Search Console je Googleov alat koji služi za praćenje podataka o rezultatima pretraživanja za web-stranice. Također, pokazuje kako Google "vidi" web stranicu i omogućava optimiziranje stranice za što bolje pozicioniranje u rezultatima pretraživanja.
Google je nedavno predstavio Search Console konektor za
Google Data Studio koji omogućava kombiniranje podataka iz Search Consolea sa podacima iz
ostalih izvora poput Google Analyticsa ili AdWordsa. Što to točno znači?
Search Console nam, između ostalog, pokazuje podatke kao što su učestalost prikazivanja naše stranice u rezultatima pretraživanja za određene ključne riječi, informacije o tome koliko puta su korisnici kliknuli na stranicu ili koja je prosječna pozicija stranice u rezultatima pretraživanja za pojedine ključne riječi. Do sada su ti podaci bili dostupni samo u Search Console Analyitics izvještaju.
Search Console konektor sada omogućava ubacivanje podataka u Data Studio i kreiranje izvještaja koji uključuju količinu impresija, klikova i prosječnih pozicija te njihovo filtriranje prema ključnim riječima, državi, datumu ili uređaju preko kojeg je pristupljeno. Na taj način je moguće pratiti, primjerice, odakle dolazi promet ili koje ključne riječi dovode najviše posjetitelja na stranicu.
Osim kreiranja izvještaja koji uključuju samo podatke iz Search Console, moguće je u isti izvještaj dodati podatke iz ostalih izvora. Primjerice, kombiniranjem podataka iz Search Console i Google AdWordsa, u istom izvještaju je možete usporediti prikazivanje stranice kod plaćenog i organskog pretraživanja.
Data Studio i Search Console mogu se povezati na sljedeći način:
- Potrebno je kreirati novi izvor podataka,
- Odabrati Search Console na listi dostupnih konektora,
- Dozvoliti pristup Data Studio-u klikom na "Authorize",
- Odabrati stranicu na koju se želite povezati,
- Odabrati način agregiranja podataka koji može biti "Site Impression" ili "URL Impression",
- Kliknuti na "Connect".