Koje su organske pozicije, a koje plaćene?
Kada tražilica vrati rezultate pretraživanja, daje nam dvije vrste rezultata: organski i plaćeni. Organski rezultati su oni rezultati koji se najviše podudaraju s upitom korisnika, tj. najrelevantniji su. Ovdje je najvažniji SEO. Plaćeni rezultati su u osnovi oglasi, tj. plaćanje za prikazivanja web stranica za određene ključne riječi.
Osim ako ste jedan od 19% korisnika koji koriste Bing ili Yahoo, svi mi tražimo odgovore na istom mjestu.
Google. Google predstavlja dva potpuno različita, ali jednako vrijedna izvora prometa za sva poslovanja:
organski i plaćeni izvor. Metode za prikupljanje online prometa iz spomenutih izvora su
optimizacija za tražilice (SEO) i
oglašavanje putem internet tražilica (search engine optimization - SEM).
Organski promet
Kad god guglate, popis rezultata pretraživanja koji se nalaze
odmah ispod oglasa poznati su pod nazivom “organski rezultati”.
Oni se pojavljuju isključivo
na temelju kvalitete stranice. Ovdje glavnu ulogu igra
relevantan i kvalitetan sadržaj u kombinaciji sa ulaznim linkovima. Što je sadržaj kvalitetniji i relevantniji pretraživanju korisnika, to je bolja organska pozicija vaše stranice. Za postizanje što boljih organskih pozicija koriste se
razne tehnike SEO-a.
Organski promet smatra se
najvrjednijim izvorom prometa iz nekoliko razloga:
- Google najviše cijeni organski promet
- nalazite li se među top 5 Googleovih rezultata to znači da pružate sadržaj visoke kvalitete
- doći do prve stranice Google rezultata nije lak zadatak, no jednom kad se nađete u top 10 rezultata imate velike izglede za generiranje konverzija
- rezultati na prvoj stranici Googlea dobivaju 92% cjelokupnog online prometa dok na drugoj stranici promet uvelike pada - čak za 95%
Negativna strana organskog pretraživanja je
vrijeme potrebno za indeksiranje te da se iz organskih rezultata zaista počne generirati online promet.
Plaćeni promet
Osim što se u samom plaćenom rezultatu nalazi maleni zeleni kvadrat u kojem piše “Ad” ili “Oglas”,
mnogi korisnici nisu niti svjesni da se radi o oglasima.
Ovi oglasi su prirodni i neprimjetno se uklapaju u rezultate pretraživanja te su zbog toga i efikasni.
Umjesto strpljivog čekanja da SEO počne djelovati (što se uvijek isplati), možete platiti priliku da se vaša stranica odmah vidi iznad prvih rezultata pretraživanja.
Google Ads je zasigurno jedna od najpopularnijih platformi za PPC (Pay Per Click) oglase. Prilikom
pokretanja prve kampanje u Google Adsima, morate postaviti dobru taktiku. Ako ste ispravno postavili strukturu samih oglasa,
dodali ključne riječi i postavili bidove (licitacije), tada možete doprijeti do usko ciljanog prometa koji će biti i više nego relevantan za vaše postavljene marketinške ciljeve.
Zaključak: organski ili plaćeni promet?
Da!
Odgovor je u obojem! Naravno, ako imate dovoljno budžeta.
Prirodni put kojim većina tvrtki ide je eksperimentiranje s Google oglasima te nakon nekog vremena nadogradnja sa SEO optimizacijom. Plaćeno pretraživanje pomaže da što brže dođete do ciljane publike i ubrzate generiranje samih konverzija, dok SEO privlači organski, neplaćeni promet.
Naposljetku, plaćeni i organski promet zaokružuju jednu lijepu cijelinu s kojom dobivate najviše što možete.