Zašto mi AdWords oglasi nisu odobreni?
Google konstantno uvodi
promjene svojih pravila oglašavanja i algoritama kako bi bolje regulirao kvalitetu oglasa.
No, koliko god si oglašivači tuku po glavi i postavljaju pitanje zašto im AdWords oglasi nisu odobreni, toliko takva Google politika koristi cijelom kolektivu - i oglašivačima, i korisnicima te, na kraju krajeva, i samom Googleu. Kako?
Ako oglašivači objavljuju
kvalitetne, relevantne i transparentne oglase, korisnici će na njih
klikati, posjećivati njihove webove i koristiti njihove usluge. Stoga će oglašivači trošiti više budžeta na AdWords oglašavanje te će zbog konkurencije kreirati kvalitetnije oglase. A sve će to navesti obje strane da se
ponovno vrate na Google te počnu koristiti i njegove ostale usluge.
Tako je uglavnom
objasnio Hal Varian, glavni Googleov ekonomist i profesor emeritus mikroekonomije i informatičke ekonomije sa Sveučilišta Berkeley.
Stoga nije neobično susresti se s neodobrenim oglasima u AdWords kampanjama.
Neodobreni oglasi znaju se pojaviti iznenada, ali mogu biti i u potpunosti predvidljivi. U posljednje se vrijeme problematika neodobrenih oglasa posebno intenzivirala, pa tako mogu i
pauzirani oglasi biti neodobreni.
Google je postao sve stroži pri regulaciji kvalitete oglasa, a to na agenciju može utjecati na 2 načina:
- zbog češćeg i konstantnog kršenja pravila, Google može suspendirati cijeli account zbog čega se oglasi, naravno, neće prikazivati, a sve će to utjecati na količinu web traffica, broja novih leadova te posljedično i općenitih poslovnih rezultata,
- obavijesti o neodobrenim oglasima dobiva i klijent što može utjecati na reputaciju same agencije i dovesti odnos s klijentom u pitanje.
Pošto mala poduzeća nemaju vremena i resursa za svoje AdWords kampanje, a rješavanje pitanja neodobrenih oglasa uzima uistinu mnogo vremena, u nastavku navodimo 9 najčešćih grešaka zbog kojih su oglasi neodobreni.
Najbolji način za riješiti taj problem je ispraviti postojeći oglas, a ako je par riječ o pauziranom oglasu koji je neodobren, njegovo brisanje jednostavno rješava ovaj problem.
9 NAJČEŠĆIH RAZLOGA ZAŠTO ADWORDS OGLASI NISU ODOBRENI
Ovo su najčešći razlozi zašto AdWords oglasi nisu odobreni te savjeti kako ih riješiti:
1)
Tema AdWords oglasa nije u skladu s Googleovim pravilima - potrebno je izbjegavati sadržaj za odrasle, kockanje, krivotvorenje, opasne proizvode (kao vatromet) i uvredljivi sadržaj.
2)
Oglasi spominju zaštićeni sadržaj - ako drugo poduzeće ili brend ima copyright na određene ključne riječi, one se ne smiju koristiti u oglasima. Potrebno je pronaći sinonime za te ključne riječi.
3)
Uključen je broj telefona u tekst oglasa - Google ne odobrava oglase s brojem telefona u tekstu, no njega je moguće uključiti u proširenje oglasa (ad extensions) što će pozitivno utjecati na Quality Score i CPC.
4)
Oglas tvrdi da je proizvod ili usluga najbolja na tržištu, #1 odabir ili sl. - ovakav tekst nije dozvoljen u oglasima jedino ako ga nije potvrdila treća strana. Umjesto toga je odlično koristiti drugačiji tekst, npr. "Kupci nas obožavaju".
5)
Tekst oglasa je predugačak - duljina naslova je ograničena na 25 znakova, dok su opis i URL oglasa ograničeni na 35 znakova. Jedina iznimka je kod oglasa u državama koje imaju dugačke riječi kao što su npr. Rusija i Kazahstan. Kako bi se izbjegli problemi s predugačkim naslovima, opisima i URL-om, nužno je biti što kraći i jasniji te istaknuti poantu oglasa.
6)
Oglas sadrži riječi napisane s velikim slovima - Google ne dozvoljava uppercase riječi u oglasima, a jedina je iznimka kada se spominje promocijski kod (npr. 20% popusta - iskoristi kod: ARB217).
7)
Oglas sadrži tekst s pozivom na klik - svaki oglas koji sadrži tekst "Klikni ovdje!" će biti označen kao neodobren. Potrebno je koristiti drugačiji call-to-action (CTA) kao što je npr. "Saznaj više!".
8)
Oglas sadrži previše uskličnika - Google dozvoljava samo jedan uskličnik po oglasu, dok su u naslovima u potpunostima zabranjeni.
9)
Root domena je drugačija od prikazanog URL-a i destination URL-a - Googleva pravila zahtijevaju da root domena bude jednaka onoj koja se prikazuje. Tako npr. nije dozvoljeno imati prikazan URL hranazamacke.hr, dok je domena destinacije hranazapse.hr. Root mora biti konzistentan.