Kako optimizirati slike za web stranicu?
Od srpnja 2018. godine brzina učitavanja web stranice za Google je postala još bitnija. Kako bi SEO rezultat i pozicija na SERP bila viša, ubrzajte učitavanje stranice. Jedan od glavnih krivaca za sporije učitavanje mogu biti neoptimizirane slike. Optimizacija fotografije uključuje odgovarajući format, dimenzije, naziv i Alt tekst.
Optimizacija fotografija/slika jedan je od najjednostavnijih načina poboljšanja korisničkog iskustva. Njihov utjecaj na brzinu web stranice je ogroman. Srećom, postoje besplatni, online alati. Postoje
SEO i content alati te alati za smanjivanje veličine/rezolucije. Doslovno, upišite u Google: “convert pdf to jpg” ili “resize jpg” i imate ono što vam treba.
E sada, smanjivanjem veličine datoteke - slika gubi na kvaliteti.
Potrebno je pronaći željeni odnos veličine i kvalitete forografije. Ne želite imati sporu web stranicu. Istraživanja su pokazala kako korisnici čekaju do dvije sekunde za učitavanje web stranice na desktop verziji i tri na
mobilnoj verziji. Nakon toga odlaze. Također, nikako ne želite fotografiju od 13 piksela koja će se učitati za pola sekunde, nikakve koristi od nje.
Znamo li kako čak
54% ukupne “težine” web stranice čine slikovne datoteke, jasno vam je koliko je tu prostor za SEO napredak. Pa krenimo …
Odgovarajući format fotografije za web stranicu
Prije nego promijenite sve fotografije, jer ste upravo doživjeli “heureka moment”, pročitajte tekst do kraja. Postoje
dvije glavne vrste digitalnih grafika, a svaka od njih ima nekoliko specifičnih formata.
Rasterska grafika se temelji na pikselu (točki). Raster je sastavljen od vodoravnih i vertikalnih linija koja zatvaraju polja (piksele).
Rasterski formati su:
Raster možete zamisliti kao mrežu s različito obojenim poljima, koja onda stvaraju sliku. Rasterska grafika ovisi o gustoći polja i ne može se beskonačno povećavati. U jednom trenutku “zumiranja” ćete izgubiti oblike i završiti na jednobojnim kvadratićima.
Vektorska grafika generira se računalno. Temelji se na geometrijskim principima gdje svaki vektor ima svoju početnu i završnu točku te smjer. Ako je vektor zakrivljen onda sadrži i točke koje definiraju krivulje.
Vektorski formati su:
Vektorska grafika se bazira na matematičkim funkcijama pa se može beskonačno povećati ili smanjiti, bez gubitka kvalitete. Idealna je za izradu logotipa i svih vizuala koje ćemo koristiti u različitim dimenzijama.
SEO pravila optimizacije slika za web
U svijetu internet pretraživanja Google slike su visoko zastupljene. Naime, korisnici će više pretraživati slike nego što će ikada upotrebljavati
sve ostale tražilice zajedno (Bing, Yahoo..)!
Ako ne optimizirate svoje fotografije
tražilica neće znati što se na njoj nalazi i neće je moći indeksirati, dakle teško da će je netko pronaći u rezultatima pretraživanja Google slika.
Ključne-riječi-s-crticama-između
Nemojte fotografije nazivati qoiehfaiudfhuduf.jpg. Vi ćete tako uštedjeti nešto vremena, ali u konačnici možete izgubiti npr., 100 korisnika koji bi zbog fotografije “osoba-u-plavoj-hoodici-lupa-po-tipkovnici.jpg” došli na vašu web stranicu, a kasnije možda ostvarili i konverziju.
Uvijek promijenite naziv slike koju ćete postaviti na web. Upotrijebite opisne nazive, a izbjegavajte generičke. Crtice između riječi u naslovu slike su obavezne jer
Google čita slikovne datoteke s crticama kao pojedinačnim riječima. Ne računa se donja crta _ i nikakonepišitesveskupa. Ako vam je stalo do SEO-a.
Dodajte i Alt tekst slike
Osim samog naziva bitan je i Alt tekst fotografije.
Originalna ideja iza Alt teksta je bila pomoć osobama s poteškoćama, konkretno slijepim i slabovidnim osobama. Alt tekst koristi svima koji ne mogu vidjeti sliku kako bi shvatili što se na njoj nalazi.
U Alt tekst pokušajte uključiti ključne riječi za tu specifičnu stranicu. Opet, nemojte pretjerivati, jer će vas Google strpati u spam koš.
Osim fotografija potrebno je optimizirati i ostale dijelove web stranice.
Kako se radi optimizacija za tražilice? Temeljito i precizno.
Rezultati nisu vidljivi odmah, ali optimizacija je nužna za kasniji uspjeh. Razmislite o ovom i
javite nam se.
Optimizacija za tražilice je kontinuirani proces, a najbolje vrijeme za početak je sada.