Usprkos popularnosti Meta oglašavanja, koje uključuje oglase na Facebooku i Instagramu, mnogi još uvijek rade osnovne pogreške prilikom postavljanja kampanja. Ove pogreške smanjuju učinkovitost oglasa, što u osnovi blokira ostvarivanje njihovog maksimalnog potencijala te dovodi do rasipanja marketinškog budžeta.
Dobra je vijest da se velika većina ovih pogreška može vrlo lako spriječiti, a to će svakako omogućiti bolji ROI.
Neke od najčešćih pogrešaka u Facebook oglašavanju uključuju:
1. Nekorištenje Facebook oglašavanja
Iako ova pogreška nije vezana uz postavljanje oglasa, svakako ju je važno spomenuti u ovom kontekstu.
Neke tvrtke smatraju kako Facebook oglašavanje nije za njih, a iza tog obično stoje dva osnovna razloga.
Prvi se odnosi na budžet. No, razmišljanje da oglašavanje na Facebooku zahtjeva ogromne budžete za vidljive rezultate nije točno. Kvalitetno postavljene i dobro targetirane Facebook kampanje čak i s relativno malim budžetima mogu ostvariti odličan povrat ulaganja.
Drugi razlog vezan je uz razmišljanje da Facebook nije dobar odabir kanala za njihovu branšu. Primjeri toga mogu biti tvrtke s B2B poslovanjem ili tradicionalne tvrtke koje nemaju savršeno (ili uopće) razvijen digitalni aspekt poslovanja. Uz malo kreativnosti, u ovim i brojnim sličnim slučajevima, moguće je kreirati kampanje koje će učiniti razliku za poslovanje.
Ukratko, zanemarivanje Meta oglašavanja najčešće znači i propuštanje prilika za povećanje prometa i prodaje, stoga ako još uvijek niste prisutni na ovoj platformi, trenutak je da to promijenite.
2. Pogrešno odabran cilj kampanje
Prije početka kampanje, važno je definirati što s njom želite postići. Postoji nekoliko ciljeva kampanje koje možete odabrati:
svjesnost
promet
engagement
potencijalni klijenti
promocija aplikacije
prodaja.
Odabir pogrešnog cilja može rezultirati neučinkovitim oglasima, a time i nepotrebno potrošenim budžetom.
Isprva, odabir cilja kampanje može biti zbunjujuć. Naš savjet je da dobro proučite sve moguće opcije i logički promislite o tome što s kampanjom želite postići. Najbolje bi bilo iskušati nekoliko mogućih ciljeva kampanja te temeljem rezultata vidjeti koji od njih najbolje odgovara za vaš brend.
3. Pogrešno odabrana ciljna skupina
Targetiranje, odnosno odabir ciljne skupine, ključna je komponenta svake kampanje.
Ako je vaša ciljna skupina preširoka, dogodit će se to da se oglasi prikazuju velikom broju pojedinaca kojima oglas nije relevantan, što istovremeno znači i uzaludno trošenje budžeta. S druge strane, preusko definirana publika značit će da ne maksimizirate potencijal kampanje, odnosno da oglasi ne dosežu optimalan broj ljudi, nužan za ostvarivanje dobrih rezultata.
Odabir optimalne ciljne skupine nije najjednostavniji zadatak i vjerojatno će zahtijevati naknadne prilagodbe na temelju rezultata oglasa.
Kako biste smanjili rizik od pogreške, preporučljivo je koristiti Lookalike publiku. Na ovaj način oglasi će targetirati pojedince za koje postoji veća vjerojatnost da će imati interes za vašu ponudu zato što dijele određene karakteristike (interese te demografske i bihevioralne faktore) s vašom postojećom publikom.
U blogu Kako pronaći svoju ciljanu publiku online? očekuju vas opći savjeti za odabir ciljnih skupina u digitalnom marketingu, a na linku možete saznati i detalje o mogućnostima odabira ciljne publike na Facebooku, koje će svakako biti korisne prilikom kreiranja idućeg oglasa.
4. Odabir neodgovarajuće vrste oglasa
Facebook nudi različite oblike oglasa, od slika i videozapisa u različitim formatima, do carousel oglasa. Za uspjeh kampanje važno je odabrati format koji najbolje odgovara vašem sadržaju, ciljevima kampanje, ali i odabranim ciljnim skupinama.
Primjerice, za webshop s proizvodima široke potrošnje koji u kampanji želi komunicirati aktualne akcije, carousel oglas mogao bi biti dobar odabir jer može pokazati do 10 artikala koji se žele istaknuti. Ako govorimo o oglašavanju kvartovske autopraone, ovo možda ne bi bio idealan odabir formata, već bi bilo bolje odlučiti se za statični vizual koji komunicira lokaciju. Naravno, za potrebe primjera situaciju smo maksimalno pojednostavili - u realnosti postoji još mnogo faktora koje bi trebalo razmotriti.
U slučajevima kada asortiman oglašivača uključuje velik broj artikala, preporučljivo je koristiti Facebook dinamičke oglase koji omogućuju oglašavanje cijelog asortimana bez da morate ručno kreirati stotine ili tisuće pojedinih oglasa. Algoritam prepoznaje signale kod korisnika te na temelju njihovog ponašanja i interesa predlaže proizvode iz asortimana za koje postoji najveća vjerojatnost da će potaknuti interes.
Osim same vrste oglasa, bitno je naglasiti i važnost njegove kvalitete. Odaberite tip oglasa koji odgovara vašim mogućnostima. Na primjer, ako niste u mogućnosti pripremiti kvalitetan video, nemojte forsirati ovu opciju samo zato što ste negdje pročitali da video oglasi postižu bolje rezultate. U interesu vam je prikazati vaš brend u najboljem mogućem svijetlu pa shodno tome odaberite vrstu oglasa koja će vam to i omogućiti.
5. Nepraćenje rezultata
Kvalitetno praćenje rezultata kampanje može vam pružiti vrijedne informacije na temelju kojih možete optimizirati, odnosno prilagoditi buduće oglase. Ako ove informacije ne uzimate u obzir u planiranju nadolazećih kampanja, faktor sreće igrat će veliku ulogu u njihovoj uspješnosti, a to je svakako nešto što želite izbjeći.
U Meta Business Suite-u na Facebooku možete provjeriti osnovne pokazatelje uspješnosti kampanje i pojedinih oglasa te ih usporediti s prethodnima. Temeljem praćenja rezultata i njihovom usporedbom s rezultatima prethodnih kampanja provjerite što funkcionira bolje te to znanje iskoristite to u idućoj kampanji.
Osim osnovnog pregleda analitike u Meta Business Suite-u, Facebook omogućuje još jednu mogućnost koja će omogućiti bolje razumijevanje uspješnosti kampanje. Radi se o Facebook Pixel-u, odnosno Meta Pixel-u, dijelu koda koji se postavlja na web stranicu i potom omogućuje uvid u ponašanje korisnika koji su s Facebook-a stigli na vašu web stranicu.
Ovi podaci omogućit će kvalitetniji retargeting jer ćete moći ciljati na pojedince koji su pokazali stvarni interes za vaš brend i posjetili web stranicu ili poduzeli određenu radnju na web stranici.
Naš je savjet da uz Business Suite i Pixel koristite i Google Analytics, koji omogućuje značajno dublji uvid u ponašanje korisnika. Analytics pruža detalje o korisničkom putovanju, isplativosti ulaganja, usporedbi s drugim izvorima prometa te analizi kvalitete prometa. Ova kombinacija informacija pomaže u optimizaciji kampanja i boljem razumijevanju učinkovitosti oglašavanja na Facebooku.
Čim ste bolje upoznati s rezultatima kampanje, tim ćete učinkovitije trošiti budžet te ostvarivati bolji ROI.
6. Neprovođenje A/B testiranja
A/B testiranje omogućuje da testirate različite verzije oglasa kako biste vidjeli koji od njih ostvaruje bolje rezultate. Bez testiranja možete propustiti prilike za optimizaciju i potencijalno trošiti budžet na manje učinkovite oglase.
Nikada nemojte biti 100% sigurni da znate na što će korisnici najbolje reagirati. Mala promjena u call to action poruci, vizualu ili tekstu oglasa mogla bi učiniti veliku promjenu u rezultatima, a dobro provedeno A/B testiranje omogućit će vam da odaberete njihovu najučinkovitiju kombinaciju.
Neupitno je da Meta oglašavanje pruža izvanredne mogućnosti za povezivanje s ciljanom publikom, no kako biste maksimizirali ROI ključno je biti svjestan potencijalnih zamki.
Za oglašavanje na Facebooku nažalost ne postoji čarobna formula koja će zajamčiti uspjeh. Ako tek krećete s oglašavanjem na ovoj platformi, neka vas nezadovoljavajući rezultati prve, druge ili treće kampanje ne obeshrabre. Najvažniji savjet koji vam možemo dati je da dobro upoznate mogućnosti koje platforma pruža i detaljno pratite rezultate svake kampanje kako biste kontinuirano mogli raditi prilagodbe.
Ako odlične rezultate želite ostvariti čim prije, čime ćete izbjeći rasipanje budžeta za oglašavanje, obratite nam se za stručno postavljanje i vođenje Facebook kampanja.