Česta pitanja

Kako maknuti negativan komentar na Google-u?
Micanje komentara s Google My Business Profila nije jednostavno. Google nudi prijavu ukoliko smatrate da je komentar zlonamjeran nakon čega taj komentar ide na provjeru. Bez obzira na sve, često ti komentari ne budu uklonjeni, no najboljom praksom pokazalo se svakom negativnom komentaru odgovoriti. Objasnite situaciju kakva je bila kako bi čitatelji imali kompletan uvid.

  ... Saznajte više
Što je Link Juice?
Link Juice je termin koji se koristi u području optimizacije tražilica (SEO) i odnosi se na vrijednost ili snagu koju prenosi jedna web stranica na drugu putem poveznica (linkova). Kada jedna web stranica ima poveznicu koja vodi na drugu web stranicu, dio njezinog autoriteta se prenosi na tu drugu web stranicu. Taj preneseni autoritet naziva se Link Juice. Saznajte više
Što je Domain Authority?
Domain Authority (DA) je mjera koja se koristi za procjenu vjerodostojnosti i autoriteta određene web stranice. Saznajte više
Što je keyword stuffing?
Keyword stuffing je praksa uključivanja prekomjernog broja ključnih riječi u sadržaj web-mjesta ili web-stranice, u pokušaju manipuliranja rangom web-mjesta u rezultatima tražilice.  Saznajte više
Što je Google keyword planner?
Google Keyword Planner je besplatan alat koji se koristi za istraživanje ključnih riječi i fraza koje ljudi koriste prilikom pretraživanja na Google-u.  Saznajte više
Što je Black Hat SEO?
Black Hat SEO definiramo kao neodobrenu ili neetičnu tehniku koja se koristi za poboljšanje rangiranja web stranice u tražilicama. Saznajte više
Što su metapodaci?


Metapodaci ili metadata su podaci koji opisuju druge podatke. Konkretnije, to su informacije i specifični detalji koji opisuju sadržaj, materijale i podatke. Primjerice, to mogu biti naslovi, opisi, alternativni opisi fotografija, slika i grafika te cijeli niz drugih podataka.

Metapodaci su važni za optimizaciju weba za tražilice, odnosno za SEO. U kombinaciji s drugim čimbenicima, tražilice koriste metapodatke kako bi shvatile što se nalazi na nekom webu i procijenile koliko je taj sadržaj relevantan za neko pretraživanje.... Saznajte više
Što je organski doseg?

 

Organski doseg predstavlja broj korisnika koji su vidjeli odnosno posjetili vašu web stranicu ili objavu na društvenim mrežama, bez ulaganja novca u promoviranje. Na društvenim mrežama, on zapravo dolazi od nepromoviranih objava, koje su ujedno i najčešće korišteni oblik aktivnosti.

Suprotan organskom dosegu bi bio plaćeni doseg, koji dolazi od plaćenih oglasa i kampanja, odnosno promoviranja objava na društvenim mrežama. 

... Saznajte više
Što je alt tekst?

 

Alternativni ili Alt tekst fotke je tekstualni atribut fotografije kojim se opisuje njen sadržaj, a njime web tražilicama pomažemo objasniti što se nalazi na fotografiji. 

Njegova primarna funkcija je pomoć slabovidnim i slijepim osobama. Čitač zaslona pročitat će upravo taj tekst i tako će korisniku biti jasnije što fotografija predstavlja te što se na njoj nalazi. Za manje važne fotografije koje su u svrsi estetike stranice, alt text nije potreban, pa će ih čitač zaslona jednostavno preskočiti.

Osim za pomoć slabovidnim osobama Alt text koristi i osobama koje su, iz bilo kojeg razloga, onemogućili prikazivanje... Saznajte više

Zašto se web stranica ne prikazuje na Googleu?



Ako se vaša web stranica ne pojavljuje u Google rezultatima,  za početak napravite još jednu provjeru upisivanjem site: pretrage u tražilicu, na primjer “site:arbona.hr”. Ako rezultata još uvijek nema, postoji nekoliko osnovnih razloga za to: 

 


Za više informacija o problemima s indeksiranjem i pozicioniranjem web stranica kliknite na naš .

... Saznajte više
Što je SEMrush?
je alat koji se koristi većinom prilikom SEO optimizacije za bolje rangiranje stranica u organskim rezultatima pretrage.

SEMrush kombinira podatke i strategiju u jednom alatu dajući put k najboljem plasmanu vaše web stranice.

Značajke SEMrush alata

SEMrush sadrži više od 40+ alata i izvještaja koji vam mogu pomoći prilikom pronalaženja najboljih rješenja za sve digitalne marketinške izazove.

Područja u kojima se može iskoristiti SEMrush svakako su: 

  • SEO optimizacija
  • Content Marketing
  • Istraživanje tržišta
  • Oglašavanje
  • Upravljanje društvenim mrežama

Prednosti korištenja SEMrush alata

Interaktivno korisničko sučelje objedinjuje najpotrebnije alate za SEO optimizaciju:
  • tehnički audit stranice,
  • praćenje pozicija ključnih riječi,
  • analiza sadržaja,
  • analiza backlinkova i
  • link building.
Alat nudi opsežan uvid u Onsite i Offsite SEO elemente. Posebno je... Saznajte više
Što su povratne veze, popularnog naziva “backlinks”?
Povratne veze ili backlinkovi (poznati su i kao "ulazne veze", "dolazne poveznice" ili "jednosmjerne poveznice"), a predstavljaju veze s jedne web stranice na drugu web stranicu.

Već smo pisali o tome koliko te zašto Google i druge glavne tražilice razmatraju povratne veze kao pozitivni "glasovi" za određenu stranicu. Stranice s velikim brojem povratnih veza svakako su bolje rangirane u rezultatima pretraživanja od onih koje nemaju backlinkova.

Zašto su povratne veze važne?

Odgovor je jednostavan. Zato što govore kako je sadržaj na stranici prema kojoj pokazuju vrijedan, vjerodostojan i koristan. Što više povratnih veza imate, stranica će... Saznajte više
Google savjet o starom sadržaju: ukloniti, ažurirati, postaviti “noindex” ili ga jednostavno ostaviti takvim kakav je?
Znamo da želite i zato je odgovor na postavljeno pitanje još teži. On glasi - ovisi što želite. Možete , postojeće f ili jednostavno i dopustiti Googleu da pretražuje postojeći sadržaj i na temelju njega i dalje održi poziciju. Ali što biste zapravo trebali učiniti? U slučaju da je starija, web stranica sadrži veliki broj stranica s različitim sadržajem čije ključne riječi imaju brojnu povijest pretraživanja i dobre pozicije, Google-a i SEO-a. Tada ne biste htjeli da stranica koja ima takav relevantan sadržaj nestane iz rezultata pretraživanja. Izmjena postojećeg sadržaja koji i dalje unatoč starosti generira... Saznajte više
Što predstavlja broken links ili “pucanje linkova”?
Neispravne poveznice (broken links) su poveznice koje ne rade pri čemu se stranice ne prikazuju ispravno korisnicima. Nekoliko je mogućih razloga zašto neki link (poveznica) ne radi, a to su:
Ako pristupite poveznici koja nije ispravna, možete vidjeti pogrešku 404 ili poruku koja objašnjava kako tražena web stranica nije dostupna. Radi poboljšanja korisničkog iskustva, poželjno je kreirati custom koja će korisnicima jasno dati do znanja da se radi o stranici koju nije moguće prikazati, ali isto tako i ponuditi dodatne opcije poput odlaska na početnu stranicu, pregleda najprodavanijih proizvoda i slično.

Ovaj element je jako važan... Saznajte više
Što sve treba sadržavati dobra landing stranica?
Znamo što je , međutim znamo li što ona treba sadržavati kako bi posjetitelji stranice i ostvarili ono zbog čega su došli na stranicu?

... Saznajte više
Kako do visoke pozicije SERP-a za brendirane ključne riječi?
, odnosno su jedna riječ ili fraza kojom želimo da nas netko kada postavi određeni upit i pronađe u rezultatima pretraživanja, pogotovo u slučajevima kada se na našoj stranici nalazi upravo odgovor na postavljeni upit.

Može se reći da su ključne riječi koja povezuje korisnika i sadržaj i uz njihovu pomoć povećat ćete broj prikazivanja svoje stranice u rezultatima tražilice.

Ono što je važno svakako je istaknuti važnost korištenja ključnih riječi u : Dakle, ako naslovnica vašeg weba nije među prvim rezultatima pretraživanja za brend ključnu riječ, postoji mogućnost da Google neku drugu stranicu... Saznajte više
Koje opcije optimizirati na checkout obrascu kako bi se povećala web shop prodaja?
Svaki web shop ima za cilj što više svojih posjetitelja pretvoriti u svoje kupce. Međutim, ponekad nudeći previše mogućnosti ili tražeći previše podataka može rezultirati smanjenjem broja konverzija.

Checkout obrazac obično se sastoji od nekoliko koraka i završna je faza u procesu kupnje. Važno je da bude jednostavan, jasan te da izgleda sigurno.

Kako bi se smanjio broj odustajanja korisnika na ovom koraku, ovdje su preporuke u skladu s najboljim UX praksama:

Podijeliti obrazac na više koraka da nije predug

Podijeliti obrazac na nekoliko koraka (/ / ) i prikazati indikator napretka kako bi korisnik... Saznajte više
Mogu li se promijeniti izvješća u Google Search Consoli?
Odgovor je !

Google je ažurirao mnoga unutar kako bi tako obuhvatili manji broj stranica i time postigli što bolje performanse u Search Console. Izvještaji na koje su utjecali uključuju , izvještaje za mobilnu upotrebu, brzinu, te sva ostala izvješća o rezultatima.

Što se promijenilo? Google je na taj način omogućio bolje iskustvo pretraživanja pa se neki od izvještaja sada pojavljuju i na manjem broju stranica. Google sada pregledava manje vaših stranica.

Google je naveo da se promjena dogodila samo kod izvještaja i da ta promjena na rezultate pretraživanja. Zbog toga ćete možda primijetiti smanjenje... Saznajte više
Što je gore od dupliciranog sadržaja?
Znate Googleov algoritam koji je zadužen za rangiranje rezultata pretraživanja? Sustavi rangiranja sastoje se od niza algoritama koji analiziraju postavljeni upit i onda određuju koje informacije će prikazati kao rezultat.

na podstranicama istog weba je nešto što zahtjeva intervenciju, ali duplicirani sadržaj na različitim web stranicama može biti još veći problem.

Duplicirani sadržaj Google ne voli. Kada crawlanjem dođete do rezultata, dobit ćete sve potrebne podatke o dupliciranom sadržaju na svojoj web stranici.

Kada radite s istim ili sličnim sadržajem na stranici svakako koristite kojima govorite Google-u koju inačicu stranice treba prikazivati u rezultatima pretraživanja.
... Saznajte više
Utječu li društvene mreže na ranking stranice?
danas su jedan od najjačih komunikacijskih kanala. Može se reći da svaka stranica već sada ima link na barem jednoj društvenoj mreži, ali sve više stranica sudionici su sve većeg broja društvenih mreža (Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, itd).

Postavlja se pitanje , odnosno na u rezultatima tražilica? Odgovor je jednostavan - DA, ali ne na način kako ste to odmah možda pomislili.

2016. godine potvrdilo se da Google društvene mreže da direktno poveća rangiranje stranice.

su temelj svih SEO rezultata. Korelacija između društvenih mreža i rangiranja na Google-u je izuzetno visoka. To znači da... Saznajte više
Koje su dvije najčešće SEO i content pogreške domaćih web shopova?
Prva i najčešća pogreška je . Većina hrvatskih poslodavaca je nova u području web shopa i ima samo jednu osobu (ili su to oni sami) na poziciji voditelja koja brine o web shopu i njegovom radu.

Osoba zadužena za rad web shopa često nema vremena za istraživati sadržaj i pisati detaljno opise svakog proizvoda i kategorije proizvoda. Upravo zbog toga, potrebno je napraviti .

Što to znači?

Ako je očita razlika u prodaji proizvoda potrebno je popularnije i traženije proizvode postaviti na vrh i za njih ispisati odličan opis. Uvijek se treba voditi izrekom: “Bolje ikakav sadržaj... Saznajte više
Što su featured snippeti?
su istaknuti isječci koji korisnicima pružaju sažeti, ali na njihova pitanja. Bez ikakve putanje i dolaska do željenog odgovora, odmah im se u rezultatima pretraživanja pokaže željeni rezultat i odgovor na traženi upit.

Smješteni su iznad najbolje rangiranog rezultata pretraživanja koji zauzima 1. poziciju, pa se za njih kaže da se nalaze na .

To je ujedno i glavna razlika i . Dok se rich snippeti mogu nalaziti na bilo kojoj poziciji ovisno o poziciji stranice u rezultatima pretraživanja, featured snippeti uvijek, ali uvijek se nalaze na 0. poziciji.... Saznajte više
Što je anchor tekst
Anchor tekst odnosi se na klikabilni dio teksta koji se koristi za povezivanje jedne web stranice s drugom.

Drugim riječima to je dio teksta (jedna riječ ili njih nekoliko), na koje korisnik može kliknuti i završiti na odredišnoj stranici koja je određena poveznicom "u pozadini" anchor tekst. 

Primjer anchor teksta može izgledati ovako: 

" je kontinuirani proces u kojem određenim tehnikama poboljšavamo Vašu poziciju na tražilicama. Jedan od prvih koraka u bilo kojoj uspješnoj SEO kampanji je otkrivanje svojeg trenutnog položaja na vašem tržištu u odnosu na svoje glavne konkurente."

 

Plavi tekst "Optimizacija za tražilice"... Saznajte više

Što su long-tail keywords (složene ključne riječi)
U svijetu razlikujemo dvije kategorije ključnih riječi, a to su head (primarne) i long-tail (specifične). 

Long-tail ključne riječi su specifične, a primarne općenite. Na primjeru ispod pogledajte kako to izgleda u praksi: 

Head keyword: kolač
Long-tail keyword: kolač s makom i orasima



Jednostavne ključne riječi su oni pojmovi za koje Google pronalazi jako puno rezultata. jer se ne pretražuju ni približno koliko jednostavne. Logično je. 

Ideja oko long-tail keywordsa je prilično jednostavna. Kao što je gore spomenuto, na webu je manje sadržaja o specifičnim ključnim riječima, jer je manje ljudi pisalo... Saznajte više
Koje su organske pozicije, a koje plaćene?
Kada tražilica vrati rezultate pretraživanja, daje nam dvije vrste rezultata: organski i plaćeni. Organski rezultati su oni rezultati koji se najviše podudaraju s upitom korisnika, tj. najrelevantniji su. Ovdje je najvažniji SEO. Plaćeni rezultati su u osnovi oglasi, tj. plaćanje za prikazivanja web stranica za određene ključne riječi. 



Osim ako ste jedan od 19% korisnika koji koriste Bing ili Yahoo, svi mi tražimo odgovore na istom mjestu.



Google predstavlja dva potpuno različita, ali jednako vrijedna izvora prometa za sva poslovanja:

Metode za prikupljanje online prometa iz spomenutih izvora su (SEO) i ... Saznajte više
Što su rich snippeti i zašto bi ih trebali upotrebljavati
Rich snippeti su posebni rezultati u Google rezultatima pretraživanja. Oni uključuju dodatne informacije koje nisu pohranjene . Rich snippeti se pohranjuju kao strukturirani podaci u izvornom kodu pomoću posebnih oznaka (markups).



Sigurno ste čuli za rich snippete, no znate li što su? Jesu li važni? Možete li ih i vi koristiti? Postoji li veza između njih i SEO-a? To su zaista dobra pitanja koja zaslužuju i odgovore.

Rich snippeti ili po našem hrvatskom prijevodu bogati isječci, su (rezultatima pretraživanja na tražilici) koji izgledaju drugačije od tipičnih rezultata pretraživanja. Oni uz uobičajenu strukturu rezultata pretraživanja... Saznajte više
Nofollow i follow linkovi: koja je razlika?
Nofollow linkovi su linkovi s HTML oznakom rel=”nofollow”. Oznaka nofollow govori Googleu i ostalim tražilicama da ignoriraju taj link (vezu). Nofollow linkovi ne prenose postojeći PageRank stranice na druge stranice. Također se nofollow linkovi ne indeksiraju od strane Googlea.

Jedina između nofollow i follow linkova je da nofollow link u sebi ima oznaku rel=”nofollow”.

<a href=”https://www.arbona.hr/blog/10”>
<a href=”https://www.arbona.hr/blog/10” rel=”nofollow”>

između nofollow i follow linkova jer na obadva mogu kliknuti, duplicirati, dijeliti i koristiti se na sve načine na koje se uobičajen link može koristiti.

Međutim, kada je riječ o između nofollow i follow linkova.
... Saznajte više
Zašto Google mijenja moj meta opis?
Kada Google odluči zamijeniti postojeći meta opis ili title tag sa svojom tekstualnom verzijom, to obično znači da je Google procijenio da sa svojim meta opisom ili title tagom niste ponudili ništa korisno za čitatelja. Meta opis ili title tag može biti preoptimiziran, pretrpan ključnim riječima, predugačak, prekratak ili nije relevantan sa sadržajem na stranici. 



Surova činjenica je ovakva:
No, kako to biva s Googleom, ovo također Google s vremena na vrijeme Evo nekoliko primjera:



U Googleu smo pretraživali pojam

Google je izbacio naš rezultat s ovim meta opisom:
... Saznajte više
Što predstavlja Googleov mobile first indexing?
Mobile first indexing je Googleov novi način indeksiranja stranica koji je svjetlo dana ugledao Google sada tijekom indeksiranja web mjestaweb mjesta i prema njoj određuje njezin rang u rezultatima pretraživanja. Dakle, možemo zaključiti da će web mjesta bez optimizirane mobilne verzije dobiti nisku ocjenu od strane Googlea i da će tako teško stvoriti konkurenciju u online svijetu.

Google se odlučio za zato što sve više pretraživanja dolazi iz mobilnih uređaja te zbog toga što želi pružiti što

Mobile first indexing radi upravo po principu iz samog naziva - “prvo indeksirana mobilna verzija web mjesta”. Dakle, ovaj... Saznajte više
Što je AMP? Je li potreban za web stranicu?
je ustvari osiromašeni HTML koji pridonosi smanjenju veličine stranice što utječe i na vrijeme učitavanja web stranice. Cilj mu je ubrzavanje učitavanja web stranica na mobilnim uređajima tako da koristi manje procesorske snage i manje internet podataka. 



Ako ste ikada nešto guglali na mobitelu (što ne sumnjamo), sigurno ste našli na

AMP je (korisničko sučelje otvorenog koda) kojeg je razvio Google u suradnji s Twitterom s ciljem bržeg i boljeg korisničkog iskustva na mobilnim stranicama.  

AMP stranice su zapravo s HTML-om i pojednostavljenim CSS kodom. Upravo se zbog toga na svakoj... Saznajte više
Alt text vs Title text vs File name slike: koja je razlika
Alt text se koristi u slučajevima kada se fotografija ne prikazuje, odnosno kada je korisnik ne može ili ne želi vidjeti. Title text nije bitan za SEO, a služi za dodatni opis fotografije. File name je naziv datoteke (fotografije) i preporučuje se koristiti 3-8 ključnih riječi u njegovom kreiranju. 



U ovo tri rečenice opisali smo tri pojma iz naslova i njihovu ulogu kod postavljanja fotografija na web. U daljnjem tekstu ćemo ih dodatno razraditi i nadamo se odgovoriti na vaša eventualna pitanja.

jedan je od najjednostavnijih načina poboljšanja korisničkog iskustva.

U ovom tekstu... Saznajte više
Kako optimizirati slike za web stranicu?
Od srpnja 2018. godine brzina učitavanja web stranice za Google je postala još bitnija. Kako bi SEO rezultat i pozicija na SERP bila viša, ubrzajte učitavanje stranice. Jedan od glavnih krivaca za sporije učitavanje mogu biti neoptimizirane slike. Optimizacija fotografije uključuje odgovarajući format, dimenzije, naziv i Alt tekst.



Njihov utjecaj na brzinu web stranice je ogroman. Srećom, postoje besplatni, online alati. Postoje te alati za smanjivanje veličine/rezolucije. Doslovno, upišite u Google: “convert pdf to jpg” ili “resize jpg” i imate ono što vam treba. 

E sada, smanjivanjem veličine datoteke - slika gubi na kvaliteti.... Saznajte više
Što su to neispravne poveznice (broken links)? Utječu li negativno na web stranicu?
Slomljeni linkovi (broken links), su Neki od razloga zašto određene poveznice ne rade su da web stranica , da je web stranica bez dodavanja 301 preusmjerenja ili je


Bez obzira koga krivili (sebe ili online korisnike i njihove tipfelere), neispravne poveznice su uzrokovane pogreškama koje uključuju:
neki link ne funkcionira jednako je važno kao i Očigledan razlog je da ako znate zašto određeni link ne radi, znat ćete ga popraviti!

Kada online korisnik klikne na neispravnu vezu, pojavit će mu se ona ili neka druga stranica koja objašnjava... Saznajte više
Treba li mi SEO optimizacija web stranice?
SEO ili optimizacija za tražilice je kontinuirani proces u kojem određenim tehnikama U tom slučaju potrebno je istražiti prema kojima se želite rangirati, implementirati bolju O i još mnogo toga. S kvalitetnom SEO optimizacijom, možete povećati ot i uvelike poboljšati korisničko iskustvo.

 

Kako se tehnologija tako se mijenja i način na koji korisnici pretražuju poslovanja online. Sve više i više ljudi pretražuje internet preko i sve samo da bi unutar svojeg lokalnog područja.

Mnoga istraživanja pokazuju da čak rezultata pretraživanja. Isto tako, mnoga istraživanja pokazuju da prije... Saznajte više
Što je to Content marketing?
Content marketing je stvaranja i distribucije vrijednog, relevantnog i dosljednog online sadržaja koji će privući i pridobiti jasno definiranu publiku s - kupnja proizvoda ili usluga, pridobivanje novih newsletter pretplatnika i što je najvažnije, dobivanje lojalnih klijenata. 

Već ste mnogo puta čuli za pojam Content marketing, no vi i dalje ne znate što to točno znači, a previše vam je neugodno pitati nekoga. Čestitamo, ovaj članak je kao stvoren za vas!

Content marketing svodi se na

Drugim riječima, to je marketing kroz kojeg poslovanja razmjenjuju koje će u konačnici čitateljima dati određenu... Saznajte više
Kako napisati SEO friendly blog?
SEO optimizacija nevjerojatno je bitna za marketing stručnjake. Optimizacijom web stranica, uključujući i blogova, činite web stranicu vidljivijom za online korisnike. Online korisnici unose ključne riječi povezane s vašim proizvodom ili uslugom, nakon čega se s obzirom na pojavljuju rezultati u Google pretraživanjima. 

Googleov je algoritam i više nego lukav. Osim što se non-stop mijenja, iz tjedna u tjedan stvara nove kriterije za . No, ono što je Googleu najbitnije i ono što se još nijednom nije promijenilo je

Evo nekoliko smjernica za pisanje SEO friendly bloga :)


Optimizacija blogova ... Saznajte više
Česta pitanja? Zašto bi ih trebali imati na web stranici?
Stranica česta pitanja ili FAQ stranica online posjetitelja, kupaca i klijenata. Stranicu čestih pitanja potrebno je r jer pomoću nje, korisnici mogu doći do zanimljivih i korisnih informacija, a vama će uštedjeti vrijeme rezervirano na korisničku podršku i odgovaranje na mailove.


Odgovor: Za odgovaranje često postavljenih pitanja o vašem poslovanju.

Zapravo, ovaj odgovor je samo jedan mali dio pozitivnog potencijala stranice s čestim pitanjima.

FAQ sekcija može biti :

Stranica čestih pitanja je dio web stranice koja se bavi

Veoma se razlikuje od stranice "O nama"... Saznajte više
Što je autoritet domene i kako se računa?
Autoritet domene je ocjena internet tražilica koja web stranica organski rangirati na stranici rezultata traženja (SERP-u). Ocjena autoriteta domene kreće se od s time da što je ocjena veća, to je i veći rang web stranice. 

Autoritet domene može imati numeričku vrijednost od 1 do 100 na To znači da će web stranica teže doći s ocjene 20 na ocjenu 30, dok će se s ocjene 80 lakše popesti na ocjenu 90. uzdići s 20 na 30 mjesto.

S obzirom na ovu činjenicu,  web stranice s većim autoritetom bi se morale smatrati mnogo autoritativnijima od... Saznajte više
Što je Google My Business stranica?
Google My Bussiness, nekad poznat kao Google Places, besplatna je koja pomaže vlasnicima tvrtke i koja online korisnicima relevantna tvrtke i poslovanja u lokalnom području. Google My Business je u teoriji najopsežnija i najpristupačnija online mapa ikada stvorena.

Google My Busines je neophodan ako želite biti vidljivi na a isto tako omogućuje online korisnicima da - faktori koji su itekako važni za na lokalnoj bazi.


Osim toga, Google My Business:

Otvaranje računa za Google MyBusiness je potpuno Posjetite Google MyBusiness i kliknite na zeleni... Saznajte više
Zašto su 301 redirekcije važne za SEO?
301 redirekcije su 301 redirekcijama se osigurava da se online promet šalje na najnoviju i bolju verziju stare URL adrese. Ovakvo preusmjeravanje prometa je od velike važnosti za SEO optimizaciju jer tako između ostalog koje dovodi do nižeg ranga u Google rezultatima traženja.


Zamislite da imate web shop. U ponudi imate raznovrstan asortiman i naravno da se dogodi da ponekad nekog proizvoda više nećete imati u ponudi. Ako ste pomislili da se takvih proizvoda najlakše riješiti brisajući stranice, potpuno ste u krivu i tada bi trebali pročitati naše objašnjenje o ili situacijama kada stranica... Saznajte više
Arbona logo

Arbona Club prijava

Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju

Za više informacija i prijavu u Arbona Club kontaktirajte me!

Nazovi me
Kako implementirati Cookie consent?
Za implementaciju Cookie consensta postoje dva načina - custom ili s partner aplikacijama. Naravno, najbolje bi bilo da imate pomoć od svoje agencije ili developera koji znaju dati smjernice ovisno o potrebama vašeg weba. Samo postavljanje i verifikacija traju nekoliko dana, toliko treba Google-u i ostalim tražilicama da odobre formu.


  ... Saznajte više
Što je knowledge graph?
Knowledge graph je način organiziranja i povezivanja informacija tako da ih računala mogu razumjeti i obrađivati. Često se koriste u umjetnoj inteligenciji i prirodnom jeziku obrade kako bi pomogli računalima da razumiju i tumače ljudski jezik. Saznajte više
Tko je jedinstveni posjetitelj?

Jedinstveni posjetitelj je termin koji se odnosi se na
. U marketinškoj analizi jedinstveni posjetitelj broji se samo jednom za određeni vremenski period, neovisno o njegovom broju posjeta web stranice. To znači da ako isti posjetitelj posjeti stranicu primjerice tri puta, u analizi će biti prepoznat kao jedan posjetitelj, a ne tri.

Drugi naziv za ovaj termin je i .  

 

... Saznajte više
Google Analytics - Izvještaj o brzini web stranice
korisno je u pronalaženju sporo učitanih stranica i općenito poboljšanju brzine web stranice, što je jedan od Google-ovih čimbenika prilikom SEO rangiranja.

Odaberite: Ponašanje -> Brzina web stranice -> Mjerenje vremena stranice.

Uklonite URL-ove s parametrima kako ne biste vidjeli duplicirane URL-ove. To možete učiniti tako da popunite napredni izbornik kao što je ovaj:

Ovdje je traženo izvješće, u oba stupca odabrano je Prosječno vrijeme učitavanja stranice (sec):

Kako koristiti mogućnosti ovog izvješća?

Pronađite stranice s najduljim vremenom učitavanja. ... Saznajte više
Google Analytics E-Commerce
U današnje vrijeme možete dobiti podatke i stvoriti izvješća o gotovo svemu što postoji. Na kraju dana ipak, postoji samo jedna platforma koja se ističe iznad ostalih - .

Analizirajući ispravne podatke možete dobiti detaljne informacije o svojoj web stranici kao i određene preporuke što je potrebno ispraviti.

Google Analytics e-Commerce svakako je izvrstan alat za sve vlasnike web shop prodaje.
E-Commerce je dio Google Analytics-a koji služi za prikupljanje i analiziranje podataka o kupnjama.
Analiza podataka o online poslovanju ključna je ako želite pratiti, mjeriti i optimizirati web shop.

Daje informacije na temelju kojih možete donositi... Saznajte više
Što je Campaign URL Builder?
je jednostavan za korištenje i besplatan Google-ov alat za izgradnju URL-ova koje možete pratiti i tako znati odakle su korisnici došli na vašu web stranicu. URL kreiran kroz Campaign URL Builder omogućuje praćenje uspješnosti prilagođenih marketinških kampanja.

Takav prilagođeni URL sadrži dodatne informacije koje se prosljeđuju u Google Analytics račun. Radi se o parametrima (UTM) pomoću kojih se onda prati online promet. Mogućnost praćenja izvora prometa na web je bitna komponenta, a jednostavna za implementirati.

Campaign URL Builder vam omogućuje dodavanje max 5 parametara koji će jednoznačno označiti mjesta s kojih dolazi promet na web:
... Saznajte više
Pogrešno shvaćeni mjerni podaci: novi u odnosu na ponovne posjetitelje
U Google Analyticsu novi posjetitelji (new visitors) su oni korisnici koji po prvi puta posjećuju vaše web mjesto na određenom uređaju. Ponovni posjetitelji (returning visitors) su već prije posjetiti vaše web mjesto i vraćaju se po još! Kako bi dobili korisne informacije moramo znati interpretirati podatke.

Zašto je zbroj veći od ukupnog broja korisnika? Kako je moguće da imamo više novih korisnika (new users) od novih posjetitelja (new visitor). Ovdje ćemo odgovoriti na najčešće zbunjujuće situacije kada gledamo podatke o samoj publici.

Često se dogodi da web mjesta imaju više novih posjetitelja i manje... Saznajte više
Kako pratiti promet s određenih linkova uz pomoć Campaign URL Buildera?
Google Campaign URL Builder je jednostavan, besplatan i brz alat za izgradnju URL-ova koji omogućuje prilagođenih marketinških kampanja. Takav prilagođeni URL sadrži dodatne informacije koje se prosljeđuju u Google Analytics račun. Radi se o pomoću kojih pratimo online promet.



Zamislite da ste upravo Poslali ste newsletter, podijelili akciju na društvenim mrežama, a kako bi povećali doseg do korisnika, uložili ste i u Google Ads oglase. 

Kampanja se pokazala velikim uspjehom, dobivate mnogo novih klijenata i No problem je u tome što se kampanja pokazala tako uspješnom.

Jesu li to bili banneri? Tj. oglasi... Saznajte više
Liste posjetitelja za remarketing u Google Analyticsima
Google Analytics nudi mogućnost . Dinamički remarketing omogućava prikazivanje oglasa onim  korisnicima koji su posjetili vašu web stranicu. Tako možete koje ih zanimaju i koje su klikali.



Ovo je sažetak najbitnijih značajki listi posjetitelja za dinamički remarketing koje omogućuje Google Analytics. Ako ste htjeli brzo i jednostavno objašnjenje ili ste tražili definiciju koju ćete koristiti u svom izlaganju, to će biti dovoljno. 

Za sve vas koji želite razumjeti kako stvarno funkcionira proces kreiranja listi, kakve one mogu biti i saznati korisne savjete, nastavite čitati. 

Google Analytics je . Možete vidjeti , kolika je ,... Saznajte više
Što je Google Analytics IQ certifikat i kako ga dobiti?

Google IQ certifikat (Individual Qualification) je certifikat kojeg izdaje Google, a koji je dokaz znanja iz Google Analyticsa. Položiti ga može svaka osoba koja je već položila ocjenjivanje iz Google Analyticsa, a s njime se potvrđuje da korisnici učinkovito upotrebljavaju Google Analytics u svojim organizacijama, ali i da pomažu drugima u radi s tim alatom.




Google Analytics IQ certifikat je besplatan pod Googlevim Parnters programom. Kako bi ga položili pratite sljedeće korake:
 

    
  1. Posjetite web stranicu https://www.google.com/partners 
  2. 
  3. Kliknite na Join Google Partners na vrhu navigacije
  4. Saznajte više
Što je spam promet i kako ga filtrirati u Google Analyticsu?

Spam web stranice predstavljaju lažan referral promet u Google Analytics podacima. Njihov je cilj prevariti Analytics administratora da posjeti spam web stranicu nakon čega ga se najčešće redirekta na web shop ili malware web. Takve spam web stranice mogu imati značajan utjecaj ne cjelokupne podatke u Analyticsu, posebice za mala poduzeća s malo web prometa.
 



U ovom ćemo kratkom postu pokazati kako filtrirati spam promet u Google Analyticsu te eliminirati njihov utjecaj na relevantne metrike.






 

    
  1. Navigirajte na Referrrals report u vašem Google Analytics... Saznajte više
Zašto postoji razlika u Analytics ciljevima i Facebook konverzijama?

Razlike u rezultatima Analytics ciljeva i Facebook konverzija postoje zbog toga što Facebookov Ad Manager/Pixel i Google Analytics koriste dvije različite metode za sakupljanje podataka. Google, za razliku od Facebooka prati samo konverzije koje su se dogodile izravno nakon klika na oglas. Također, Facebook i Google imaju različite atribucijske modele.
 



Upravo su drugačiji načini praćenja konverzija glavni razlog zašto se razlikuju rezultati Google Analyticsa i Facebooka.

Facebook prati neizravne "nelinearne" konverzije. Pojednostavljeno, ako korisnik klikne na Facebook oglas, pogleda web te ga napusti, a onda se sljedeći dan vrati na web te... Saznajte više

Što je Google Tag Manager?

Google Tag Manager (GTM) je user-friendly rješenje za upravljanje oznakama (tagovima), ili snippetima JavaScripta koji šalju informacije trećim stranama. On omogućuje brzo i jednostavno ažuriranje oznaka i isječaka koda na vašem webu ili mobilnoj aplikaciji koji su namijenjeni analizi prometa i optimizaciji oglašavanja.
 



Oznaka ili tag je isječak koda koji šalje podatke trećoj strani, na primjer Google Analyticsu, Google AdWordsu, Twitteru, Facebooku i drugima.

Kako bi lakše implementirali oznaku na vašoj web stranici, Google je predstavio svoj Tag Manager. S njime ne trebate izravno unijeti isječke koda u datoteku na web lokaciji,... Saznajte više

Kako nekome dati pristup u Analytics web stranice?
Razina na kojoj dodajete korisnike određuje početni pristup tog korisnika, a njih možete dodati na razini računa, entiteta ili vlasničkog pregleda. Također, možete dodati koliko god korisnika želite. Kako bi nekome dali pristup u web stranice pratite sljedeće korake: 
 
Ako dodate korisnika na razini vlasničkog pregleda, tada taj korisnik pripada tom računu, ali u početku nema dopuštenja na razini računa ili entiteta. Kako bi dodali, izmjenili ili izbrisali pristup korisnika u Analytics web stranice, morate imati dopuštenje za upravljanje korisnicima.... Saznajte više
Kako koristiti Analytics filtere?
nudi Vam veliki izbor filtera koji Vam omogućavaju jednostavniju analizu podataka i pisanje izvješća. Filteri se mogu koristiti za uključivanje podskupova prometa, za isključivanje neželjenih podataka ili za pretraživanje i zamjenu željenih dijelova informacija. Također, pomoću filtera možete izuzeti promet s određenih IP adresa, usredotočiti se na određenu poddomenu ili direktoriji te dinamičke URL-ove pretvoriti u čitljive retke teksta. 



Kako bi koristili i upravljali Analytics filterima potrebno Vam je dopuštenje za uređivanje na razini računa. Da biste izradili filtere na razini računa:
  ... Saznajte više
Kako nekome dati pristup u Analytics web stranice?
Razina na kojoj dodajete korisnike određuje početni pristup tog korisnika, a njih možete dodati na razini računa, entiteta ili vlasničkog pregleda. Također, možete dodati koliko god korisnika želite. Kako bi nekome dali pristup u web stranice pratite sljedeće korake: 
 



Ako dodate korisnika na razini vlasničkog pregleda, tada taj korisnik pripada tom računu, ali u početku nema dopuštenja na razini računa ili entiteta. Kako bi dodali, izmjenili ili izbrisali pristup korisnika u Analytics web stranice, morate imati dopuštenje za upravljanje korisnicima.... Saznajte više
Koja je razlika između Analytics sesije i page view-a?
ne računa sesije i page views na isti način. Zbog toga se broj sesija  razlikuje od broja page view-a. Sesija ili popularno nazivan “posjet”, označava skup interacija koje se odvijaju na web-lokaciji unutar zadanog vremenskog okvira, dakle ona se povećava na prvom učitavanju same sesije bez obzira na vrstu učitavanju. Page view povećava se na prvom učitavanju prikaza stranice ili zaslona stranice u pregledniku, a označava ukupan broj pregledanih stranica, uključujući i ponavljajuće poglede na jednoj stranici. Dakle, ovo je jedan od razloga zbog čega dolazi do razlike između sesije i page view-a. Također, do nepodudaranja dolazi kada izravno... Saznajte više
Što je Analytics stopa napuštanja?
Analytics stopa napuštanja ili bounce rate je napuštanje stranice vašeg weba od strane korisnika. Dakle, korisnik koji dođe na vašu web stranicu i odmah ju napusti bez da pogleda bilo koju drugu stranicu, često iz razloga koji uključuju nerelevantan sadržaj, nekvalitetan sadržaj ili nekvalitetnu web stranicu.



Za neke web stranice stopa napuštanja je često normalan faktor, no ukoliko je cilj vaše web stranice da korisnici posjete i ostale podstranice tada bi trebali težiti što manjoj stopi napuštanja, odnosno bounce rateu.

Također, bilo bi dobro istražiti koje stranice imaju najveći bounce rate te pokušati utvrditi i razlog... Saznajte više
Što su Google Analytics izvještaji i kako ih koristiti?
izvještaji pomažu Vam pri analizi podataka kako bi utvrdili napredak web stranice. Osim toga, izvješća Vam pomažu pri analiziranju podataka. Na raspolaganju Vam stoji veliki izbor izvještaja, ali preporuča se korištenje prilagođenih izvještaja. Te izvještaje kreirate sami, birate dimenzije i mjerne podatke te odlučujete kako će se prikazivati. Kako bi koristili Analytics izvještaje:
 


Da bi pristupili kreiranim prilagođenim izvješćima, odaberite karticu Prilagodba pri vrhu lijeve stranice u Analyticsu. U lijevoj navigaciji odaberite Pregled da biste vidjeli popis tablica svih svojih prilagođenih izvješća. Također, ovdje Vam se nudi mogućnost organiziranja izvješća u različite skupine kako... Saznajte više
Što su Analytics ciljevi i zašto su važni?
Općenito, ciljevi pokazuju koliko uspješno je neka radnja izvršena, a oni predstavljaju temeljnu komponentu bilo kojeg plana za mjerenje digitalne analitike. Isto tako, Analytics ciljevi mjere uspješnost web-lokacije ili aplikacije u ispunjavanju postavljenih aktivnosti. Ti ciljevi predstavljaju završnu aktivnost koja se naziva konverzija, a one su od iznimne važnosti za uspješnost tvrtke. Analytics ciljevi uključuju izvršavanje kupnje, dovršavanje razine igre ili slanje obrasca za podatke za kontaktiranje tvrtke. Ako posjetitelj vaše web-lokacije ili korisnik vaše aplikacije izvrši radnju koja je postavljena kao cilj, Analytics to bilježi kao konverziju. 
Analytics ciljevi veoma su važni jer pružaju ključne informacije kao što su broj konverzija i stope konverzija za vašu web-lokaciju jer bez tih informacija gotov je nemoguće procijeniti učinkovitost mrežnog poslovanja i marketinških kampanja. Saznajte više
Kako se postavlja Google Analytics?
Google Analytics najkorišteniji je alat za analizu prometa na web stranicama u svijetu. Postavljanje Google Analyticsa vrlo je jednostavno. 

Prvenstveno, potrebno je kreirati novi Analytics račun na google.com/analytics. Zatim se određuju svojstva kreiranog računa. Nakon što se odredi praćenje prometa web stranice ili praćenje mobilne aplikacije, konfiguriraju se ostale postavke u Analyticsu. 

Nadalje, možete dati dopuštenje za korištenje Analyticsa i drugim korisnicima. Imate mogućnost postavljanja ciljeva bitnih za vaše poslovanje, a možete ih pratiti u obliku konverzija. Naposljetku, bitno je spojiti vaš Analytics račun sa AdWords računom. Postavljanje Google Analyticsa neće vam oduzeti previše vremena, a korištenje ovog... Saznajte više
Kako vidjeti tko mi posjećuje web stranicu?
Ako vas zanima detaljniji "promet" na vašoj web stranici, najbolji način za analizu vaših posjetitelja je korištenje Google Analyticsa. Google Analytics je jedan od alata koji će besplatno, a vjerodostojno prikazati statističke rezultate vezane uz posjet vašoj web stranici te će vam dati uvid u podatke o posjetiteljima vaše web stranice.

Da bi saznali tko posjećuje vašu web stranicu, prvenstveno se morate ulogirati u Google Analytics, zatim pod Audience tabom odabrati Technology, a nakon toga odabrati Network. Po defaultu, prikazati će vam se dimenzija Service Provider, a ukoliko poduzeće koristi svoju mrežu biti će vidljivo na listi.

Ovaj... Saznajte više
Što je Google Analytics ecommerce?
Google Analytics Ecommerce omogućuje Vam brzi pristup svim transakcijama na vašoj Web stranici. Saznajte više
Što je to A/B testiranje?

 je metoda koja se koristi kako bi se provjerilo da li određena promjena na web stranici može pozitivno utjecati na konverzije. A/B test je sučeljavanje dviju opcija (A i B) između kojih se ne možete odlučiti. Test između opcija A i B za Vas će odraditi korisnici/klijenti te ćete dobiti odgovor koja je od njih bolja, privlačnija tj. koja generira bolji korisnički angažman.

Primjer A/B testiranja je email newsletter te upotreba gotovog email marketing alata MailChimp.

... Saznajte više
Elena Majer