Česta pitanja

Google Data Studio

Kako koristiti Google Data Studio? Google Data Studio vodič

Putem Google Data Studio alata kojeg smo predstavili u prijašnjem postu možete upravljati:
 

    
  • Sadržajem - prva stvar koju morate učiniti kada radite s podacima je ta da se uvjerite kako imate sve relevante podatke.
  • 
  • Vizualizacijom - kada su podaci spremni, možete otvoriti svoju radnu ploču i započeti spajati sve bitne segmente, uljepšati grafikone i stupce kako bi oni ispričali svoju priču. Odlična stvar je da sada možete surađivati i raditi s drugim ljudima iz različitih gradova i kontinenata, na jednak način kao i u Google Docs, Sheets i Slides. Analitičari svijeta, ujedinite se!
  • 
  • Dijeljenjem - budući da ste ponosni na uređene podatke, zašto ne bi to podijelili sa svojim kolegama. Vjerujemo kako će cijeniti Vaš trud! Iako Vam je potreban samo jedan klik kako bi podijelili svoje podatke, dobro razmislite s kime želite dijeliti svoja izvješća. Analitička izvješća i podaci su ozbiljna stvar!

Sada kada znate što možete raditi u Data Studio alatu, krenimo s radom!

Prijavite se na: https://www.google.com/analytics/data-studio/ putem svojih Google Analytics korisničkih podataka.

Prvo što ćete ugledati su primjeri izvješća koji Vam služe kao vodilja i inspiracija za pisanje vlastitih. Prođite kroz svaki od primjera izvješća tako da možete vidjeti sve mogućnosti koje Vam se nude.

Kada kliknete na “Welcome to Data Studio! (Start here)” bit ćete vraćeni na vizualni i interaktivni tutorial koji će Vam korak po korak objasniti i pokazati što sve možete raditi u Google Data Studiu. Pogledajte video do kraja kako Vam ne bi promakli korisni savjeti.

Screenshot at sij 31 08-42-24.png

U gornjem lijevom kutu početne stranice, vidjet ćete “Reports” (Izvješća) i “Data Sources” (Izvori podataka). Stranica “Reports” omogućuje izradu izvješća i vizualizaciju podataka, dok se stranica “Data Sources” koristi za povezivanje izvješća s Vašim podacima, kao što su Google Analytics, MySQL baze podataka, Google Sheets, Google AdWords i drugi.

Screenshot at sij 31 08-39-58.png

Odlična stvar je ta što Google Data Studio koristi Google Drive sučelje, tako da će on prepoznati koristite li Google Drive. Ako se izgubite, sve što treba je kliknuti na “Home”.

Screenshot at sij 31 08-44-48.png

Započnimo sa izvorima podataka. Kada u lijevom kutu  kliknete na “Data Source”, možete vidjeti da li već imate povezane izvore podataka. Ukoliko nemate, kliknite na “+” kako bi kreirali izvor podataka. Ovdje možete odabrati odakle želite uvesti podatke, da li je to Google Analytics, BigQuery, Sheets ili nešto drugo. Nakon što kliknete na jedan od njih, izaberite jedan od računa na koji imate pristup i kliknite “Connect”.


2-2.png


Ovdje Vam se otvara nekoliko polja:

    
  • “Create a calculated field”: Koristite ga za kreiranje novih mjernih podataka na temelju formule koja pretvara jedan ili više postojećih mjernih podataka. Ovdje postoji na destine slobodnih operatera.
  • 
  • “Field type”:  Ovdje možete odabrati oblikovanje i vrstu mjernih podataka. Postoji nekoliko razina, a svaka ima veliki izbor opcija poput numeričke, tekstualne, datum i vrijeme, geografske opcije i mnoge druge.
  • 
  • “Field aggregation”: Odaberite združivanja koja su relevantna za vaše podatke.
  • 
  • “Create a report”: Sad tek počinje prava zabava!

Nakon što ste kreirali izvore podataka, odmah Vam se nudi kreiranje izvješća. No, češće ćete kreirati svoje izvještaje odmah pri dolasku na Vaš Data Studio, tada u donjem desnom kutu kliknite na“+” i slijedite upute. U nastavku su objašnjene osnovne funkcije koje Vam se nude za izradu izvještaja.

2-3.png

    
  1. Alata za crtanje grafikona
  2. 
  3. Vaša ploča za uređivanje
  4. 
  5. Omogućuje konfiguraciju podataka, postavki i stilova za bilo koju komponentu
  6. 
  7. Omogućuje za prebacivanje s uređivanja na način pregleda izvješća
  8. 
  9. Ukoliko želite podijeliti svoje izvješće, kliknite na “Share”
  10. 
  11. Dodavanje tekstova izvještaju
  12. 
  13. Dodavanje slika izvještaju
  14. 
  15. Crtanje oblika u izvještaju
  16. 
  17. Dodavanje kontrolnih razdoblja izvještaja.
  18. 
  19. Poništit i vratiti
  20. 
  21. Prođite mišem kako bi vidjeli stanje podataka i kliknite za ažuriranje
  22. 
  23. Prebacivanje između stranica Organizirati/Dodati/Ukloniti/Stranica izvješća
  24. 
  25. Povratak na početnu stranicu
  26. 
  27. Kliknite ukoliko želite promijeniti ime izvještaja
  28. 
  29. Prikazuje tko sve gleda ili mijenja izvještaj
  30. 
  31. Ukoliko želite urediti svoj profil kliknite na “Google Profile”
  32. 
  33. Kliknite ukoliko želite poslati feedback

Sada kada ste prošli kroz sve ove korake, spremni ste da sami kreirate izvještaje koji će oduševati vaše kolege, klijente, ali i Vas. U sljedećem postu objasniti ćemo što su to predlošci za Google Data Studio te kako ih koristiti.

Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.

Arbona logo

Registracija korisnika

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Elena Majer