Objavljeno: 03.01.2020. | 6 minute čitanja
Vjerojatno shvaćate da napuštanje online košarice ili napuštanje procesa online kupovine, predstavlja gubitak korisnika weba u fazi kupovine.CRO ili conversion rate optimization u digitalnom marketingu predstavlja proces povećanja postotka posjetitelja web stranice koji postaju kupci ili izvršavaju željenu akciju na web stranici.
Prije nego što zagrebemo ispod površine, provjerite vaš Analytics. Tamo možete pronaći izvještaj koji vam govori koje su to podstranice problematične. Koliko vaših skoro-kupaca ne dođe dalje od podstranice s košaricom? Koliko ih gubite na svakom od koraka online kupovine?
Morate znati gdje gubite korisnike u procesu kupovine kako bi znali odakle početi s optimizacijom za konverzije. Ako vam već ovaj korak predstavlja problem, ima jedna agencija koja je certificirani Google Analytics partner. Mi! :D Rado ćemo vam pomoći, javite nam se.
Prema zadnjim istraživanjima, ovo je 5 stvari koje predstavljaju razliku između kupca i skoro-kupca:
Idemo sada objasniti svaki od ovih razloga i predložiti rješenja.
Korisnici ne vole iznenađenja. Pogotovo ne u obliku dodatnih troškova.
Ovo se odnosi na dodatne troškove u procesu online kupovine kao što su dostava, porezi i drugi troškovi. Hoćemo vam reći kako možete povećati broj konverzija (kupovina) ako snizite ili još bolje, ukinete dodatne troškove.
Da, znamo da netko tu dostavu ili taj porez treba platiti, ali postoje drugi načini plaćanja ovih troškova koji su korisnicima prihvatljiviji. Jedan od njih bi svakako bio uključivanje tih troškova u cijenu proizvoda.
Možda vam zvuči nestvarno, ali korisnici će često radije platiti proizvod 125 kn, nego 100 kuna proizvod + 20 kuna za dostavu.
Ako za kupovine na vašem webu imate dodatne troškove za određene kartične kuće, nemojte. Nemojte dodatno naplatiti nečije korištenje VISA kreditne kartice. Da, znamo, netko mora platiti troškove, ali opet vrijedi ovo što smo ranije napisali. Uključite takve dodatke u cijenu proizvoda.
Bez (manje) iznenađenja - više konverzija.
Više od trećine ispitanika kaže kako su u prošla 3 mjeseca napustili proces online kupovine jer je stranica od njih zahtijevala kreiranje korisničkog profila.
Ovaj problem je super jednostavno za riješiti.
Samo omogućite kupovinu za neregistrirane korisnike (goste) i ovu opciju postavite kao zadanu (eng. default).
Znamo da vi želite više. Želite razvijati odnos s vašim kupcima i to je pohvalno, ali dozvolite i mogućnost da to nije uvijek obostrano. Postoje korisnici koji su došli obaviti kupnju i ništa više. Ako im omogućite kupnju kao gostu, možda vas posjete opet.
S druge strane, postoji elegantan način za rješavanje ovog problema. Ako razmislite, jedina razlika između registriranog kupca i kupca gosta je lozinka. Ništa više. Na podstranici o “Uspješno obavljenoj kupovini” ponudite im mogućnost za kreiranje profila.
Besplatan savjet*
Nemojte ih samo pitati žele li kreirati profil, dajte im dobar razlog za to, npr:
1. Možete pratiti status vaše narudžbe.
2. Možete uređivati narudžbu.
3. Dobit ćete popust za iduće kupovine.
Vrijeme je da ponovno prođete kroz proces kupovine na vašem webshopu. Još bolje, napravite A/B testiranje i budite sigurni što radite. Vi možda nećete primijetiti probleme, ali veliki broj korisnika koji će sudjelovati u A/B testiranju sigurno hoće.
Iako je u marketingu kreativnost poželjna, ovo nije mjesto za izmišljanje tople vode. Korisnici su naviknuti na korake online kupovine (email adresa - adresa dostave - plaćanje) i toga se držite.
Kupnja na vašem webshopu im vjerojatno nije prva. Pratite standardni proces i stope konverzije bi se trebale povećati.
Ovo je nešto što se nikako ne bi smjelo događati. Gotovo petina ispitanika (22%) je priznalo kako su odustali od online kupovine zbog grešaka na web stranici ili još gore, cijela stranica se srušila.
Uzmite si vremena za QA testiranje vašeg weba. U teoriji ovo je zadatak vaših partnera koji su zaduženi za web development, ali zbog nedostatka vremena, rokova, ovog ili onoga, ovaj korak nije uvijek temeljito odrađen. Također, puno novih verzija web preglednika u kratkom vremenu ne olakšavaju proces testiranja.
Nemojte čekati da vam korisnik javi: “Hej, web vam ne radi kako treba.”
Istina je kako će se samo manji dio korisnika potruditi i javiti vam da imate probleme s webshopom. Mogu proći mjeseci prije nego otkrijete da ste imali problem, a to predstavlja novac izbijen iz vašeg džepa.
Zamislite samo da ste imali problem s Firefoxom, a 15% vaših desktop posjetitelja koristi upravo ovaj web preglednik. Samo uklanjanjem takvog tehničkog problema konverzije bi trebale porasti.
Ovo može biti čest problem pogotovo ako ste novi u svijetu online trgovina. Postoji nekoliko rješenja ovog problema, ali neki od njih zahtijevaju vrijeme.
Rješenje koje zahtjeva najviše vremena, ali sigurno donosi dugoročnu korist je brendiranje. U svijetu digitalnog marketinga to zovemo inbound marketing.
Korisnici neće imati nikakvih problema kupovati od brenda kojem vjeruju, a upravo to je cilj inbound marketinga koji obuhvaća content marketing, prisutnost na društvenim mrežama, informativne newslettere i sve što korisnici danas žele.
Postoje i rješenja za koja ne treba toliko vremena, a također će dati rezultate. Prije svega to je prelazak na HTTPS protokol. Ako već niste “sigurni”, definitivno bi to trebali postati.
HTTPS štiti web komunikaciju (prijenos podataka) na tri načina:
Autentifikacija - HTTPS korisnicima potvrđuje da se stvarno radi o traženoj stranici što povećava povjerenje korisnika.
Kriptiranje - komunikacija je kriptirana i nemoguće je saznati informacije o korisnicima koji pretražuju web-stranicu ili šalju podatke preko nje.
Integritet podataka - nemoguće je mijenjati podatke na stranici kao ni informacije koje se prenose HTTPS protokolom bez da se to primijeti.
Drugo jednostavno rješenje je dodavanje bedževa sigurnosnih certifikata. Naravno, samo njihovo dodavanje nikako nije opcija, čak je kažnjivo. Morate ih zaslužiti.
Eto ga, ovo su odlični koraci za početak smanjivanja stope napuštanja online košarice, ali još se puno toga može napraviti za najbolje rezultate.
Ako trebate pomoć s CRO optimizacijom, kucajte, u Arboni ćemo vam rado otvoriti.
Pročitajte blog Zbog ovih 5 stvari gubite webshop zaradu koji je besplatno dostupan za članove Arbona Cluba.
Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju
Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.
Niste član Arbona Cluba? Popunite podatke za prijavu i postanite član Arbona Cluba!
Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.
Sada ste član Standard Arbona cluba.
Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.
Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.
Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju
Za više informacija i prijavu u Arbona Club kontaktirajte nas!
... Saznajte više
Google IQ certifikat (Individual Qualification) je certifikat kojeg izdaje Google, a koji je dokaz znanja iz Google Analyticsa. Položiti ga može svaka osoba koja je već položila ocjenjivanje iz Google Analyticsa, a s njime se potvrđuje da korisnici učinkovito upotrebljavaju Google Analytics u svojim organizacijama, ali i da pomažu drugima u radi s tim alatom.
Google Analytics IQ certifikat je besplatan pod Googlevim Parnters programom. Kako bi ga položili pratite sljedeće korake:
Spam web stranice predstavljaju lažan referral promet u Google Analytics podacima. Njihov je cilj prevariti Analytics administratora da posjeti spam web stranicu nakon čega ga se najčešće redirekta na web shop ili malware web. Takve spam web stranice mogu imati značajan utjecaj ne cjelokupne podatke u Analyticsu, posebice za mala poduzeća s malo web prometa.
U ovom ćemo kratkom postu pokazati kako filtrirati spam promet u Google Analyticsu te eliminirati njihov utjecaj na relevantne metrike.
Razlike u rezultatima Analytics ciljeva i Facebook konverzija postoje zbog toga što Facebookov Ad Manager/Pixel i Google Analytics koriste dvije različite metode za sakupljanje podataka. Google, za razliku od Facebooka prati samo konverzije koje su se dogodile izravno nakon klika na oglas. Također, Facebook i Google imaju različite atribucijske modele.
Upravo su drugačiji načini praćenja konverzija glavni razlog zašto se razlikuju rezultati Google Analyticsa i Facebooka.
Facebook prati neizravne "nelinearne" konverzije. Pojednostavljeno, ako korisnik klikne na Facebook oglas, pogleda web te ga napusti, a onda se sljedeći dan vrati na web te...
Saznajte više
Google Tag Manager (GTM) je user-friendly rješenje za upravljanje oznakama (tagovima), ili snippetima JavaScripta koji šalju informacije trećim stranama. On omogućuje brzo i jednostavno ažuriranje oznaka i isječaka koda na vašem webu ili mobilnoj aplikaciji koji su namijenjeni analizi prometa i optimizaciji oglašavanja.
Oznaka ili tag je isječak koda koji šalje podatke trećoj strani, na primjer Google Analyticsu, Google AdWordsu, Twitteru, Facebooku i drugima.
Kako bi lakše implementirali oznaku na vašoj web stranici, Google je predstavio svoj Tag Manager. S njime ne trebate izravno unijeti isječke koda u datoteku na web lokaciji,...
Saznajte više
je metoda koja se koristi kako bi se provjerilo da li određena promjena na web stranici može pozitivno utjecati na konverzije. A/B test je sučeljavanje dviju opcija (A i B) između kojih se ne možete odlučiti. Test između opcija A i B za Vas će odraditi korisnici/klijenti te ćete dobiti odgovor koja je od njih bolja, privlačnija tj. koja generira bolji korisnički angažman.
Primjer A/B testiranja je email newsletter te upotreba gotovog email marketing alata MailChimp.