Zašto Google mijenja moj meta opis?
Kada Google odluči zamijeniti postojeći meta opis ili title tag sa svojom tekstualnom verzijom, to obično znači da je Google procijenio da sa svojim meta opisom ili title tagom niste ponudili ništa korisno za čitatelja. Meta opis ili title tag može biti preoptimiziran, pretrpan ključnim riječima, predugačak, prekratak ili nije relevantan sa sadržajem na stranici.
Surova činjenica je ovakva:
- ako posjetitelj pretražuje ključne riječi koje ste uključili u meta opis, Google će koristiti vaš opis u SERP-u
- ako se ključne riječi nalaze u sadržaju stranice, ali ne u meta opisu, Google najvjerojatnije neće upotrijebiti postojeći meta opis te će ga generirati iz sadržaja.
No, kako to biva s Googleom, ovo također
nisu zacrtana pravila. Google s vremena na vrijeme
kombinira napisani meta opis sa sadržajem teksta. Evo nekoliko primjera:
Meta opis primjer 1: U Googleu smo pretraživali pojam
“kako opisati proizvod seo”. Google je izbacio naš rezultat s ovim meta opisom:
Naš meta opis: Da bi utjecali na rang u Google tražilici, morate imati SEO-friendly (prijateljski) opis proizvoda. Osim što opis proizvoda mora biti SEO optimiziran, mora i oduševiti potencijalne kupce.
Dakle, Google je odlučio uzeti
drugi dio našeg meta opisa i kombinirati ga sa sadržajem na stranici.
Meta opis primjer 2: Pretraživali smo pojam
“cta gum kako ga napraviti”. Google je izbacio naš rezultat s ovim meta opisom:
Naš meta opis: CTA gumb ili gumb za akciju jedan je od najvažnijih elemenata na web stranici. Saznajte 5 karakteristika uspješnog poziva na akciju.
Google je ovog puta odlučio
prikazati cijeli meta opis. Meta opis primjer 3: Pretraživali smo pojam
“mjerni podaci u Google Analyticsima”. Google je izbacio naš rezultat s ovim meta opisom:
Naš meta opis: Google Analytics je Googleova usluga koja generira detaljne statistike o online prometu na web stranicu, podatke o izvorima tog prometa, njihovu konverziju i samu prodaju.
Google je ovdje napravio zanimljivu stvar. Budući da u meta opisu nigdje nismo spominjali mjerne podatke, Google je odlučio u potpunosti
ignorirati naš meta opis i odlučio ga je zamijeniti
glavnim naslovom (H1) i jednim od podnaslova (H2).
Naravno, to
ne znači da će Google
uvijek tako prikazivati rezultate u SERP-u. Meta opisi će uvelike
ovisiti o pretraživanom pojmu korisnika. Na primjer, ovog smo puta pretraživali pojam
“google analytics izvještaj novi korisnici” i Google nam je izbacio ovaj rezultat:
Odlučio je
uzeti tekst iz bloga i prikazati ga kao meta opis.
Prikaz meta opisa ovisi o vrsti sadržaja na web stranici
S obzirom na mogući sadržaj, podijelili smo web stranice na:
- e-commerce stranice (web shop)
- blogovi, vijesti i sličan sadržaj
E-commerce stranice i meta opis
E-commerce stranice obično sadrže dobro optimizirane H1 oznake, title tagove i unutarnje linkove, ali im također nedostaje i
popratni tekstualni sadržaj. Zbog toga će Google
radije odabrati napisani meta opis umjesto postojećeg sadržaja na stranici.
Svaka je e-commerce stranica posebno optimizirana za nekoliko glavnih ključnih riječi tako da je lakše odabrati ciljane ključne riječi i koristiti ih u meta opisu.
Trebali biste izraditi
jedinstvene meta opise za sve važne odredišne stranice koje donose organski promet, kao na primjer, početna stranica, različite kategorije i potkategorije.
Blogovi, vijesti i sličan sadržaj
Čak i ako za blog napišete savršeni meta opis, Google će ga
najvjerojatnije ignorirati. Na ovu vrstu online sadržaja posjetitelji najčešće dolaze pretraživajući duge i kompleksne ključne pojmove te su mali izgledi da ćete ih moći sve pokriti.
Kad su u pitanju blogovi i vijesti,
neki preferiraju preskočiti meta opise i prepustiti Googleu odluku o tome što će prikazati u SERP-u. Mi smo mišljenja da meta opisi nigdje neće naštetiti.
Za početak se u svakom slučaju pobrinite da najvažnije stranice imaju meta opise i zatim malo po malo stvarajte meta opise na drugim stranicama.
Ako Google neće prikazati vaše meta opise, nemojte brinuti. On samo radi ono što je najbolje za vas i za njegove korisnike.