6 razloga zašto bi morali imati LinkedIn poslovni profil

Objavljeno: 02.10.2018. | 7 minute čitanja

Koje su najpopularnije društvene mreže u Hrvatskoj? Facebook i Instagram, zar ne? Druge ne postoje. Twitter? Nula bodova. To je kao da pričamo o nekad popularnom MySpaceu ili Google+ koji nikad nije zaživio. 

No što je s LinkedInom? Vrijedi li ga imati? Amerikanci bi svakako dali potvrdan odgovor, no vrijedi li ga imati i u Hrvatskoj? Vjerovali ili ne, odgovor je i ovdje potvrdan! LinkedIn je zapravo popularna društvena mreža koju većina njih izbjegava jer ipak se tamo razgovara i druži s poslovnjacima iz čitavog svijeta. Nema one ležernosti koja vlada FB-om i Instagramom.

Tamo vam može pobjeći i koja neprimjerena riječ i svi će vam prijatelji zbog toga lajkati post. No na LinkedInu će vas gledati ispod oka.

LinkedIn u Hrvatskoj - vrijedi li imati poslovni profil?


S više od 546 milijuna korisnika, LinkedIn je najveća profesionalna društvena mreža. Iako se na prvi pogled čini da je LinkedIn još jedna od onih društvenih mreža na kojima se samo trati vrijeme, to ipak nije točno. Za početak, od tih 546 milijuna korisnika, čak ih je njih 530 000 u Hrvatskoj (procjena koju daje LinkedIn). A to zaista nije zanemariva brojka. 

Isto tako, LinkedIn je jedina društvena mreža koja svojim korisnicima omogućuje:
  • da se svijetu predstave sa svojim iskustvom, znanjem i vještinama
  • ako je osobni profil tip-top, svaki korisnik može postupno izgraditi vlastiti online identitet, ali i identitet tvrtke
  • može se povezati s drugim LinkedIn korisnicima, kolegama, pa i stručnjacima te
  • proširivati svoje znanje čitanjem stručnih članaka koji dolaze na pladnju

Iako smo ga u samom uvodu naveliko pohvalili, vrijeme je da krenemo na pravu stvar i otkrijemo 6 najvećih prednosti LinkedIn profila.

1. Guglajte svoje ime


U biti, to je to. To je jedan od najboljih razloga zašto imati LinkedIn profil. Ljudi pretražuju poduzeća i tvrtke preko Googlea. I ako imate LinkedIn stranicu, nema sumnje da će se vaš LinkedIn profil pojaviti među prvim Googleovim rezultatima ili odmah nakon vaše web stranice. 


Kad vas ljudi požele kontaktirati, ne možete očekivati da će svi doći na vašu web stranicu pod sekciju “Kontakt”. No kad vas traže na Googleu i pogledaju vašu LinkedIn stranicu, svjesni su da mogu dobiti bolji uvid u vaše poduzeće ili u vaš osobni profil na kojem ističete sve svoje prednosti. 
 
Linkedin profil Arbone na Google tražilici
 

2. LinkedIn predstavlja vaše poduzeće - stvorite zanimljiv sadržaj


LinkedInovi temelji su izgrađeni na individualnim osobnim profilima na kojima se prikazuju vještine i znanje vlasnika profila, a ne od poduzeća u kojem korisnik radi. 

Korisnici LinkedIna koriste ovu društvenu mrežu iz brojnih razloga, od kojih su dva sigurno:
  • Praćenje i povezivanje s drugim stručnjacima iz njihovog područja rada i
  • Praćenje i povezivanje s drugim poduzećima kako bi bili u toku s najsvježijim novostima i događajima iz te branše.

Kad god podijelite objavu, ona će automatski biti vidljiva na feedovima vaših sljedbenika. No, ako vaši sljedbenici lajkaju, podijele ili komentiraju vaš sadržaj, tada će ona biti vidljiva i njihovim sljedbenicima. 

Tako dolazimo do zaključka - što je zanimljiviji sadržaj to će vaša objava ostvariti veći doseg.

3. LinkedIn objave direktno utječu na SEO poziciju


Bitno je napomenuti da je za razliku od vašeg osobnog profila, poslovni profil poduzeća automatski svima vidljiv. To znači da se sadržaj kojeg dijelite na LinkedInu odmah rangira na internetu, pa možemo reći da vaše LinkedIn objave direktno utječu i na SEO poziciju

Zato pametno s objavljivanjem sadržaja! Konstantno dijelite sadržaj bogat ključnim riječima i zauzvrat povećajte prisutnost tvrtke na internetu! 

Važno je napomenuti da, uz dijeljenje objava, i pravilno optimizirana LinkedIn stranica poduzeća povećava šansu za bolji rang u Google pretraživanju. Kako bi bili sigurni da ste dobro pozicionirani u Google rezultatima pretraživanja, provjerite:
  • imate li relevantne ključne riječi u biografiji i u samom opisu stranice
  • koristite li opisne riječi u naslovu i nazivu tvrtke
  • jeste li ispunili sva polja u svom profilu i opisu tvrtke
  • jeste li u svom profilu, opisu i postovima dodali linkove na svoju web stranicu ili na blog.

Budite sigurni da vaš LinkedIn profil sadrži dovoljno relevantnih ključnih riječi kako bi se vaša LinkedIn stranica pojavila u Googleovim rezultatima pretraživanja. 
 

Naslovnica eBooka "Ultimativni vodič - Optimizacija za tražilice - za početnike"
 

4.  Vaši zaposlenici su neizravni ambasadori poduzeća


Većina će poslodavaca poticati (ilitiga neumorivo nagovarati :)), svoje zaposlenike da otvore LinkedIn profil i da odmah ažuriraju trenutno mjesto rada. 

Umjesto da zaposlenici misle kako im šef nema ništa pametnijeg za raditi osim visjeti na društvenim mrežama i dosađivati im zbog toga, razlog je zapravo prilično jednostavan i pametan. 

Kada jedan od zaposlenika u “Experience” sekciji ažurira trenutni status i poveže ga s vašim poduzećem, njihov profil se automatski povezuje sa stranicom vašeg poduzeća. Tada se na profilu zaposlenika može vidjeti logotip poduzeća koji automatski vodi do službenog profila poduzeća. 

Što je veći broj zaposlenika koji su aktivno uključeni u događaje vašeg poduzeća, to će veća biti vidljivost vašeg brenda, a i vaša mreža poznanika će biti mnogo šira. 

Potaknite svoje zaposlenike da dijele korisne informacije o vašem poduzeću ili proizvodima u uslugama  koji se nalaze na vašoj web stranici. Isto tako, potaknite ih da lajkaju, komentiraju i da dijele objave. Uz njihovu pomoć možete povećati vidljivost na LinkedInu i stvoriti osjećaj vjerodostojnosti i povezanosti sa svojom publikom.
 

Vaši zaposlenici mogu biti vaši ambasadori na Linkedinu

5. LinkedIn objave mogu doseći gotovo sve sljedbenike vašeg profila


Za razliku od Facebooka i Instagrama, na LinkedInu nema algoritma od kojih će vam kosa stajati u zraku. Kada odlučite objaviti objavu, ona će se pojaviti na svim feedovima vaših sljedbenika, bez obzira na to koliko su često u interakciji s vašim objavama. 

To znači da su svi vaši uloženi napori vrijedili truda jer je vaš online sadržaj došao do kompletne publike. 

S druge strane, to ne znači da će svi vaši sljedbenici vidjeti vašu objavu jer ipak, koji su izgledi da će se baš svi naći na LinkedInu u isto vrijeme kada objavljujete sadržaj? Zbog toga je važno da redovito objavljujete novi sadržaj kako bi maksimalno povećali svoj doseg. Prema LinkedInu, poduzeća bi mjesečno morala objavljivati oko 20 objava kako bi dosegli oko 60% svoje publike.

6. Na LinkedInu se možete oglašavati detaljno ciljanim oglasima


Sama struktura LinkedIna, to jest, mogućnost da svojim oglasima direktno pristupite isključivo zaposlenicima u određenoj branši ili vlasnicima poduzeća ili pak voditeljima poslovnih odijela, čini ovu mrežu vrhunskim mjestom za oglašavanje.

Takvo detaljno targetiranje ne nudi nijedna društvena mreža. Pa ako se pitate možete li na LinkedInu svoj oglas servirati samo turističkim zajednicama u Dalmaciji, odgovor je da. A ako se pitate možete li se oglašavati samo onima na project manager pozicijama u marketinškim tvrtkama u dobi od 35-45 godina, odgovor je ponovno - da!

Na LinkedInu postoji nekoliko vrsta oglasa. Za sada ćemo ih samo nabrojati, a u drugom ćemo ih blogu detaljnije proučavati i secirati :)
  • Sponzorirani sadržaj. Postoje dva tipa sponzoriranog sadržaja: sponzorirani sadržaj koji se pojavljuje u feedu targetirane ciljane skupine te generiranje leadova (slično Facebooku). U ovom slučaju možete promovirati objave koje ste već objavili, a možete ih kreirati u Campaign Manageru. U tom slučaju, oglas se neće pojavljivati na vašem feedu.
  • Tekstualni oglasi. Tekstualni oglasi se nalaze s desne strane i vode na vašu web stranicu. Jedina fotografija koju LinkedIn dopušta je mala fotografija od 50x50 px koja je jedva vidljiva, pa će vam ovdje trebati odličan copywriter. 
  • Sponzorirani oglasi u inboxu. Dolaze u dva tipa: slanje korisnika na vašu web stranicu ili drugi sadržaj te generiranje leadova. 


I na kraju, trebate li imati LinkedIn stranicu?


Postoje mnoge prednosti za stvaranje LinkedIn profila, pa toplo preporučujemo da ga otvorite već danas.  No da bi imali stvarnu korist od LinkedIna, morate uložiti truda i konstantno stvarati zanimljiv i informativan sadržaj.

Ako nemate takav sadržaj, a želite ga imati, slobodno nas kontaktirajte! Pišemo blogove kao veliki, a i sami vidite da nam to zaista ide od ruke :)

Želite li biti naši prijatelji na LinkedInu, pronađite nas i zajedno razmjenjujmo iskustva.

  Arbona content ponuda za pisanje blogova i slanje newslettera
Arbona logo

Arbona Club

Pročitajte blog 6 razloga zašto bi morali imati LinkedIn poslovni profil koji je besplatno dostupan za članove Arbona Cluba.

Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju

  • Arbona blogovi
  • Arbona eBook
  • Arbona Podcast
  • Arbona Webinari
Podijeli na:
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste član Arbona Cluba? Popunite podatke za prijavu i postanite član Arbona Cluba!

Arbona logo

Besplatna registracija u Arbona Club

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Arbona logo

Arbona Club prijava

Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju

Za više informacija i prijavu u Arbona Club kontaktirajte nas!

Kontaktirajte nas
Apps, Big Screen, Docs Experiences: Što donose nove Google Data Studio funkcionalnosti?
Google Data Studio uveo je promjene koje možete koristiti u izvješćima. Riječ je o funkcionalnostima koje kreatorima izvješća pružaju potpunu kontrolu nad korisničkim iskustvima. Nove značajke izvještaja omogućuju stvaranje korisničkog big screen, app i dokument iskustva, a aktivna su na svim izvješćima te uključuju: 
 
Kako bi ih koristili, otvorili ili kreirali novo izvješće, poništite sve dosadašnje komponente, pa ćete vidjeti ova nova svojstva izvješća. Na priloženim fotografijama možete vidjeti kako izgledaju nove Data Studio značajke.



 ... Saznajte više
Mogu li se povezati Search Console i Data Studio?

je Googleov alat koji služi za praćenje podataka o rezultatima pretraživanja za web-stranice. Također, pokazuje kako Google "vidi" web stranicu i omogućava optimiziranje stranice za što bolje pozicioniranje u rezultatima pretraživanja.

Google je nedavno predstavio Search Console konektor za koji omogućava kombiniranje podataka iz Search Consolea sa podacima iz poput Google Analyticsa ili AdWordsa. Što to točno znači?

Search Console nam, između ostalog, pokazuje podatke kao što su učestalost prikazivanja naše stranice u rezultatima pretraživanja za određene ključne riječi, informacije o tome koliko puta su korisnici kliknuli na stranicu ili koja je prosječna pozicija stranice... Saznajte više

Što su to Google Data Studio Marketing Izvještaji?

je besplatan alat koji vam može biti od iznimne važnosti ako se bavite digitalnim marketingom. Ovaj alat omogućuje vam povezivanje podataka (kao npr. Google Analyticsa, WordPressa, Google Sheetsa itd.) u jednom izvještaju.

jednostavni su za korištenje i prilagođeni ciljevima poslovanja, ovisno o vašoj potrebi.

Kod Google Data Studio marketing izvještaja, prvenstveno je bitno definirati ciljeve. Ciljevi koje morate kreirati prije izrade marketing izvještaju moraju biti:
 


Ove ciljeve ćete često u literaturi susresti pod akronimima S.M.A.R.T. (Specific, Measurable, Attainable, Relevant, Time Bound).

Također možete se voditi i ovim specifikacijama ciljeva:

... Saznajte više
Google Data Studio - cijena i troškovi

Koliko košta ? Ovo pitanje je često među potencijalnim korisnicima ovog alata. Iako se korištenje Google Data Studia plaćalo do 01.02.2017., nakon ovog datuma svi korisnici imaju besplatnu priliku za upotrebu navedenog alata te cijena više ne predstavlja prepreku za početak upotrebe .

No, također, do sada je bila dostupna Free Beta verzija u kojoj su korisnici mogli isprobati kako Data Studio funkcionira, a broj izvještaja je bio ograničen na njih pet.

Pristup Google Data Studiu možete zatražiti na . Ondje također možete pregledati primjere izvještaja izrađenih u Data Studiu.

Budući da je sada Google Data Studio... Saznajte više

Zašto koristiti Google Data Studio?

Vizualno privlačni izvještaji jedna su od prednosti korištenja . Uz korištenje raznih tabela, grafova i sl., postoji mogućnost mijenjanja boja, fontova i ostalih vizualnih efekata, a podaci su raspoređeni na način koji odgovara vašem poslovanju.

Korištenje podataka iz u jednom izvještaju bitna je prednost Google Data Studio alata, a izvori podataka mogu biti: AdWords, Attribution 360, BigQuery, Soundcloud SQL, Google Analytics, MySQL, YouTube Analytics, Google Sheets itd.

Ako se podaci iz izvora podataka mijenjaju, automatski se optimiziraju i podaci iz Google Data Studio izvještaja.

Budući da funkcioniraju slično kao i dokumenti na Google Driveu, dozvola... Saznajte više

Kome je namijenjen Google Data Studio?

alat je koji agencijama omogućuje vrlo korisnu upotrebu podataka iz Google Analytics ili BigQuery. Google Data Studio lak je za upotrebu, sličnog je dizajna kao i Google Docs te je sučeljem vrlo lako upravljati što je vrlo pogodno za agencije, razna poduzeća ali i pojedince.

Također, podatke iz Google Data Studia možete dijeliti sa drugima na sličan način kao što dijelite podatke putem Google Drivea.

Putem Google Data Studio alata možete podatke iz (npr. Google Analytics i Google Sheets te BigQuerry) koristiti u jednom izvještaju. Imate mogućnost i mijenjanja vizualnih efekata u sučelju prema vlastitim potrebama i... Saznajte više

Što su Google Data Studio izvori podataka?

U ovom blog postu možete saznati sve o izvorima podataka koji su Vam potrebni za kreiranje izvješća u alatu. Na izvore podataka možete gledati kao na cijev koja povezuje  o kojima smo već pisali. Pod osnovnim izvorima podataka podrazumijeva se Google Analytics, Google Sheets i BigQuery.

Kako bi povezali izvore podataka, odaberite “Data Sources” i kliknite na plavi “+”. Nakon toga kliknite na “Untitled Data Sources” te imenujte svoj izvor podataka. U izborniku “Configuration” odaberite “Google Analytics connector” (ukoliko želite njega povezati).



Sada odaberite “Data set”. Ovisno o vrsti podataka koju povezujete, to će... Saznajte više

Što su Google Data Studio izvještaji?

Izvor podataka za izvještaj može biti Google Analytics koji je izvrstan analitički alat kod izvještaja o prometu web stranice. Izvještaj o trenutnom inventaru proizvoda može iskoristiti podatke iz Google Sheets obrazaca ili BigQuery baze podataka.

Ako se pitate kako izvori podataka funkcioniraju, možete zamisliti da je to cijev koja spaja Data Studio izvještaje s jedne strane i fundamentalne podatke s druge strane. Fundamentalni ili osnovni podatci poznati su kao setovi podataka (data set). Setovi podataka uključuju Google Analytics, Google Sheets, BigQuery tablice itd.

Kada želite izvještaj o određenim podacima, odaberite jedan od tzv. konektora, nakon čega dobivate... Saznajte više

Kako iskoristiti Google Data Studio napredne funkcije?

Nakon što smo u prijašnjim postovima objasnili ,  te , u nastavku donosimo 6 tehnika pomoću kojih možete iskoristiti Google Data Studio napredne funkcije.



Prva funkcija koju ćemo proći omogućuje prikaz više nadzornih ploča izvješća u jednom Data Studio izvješću. One su veoma korisne i jednostavne za implementaciju u Data Studio. Postoje dva izbornika za rad sa stranicama. Jedan se nalazi u glavnoj traci, kao što se može vidjeti na slici ispod.



Drugi izbornik se nalazi u kontrolnoj stranici widgeta u gornjem lijevom kutu na nadzornoj ploči.



... Saznajte više

Što su to predlošci za Google Data Studio?

nudi veliki broj predloška za izradu izvještaja koji se nalaze u popisu izvješća koja su podijeljena s vama, a možete ih pronaći na “Reports” početnoj stranici. Postoji nekoliko predloška, a najvažniji su:
 


Kako koristiti predloške?

Proces korištenja je veoma jednostavan i uz samo nekoliko koraka možete kreirati svoj izvještaj pomoću Data Studio predloška. Za izradu izvještaja prema predlošku slijedite ove upute:

1. - idite na izbornik “File” i kliknite na “Make a copy of the report”. Ukoliko nikada niste koristili Data Studio, prihvatite uvjete i odredbe te ponovite postupak.

2. ... Saznajte više

Kako koristiti Google Data Studio? Google Data Studio vodič

Putem alata kojeg smo predstavili u prijašnjem postu možete upravljati:
 


Sada kada znate što možete raditi u Data Studio alatu, krenimo s radom!

Prijavite se na: putem svojih Google Analytics korisničkih podataka.

Prvo što ćete ugledati su primjeri izvješća koji Vam služe kao vodilja i inspiracija za pisanje vlastitih. Prođite kroz svaki od primjera izvješća tako da možete vidjeti sve mogućnosti koje Vam se nude.

Kada kliknete na “Welcome to Data Studio! (Start here)” bit ćete vraćeni na vizualni i interaktivni tutorial koji će Vam korak po korak objasniti i pokazati... Saznajte više

Što je Google Data Studio? Kratki pregled i opis alata

Do sada nam je na raspolaganju bio Google Data Studio 360 koji je značajno olakšao kreiranje izvještaja, no pošto se naplaćivao, najšira masa korisnika ga nije koristila. Od 2.2.2017., lansiranjem alata obilježeno je stvaranje novog doba u prikupljanju, analiziranju i dijeljenju analitičkih podataka - od ovog datuma je Google Data Studio besplatan! Da dobro ste pročitali, ovaj praktičan alat je potpuno besplatan za sve, bez obzira jeste li mala tvrtka ili velika korporacija.

Google Data Studio je alat koji omogućuje stvaranje dinamičnih, vizualno privlačnih izvješća i nadzornih ploča. Koristeći Google Data Studio možete:
 


... Saznajte više

Elena Majer