Zašto su 301 redirekcije važne za SEO?
301 redirekcije su
trajna preusmjeravanja jedne URL adrese na drugu. 301 redirekcijama se osigurava da se online promet šalje na najnoviju i bolju verziju stare URL adrese. Ovakvo preusmjeravanje prometa je od velike važnosti za SEO optimizaciju jer tako između ostalog
izbjegavate loše korisničko iskustvo koje dovodi do nižeg ranga u Google rezultatima traženja.
Kada koristiti 301 preusmjeravanja?
Zamislite da imate web shop. U ponudi imate raznovrstan asortiman i naravno da se dogodi da ponekad nekog proizvoda više nećete imati u ponudi. Ako ste pomislili da se takvih proizvoda najlakše riješiti brisajući stranice, potpuno ste u krivu i tada bi trebali pročitati naše objašnjenje o
404 erroru ili situacijama kada stranica nije pronađena.
Pa što vam je u tom slučaju činiti?
Napraviti 301 redirekciju na sličan proizvod! A ako takav ne postoji tada napraviti
redirekciju na najrelevantniju kategoriju proizvoda kojoj dotični proizvod pripada. U najnesretnijem slučaju, morat ćete napraviti redirekciju na početnu stranicu. Ali i to je bolje nego ostaviti 404 error jer ćete tako izbjeći gubitak online prometa.
Ukratko, 301 redirekcije koriste se kako bi se tražilice i online korisnici
poslali na ispravnu stranicu. Ono što zapravo radite je t
rajno preusmjeravanje stare URL adrese na novu, prikladniju URL adresu.
Evo nekoliko ključnih trenutaka kada bi morali koristiti 301 redirekcije:
- URL adresa ne radi Web stranica ili cijela web lokacija više nije aktivna,
- imate novu web stranicu koju želite da korisnici posjećuju umjesto stare,
- testirate stranicu A/B testom u smislu dizajna i funkcionalnosti,
- radite preinake na web stranici i želite je privremeno preusmjeriti na novu URL adresu,
- linkove na zastarjelu URL adresu želite preusmjeriti na noviju stranicu. Uz pretpostavku da postoji relevantan sadržaj
- ako postoji nekoliko različitih URL adresa koje se koriste za pristup jednoj stranici. To je često slučaj kod različitih varijacija jednog proizvoda. Izaberite glavnu adresu.
- migracija s http na https (vjerovali ili ne, neki su još uvijek na http),
- 404 errori.
301 redirekcije i SEO: Google ih voli
Možda mislite da nema smisla provjeravati svaku stranicu i sve linkove unutar sadržaja kako bi pronašli sve poveznice koje nikamo ne vode. Pa što ako ih 30-ak ne radi? Izgubit ćete par posjetitelja, a to je ništa u usporedbi s cjelokupnim prometom.
Iako vam možda nije stalo do vaših klijenata, imajte na umu da ćete
izgubiti i Googleovo prijateljstvo. Naime, preusmjeravanja su od velike važnosti
za rangiranje u rezultatima Google traženja. Svaka od URL adresa koja se nalazi na vašoj web stranici
dio je njezine strukture. I svaka od tih URL adresa je naporno radila da postigne određenu vrijednost i da je Google prepozna kao vjerodostojnu i autoritativnu. Ako je sadržaju na dotičnoj URL adresi istekao rok trajanja, napravite 301 preusmjerenje na svježiji sadržaj na novoj URL adresi. Tako ćete svu v
rijednost, autoritet i vjerodostojnost stare URL adrese prenijeti na novu. Zadržat ćete svoju poziciju na Googleu, a veliki su izgledati da ćete trenutnu poziciju i poboljšati s obzirom na svježiji sadržaj.
301 redirekcije zapravo služe za
obavještavanje Google robota da trebaju indeksirati novu URL adresu i da pri tome moraju imati na umu da iza nje stoji stara URL adresa čija se pozicija u rezultatima traženja mora zadržati.