SEO optimizacija nevjerojatno je bitna za marketing stručnjake. Optimizacijom web stranica, uključujući i blogova, činite web stranicu vidljivijom za online korisnike. Online korisnici unose ključne riječi povezane s vašim proizvodom ili uslugom, nakon čega se s obzirom na
Googleov je algoritam i više nego lukav. Osim što se non-stop mijenja, iz tjedna u tjedan stvara nove kriterije za
. No, ono što je Googleu najbitnije i ono što se još nijednom nije promijenilo je
Optimizacija blogova ne svodi se samo na
pronalazak i korištenje što je više moguće ključnih riječi. Zapravo ćete na taj način samo naštetiti vašim blogovima i cijeloj web stranici jer će vas tražilice
obilježiti kao nekog spammera. Osim što se pretjerivanje s ključnim riječima ne sviđa tražilicama, ova se praksa ne sviđa ni online čitateljima koji će patiti zbog
lošeg korisničkog iskustva. A upravo je korisničko iskustvo jedno od mjerila SEO friendly stranice. Što je korisničko iskustvo lošije, to se i web stranice lošije rangiraju. Zato je najbolja praksa koristiti
ključne riječi koje se u cjelokupnom online sadržaju
ne osjećaju neprirodnima ili prisiljenima. Dobro je pravilo da se usredotočite na jedan
do dva dulja ključna pojma (long tail keywords) i da oko njih razvijete cijeli online sadržaj. U slučaju da idete preširoko, sadržaj bloga će imati stotinjak ključnih riječi, od kojih se online sadržaj na nijednu neće striktno usredotočiti.
No zašto baš upotrebljavati dulje ključne pojmove? Jer su tako veći izgledi da će posjetitelji koji pretražuju dulje pojmove
pročitati cijeli blog i nadalje tražiti još više informacija od vas. Drugim riječima, tako ćete
privući pravu vrstu online prometa - posjetitelje koji se pretvaraju u kupce ili klijente.
2. Uključite ključne riječi u određene dijelove bloga
Nakon što ste pronašli svoje ključne riječi, vrijeme je da ih i
pametno iskoristite unutar bloga. Postoje četiri ključna mjesta na kojima bi morali uključiti ključne riječi:
- Title Tag (naslovna oznaka): Title Tag (plavi naslov u Google rezultatima pretraživanja) je prvi korak u određivanju relevantnosti vašeg sadržaja s ključnom riječi pretraživanja. Ključnu riječ uključite unutar prvih 60 znakova, i to što je prije moguće. Google više cijeni riječi koje se nalaze na samom početku nego na kraju naslova.
- Glavni naslovi, podnaslovi, i sadržaj: Uključite ključne riječi unutar samog teksta, ali na potpuno prirodan način. Prije nego započnete pisati blog, vjerojatno ćete razmišljati o tome kako uključiti ključne riječi u blog. To je pametna ideja, ali to ne bi trebalo biti vaš primarni fokus. Primarni fokus bi trebao biti na korisničkom iskustvu, a ne koliko puta možete uključiti ključnu riječ u sadržaju.
- URL adrese: Kako bi tražilice utvrdile da je vaš blog na visokoj razini kvalitete, one gledaju i URL adresu, pa iz tog razloga u URL adresu uključite ključnu riječ do dvije.
- Meta opis: Meta opis (meta description), tražilicama i čitateljima daje informacije o sadržaju vašeg bloga. Budite sigurni da koristite long tail ključne riječi, a isto tako imajte na umu da je meta opis veoma važan za visoki CTR. Što je opis zanimljiviji, to će korisnici više klikati.
3. Optimizirajte slike pomoću ALT teksta
Blogovi ne bi smjeli sadržavati samo tekst. Tu i tamo bi dobro došle i
slike koje objašnjavaju sadržaj bloga. No nažalost, tražilice ne vide slike već umjesto slika čitaju alt tekst.
S obzirom na to da tražilice ne mogu vidjeti slike na isti način na koji ljudi mogu,
alt tekst služi isključivo za opis slike. Alt tekst omogućuje bolje korisničko iskustvo jer će se on prikazati u slučaju da se slika ne može učitati ili je server jednostavno ne može pronaći.
U alt tekst također
možete uključiti ključne riječi no one ovdje nisu toliko bitne, tj. neće utjecati na rangiranje u rezultatima pretraživanja.
4. Unutar bloga uključite interne linkove
Što su interni linkovi?
Unutar glavne tematike bloga, zasigurno ćete spomenuti i neku drugu temu. Na primjer, pišete o online marketingu u kojem ćete spomenuti i društveni marketing, no nećete ga objašnjavati u detalje jer to ipak nije cilj vašeg bloga. Zato ćete pojam
“društveni marketing” povezati s postojećim blogom koji govori baš o društvenom marketingu.
Linkanje unutar bloga na drugi sadržaj koji se nalazi na vašim web stranicama odlična je taktika da
korisničko iskustvo učinite još boljim i da povežete sadržaj kako bi ga tražilice mogle što lakše indeksirati.
5. Blog bi trebao biti prilagođen mobilnim uređajima
Već je i pticama na grani poznato da se većina online pretraživanja događa na mobilnim uređajima. I upravo će iz tog razloga Google
prvo prikazati rezultate prilagođene mobilnim uređajima. Dakle, responzivni dizajn ne možete nikako izbjeći - jedan za desktop računala i jedan za mobile ekrane
Još jedan savjet za kraj.
Pravila SEO optimizacije uvijek se mijenjaju i uvijek će se mijenjati, pa pokušajte biti u toku sa svim novitetima. Želimo vam uspješno bloganje :)