6 odličnih razloga zašto pisati poslovni blog

Objavljeno: 14.08.2018. | 6 minute čitanja

Imate li poslovnu web stranicu ili vodite web shop? Sigurni smo da imate odličnu marketinšku strategiju kako privući online promet i nove klijente.

Tako vaša web stranica sigurno daje sve osnovne informacije o vama i vašim uslugama. Isto tako, sigurno ste pokrili i sve društvene mreže na kojima se nalazi ciljana publika kako bi se mogli povezati s njima i doznati njihovo mišljenje o svemu što radite. 

Sve ste pokrili, zar ne? Pa što će vam onda poslovni blog? Hm… ako želite biti kao i svi drugi, onda vam ne treba blog. No, ako se želite istaknuti i izdvojiti od drugih, onda vam treba blog!

Pa i mi pišemo blogove! Osim što ih obožavamo pisati, volimo biti korisni! Naši blogovi su mala enciklopedija znanja koja pokriva različita područja online marketinga. Vi pitate, mi odgovaramo. Vi ste zadovoljni i zbog toga ponovno dolazite na našu web stranicu kako bi iz tjedna u tjedan pročitali novi blog :) 

Zadovoljni klijenti - to je samo jedan od razloga zašto pisati blogove. Koji su još razlozi? Evo ih! :)

1. Pisanje poslovnih blogova pozitivno utječe na SEO i poziciju na tražilicama

Pisanjem blogova možete doći na prvu stranicu Google tražilice

Blogovi pozitivno utječu na SEO optimizaciju. Svježi sadržaj je još uvijek ključan za što bolju poziciju u rezultatima traženja. 

Googleboti obožavaju novi sadržaj. Čim se nešto novo objavi na webu, dolaze brzinom munje kako bi indeksirali novi sadržaj i pohranili ga u svoju veliku Google arhivu.

Pravilo je u biti sljedeće: što češće objavljujete novi i ažurirate zastarjeli online sadržaj to ste u Googleovim očima relevantniji s informacijama koje nudite. Zato će Google radije usmjeriti svoje korisnike k vama, a ne na web stranicu čiji se sadržaj nije promijenio još od 2011. godine (tko zna što je onda bilo popularno :) ).

Zato redovito pišite kvalitetne blogove koji će privući Googlebote, a još važnije online korisnike koji će postati vaši vjerni pratitelji :)

2. Poslovnim blogom odskačete od konkurencije i dobivate vjernu publiku

Pisanjem blogova istaknite se od konkurencije


Blogovi privlače posjetitelje na web stranicu. I to je Istina. 

No to ne vrijedi za bilo kakav online sadržaj. Blogovi nisu mjesto na kojem ćete prodavati, nuditi svoje usluge i biti Top-Shopovski nastrojeni. Za to imate druge online kanale. 

Blog mora biti koristan. U moru (ili bolje reći oceanu), konkurencije koja nudi istu stvar kao i vi, morate se istaknuti dodatnim pogodnostima i sadržajem.

Stavite se u cipele prosječnog online korisnika. Kada kao korisnici naiđemo na problem, guglamo kako ga riješiti. Oglase već znamo prepoznati na kilometar udaljenosti, a uputstva za upotrebu znamo i sami pročitati. 

Često se nađemo u situaciji kada nam je potrebno dodatnih vrijednih informacija na temelju kojih ćemo donijeti konačnu odluku ili s kojima ćemo riješiti problem. Pa koga ćete kao potrošač više cijeniti? Tvrtku A koja diže svoj proizvod bez mana u nebesa ili tvrtku B koja je:
  • točno opisala problem koji vas muči
  • dala par savjeta za rješenje tog problema (što je najbolje, korisnih savjeta)
  • objasnila koji izbor imate i
  • usput je galantno ubacila svoj proizvod ili uslugu koja se besprijekorno uklapa u cijelu priču. 

Tvrtku B, zar ne? Ako se odlučite biti kao tvrtka B, ne sumnjamo da ćete u kratkom vremenu steći vjernu publiku. 

No sljedeće je pitanje, što ako ta vjerna publika samo voli čitati blogove, a nište ne kupuje? Imate li ikakvih koristi od njih? Imate! Oni će vas sigurno zapamtiti kao relevantan izvor informacija, a i sigurno će vas preporučiti prijateljima.

3. Poslovni blog može pretvoriti online promet u leadove

Poslovni blog može privući leadove


Online promet je sve veći i veći i morate ga nekako iskoristiti. Iako je odlično imati vjerne čitatelje, potrebni su vam i leadovi
 
Leadovi su kontakti koji potencijalno vode do prodaje. Oni su prvi korak u procesu prodaje proizvoda i usluga i zato igraju važnu ulogu prilikom kupoprodajnog procesa.

Kao što svaki blog koji pišete predstavlja novu stranicu za Googleovo indeksiranje, svaki blog predstavlja i novu priliku za generiranje novih potencijalnih klijenata. 

Način na koji to možete postići je sasvim jednostavan. Nakon svakog bloga dodajte CTA gumb! Pozovite čitatelje da preuzmu besplatni eBook, besplatne dokumente, besplatne webinare i slično te tako od čitatelja skupljajte vrijedne informacije, tj. njihove osobne podatke.

Kako bi to točno trebalo funkcionirati?
  • posjetitelj dolazi na web stranicu
  • posjetitelj vidi poziv na akciju za besplatnu ponudu
  • posjetitelj klikne CTA gumb i odlazi na odredišnu stranicu koja sadrži web obrazac
  • posjetitelj popunjava web obrazac osobnim podacima i dobiva besplatni sadržaj.
Leadovi s vremenom mogu postati vjerni kupci zbog čega su veoma bitni za svako poslovanje. 

4. Poslovnim blogom gradite autoritet u svojoj branši

Najbolji blogovi su oni koji odgovaraju na uobičajena pitanja čitatelja. Ako konstantno stvarate sadržaj koji je koristan za ciljanu publiku, s vremenom ćete izgraditi autoritet u svojoj branši i time osvojiti povjerenje publike.

To ne znači da će nakon čitanja bloga  svaki posjetitelj  otići kupiti vaš proizvod ili vas kontaktirati za buduću suradnju, no veći su izgledi da vas u budućnosti nagradi kupnjom jer mu pomažete. 

5. Poslovni blog možete potaknuti kupnju

Iako blogovi nisu direktno namijenjeni prodaji i reklamiranju proizvoda ili usluga, oni mogu imati veliki utjecaj na odluku posjetitelja hoće li u budućnosti stupiti u kontakt s vama i nešto kupiti.
  • Ako čitatelji pronađu odgovore na uobičajena pitanja putem vaših blogova, veći su izgledi da će stupiti u kupoprodajni proces s povjerenjem jer ste im pomogli u prošlosti - mnogo prije nego što su uopće bili zainteresirani za kupnju
  • Čitatelji će svjesnije i edukativnije stupiti u kupoprodajni proces s vama. Znat će u što se upuštaju i znaju što im nudite. Oni su daleko kvalitetniji kupci i leadovi od onih koji su zabrinuti u svakom koraku kupoprodajnog procesa.

6. Blog je odlična prilika za povezivanje s klijentima

Poslovnim blogom možete se povezati s klijentima

Blogovi su odličan način za povezivanje s klijentima. Klijenti se preko blogova povezuju direktno na web stranici pa tako odmah mogu upoznati vašu tvrtku, usluge i online ponudu proizvoda.

Iskoristite to! Izgradite povjerenje i budite odličan izvor informacija. Potrošači vole biti informirani! Iskoristite njihova pitanja na društvenim mrežama i pretvorite ih u kratke informativne blogove. Te blogove objavite na društvenim mrežama i privucite novu online publiku :)


Pisanje bloga jednostavno ima smisla! Kroz pisanje poslovnog bloga možete izgraditi autoritet, kredibilitet, povećati vidljivost brenda, povećati online promet i pridobiti vjerne klijente. 

Zato počnite pisati blog već danas! Barem pokušajte! Ako neće ići, slobodno nam se javite :)

Naši stručnjaci za Content marketingtj. mi koji pišemo ove odlične blogove, sigurno možemo pomoći  ;)

Kontaktiraj Arbonu
Arbona logo

Arbona Club

Pročitajte blog 6 odličnih razloga zašto pisati poslovni blog koji je besplatno dostupan za članove Arbona Cluba.

Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju

  • Arbona blogovi
  • Arbona eBook
  • Arbona Podcast
  • Arbona Webinari
Podijeli na:
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste član Arbona Cluba? Popunite podatke za prijavu i postanite član Arbona Cluba!

Arbona logo

Besplatna registracija u Arbona Club

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Arbona logo

Arbona Club prijava

Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju

Za više informacija i prijavu u Arbona Club kontaktirajte nas!

Kontaktirajte nas
Apps, Big Screen, Docs Experiences: Što donose nove Google Data Studio funkcionalnosti?
Google Data Studio uveo je promjene koje možete koristiti u izvješćima. Riječ je o funkcionalnostima koje kreatorima izvješća pružaju potpunu kontrolu nad korisničkim iskustvima. Nove značajke izvještaja omogućuju stvaranje korisničkog big screen, app i dokument iskustva, a aktivna su na svim izvješćima te uključuju: 
 
Kako bi ih koristili, otvorili ili kreirali novo izvješće, poništite sve dosadašnje komponente, pa ćete vidjeti ova nova svojstva izvješća. Na priloženim fotografijama možete vidjeti kako izgledaju nove Data Studio značajke.



 ... Saznajte više
Mogu li se povezati Search Console i Data Studio?

je Googleov alat koji služi za praćenje podataka o rezultatima pretraživanja za web-stranice. Također, pokazuje kako Google "vidi" web stranicu i omogućava optimiziranje stranice za što bolje pozicioniranje u rezultatima pretraživanja.

Google je nedavno predstavio Search Console konektor za koji omogućava kombiniranje podataka iz Search Consolea sa podacima iz poput Google Analyticsa ili AdWordsa. Što to točno znači?

Search Console nam, između ostalog, pokazuje podatke kao što su učestalost prikazivanja naše stranice u rezultatima pretraživanja za određene ključne riječi, informacije o tome koliko puta su korisnici kliknuli na stranicu ili koja je prosječna pozicija stranice... Saznajte više

Što su to Google Data Studio Marketing Izvještaji?

je besplatan alat koji vam može biti od iznimne važnosti ako se bavite digitalnim marketingom. Ovaj alat omogućuje vam povezivanje podataka (kao npr. Google Analyticsa, WordPressa, Google Sheetsa itd.) u jednom izvještaju.

jednostavni su za korištenje i prilagođeni ciljevima poslovanja, ovisno o vašoj potrebi.

Kod Google Data Studio marketing izvještaja, prvenstveno je bitno definirati ciljeve. Ciljevi koje morate kreirati prije izrade marketing izvještaju moraju biti:
 


Ove ciljeve ćete često u literaturi susresti pod akronimima S.M.A.R.T. (Specific, Measurable, Attainable, Relevant, Time Bound).

Također možete se voditi i ovim specifikacijama ciljeva:

... Saznajte više
Google Data Studio - cijena i troškovi

Koliko košta ? Ovo pitanje je često među potencijalnim korisnicima ovog alata. Iako se korištenje Google Data Studia plaćalo do 01.02.2017., nakon ovog datuma svi korisnici imaju besplatnu priliku za upotrebu navedenog alata te cijena više ne predstavlja prepreku za početak upotrebe .

No, također, do sada je bila dostupna Free Beta verzija u kojoj su korisnici mogli isprobati kako Data Studio funkcionira, a broj izvještaja je bio ograničen na njih pet.

Pristup Google Data Studiu možete zatražiti na . Ondje također možete pregledati primjere izvještaja izrađenih u Data Studiu.

Budući da je sada Google Data Studio... Saznajte više

Zašto koristiti Google Data Studio?

Vizualno privlačni izvještaji jedna su od prednosti korištenja . Uz korištenje raznih tabela, grafova i sl., postoji mogućnost mijenjanja boja, fontova i ostalih vizualnih efekata, a podaci su raspoređeni na način koji odgovara vašem poslovanju.

Korištenje podataka iz u jednom izvještaju bitna je prednost Google Data Studio alata, a izvori podataka mogu biti: AdWords, Attribution 360, BigQuery, Soundcloud SQL, Google Analytics, MySQL, YouTube Analytics, Google Sheets itd.

Ako se podaci iz izvora podataka mijenjaju, automatski se optimiziraju i podaci iz Google Data Studio izvještaja.

Budući da funkcioniraju slično kao i dokumenti na Google Driveu, dozvola... Saznajte više

Kome je namijenjen Google Data Studio?

alat je koji agencijama omogućuje vrlo korisnu upotrebu podataka iz Google Analytics ili BigQuery. Google Data Studio lak je za upotrebu, sličnog je dizajna kao i Google Docs te je sučeljem vrlo lako upravljati što je vrlo pogodno za agencije, razna poduzeća ali i pojedince.

Također, podatke iz Google Data Studia možete dijeliti sa drugima na sličan način kao što dijelite podatke putem Google Drivea.

Putem Google Data Studio alata možete podatke iz (npr. Google Analytics i Google Sheets te BigQuerry) koristiti u jednom izvještaju. Imate mogućnost i mijenjanja vizualnih efekata u sučelju prema vlastitim potrebama i... Saznajte više

Što su Google Data Studio izvori podataka?

U ovom blog postu možete saznati sve o izvorima podataka koji su Vam potrebni za kreiranje izvješća u alatu. Na izvore podataka možete gledati kao na cijev koja povezuje  o kojima smo već pisali. Pod osnovnim izvorima podataka podrazumijeva se Google Analytics, Google Sheets i BigQuery.

Kako bi povezali izvore podataka, odaberite “Data Sources” i kliknite na plavi “+”. Nakon toga kliknite na “Untitled Data Sources” te imenujte svoj izvor podataka. U izborniku “Configuration” odaberite “Google Analytics connector” (ukoliko želite njega povezati).



Sada odaberite “Data set”. Ovisno o vrsti podataka koju povezujete, to će... Saznajte više

Što su Google Data Studio izvještaji?

Izvor podataka za izvještaj može biti Google Analytics koji je izvrstan analitički alat kod izvještaja o prometu web stranice. Izvještaj o trenutnom inventaru proizvoda može iskoristiti podatke iz Google Sheets obrazaca ili BigQuery baze podataka.

Ako se pitate kako izvori podataka funkcioniraju, možete zamisliti da je to cijev koja spaja Data Studio izvještaje s jedne strane i fundamentalne podatke s druge strane. Fundamentalni ili osnovni podatci poznati su kao setovi podataka (data set). Setovi podataka uključuju Google Analytics, Google Sheets, BigQuery tablice itd.

Kada želite izvještaj o određenim podacima, odaberite jedan od tzv. konektora, nakon čega dobivate... Saznajte više

Kako iskoristiti Google Data Studio napredne funkcije?

Nakon što smo u prijašnjim postovima objasnili ,  te , u nastavku donosimo 6 tehnika pomoću kojih možete iskoristiti Google Data Studio napredne funkcije.



Prva funkcija koju ćemo proći omogućuje prikaz više nadzornih ploča izvješća u jednom Data Studio izvješću. One su veoma korisne i jednostavne za implementaciju u Data Studio. Postoje dva izbornika za rad sa stranicama. Jedan se nalazi u glavnoj traci, kao što se može vidjeti na slici ispod.



Drugi izbornik se nalazi u kontrolnoj stranici widgeta u gornjem lijevom kutu na nadzornoj ploči.



... Saznajte više

Što su to predlošci za Google Data Studio?

nudi veliki broj predloška za izradu izvještaja koji se nalaze u popisu izvješća koja su podijeljena s vama, a možete ih pronaći na “Reports” početnoj stranici. Postoji nekoliko predloška, a najvažniji su:
 


Kako koristiti predloške?

Proces korištenja je veoma jednostavan i uz samo nekoliko koraka možete kreirati svoj izvještaj pomoću Data Studio predloška. Za izradu izvještaja prema predlošku slijedite ove upute:

1. - idite na izbornik “File” i kliknite na “Make a copy of the report”. Ukoliko nikada niste koristili Data Studio, prihvatite uvjete i odredbe te ponovite postupak.

2. ... Saznajte više

Kako koristiti Google Data Studio? Google Data Studio vodič

Putem alata kojeg smo predstavili u prijašnjem postu možete upravljati:
 


Sada kada znate što možete raditi u Data Studio alatu, krenimo s radom!

Prijavite se na: putem svojih Google Analytics korisničkih podataka.

Prvo što ćete ugledati su primjeri izvješća koji Vam služe kao vodilja i inspiracija za pisanje vlastitih. Prođite kroz svaki od primjera izvješća tako da možete vidjeti sve mogućnosti koje Vam se nude.

Kada kliknete na “Welcome to Data Studio! (Start here)” bit ćete vraćeni na vizualni i interaktivni tutorial koji će Vam korak po korak objasniti i pokazati... Saznajte više

Što je Google Data Studio? Kratki pregled i opis alata

Do sada nam je na raspolaganju bio Google Data Studio 360 koji je značajno olakšao kreiranje izvještaja, no pošto se naplaćivao, najšira masa korisnika ga nije koristila. Od 2.2.2017., lansiranjem alata obilježeno je stvaranje novog doba u prikupljanju, analiziranju i dijeljenju analitičkih podataka - od ovog datuma je Google Data Studio besplatan! Da dobro ste pročitali, ovaj praktičan alat je potpuno besplatan za sve, bez obzira jeste li mala tvrtka ili velika korporacija.

Google Data Studio je alat koji omogućuje stvaranje dinamičnih, vizualno privlačnih izvješća i nadzornih ploča. Koristeći Google Data Studio možete:
 


... Saznajte više

Elena Majer