Retargeting i remarketing - je li to isto?
Retargeting (ponovljeno ciljanje) se najčešće odnosi na plaćene oglase koji ciljaju online korisnike koji su na određeni način stupili u interakciju s vašim web mjestom. Remarketing (ponovljeni marketing) se većinom odnosi na e-mail kampanje koje žele ponovno angažirati klijente/kupce (podsjetnik da je korisnik ostavio nešto u košarici, strategije upsella i cross-sella, upoznavanje s novom promocijom na temelju dosadašnje aktivnosti korisnika).
Možda dobivate mnogo online prometa (što je sjajno), no to ne znači da ćete dobiti toliko konverzija.
Surova je realnost da će se kod prve posjete web stranici samo
2% online posjetitelja pretvoriti u kupce. Taj se broj može činiti iznenađujuće niskim, no istina je da će se prilikom prve posjete malo tko odlučiti stupiti u novi “poslovni odnos” (izvršiti kupnju, pretplatiti se mjesečnoj/godišnjoj bazi, unajmiti uslugu...)
Ponekad je najbolje ciljati one koji su v
eć posjetili vaše web mjesto ili su ranije stupili u interakciju s vama. Upravo retargetingom i remarketingom možete doći do posjetitelja koji imaju većih izgleda da će napraviti konverziju (kupiti proizvod, preuzeti e-book, pretplatiti se na newsletter i slično).
Iako remarketing i retargeting imaju
slične ciljeve, postoje neke važne razlike u smislu same strategije i načina ciljanja online korisnika.
Što je to retargeting?
Retargeting (ponovno ciljanje) može imati više pristupa, ali se najčešće odnosi na
plaćene oglase koji ciljaju online korisnike koji su na određeni način
stupili u interakciju s vašim web mjestom.
Nakon što posjetitelj dođe na web lokaciju, klikne na proizvod ili poduzme određenu radnju, u njegovom se internet pregledniku
postavlja cookie (kolačić). Nakon što posjetitelj napusti web mjesto, kolačić ga nastavlja pratiti s ciljem da tog istog korisnika kasnije možete ciljati marketinškim porukama (kolačići služe i za druge stvari, npr. za praćenje aktivnosti korisnika na web stranici, praćenje njegova kupoprodajnog puta, itd.). S obzirom na to na kojim web mjestima korisnik provodi najviše vremena, tamo će se i prikazivati oglasi (web mjesta moraju biti dio Google prikazivačke mreže)
Ukratko:
- Korisnik posjeti vaše web mjesto
- Korisnik napušta web mjesto bez konverzije
- Korisnik posjećuje druga web mjesta
- Oglas se pojavljuje na drugim web mjestima koje korisnik posjećuje (zahvaljujući kolačićima)
- Korisnik, nakon što je prethodno bio zainteresiran za vašu ponudu, klikne na oglas i vraća se na vašu web lokaciju gdje dovršava poziv na akciju (na primjer, kupuje proizvod)
Nadalje,
retargetiranje se može grupirati u dvije kategorije: - On-site events (događaji na web lokaciji)
- Off-site events (događaji izvan web lokacije)
Sukladno s time, postoje različite strategije koje možete poduzeti ovisno o vrsti interakcije koju želite ciljati.
Ciljanje “off-site” interakcija (ciljanje interakcija izvan web mjesta)
Ciljanje “off-site” interakcija je ciljanje online korisnika koji prethodno
nisu stupili u interakciju s vama, ali imaju sličnosti s postojećim kupcima/klijentima. Odaberete li ovaj način ciljanja, savjetujemo da ciljate korisnike:
- na temelju njihova online pretraživanja
- na temelju sličnih interakcija s postojećim kupcima/klijentima na web lokaciji ili s distribuiranim sadržajem (npr. Facebook stranicom)
Ciljanje “on-site” interakcija (ciljanje interakcija unutar web mjesta)
Ciljanje “on-site” interakcija se najčešće povezuje s retargetiranjem jer uključuje ciljanje korisnika koji su
već posjetili vašu web lokaciju te su stupili u interakciju s proizvodima, uslugama ili su poduzeli druge određene radnje, ali nisu dovršili proces kupnje.
Ovom strategijom možete ponovno
stupiti u kontakt s postojećim posjetiteljima i
zadržati one koji su već izrazili interes za vaš brend.
Neki od načina kako možete ciljati online korisnike:
- ciljanje na temelju njihova interesa za određeni proizvod
- na temelju načina kako su pronašli vaše web mjesto (društvene mreže, pretraživanje...)
- korisnici na e-mail listi koji su izrazili interes za vaš brend, no još se nisu konvertirali.
Što je remarketing?
Ponekad se retargeting naziva remarketingom, iako je zaista riječ o remarketingu.
Iako je ovo malo zbunjujuće, sjetite se da
remarketing i retargeting dijele iste ciljeve te da sama terminologija nije toliko bitna kao sama strategija na kojoj počivaju.
Remarketing se
često odnosi na e-mail kampanje koje žele ponovno angažirati klijente/kupce. Koriste se taktike kao što su:
- slanje e-maila nakon što korisnik napusti košaricu ili kada je prošao određeni period nakon kojeg će najvjerojatnije imati potrebu kupiti dodatni proizvod (na primjer, korisnik je kupio paket magnezija u kojem se nalazi 30 vrećica i nešto prije tih 30 dana dobiva “podsjetnik” na e-mail da je trenutni paket pri kraju.)
- ciljanje korisnika koji su neki od proizvoda dodali pod “omiljene”. Ovakav pristup funkcionira odlično jer je potencijalni kupac već izrazio interes za proizvod, no nije stigao završiti proces kupnje.
Retargeting vs. remarketing: kako i kada koristiti koju strategiju
Iako retargeting i remarketing imaju iste ciljeve, oni koriste različite strategije za postizanje tog cilja.
Remarketing se usredotočuje na
e-mail kampanje pa je ovaj pristup najbolje koristiti kada je e-mail najbolji medij za slanje poruke. Imajući na umu da su
retargeting oglasi ograničeni kada je riječ o
količini tekstualnog sadržaja, e-mail možemo iskoristiti kao podsjetnik posjetitelju da je nešto ostavio u košarici, kada želimo iskoristiti strategiju upsella i cross-sella ili ga upoznati s novom promocijom.
Ako želite
veću fleksibilnost u pogledu ciljanja lokacije ili želite ciljati veći opseg korisnika, tada je najbolja opcija
retargeting jer ćete tako uključiti one koji su najzainteresiraniji za vašu ponudu.
Važno je imati na umu da
remarketingom jedino možete doprijeti do postojećih posjetitelja, dok retargetingom možete proširiti i ojačati svijest o brendu jer možete doći do onih koji su poduzeli određene radnje slične postojećim klijentima/kupcima.
Na kraju, kada je riječ o remarketingu i retargetingu, ne postoji rješenje koje je bolje od drugog. Oba pristupa su odlična za vraćanje posjetitelja na web mjesto i
za povećanje konverzija. Zato preporučujemo da u
marketinški plan uključite obje taktike.