Google Ads uvodi promjene povezane s ključnim riječima!

Podudaranje fraze zamjenjuje široko podudaranje s modifikatorom  

Objavljeno: 09.02.2021. | 4 minute čitanja

Ovog puta podudaranje fraze proširit će se kako bi pokrilo dodatni promet ostvaren putem širokog podudaranja s modifikatorom. Međutim, Google navodi da će "nastaviti poštivati red riječi kada je to od velike važnosti za poslovanje".

Google time želi dodatno olakšati različitim industrijama dosezanje kupaca, bez obzira na njihov način pretraživanja.

Ova novost odgovor je oglašivačima koji koriste podudaranje fraze i kojima potencijalno nedostaje relevantnih upita zbog specifičnih ograničenja za podudaranje fraze. Osim toga, oglašivači koji koriste modifikator širokog podudaranja potencijalno dolaze do upita koji zapravo nisu relevantni za njihovo poslovanje.

Ova promjena počet će se uvoditi tijekom sredine veljače te će se široko podudaranje s modifikatorom postupno ukinuti. Budući da će se ovo ponašanje primijeniti na obje vrste podudaranja, nećete morati poduzimati nikakve trenutne radnje - zadržat ćete podatke o izvedbi i neće trebati migrirati ključne riječi.

Podudaranje fraze proširit će se tako da uključuje dodatni promet modifikatora širokog podudaranja, a podrška za modifikator širokog podudaranja postupno će se ukinuti.

Kako funkcioniraju vrste podudaranja?

Važno je razumjeti vrste podudaranja ključnih riječi i kako one funkcioniraju.

Google plaćeni oglasi pojavljuju se na stranicama za pretraživanje na temelju upita (npr. Crvene kaubojske čizme) i njegovog podudaranja s ključnim riječima koje oglašivači prepoznaju kao relevantne za njihove proizvode (npr. Kaubojske čizme).

Što to znači? Ako netko traži crvene kaubojske čizme, pretraga koju koriste - poput "crvene kaubojske čizme" trebala bi se podudarati s ključnim riječima proizvođača koji prodaju povezane proizvode, poput "kaubojskih čizama". Oglas će se pojaviti kada pretraživači upišu pojam koji se podudara s ključnim riječima koje su oglašavati utvrdili da su relevantne za njihove proizvode.

Danas možete dosegnuti ljude sa sljedećim vrstama podudaranja ključnih riječi:
  • Točno podudaranje (Exact match) - ciljanje točnog podudaranja postavka je ključne riječi koja omogućuje prikazivanje oglasa samo kada netko pretražuje točnu frazu ključne riječi ili bliske varijacije točne fraze ključne riječi - [exact match keyword].
  • Podudaranje fraze (Phrase match) - prikazuju se u trenutku kada pretraga sadrži frazu ili blisku varijaciju korištene ključne riječi - “phrase match keyword”.
  • Široko podudaranje (Broad match) - široko podudaranje prikazuje oglase prema ključnim riječima i varijacijama, a dobro je za otkrivanje i ukupnu raznolikost upita za pretraživanje - broad match.
  • Modifikator širokog podudaranja (Broad match modified) - isključuje sinonime koje široko podudaranje zna “uzeti” kao relevantnu ključnu riječi - +broad +match +modified.
 

Kako će Googleovo ažuriranje širokog podudaranja s modifikatorom i podudaranja fraze olakšati dosezanje pravih kupaca na pretraživanju?

Kako navode iz Google-a rade tako kako bi pružili oglašivačima veću kontrolu i bolji doseg. Tako u podudaranje fraze unose najbolje modifikatore širokog podudaranja. Kao rezultat, podudaranje fraze proširit će se kako bi pokrilo dodatni promet modifikatora širokog podudaranja, istovremeno nastavljajući poštivati redoslijed riječi kada je to važno za značenje. To olakšava dosezanje kupaca i upravljanje ključnim riječima na Google Ads računu.

Pomoću ovih poboljšanja možete doći do željenih pretraživanja samo pomoću podudaranja fraza - bez brige o pretraživanjima koja ne želite.

Kada je važno za značenje, poštivat će se redoslijed riječi što je potvrđeno od strane Google-a.

Također, uvidjelo se da modifikator podudaranja fraze i širokog podudaranja često služe istim slučajevima upotrebe i da kombinacijom njih dvoje se može dosegnuti više pravih kupaca.

Budući da se promjena događa na obje vrste podudaranja, nema potrebe za migriranjem ključnih riječi i oglašivači će zadržati sve podatke.

Promjena traje do srpnja kada se više neće moći stvoriti nove ključne riječi modifikatora širokog podudaranja, a postojeće ključne riječi modifikatora širokog podudaranja krenut će funkcionirati po novim pravilima.

Podudaranje ključnih riječi tako postaje predvidljivije. Ključna riječ s točnim podudaranjem koja je identična upitu uvijek će imati prioritet sve dok ispunjava uvjete za podudaranje.
 

Kratka povijest promjena vrste podudaranja ključnih riječi:

 
  • 2014: Google je prekinuo podršku za "čisto" točno podudaranje kad je počeo zahtijevati da sve kampanje koriste bliske varijante. U to su vrijeme bliske inačice uključivale množinu, pravopisne pogreške i druge varijacije ključnih riječi s točnim podudaranjem i podudaranjem fraze.
  • 2017: Red riječi i funkcijske riječi dodani su bliskim varijantama za točno podudaranje.
  • 2018: Google je počeo podudarati pojmove za pretraživanje koji imaju istu namjeru kao i zadana ključna riječ kada je dodao riječi istog značenja kako bi se točno podudarali s bliskim varijantama. To je uključivalo implicirane riječi i parafraze.
  • 2019: Bliske varijante istog značenja proširene su na modifikator podudaranja fraze i širokog podudaranja.
Predstojeća promjena potencijalno bi mogla uštedjeti vrijeme oglašivačima u upravljanju ključnim riječima, ali zasigurno će biti utrošeno puno vremena za ponovnu kalibraciju kampanja. Promet može varirati kako se ove promjene uvode, pa bi oglašivači trebali pripaziti na svoje mjerne podatke o izvedbi kako bi mogli izvršiti potrebne prilagodbe. Iako neki oglašivači tvrde da postoji mala razlika između modifikatora širokog podudaranja i podudaranja fraze, uskoro će se trebati naviknuti na to da prvo i ne stvaraju nove ključne riječi u ažuriranom podudaranju fraza.

Od sada Google preporučuje izradu novih ključnih riječi u podudaranju fraza. Ova promjena neće utjecati na podudaranje negativnih ključnih riječi.

Važno je pričekati dok se promjene u potpunosti ne uvedu prije nego što pretvorite ili uklonite ključne riječi modifikatora širokog podudaranja.
Arbona logo

Arbona Club

Pročitajte blog Google Ads uvodi promjene povezane s ključnim riječima! koji je besplatno dostupan za članove Arbona Cluba.

Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju

  • Arbona blogovi
  • Arbona eBook
  • Arbona Podcast
  • Arbona Webinari
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste član Arbona Cluba? Popunite podatke za prijavu i postanite član Arbona Cluba!

Arbona logo

Besplatna registracija u Arbona Club

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Arbona logo

Arbona Club prijava

Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju

Za više informacija i prijavu u Arbona Club kontaktirajte nas!

Kontaktirajte nas
Apps, Big Screen, Docs Experiences: Što donose nove Google Data Studio funkcionalnosti?
Google Data Studio uveo je promjene koje možete koristiti u izvješćima. Riječ je o funkcionalnostima koje kreatorima izvješća pružaju potpunu kontrolu nad korisničkim iskustvima. Nove značajke izvještaja omogućuju stvaranje korisničkog big screen, app i dokument iskustva, a aktivna su na svim izvješćima te uključuju: 
 
Kako bi ih koristili, otvorili ili kreirali novo izvješće, poništite sve dosadašnje komponente, pa ćete vidjeti ova nova svojstva izvješća. Na priloženim fotografijama možete vidjeti kako izgledaju nove Data Studio značajke.



 ... Saznajte više
Mogu li se povezati Search Console i Data Studio?

je Googleov alat koji služi za praćenje podataka o rezultatima pretraživanja za web-stranice. Također, pokazuje kako Google "vidi" web stranicu i omogućava optimiziranje stranice za što bolje pozicioniranje u rezultatima pretraživanja.

Google je nedavno predstavio Search Console konektor za koji omogućava kombiniranje podataka iz Search Consolea sa podacima iz poput Google Analyticsa ili AdWordsa. Što to točno znači?

Search Console nam, između ostalog, pokazuje podatke kao što su učestalost prikazivanja naše stranice u rezultatima pretraživanja za određene ključne riječi, informacije o tome koliko puta su korisnici kliknuli na stranicu ili koja je prosječna pozicija stranice... Saznajte više

Što su to Google Data Studio Marketing Izvještaji?

je besplatan alat koji vam može biti od iznimne važnosti ako se bavite digitalnim marketingom. Ovaj alat omogućuje vam povezivanje podataka (kao npr. Google Analyticsa, WordPressa, Google Sheetsa itd.) u jednom izvještaju.

jednostavni su za korištenje i prilagođeni ciljevima poslovanja, ovisno o vašoj potrebi.

Kod Google Data Studio marketing izvještaja, prvenstveno je bitno definirati ciljeve. Ciljevi koje morate kreirati prije izrade marketing izvještaju moraju biti:
 


Ove ciljeve ćete često u literaturi susresti pod akronimima S.M.A.R.T. (Specific, Measurable, Attainable, Relevant, Time Bound).

Također možete se voditi i ovim specifikacijama ciljeva:

... Saznajte više
Google Data Studio - cijena i troškovi

Koliko košta ? Ovo pitanje je često među potencijalnim korisnicima ovog alata. Iako se korištenje Google Data Studia plaćalo do 01.02.2017., nakon ovog datuma svi korisnici imaju besplatnu priliku za upotrebu navedenog alata te cijena više ne predstavlja prepreku za početak upotrebe .

No, također, do sada je bila dostupna Free Beta verzija u kojoj su korisnici mogli isprobati kako Data Studio funkcionira, a broj izvještaja je bio ograničen na njih pet.

Pristup Google Data Studiu možete zatražiti na . Ondje također možete pregledati primjere izvještaja izrađenih u Data Studiu.

Budući da je sada Google Data Studio... Saznajte više

Zašto koristiti Google Data Studio?

Vizualno privlačni izvještaji jedna su od prednosti korištenja . Uz korištenje raznih tabela, grafova i sl., postoji mogućnost mijenjanja boja, fontova i ostalih vizualnih efekata, a podaci su raspoređeni na način koji odgovara vašem poslovanju.

Korištenje podataka iz u jednom izvještaju bitna je prednost Google Data Studio alata, a izvori podataka mogu biti: AdWords, Attribution 360, BigQuery, Soundcloud SQL, Google Analytics, MySQL, YouTube Analytics, Google Sheets itd.

Ako se podaci iz izvora podataka mijenjaju, automatski se optimiziraju i podaci iz Google Data Studio izvještaja.

Budući da funkcioniraju slično kao i dokumenti na Google Driveu, dozvola... Saznajte više

Kome je namijenjen Google Data Studio?

alat je koji agencijama omogućuje vrlo korisnu upotrebu podataka iz Google Analytics ili BigQuery. Google Data Studio lak je za upotrebu, sličnog je dizajna kao i Google Docs te je sučeljem vrlo lako upravljati što je vrlo pogodno za agencije, razna poduzeća ali i pojedince.

Također, podatke iz Google Data Studia možete dijeliti sa drugima na sličan način kao što dijelite podatke putem Google Drivea.

Putem Google Data Studio alata možete podatke iz (npr. Google Analytics i Google Sheets te BigQuerry) koristiti u jednom izvještaju. Imate mogućnost i mijenjanja vizualnih efekata u sučelju prema vlastitim potrebama i... Saznajte više

Što su Google Data Studio izvori podataka?

U ovom blog postu možete saznati sve o izvorima podataka koji su Vam potrebni za kreiranje izvješća u alatu. Na izvore podataka možete gledati kao na cijev koja povezuje  o kojima smo već pisali. Pod osnovnim izvorima podataka podrazumijeva se Google Analytics, Google Sheets i BigQuery.

Kako bi povezali izvore podataka, odaberite “Data Sources” i kliknite na plavi “+”. Nakon toga kliknite na “Untitled Data Sources” te imenujte svoj izvor podataka. U izborniku “Configuration” odaberite “Google Analytics connector” (ukoliko želite njega povezati).



Sada odaberite “Data set”. Ovisno o vrsti podataka koju povezujete, to će... Saznajte više

Što su Google Data Studio izvještaji?

Izvor podataka za izvještaj može biti Google Analytics koji je izvrstan analitički alat kod izvještaja o prometu web stranice. Izvještaj o trenutnom inventaru proizvoda može iskoristiti podatke iz Google Sheets obrazaca ili BigQuery baze podataka.

Ako se pitate kako izvori podataka funkcioniraju, možete zamisliti da je to cijev koja spaja Data Studio izvještaje s jedne strane i fundamentalne podatke s druge strane. Fundamentalni ili osnovni podatci poznati su kao setovi podataka (data set). Setovi podataka uključuju Google Analytics, Google Sheets, BigQuery tablice itd.

Kada želite izvještaj o određenim podacima, odaberite jedan od tzv. konektora, nakon čega dobivate... Saznajte više

Kako iskoristiti Google Data Studio napredne funkcije?

Nakon što smo u prijašnjim postovima objasnili ,  te , u nastavku donosimo 6 tehnika pomoću kojih možete iskoristiti Google Data Studio napredne funkcije.



Prva funkcija koju ćemo proći omogućuje prikaz više nadzornih ploča izvješća u jednom Data Studio izvješću. One su veoma korisne i jednostavne za implementaciju u Data Studio. Postoje dva izbornika za rad sa stranicama. Jedan se nalazi u glavnoj traci, kao što se može vidjeti na slici ispod.



Drugi izbornik se nalazi u kontrolnoj stranici widgeta u gornjem lijevom kutu na nadzornoj ploči.



... Saznajte više

Što su to predlošci za Google Data Studio?

nudi veliki broj predloška za izradu izvještaja koji se nalaze u popisu izvješća koja su podijeljena s vama, a možete ih pronaći na “Reports” početnoj stranici. Postoji nekoliko predloška, a najvažniji su:
 


Kako koristiti predloške?

Proces korištenja je veoma jednostavan i uz samo nekoliko koraka možete kreirati svoj izvještaj pomoću Data Studio predloška. Za izradu izvještaja prema predlošku slijedite ove upute:

1. - idite na izbornik “File” i kliknite na “Make a copy of the report”. Ukoliko nikada niste koristili Data Studio, prihvatite uvjete i odredbe te ponovite postupak.

2. ... Saznajte više

Kako koristiti Google Data Studio? Google Data Studio vodič

Putem alata kojeg smo predstavili u prijašnjem postu možete upravljati:
 


Sada kada znate što možete raditi u Data Studio alatu, krenimo s radom!

Prijavite se na: putem svojih Google Analytics korisničkih podataka.

Prvo što ćete ugledati su primjeri izvješća koji Vam služe kao vodilja i inspiracija za pisanje vlastitih. Prođite kroz svaki od primjera izvješća tako da možete vidjeti sve mogućnosti koje Vam se nude.

Kada kliknete na “Welcome to Data Studio! (Start here)” bit ćete vraćeni na vizualni i interaktivni tutorial koji će Vam korak po korak objasniti i pokazati... Saznajte više

Što je Google Data Studio? Kratki pregled i opis alata

Do sada nam je na raspolaganju bio Google Data Studio 360 koji je značajno olakšao kreiranje izvještaja, no pošto se naplaćivao, najšira masa korisnika ga nije koristila. Od 2.2.2017., lansiranjem alata obilježeno je stvaranje novog doba u prikupljanju, analiziranju i dijeljenju analitičkih podataka - od ovog datuma je Google Data Studio besplatan! Da dobro ste pročitali, ovaj praktičan alat je potpuno besplatan za sve, bez obzira jeste li mala tvrtka ili velika korporacija.

Google Data Studio je alat koji omogućuje stvaranje dinamičnih, vizualno privlačnih izvješća i nadzornih ploča. Koristeći Google Data Studio možete:
 


... Saznajte više

Elena Majer