/proizvodi/haljine/
I evo primjera kako će
URL izgledati nakon što ga “izgradite”: https://www.moja-stranica.hr/proizvodi/haljine/?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=ljetna-akcija&utm_content=kratke-haljine
Postoje pet parametra koja možete dodati postojećem URL-u:
- utm_source
- utm_medium
- utm_name
- utm_term
- utm_content
Izvor, medij i ime sutri najvažnija parametra.
Izvor definira platformu, kao što su Google, Facebook, Newsletter,
dok medij definira vrstu prometa na vaše web mjesto. Na primjer, “organic” (organski) je medij jer obuhvaća promet koji dolazi iz tražilica kao što je Google. referral (preporučeno), social (društveno) i paid (plaćeno) su drugi primjeri medija.
Nekoliko primjera:
- Source: Google; Medium: Organic
- Source: Facebook; Medium: Social
- Source: www.primjer-stranice.hr; Medium: Referral
Kako bi generirali URL s UTM parametrima, u URL Builder je potrebno upisati izvor, medij i ime, a ostala polja po želji. Naravno, ispunite li što više polja, to ćete dobiti i detaljnije informacije.
Kako pratiti UTM parametre u Google Analyticsu?
Nakon što postavite Google Analytics na svoje web mjesto i u URL implementirate UTM parametre, vrlo lako možete pratiti rezultate kampanja. Naravno, to funkcionira samo ako korisnici kliknu na dotični URL i dođu na vaše web mjesto.
U Google Analyticsu idite na
Acquisition - Campaigns.
Ovdje možete vidjeti podatke iz prilagođenih kampanja. Od broj posjeta, vremena provedenog po jednom posjetu do postignutih ciljeva koje ste odredili u Google Analyticsu.