Conversion rate report - 3 načina kako doći do ovog izvješća u GA4

Tražite Conversion rate report unutar Google Analytics 4 i ne možete ga pronaći? Pročitajte ovaj članak kako bi vidjeli 3 načina kako pronaći stopu konverzije na vašoj web stranici! 

Objavljeno: 22.02.2023. | 4 minute čitanja

Tražite Conversion rate report unutar Google Analytics 4 i ne možete ga pronaći? Pročitajte ovaj članak kako bi vidjeli 3 načina kako pronaći stopu konverzije na vašoj web stranici! 

S obzirom da Google Analytics 4 nema neke izvještaje na koje ste navikli unutar Universal Analyticsa, pokazati ćemo vam kako ih sami izraditi. Danas ćemo napraviti jedan od najbitnijih izvještaja: Conversion rate report. Ovo izvješće nemate dostupno out-of-the-box bez da ga sami podesite (barem u trenutku pisanja ovog članka), no može se pronaći i unutar Explore i Report sekcije.
 

1. Explore - Free form

Uđite u Explore sekciju te nakon toga odaberite Blank kako bi krenuli izrađivati svoje prilagođeno izvješće “iz nule”. 
 

Izrada prilagođenog izvješća
 

Sa lijeve strane (Variables panel) unutar Dimensions postavki dodajte bilo koju dimenziju za koju želite gledati kolika je vaša stopa konverzije. U našem slučaju stavljamo Session default channel grouping što su zapravo svi kanali sa kojeg posjetitelji dolaze, no vi možete odabrati Device category, Country ili bilo koju drugu dimenziju koja vas interesira. Nakon što ste definirali željenu dimenziju kliknite Import.

Uvoz željenih dimenzija
Unutar Variables ponovite postupak importa željenih metrika. U ovom slučaju odabrati ćemo Session conversion rate i User conversion rate.

Session conversion rate definira se kao broj posjeta u kojem je konverzija zabilježena podijeljena sa brojem posjeta u navedenom vremenskom periodu (izražava se kao postotak - odnosno stopa konverzije posjeta).

User conversion rate definira se kao broj korisnika koji su napravili bilo koju konverziju podijeljen sa brojem korisnika u navedenom vremenskom periodu (izražava se kao postotak - odnosno stopa konverzije posjetitelja).

Kreiranje custom izvješća
Dimenzije i metrike koje smo pripremili unutar Variables sekcije su sada spremne za korištenje unutar samog izvješća. Kako bi ih uključili, koristite jednu od 3 mogućnosti:

  1. Povucite dimenzije i metrike unutar Rows i Values
  2. Kliknite dva puta na bilo koju dimenziju ili metriku
  3. Kliknite desni gumb na Drop or select dimension/metric unutar Tab settingsa
 

Dodavanje dimenzija i metrika u polja

Nakon što ste dodali dimenzije i metrike na polja označena unutar ove slike, imate spremno izvješće!

2. Explore - Funnel exploration

 
Uđite u Exploration report, ali ovaj put odaberite Funnel exploration. U ovom slučaju ćemo na Tab Settings morati podesiti Steps, odnosno korake koje je potrebno ispuniti kako bi se dobila informacija o tome koja je stopa konverzije.

Funnel report pokazuje kako posjetitelji otpadaju u određenim koracima. Tako možemo odabrati sljedeće korake:
  1. session_start event - event koji se okida automatski prilikom pokretanja nove posjete korisnika
  2. conversion event - bilo koji conversion event (ili pak specifičan event name koji želite pregledati, npr. purchase ili add_to_cart)

Edit funnel steps
Nakon što podesite korake koji vas interesiraju (to može biti kompletan proces kupovine od dodavanja proizvoda u košaricu do kupovine, dolazak na stranicu sa kontakt formom te nakon toga ispunjena kontakt forma i slično), možete u Breakdown dodati određenu dimenziju prema kojoj možemo vidjeti stopu konverzije.

Explore sekcija

Između ove dvije tehnike trenutno zna biti nekih odstupanja u brojevima, nadamo se da ćemo imati  uskoro dobiti conversion rate metrike i unutar standardnih izvješća. Do tada, jedini način kako doći do tih rezultata unutar GA4 je kroz Explore sekciju!

3. Standardno izvješće

Ovdje ćemo koristiti tehniku koju smo naučili u blogu Prilagodba standardnih GA4 izvještaja kroz Library postavke. Uđite u neki od standardnih setova izvještaja i pronađite Customize report ikonicu.

Standardno izvješće

Nakon toga u izborniku sa desne strane pronađite Metrics (da, conversion rate je metrika!).

Traffic acquisition

U izborniku sa ponuđenim opcijama pronađite:
  • Session conversion rate
  • User conversion rate

Dodavanje metrika unutar izvješća

Nakon što dodate navedene metrike unutar izvješća, spremite prilagodbu.

 Standardan set izvještaja
Eto ga, imate prikazanu stopu konverzije i unutar standardnog seta izvještaja! 
Arbona logo

Arbona Club

Pročitajte blog Conversion rate report - 3 načina kako doći do ovog izvješća u GA4 koji je besplatno dostupan za članove Arbona Cluba.

Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju

  • Arbona blogovi
  • Arbona eBook
  • Arbona Podcast
  • Arbona Webinari
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste član Arbona Cluba? Popunite podatke za prijavu i postanite član Arbona Cluba!

Arbona logo

Besplatna registracija u Arbona Club

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Arbona logo

Arbona Club prijava

Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju

Za više informacija i prijavu u Arbona Club kontaktirajte nas!

Kontaktirajte nas
Apps, Big Screen, Docs Experiences: Što donose nove Google Data Studio funkcionalnosti?
Google Data Studio uveo je promjene koje možete koristiti u izvješćima. Riječ je o funkcionalnostima koje kreatorima izvješća pružaju potpunu kontrolu nad korisničkim iskustvima. Nove značajke izvještaja omogućuju stvaranje korisničkog big screen, app i dokument iskustva, a aktivna su na svim izvješćima te uključuju: 
 
Kako bi ih koristili, otvorili ili kreirali novo izvješće, poništite sve dosadašnje komponente, pa ćete vidjeti ova nova svojstva izvješća. Na priloženim fotografijama možete vidjeti kako izgledaju nove Data Studio značajke.



 ... Saznajte više
Mogu li se povezati Search Console i Data Studio?

je Googleov alat koji služi za praćenje podataka o rezultatima pretraživanja za web-stranice. Također, pokazuje kako Google "vidi" web stranicu i omogućava optimiziranje stranice za što bolje pozicioniranje u rezultatima pretraživanja.

Google je nedavno predstavio Search Console konektor za koji omogućava kombiniranje podataka iz Search Consolea sa podacima iz poput Google Analyticsa ili AdWordsa. Što to točno znači?

Search Console nam, između ostalog, pokazuje podatke kao što su učestalost prikazivanja naše stranice u rezultatima pretraživanja za određene ključne riječi, informacije o tome koliko puta su korisnici kliknuli na stranicu ili koja je prosječna pozicija stranice... Saznajte više

Što su to Google Data Studio Marketing Izvještaji?

je besplatan alat koji vam može biti od iznimne važnosti ako se bavite digitalnim marketingom. Ovaj alat omogućuje vam povezivanje podataka (kao npr. Google Analyticsa, WordPressa, Google Sheetsa itd.) u jednom izvještaju.

jednostavni su za korištenje i prilagođeni ciljevima poslovanja, ovisno o vašoj potrebi.

Kod Google Data Studio marketing izvještaja, prvenstveno je bitno definirati ciljeve. Ciljevi koje morate kreirati prije izrade marketing izvještaju moraju biti:
 


Ove ciljeve ćete često u literaturi susresti pod akronimima S.M.A.R.T. (Specific, Measurable, Attainable, Relevant, Time Bound).

Također možete se voditi i ovim specifikacijama ciljeva:

... Saznajte više
Google Data Studio - cijena i troškovi

Koliko košta ? Ovo pitanje je često među potencijalnim korisnicima ovog alata. Iako se korištenje Google Data Studia plaćalo do 01.02.2017., nakon ovog datuma svi korisnici imaju besplatnu priliku za upotrebu navedenog alata te cijena više ne predstavlja prepreku za početak upotrebe .

No, također, do sada je bila dostupna Free Beta verzija u kojoj su korisnici mogli isprobati kako Data Studio funkcionira, a broj izvještaja je bio ograničen na njih pet.

Pristup Google Data Studiu možete zatražiti na . Ondje također možete pregledati primjere izvještaja izrađenih u Data Studiu.

Budući da je sada Google Data Studio... Saznajte više

Zašto koristiti Google Data Studio?

Vizualno privlačni izvještaji jedna su od prednosti korištenja . Uz korištenje raznih tabela, grafova i sl., postoji mogućnost mijenjanja boja, fontova i ostalih vizualnih efekata, a podaci su raspoređeni na način koji odgovara vašem poslovanju.

Korištenje podataka iz u jednom izvještaju bitna je prednost Google Data Studio alata, a izvori podataka mogu biti: AdWords, Attribution 360, BigQuery, Soundcloud SQL, Google Analytics, MySQL, YouTube Analytics, Google Sheets itd.

Ako se podaci iz izvora podataka mijenjaju, automatski se optimiziraju i podaci iz Google Data Studio izvještaja.

Budući da funkcioniraju slično kao i dokumenti na Google Driveu, dozvola... Saznajte više

Kome je namijenjen Google Data Studio?

alat je koji agencijama omogućuje vrlo korisnu upotrebu podataka iz Google Analytics ili BigQuery. Google Data Studio lak je za upotrebu, sličnog je dizajna kao i Google Docs te je sučeljem vrlo lako upravljati što je vrlo pogodno za agencije, razna poduzeća ali i pojedince.

Također, podatke iz Google Data Studia možete dijeliti sa drugima na sličan način kao što dijelite podatke putem Google Drivea.

Putem Google Data Studio alata možete podatke iz (npr. Google Analytics i Google Sheets te BigQuerry) koristiti u jednom izvještaju. Imate mogućnost i mijenjanja vizualnih efekata u sučelju prema vlastitim potrebama i... Saznajte više

Što su Google Data Studio izvori podataka?

U ovom blog postu možete saznati sve o izvorima podataka koji su Vam potrebni za kreiranje izvješća u alatu. Na izvore podataka možete gledati kao na cijev koja povezuje  o kojima smo već pisali. Pod osnovnim izvorima podataka podrazumijeva se Google Analytics, Google Sheets i BigQuery.

Kako bi povezali izvore podataka, odaberite “Data Sources” i kliknite na plavi “+”. Nakon toga kliknite na “Untitled Data Sources” te imenujte svoj izvor podataka. U izborniku “Configuration” odaberite “Google Analytics connector” (ukoliko želite njega povezati).



Sada odaberite “Data set”. Ovisno o vrsti podataka koju povezujete, to će... Saznajte više

Što su Google Data Studio izvještaji?

Izvor podataka za izvještaj može biti Google Analytics koji je izvrstan analitički alat kod izvještaja o prometu web stranice. Izvještaj o trenutnom inventaru proizvoda može iskoristiti podatke iz Google Sheets obrazaca ili BigQuery baze podataka.

Ako se pitate kako izvori podataka funkcioniraju, možete zamisliti da je to cijev koja spaja Data Studio izvještaje s jedne strane i fundamentalne podatke s druge strane. Fundamentalni ili osnovni podatci poznati su kao setovi podataka (data set). Setovi podataka uključuju Google Analytics, Google Sheets, BigQuery tablice itd.

Kada želite izvještaj o određenim podacima, odaberite jedan od tzv. konektora, nakon čega dobivate... Saznajte više

Kako iskoristiti Google Data Studio napredne funkcije?

Nakon što smo u prijašnjim postovima objasnili ,  te , u nastavku donosimo 6 tehnika pomoću kojih možete iskoristiti Google Data Studio napredne funkcije.



Prva funkcija koju ćemo proći omogućuje prikaz više nadzornih ploča izvješća u jednom Data Studio izvješću. One su veoma korisne i jednostavne za implementaciju u Data Studio. Postoje dva izbornika za rad sa stranicama. Jedan se nalazi u glavnoj traci, kao što se može vidjeti na slici ispod.



Drugi izbornik se nalazi u kontrolnoj stranici widgeta u gornjem lijevom kutu na nadzornoj ploči.



... Saznajte više

Što su to predlošci za Google Data Studio?

nudi veliki broj predloška za izradu izvještaja koji se nalaze u popisu izvješća koja su podijeljena s vama, a možete ih pronaći na “Reports” početnoj stranici. Postoji nekoliko predloška, a najvažniji su:
 


Kako koristiti predloške?

Proces korištenja je veoma jednostavan i uz samo nekoliko koraka možete kreirati svoj izvještaj pomoću Data Studio predloška. Za izradu izvještaja prema predlošku slijedite ove upute:

1. - idite na izbornik “File” i kliknite na “Make a copy of the report”. Ukoliko nikada niste koristili Data Studio, prihvatite uvjete i odredbe te ponovite postupak.

2. ... Saznajte više

Kako koristiti Google Data Studio? Google Data Studio vodič

Putem alata kojeg smo predstavili u prijašnjem postu možete upravljati:
 


Sada kada znate što možete raditi u Data Studio alatu, krenimo s radom!

Prijavite se na: putem svojih Google Analytics korisničkih podataka.

Prvo što ćete ugledati su primjeri izvješća koji Vam služe kao vodilja i inspiracija za pisanje vlastitih. Prođite kroz svaki od primjera izvješća tako da možete vidjeti sve mogućnosti koje Vam se nude.

Kada kliknete na “Welcome to Data Studio! (Start here)” bit ćete vraćeni na vizualni i interaktivni tutorial koji će Vam korak po korak objasniti i pokazati... Saznajte više

Što je Google Data Studio? Kratki pregled i opis alata

Do sada nam je na raspolaganju bio Google Data Studio 360 koji je značajno olakšao kreiranje izvještaja, no pošto se naplaćivao, najšira masa korisnika ga nije koristila. Od 2.2.2017., lansiranjem alata obilježeno je stvaranje novog doba u prikupljanju, analiziranju i dijeljenju analitičkih podataka - od ovog datuma je Google Data Studio besplatan! Da dobro ste pročitali, ovaj praktičan alat je potpuno besplatan za sve, bez obzira jeste li mala tvrtka ili velika korporacija.

Google Data Studio je alat koji omogućuje stvaranje dinamičnih, vizualno privlačnih izvješća i nadzornih ploča. Koristeći Google Data Studio možete:
 


... Saznajte više

Elena Majer