Objavljeno: 29.09.2022. | 5 minute čitanja
Današnja tema je GA4 Library, odnosno način na koji možemo prilagoditi bilo koje standardno izvješće na način da dodamo ili maknemo određenu dimenziju ili metriku. Dodatno, možemo prilagoditi i standardnu navigaciju tako da dodamo neke svoje dashboarde što može biti korisno ukoliko imate određene izvještaje koje poprilično često gledate ili ako trebate podijeliti izvješće prema odjelima, ljudima koji gledaju izvješća i slično. Prilagodbu izvješća podijeliti ćemo na 2 dijela: Details report (trenutni blog članak) i Overview report (idući blog članak). No krenimo redom:
Ukoliko želite jednostavno i brzo prilagoditi neki od postojećih izvještaja, najlakši način za to je otići desno gore i pronaći opciju “Customize report”.
Ukoliko pak želite urediti standardnu navigaciju, možete ju mijenjati tako da pronađete opciju “Library” koja se nalazi lijevo pri dnu ispod ostalih izvještaja (Life cycle i User).
Ukoliko želite prilagoditi neki od standardnih, “out of the box” izvještaja unutar GA4, najlakši način za to je da uđete u neki izvještaj koji želite prilagoditi i pronađete ikonicu olovke desno gore.
Nakon toga ćete doći na novu sekciju u kojoj možete prilagoditi taj izvještaj na kojem ste zadnje bili. Glavne postavke se mijenjaju sa desne strane i mogućnosti možemo podijeliti na nekoliko bitnih dijelova:
Ukoliko odaberemo dimenzije vidjeti ćemo da su sve navedene dimenzije navedene sa desne strane identične onima koje se nalaze u padajućem izborniku sa lijeve strane.
Koje god promjene napravite dakle u postavkama (u ovom slučaju dimenzija), nakon što odaberete Apply, biti će aktivirane. U ovom slučaju smo nadodali par dimenzija koje nisu dio standarnih izvještaja te maknuli neke koji jesu čisto primjera radi.
Možemo se zatim na isti način poigrati sa metrikama. Metrike se nalaze vodoravno u samom izvješću kao što je prikazano na sljedećoj slici.
Nakon što ste maknuli sve neželjene/nepotrebne metrike i nadodali neke svoje koje su vam interesantne (razmišljajte u smjeru key performance indikatora!), možemo odabrati Save.
Prijedlog je da uvijek spremite promjenu kao novo izvješće (Save as new report) kako bi mogli vratiti na staro ukoliko nešto krivo napravite. Izaći će novi prozor u kojem možete upisati naziv novokreiranog izvještaja. Uvijek upišite neki smisleni naziv kao Report name, a nije loše imati praksu napisati opis na Report descriptionu jer bi nam to moglo olakšati traženje u slučaju da imate veliki broj svojih prilagođenih ili novo izrađenih izvještaja.
Nakon što ste spremili svoje izvještaje, vratite se natrag na Library. Unutra ćete pronaći izvještaje koje ste izradili (prilagodili). Moguće je i krenuti u izradu novih izvještaja sa ovog dijela, no kako smo za početak samo prilagodili postojeće izvještaje znamo kako se to izrađuje (postupak je identičan ukoliko krećete i sa ovog dijela sučelja).
Također, vidjeti ćete nešto što se zove Collection. Collection je zapravo grupiranje vaših izvještaja u neku logičku cjelinu. Možete napraviti novi Collection ili samo prilagoditi postojeći dio (npr. već kreirani Life cycle ili User collection).
Ukoliko uđete recimo u neki od postojećih Collectiona, vidjeti ćete kako je strukturirano standardno “Life cycle” izvješće. Kreirati ćemo novi Topic (što je zapravo folder unutar ove veće logičke cjeline), nazvati ćemo ga “Prilagođena sekcija” i ubaciti unutra neke svoje izvještaje (vidite kako je praktično imati i Report description!). Sve je na drag & drop tako da se uvijek možete poigrati sa redoslijedom. Kao što možete vidjeti, unutra imate 2 mogućnosti: “Drop overview report” i “Drop detail report”. Izvještaji koje smo napravili su Detail report, dok je Overview report tema idućeg članka (bez brige, nećemo preskočiti Overview).
Kao i kod izvještaja, možemo napraviti Save changes to current collection, ali i ovdje je preporuka ne mijenjati standardna izvješća već napraviti neki svoj novi Collection i nazvati ga nekako što ćete moći prepoznati u budućnosti (ne samo u idućih 5 minuta).
Jednom kada ste spremili svoj Collection, on će biti dostupan među ostalima koji su automatski kreirani unutar Google Analyticsa. Odaberite tri točkice koje će vam izbaciti dodatni izbornik (uvijek je moguće uređivati svega što ste do sada napravili, možete napraviti kopiju takvog seta izvještaja, izbrisati ga ilii publishati što ćemo mi napraviti da vidimo kako izgleda to što smo napravili). Nakon što odaberete Publish, izbornik će biti dodan među ostale izvještaje u glavnoj navigaciji!
Uspješno ste uredili svoju Google Analytics 4 navigaciju! Sve dimenzije koje ste odabrali biti će dostupne unutar padajućeg izbornika, sve metrike koje ste odlučili prikazati biti će vidljive odmah. Naravno, u ovom slučaju nismo radili nikakve pametne izvještaje već smo vam samo pokazali što je sve moguće i na koji način. Ukoliko vas zanima i službena dokumentacija, možete posjetiti link vezan za [GA4] Customize reports.
Kao što smo spomenuli, u ovom članku smo se fokusirali isključivo na Details report, dok ćemo u idućem nastavku ovog bloga proći kroz Overview report tako da se prijavite na newsletter ukoliko već niste kako bi dobili obavijest čim objavimo članak.
Pročitajte blog Prilagodba standardnih GA4 izvješća - 1. dio koji je besplatno dostupan za članove Arbona Cluba.
Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju
Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.
Niste član Arbona Cluba? Popunite podatke za prijavu i postanite član Arbona Cluba!
Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.
Sada ste član Standard Arbona cluba.
Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.
Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.
Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju
Za više informacija i prijavu u Arbona Club kontaktirajte nas!
je Googleov alat koji služi za praćenje podataka o rezultatima pretraživanja za web-stranice. Također, pokazuje kako Google "vidi" web stranicu i omogućava optimiziranje stranice za što bolje pozicioniranje u rezultatima pretraživanja.
Google je nedavno predstavio Search Console konektor za koji omogućava kombiniranje podataka iz Search Consolea sa podacima iz poput Google Analyticsa ili AdWordsa. Što to točno znači?
Search Console nam, između ostalog, pokazuje podatke kao što su učestalost prikazivanja naše stranice u rezultatima pretraživanja za određene ključne riječi, informacije o tome koliko puta su korisnici kliknuli na stranicu ili koja je prosječna pozicija stranice...
Saznajte više
je besplatan alat koji vam može biti od iznimne važnosti ako se bavite digitalnim marketingom. Ovaj alat omogućuje vam povezivanje podataka (kao npr. Google Analyticsa, WordPressa, Google Sheetsa itd.) u jednom izvještaju.
jednostavni su za korištenje i prilagođeni ciljevima poslovanja, ovisno o vašoj potrebi.
Kod Google Data Studio marketing izvještaja, prvenstveno je bitno definirati ciljeve. Ciljevi koje morate kreirati prije izrade marketing izvještaju moraju biti:
Ove ciljeve ćete često u literaturi susresti pod akronimima S.M.A.R.T. (Specific, Measurable, Attainable, Relevant, Time Bound).
Također možete se voditi i ovim specifikacijama ciljeva:
Koliko košta ? Ovo pitanje je često među potencijalnim korisnicima ovog alata. Iako se korištenje Google Data Studia plaćalo do 01.02.2017., nakon ovog datuma svi korisnici imaju besplatnu priliku za upotrebu navedenog alata te cijena više ne predstavlja prepreku za početak upotrebe .
No, također, do sada je bila dostupna Free Beta verzija u kojoj su korisnici mogli isprobati kako Data Studio funkcionira, a broj izvještaja je bio ograničen na njih pet.
Pristup Google Data Studiu možete zatražiti na . Ondje također možete pregledati primjere izvještaja izrađenih u Data Studiu.
Budući da je sada Google Data Studio...
Saznajte više
Vizualno privlačni izvještaji jedna su od prednosti korištenja . Uz korištenje raznih tabela, grafova i sl., postoji mogućnost mijenjanja boja, fontova i ostalih vizualnih efekata, a podaci su raspoređeni na način koji odgovara vašem poslovanju.
Korištenje podataka iz u jednom izvještaju bitna je prednost Google Data Studio alata, a izvori podataka mogu biti: AdWords, Attribution 360, BigQuery, Soundcloud SQL, Google Analytics, MySQL, YouTube Analytics, Google Sheets itd.
Ako se podaci iz izvora podataka mijenjaju, automatski se optimiziraju i podaci iz Google Data Studio izvještaja.
Budući da funkcioniraju slično kao i dokumenti na Google Driveu, dozvola...
Saznajte više
alat je koji agencijama omogućuje vrlo korisnu upotrebu podataka iz Google Analytics ili BigQuery. Google Data Studio lak je za upotrebu, sličnog je dizajna kao i Google Docs te je sučeljem vrlo lako upravljati što je vrlo pogodno za agencije, razna poduzeća ali i pojedince.
Također, podatke iz Google Data Studia možete dijeliti sa drugima na sličan način kao što dijelite podatke putem Google Drivea.
Putem Google Data Studio alata možete podatke iz (npr. Google Analytics i Google Sheets te BigQuerry) koristiti u jednom izvještaju. Imate mogućnost i mijenjanja vizualnih efekata u sučelju prema vlastitim potrebama i...
Saznajte više
U ovom blog postu možete saznati sve o izvorima podataka koji su Vam potrebni za kreiranje izvješća u alatu. Na izvore podataka možete gledati kao na cijev koja povezuje o kojima smo već pisali. Pod osnovnim izvorima podataka podrazumijeva se Google Analytics, Google Sheets i BigQuery.
Kako bi povezali izvore podataka, odaberite “Data Sources” i kliknite na plavi “+”. Nakon toga kliknite na “Untitled Data Sources” te imenujte svoj izvor podataka. U izborniku “Configuration” odaberite “Google Analytics connector” (ukoliko želite njega povezati).
Sada odaberite “Data set”. Ovisno o vrsti podataka koju povezujete, to će...
Saznajte više
Izvor podataka za izvještaj može biti Google Analytics koji je izvrstan analitički alat kod izvještaja o prometu web stranice. Izvještaj o trenutnom inventaru proizvoda može iskoristiti podatke iz Google Sheets obrazaca ili BigQuery baze podataka.
Ako se pitate kako izvori podataka funkcioniraju, možete zamisliti da je to cijev koja spaja Data Studio izvještaje s jedne strane i fundamentalne podatke s druge strane. Fundamentalni ili osnovni podatci poznati su kao setovi podataka (data set). Setovi podataka uključuju Google Analytics, Google Sheets, BigQuery tablice itd.
Kada želite izvještaj o određenim podacima, odaberite jedan od tzv. konektora, nakon čega dobivate...
Saznajte više
Nakon što smo u prijašnjim postovima objasnili , te , u nastavku donosimo 6 tehnika pomoću kojih možete iskoristiti Google Data Studio napredne funkcije.
Prva funkcija koju ćemo proći omogućuje prikaz više nadzornih ploča izvješća u jednom Data Studio izvješću. One su veoma korisne i jednostavne za implementaciju u Data Studio. Postoje dva izbornika za rad sa stranicama. Jedan se nalazi u glavnoj traci, kao što se može vidjeti na slici ispod.
Drugi izbornik se nalazi u kontrolnoj stranici widgeta u gornjem lijevom kutu na nadzornoj ploči.
...
Saznajte više
nudi veliki broj predloška za izradu izvještaja koji se nalaze u popisu izvješća koja su podijeljena s vama, a možete ih pronaći na “Reports” početnoj stranici. Postoji nekoliko predloška, a najvažniji su:
Kako koristiti predloške?
Proces korištenja je veoma jednostavan i uz samo nekoliko koraka možete kreirati svoj izvještaj pomoću Data Studio predloška. Za izradu izvještaja prema predlošku slijedite ove upute:
1. - idite na izbornik “File” i kliknite na “Make a copy of the report”. Ukoliko nikada niste koristili Data Studio, prihvatite uvjete i odredbe te ponovite postupak.
2. ...
Saznajte više
Putem alata kojeg smo predstavili u prijašnjem postu možete upravljati:
Sada kada znate što možete raditi u Data Studio alatu, krenimo s radom!
Prijavite se na: putem svojih Google Analytics korisničkih podataka.
Prvo što ćete ugledati su primjeri izvješća koji Vam služe kao vodilja i inspiracija za pisanje vlastitih. Prođite kroz svaki od primjera izvješća tako da možete vidjeti sve mogućnosti koje Vam se nude.
Kada kliknete na “Welcome to Data Studio! (Start here)” bit ćete vraćeni na vizualni i interaktivni tutorial koji će Vam korak po korak objasniti i pokazati...
Saznajte više
Do sada nam je na raspolaganju bio Google Data Studio 360 koji je značajno olakšao kreiranje izvještaja, no pošto se naplaćivao, najšira masa korisnika ga nije koristila. Od 2.2.2017., lansiranjem alata obilježeno je stvaranje novog doba u prikupljanju, analiziranju i dijeljenju analitičkih podataka - od ovog datuma je Google Data Studio besplatan! Da dobro ste pročitali, ovaj praktičan alat je potpuno besplatan za sve, bez obzira jeste li mala tvrtka ili velika korporacija.
Google Data Studio je alat koji omogućuje stvaranje dinamičnih, vizualno privlačnih izvješća i nadzornih ploča. Koristeći Google Data Studio možete:
...
Saznajte više