Što su segmenti i kako ih pronaći unutar GA4?

Objavljeno: 17.04.2023. | 6 minute čitanja

Segmenti su izdvojene grupe, odnosno dijelovi vaših Analytics podataka. Na primjer, od cijelog skupa korisnika, jedan segment mogu biti korisnici iz određene zemlje ili grada. Drugi segment mogu biti korisnici koji kupuju određenu liniju proizvoda ili pak posjećuju određene stranice na vašoj web stranici.

Segmenti su nam korisni kada želimo izdvojiti dio podataka kako bi dobili neke korisne informacije. Umjesto gledanja ukupnih rezultata od svih posjetitelja, možete uspoređivati i analizirati kako se ponašaju različite grupe korisnika, recimo oni koji posjećuju stranicu sa računala u odnosu na one koji posjećuju sa mobilnim uređajima. Ukoliko na taj način gledate podatke, primijetiti ćete da postoji velika razlika u vašim posjetiteljima i akcijama (poslovnim ciljevima) koje takvi posjetitelji rade.

Unutar GA4, postoje 2 vrste “segmenata”:
 
  1. Comparisons - dostupni samo unutar standardnih izvješća
  2. Segments - dostupni isključivo unutar Explore sekcije

Ovo je velika razlika u odnosu na Universal Analytics koji je imao samo jedan način segmentiranja posjetitelja i to je bilo dostupno kroz manje više cijeli alat. Unutar GA4, stvari su malo kompliciranije jer sada imamo jedan dodatan način uspoređivanja korisnika kroz Comparisons.

Razlike između Comparisons i Segments

Comparisons omogućuje brzu usporedbu različitih setova podataka unutar standardnih izvješća. Moguće je pregledavati do 4 takva usporedna izvješća. Ovaj način usporedbe nije moguće koristiti unutar Explore sekcije. Ne možete kreirati Audience iz Comparisons-a ali možete koristiti Audience koji je već kreiran! Samo ukratko u jednoj rečenici nešto o Audience (više detalja proći ćemo u zasebnom blog članku) - kroz Audience radite listu korisnika sa određenim aktivnostima i takve liste vam služe za kasnije oglašavanje kroz Google Ads. 

Segments pak s druge strane imaju puno više različitih opcija koje se mogu jako detaljno prilagođavati. Segmente pronalazimo unutar Explore sekcije, odnosno kada radite vlastite setove prilagođenih izvještaja te ih nije moguće pronaći unutar standardnog izvješća. Segmenti nisu limitirani brojem uvjeta koji mogu biti definirani (kod comparisons je maksimalan broj 5), a sve postavke su puno detaljnije (više o mogućnostima u nastavku).

Comparisons 

Comparisons izvještaj
Comparisons je moguće pronaći u gornjem dijelu ekrana iznad izvješća (i sa lijeve i sa desne strane). Ova funkcionalnost je poprilično jednostavna za korištenje jer ima svega nekoliko opcija:
 
  • Uključivanje ili isključivanje podataka
  • Odabir dimenzije 
  • Odabir vrijednosti
Na primjer, unutar Google Analytics 4 demo računa, uključiti ćemo Comparison i pregledati kako se ponašaju posjetitelji iz USA (Include Country United States). 
 
Izrada usporedbe
Nakon što odaberemo Apply, ta usporedba (Comparison) će biti dostupna pored ukupnog seta podataka (All Users). Pregled svih dostupnih usporedbi vidljiva je u gornjem dijelu ekrana te sa tog dijela možete maknuti definiranu usporedbu ili definirati dodatne. Moguće je imati maksimalno 4 paralelne usporedbe.

Pregled usporedbi

Ukoliko prolazite kroz izvješća unutar standardnog dijela, vidjeti ćete da su svi grafovi i tablice (ukratko sva izvješća) prilagođena na način da prikazuju usporedne podatke. Bilo da se radi o akviziciji posjetitelja, pregledanim stranicama ili prihodima, možete uspoređivati podatke i tražiti uzorke. Čak i ako gledate Real time report, možete vidjeti usporedbu podataka koje ste odlučili filtrirati.

Ukratko, Comparisons vam omogućuje brzi pregled više setova podataka usporedno jedan pored drugog. Iz Comparisons je moguće kreirati Segmente, ali i rekreirati izvješće u drugačijem okruženju (kroz Explore sekciju). Ukoliko kreirate Comparisons, možete ih konvertirati u Segmente tako da odaberete Edit Comparisons i u desnom donjem kutu pronađete Explore.

Kreiranje segmenata

Segments

Segmenti su jako slična stvar kao Comparisons jer imaju istu funkciju - uspoređivati setove podataka. Segmenti se unutar Explore sekcije nalaze u Variables dijelu, odnosno skroz lijevo u konfiguracijskom izborniku. Kao što smo spomenuli, Comparisons je moguće konvertirati u Segmente. Umjesto maksimalno 4 Comparison-a, moguće je imati do 10 segmenata unutar svake zasene Explore analize. Na sljedećoj slici je recimo Life cycle > Acquisition > Traffic acquisition izvješće koje je kreirano unutar standardnog izvješća i “prebačeno” u prilagođeno.. 
 

Traffic acqusition izvješće
No što ako ne radimo prebacivanje iz standardnog izvještaja? Kliknite na + ikonicu pored Segments. Postoji 2 sekcije:
 
  1. Create a custom segment - sami kreirate svoje “custom” segmente
  2. Suggested segments - prijedlozi nekih segmenata koje je moguće jednostavno napraviti

Create a custom segment i Suggested segments
Kada krenete raditi svoje segmente, postoje 3 tipa segmenata:
 
  1. User segment - pregled podataka korisnika kroz više posjeta
  2. Session segment - pregled podataka korisnika samo na razini jedne posjete
  3. Event segment - pregled individualnih akcija/interakcija korisnika

Segmenti imaju detaljnu razradu parametara prema kojima možete pregledavati setove podataka, puno detaljniji od Comparisons-a. Tako možete kreirati segment ljudi koji su dodali proizvod određenog branda u košaricu, prošli sa košarice na stranicu naplate ali nisu završili kupovinu. 

Kreiranje segmenta sa sadržajem
Sa desne strane moguće je vidjeti Summary, odnosno brzi pregled ukupnih brojeva i postotka posjetitelja koji su uključeni u navedeni segment (tako možete brzo provjeriti jeste li dobro odabrali sve parametre ili ste možda neku logiku krivo podesili). Nakon što ste kreirali segment, možete odabrati i opciju Build an audience nakon čega ćete navedenu listu posjetitelja imati u obliku spremnom za dijeljenje sa drugim Google alatom - Google Ads. To je posebno moćno ako se želite oglašavati točno određenim ciljanim skupinama posjetitelja koji su napravili, odnosno nisu napravili neku radnju na vašem webu. 

U principu, samo nebo je granica sa idejama segmenata koje možete kreirati. Vjerojatno najlakši primjeri segmenata mogu se pronaći u ecommerce webovima, pa tako možete kreirati razne audience liste:
 
  • posjetitelji/kupci određene kategorije proizvoda (npr. muške tenisice)
  • posjetitelji/kupci određenog branda proizvoda (npr. nike)
  • posjetitelji/kupci određene varijacije proizvoda (npr. tenisice br 46)
Kao što smo spomenuli, ovu temu je bolje ostaviti za neki zaseban blog tako da ćemo sada tu stati. 

Za one koji žele kratku usporedbu za kraj

No idemo ukratko ponoviti gradivo vezano za Segments i Comparisons unutar GA:
 
  • Comparisons je puno jednostavniji i sa manje opcija, a nalazi se isključivo u standardnim izvješćima. 
  • Iz Comparisons je moguće kreirati Segments
  • Segments je puno detaljniji i tehnički se može podesiti jako puno konfiguracija i parametara ili pak određenih koraka koraka koji trebaju ili ne trebaju biti ispunjeni
  • Segments se nalazi isključivo na Explore sekciji
  • Nije moguće Segmente direktno konvertirati u Comparisons, ali je moguće napraviti Audience kroz njih
  • Comparisons ima mogućnost pregleda Audience parametara za podešavanje usporedbi, tako da na neki način možete indirektno podesiti Segments u Comparisons 
Arbona logo

Arbona Club

Pročitajte blog Što su segmenti i kako ih pronaći unutar GA4? koji je besplatno dostupan za članove Arbona Cluba.

Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju

  • Arbona blogovi
  • Arbona eBook
  • Arbona Podcast
  • Arbona Webinari
Podijeli na:
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste član Arbona Cluba? Popunite podatke za prijavu i postanite član Arbona Cluba!

Arbona logo

Besplatna registracija u Arbona Club

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Arbona logo

Arbona Club prijava

Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju

Za više informacija i prijavu u Arbona Club kontaktirajte nas!

Kontaktirajte nas
Apps, Big Screen, Docs Experiences: Što donose nove Google Data Studio funkcionalnosti?
Google Data Studio uveo je promjene koje možete koristiti u izvješćima. Riječ je o funkcionalnostima koje kreatorima izvješća pružaju potpunu kontrolu nad korisničkim iskustvima. Nove značajke izvještaja omogućuju stvaranje korisničkog big screen, app i dokument iskustva, a aktivna su na svim izvješćima te uključuju: 
 
Kako bi ih koristili, otvorili ili kreirali novo izvješće, poništite sve dosadašnje komponente, pa ćete vidjeti ova nova svojstva izvješća. Na priloženim fotografijama možete vidjeti kako izgledaju nove Data Studio značajke.



 ... Saznajte više
Mogu li se povezati Search Console i Data Studio?

je Googleov alat koji služi za praćenje podataka o rezultatima pretraživanja za web-stranice. Također, pokazuje kako Google "vidi" web stranicu i omogućava optimiziranje stranice za što bolje pozicioniranje u rezultatima pretraživanja.

Google je nedavno predstavio Search Console konektor za koji omogućava kombiniranje podataka iz Search Consolea sa podacima iz poput Google Analyticsa ili AdWordsa. Što to točno znači?

Search Console nam, između ostalog, pokazuje podatke kao što su učestalost prikazivanja naše stranice u rezultatima pretraživanja za određene ključne riječi, informacije o tome koliko puta su korisnici kliknuli na stranicu ili koja je prosječna pozicija stranice... Saznajte više

Što su to Google Data Studio Marketing Izvještaji?

je besplatan alat koji vam može biti od iznimne važnosti ako se bavite digitalnim marketingom. Ovaj alat omogućuje vam povezivanje podataka (kao npr. Google Analyticsa, WordPressa, Google Sheetsa itd.) u jednom izvještaju.

jednostavni su za korištenje i prilagođeni ciljevima poslovanja, ovisno o vašoj potrebi.

Kod Google Data Studio marketing izvještaja, prvenstveno je bitno definirati ciljeve. Ciljevi koje morate kreirati prije izrade marketing izvještaju moraju biti:
 


Ove ciljeve ćete često u literaturi susresti pod akronimima S.M.A.R.T. (Specific, Measurable, Attainable, Relevant, Time Bound).

Također možete se voditi i ovim specifikacijama ciljeva:

... Saznajte više
Google Data Studio - cijena i troškovi

Koliko košta ? Ovo pitanje je često među potencijalnim korisnicima ovog alata. Iako se korištenje Google Data Studia plaćalo do 01.02.2017., nakon ovog datuma svi korisnici imaju besplatnu priliku za upotrebu navedenog alata te cijena više ne predstavlja prepreku za početak upotrebe .

No, također, do sada je bila dostupna Free Beta verzija u kojoj su korisnici mogli isprobati kako Data Studio funkcionira, a broj izvještaja je bio ograničen na njih pet.

Pristup Google Data Studiu možete zatražiti na . Ondje također možete pregledati primjere izvještaja izrađenih u Data Studiu.

Budući da je sada Google Data Studio... Saznajte više

Zašto koristiti Google Data Studio?

Vizualno privlačni izvještaji jedna su od prednosti korištenja . Uz korištenje raznih tabela, grafova i sl., postoji mogućnost mijenjanja boja, fontova i ostalih vizualnih efekata, a podaci su raspoređeni na način koji odgovara vašem poslovanju.

Korištenje podataka iz u jednom izvještaju bitna je prednost Google Data Studio alata, a izvori podataka mogu biti: AdWords, Attribution 360, BigQuery, Soundcloud SQL, Google Analytics, MySQL, YouTube Analytics, Google Sheets itd.

Ako se podaci iz izvora podataka mijenjaju, automatski se optimiziraju i podaci iz Google Data Studio izvještaja.

Budući da funkcioniraju slično kao i dokumenti na Google Driveu, dozvola... Saznajte više

Kome je namijenjen Google Data Studio?

alat je koji agencijama omogućuje vrlo korisnu upotrebu podataka iz Google Analytics ili BigQuery. Google Data Studio lak je za upotrebu, sličnog je dizajna kao i Google Docs te je sučeljem vrlo lako upravljati što je vrlo pogodno za agencije, razna poduzeća ali i pojedince.

Također, podatke iz Google Data Studia možete dijeliti sa drugima na sličan način kao što dijelite podatke putem Google Drivea.

Putem Google Data Studio alata možete podatke iz (npr. Google Analytics i Google Sheets te BigQuerry) koristiti u jednom izvještaju. Imate mogućnost i mijenjanja vizualnih efekata u sučelju prema vlastitim potrebama i... Saznajte više

Što su Google Data Studio izvori podataka?

U ovom blog postu možete saznati sve o izvorima podataka koji su Vam potrebni za kreiranje izvješća u alatu. Na izvore podataka možete gledati kao na cijev koja povezuje  o kojima smo već pisali. Pod osnovnim izvorima podataka podrazumijeva se Google Analytics, Google Sheets i BigQuery.

Kako bi povezali izvore podataka, odaberite “Data Sources” i kliknite na plavi “+”. Nakon toga kliknite na “Untitled Data Sources” te imenujte svoj izvor podataka. U izborniku “Configuration” odaberite “Google Analytics connector” (ukoliko želite njega povezati).



Sada odaberite “Data set”. Ovisno o vrsti podataka koju povezujete, to će... Saznajte više

Što su Google Data Studio izvještaji?

Izvor podataka za izvještaj može biti Google Analytics koji je izvrstan analitički alat kod izvještaja o prometu web stranice. Izvještaj o trenutnom inventaru proizvoda može iskoristiti podatke iz Google Sheets obrazaca ili BigQuery baze podataka.

Ako se pitate kako izvori podataka funkcioniraju, možete zamisliti da je to cijev koja spaja Data Studio izvještaje s jedne strane i fundamentalne podatke s druge strane. Fundamentalni ili osnovni podatci poznati su kao setovi podataka (data set). Setovi podataka uključuju Google Analytics, Google Sheets, BigQuery tablice itd.

Kada želite izvještaj o određenim podacima, odaberite jedan od tzv. konektora, nakon čega dobivate... Saznajte više

Kako iskoristiti Google Data Studio napredne funkcije?

Nakon što smo u prijašnjim postovima objasnili ,  te , u nastavku donosimo 6 tehnika pomoću kojih možete iskoristiti Google Data Studio napredne funkcije.



Prva funkcija koju ćemo proći omogućuje prikaz više nadzornih ploča izvješća u jednom Data Studio izvješću. One su veoma korisne i jednostavne za implementaciju u Data Studio. Postoje dva izbornika za rad sa stranicama. Jedan se nalazi u glavnoj traci, kao što se može vidjeti na slici ispod.



Drugi izbornik se nalazi u kontrolnoj stranici widgeta u gornjem lijevom kutu na nadzornoj ploči.



... Saznajte više

Što su to predlošci za Google Data Studio?

nudi veliki broj predloška za izradu izvještaja koji se nalaze u popisu izvješća koja su podijeljena s vama, a možete ih pronaći na “Reports” početnoj stranici. Postoji nekoliko predloška, a najvažniji su:
 


Kako koristiti predloške?

Proces korištenja je veoma jednostavan i uz samo nekoliko koraka možete kreirati svoj izvještaj pomoću Data Studio predloška. Za izradu izvještaja prema predlošku slijedite ove upute:

1. - idite na izbornik “File” i kliknite na “Make a copy of the report”. Ukoliko nikada niste koristili Data Studio, prihvatite uvjete i odredbe te ponovite postupak.

2. ... Saznajte više

Kako koristiti Google Data Studio? Google Data Studio vodič

Putem alata kojeg smo predstavili u prijašnjem postu možete upravljati:
 


Sada kada znate što možete raditi u Data Studio alatu, krenimo s radom!

Prijavite se na: putem svojih Google Analytics korisničkih podataka.

Prvo što ćete ugledati su primjeri izvješća koji Vam služe kao vodilja i inspiracija za pisanje vlastitih. Prođite kroz svaki od primjera izvješća tako da možete vidjeti sve mogućnosti koje Vam se nude.

Kada kliknete na “Welcome to Data Studio! (Start here)” bit ćete vraćeni na vizualni i interaktivni tutorial koji će Vam korak po korak objasniti i pokazati... Saznajte više

Što je Google Data Studio? Kratki pregled i opis alata

Do sada nam je na raspolaganju bio Google Data Studio 360 koji je značajno olakšao kreiranje izvještaja, no pošto se naplaćivao, najšira masa korisnika ga nije koristila. Od 2.2.2017., lansiranjem alata obilježeno je stvaranje novog doba u prikupljanju, analiziranju i dijeljenju analitičkih podataka - od ovog datuma je Google Data Studio besplatan! Da dobro ste pročitali, ovaj praktičan alat je potpuno besplatan za sve, bez obzira jeste li mala tvrtka ili velika korporacija.

Google Data Studio je alat koji omogućuje stvaranje dinamičnih, vizualno privlačnih izvješća i nadzornih ploča. Koristeći Google Data Studio možete:
 


... Saznajte više

Elena Majer