Česta pitanja

Google Ads

Utječe li brzina web stranice na Googleov Quality Score?

Ocjena kvalitete (Quality Score) je Googleova procjena kvalitete oglasa, ključnih riječi i odredišnih stranica. Veća ocjena kvalitete može utjecati na nižu cijenu licitacija i na bolju poziciju oglasa. Za što bolje korisničko iskustvo uvelike utječe i brzina učitavanja web stranice. Do prije morali smo paziti samo na desktop učitavanja no od sredine ove godine morat ćemo pripaziti i na učitavanje stranica na mobilnim zaslonima.

Od sredine srpnja na ocjenu kvalitete utječe i brzina učitavanja stranica na mobilnim uređajima

Google i brzina učitavanja web stranice

Google je sredinom srpnja najavio velike promjene u vezi faktora koji utječu na mobilno rangiranje.

Iako je brzina otvaranja web stranice bila uvijek jedan od faktora u određivanju organskog rangiranja i AdWordsove ocjene kvalitete (Quality Score), Google je odlučio da će od srpnja 2018. godine, brzina stranice biti glavni čimbenik za mobilno pretraživanje.

Zašto? Jer sve više korisnika pretražuje web na mobilnom uređaju. Štoviše, 2015. godine, mobilna pretraživanja po prvi puta nadmašuju desktop pretraživanja, a do 2018. godine, mobilna pretraživanja su daleko nadjačala desktop.

To znači da je u Googleovom najboljem interesu dostaviti najbolje rezultate pretraživanja mobilnim korisnicima jer sigurno ne želi usmjeriti korisnike na stranice koje se sporo učitavaju ili uopće ne funkcioniraju na mobilnim uređajima.

Mobilno korisničko iskustvo uvelike utječe na Quality Score, a na njega najviše utječe i brzina učitavanja web stranice. Prije nego što započnete s ubrzavanjem vaše web stranice,  moramo odrediti idealno vrijeme učitavanja web stranice.

Koje je idealno vrijeme učitavanja stranica?

Idealno vrijeme učitavanja web stranice
Prije nego što počnete raditi na ubrzavanju web stranice, za početak bi morali znati koja je prihvatljiva brzina učitavanja. Prema Googleu, najbolja praksa je tri sekunde, no nažalost malo je stranica blizu tog broja.

Google ja analizom učitavanja 900.000 odredišnih stranica na mobilnim uređajima obuhvatio 126 različitih zemalja i otkrio da se oko 70% stranica učitava gotovo 7 sekundi. Dakle, najbolje je da budete negdje između, a još je bolje da se približite broju od 3 sekunde.

Evo nekoliko prijedloga kako možete ubrzati odredišne stranice kako bi vaši Google oglasi bili što kvalitetniji.

1. Smanjite broj HTTP zahtjeva

Većinu vremena je za sporo učitavanje stranice kriva hrpa preuzimanja različitih dijelova stranice kao što su slike, CSS i skripte, a za svaki od ovih elemenata potreban je HTTP zahtjev.

Prvi korak do smanjenja HTTP zahtjeva da u Google Chromeu (ako ga koristite) upotrijebite Developer Tools kako bi vidjeli koliko vaša stranice zahtijeva HTTP zahtjeva. Kliknite desnu tipka miša na stranicu koju ćete analizirati i izaberite “Inspect”.

Zatim odaberite Network karticu. Stupac Name (ime) prikazuje sve datoteke na stranici, stupac Size (veličina) prikazuje veličinu svake datoteke, a stupac Time (vrijeme) pokazuje koliko je potrebno za učitavanje svake datoteke.

Smanjenje HTTP zahtjeva zasigurno će ubrzati vaš web, pa dobro pregledajte sve datoteke i provjerite imate li kakvih datoteka kojih se možete riješiti.

2. Omogućite kompresiranje datoteka

U vašem je najboljem interesu da na web stranici imate datoteke najmanjeg mogućeg kapaciteta, no bez da žrtvujete kvalitetu. Što su datoteke manje, brže će se učitati i brže će biti ukupno vrijeme učitavanja web stranice.

Stranice s puno slika i drugog sadržaja često mogu biti veće i od 100 KB, a kao rezultat toga, te se stranice sporo učitavaju.

3. Omogućite predmemoriju preglednika (browser caching)

Kada posjetite web stranicu, elementi na stranici pohranit će se u predmemoriji ili na privremenoj memoriji. To znači da sljedećeg puta kada posjetite web stranicu, vaš preglednik može učitati stranicu bez slanja drugog HTTP zahtjeva poslužitelju.

Zapravo, kada netko dođe na vašu web stranicu, on će morati preuzeti HTML dokument, CSS stilove, JavaScript datoteke i slike prije nego što može koristiti vašu stranicu. To može biti čak 30 različitih komponenata za koje je potrebno 2,4 sekunde učitavanja. Nakon što se stranica učita, komponente se pohrane u korisničkoj predmemoriji, pa će sljedećeg puta korisnik čekati svega 0.9 sekundi na učitavanje stranice.

4. Smanjite veličinu slika

Veličina i kapacitet slika mogu igrati važnu ulogu u brzini učitavanja web stranice, no njihovo uklanjanje ne dolazi u obzir jer su vizuali na stranici potpuno neophodni Štoviše, u jednom istraživanju, promjena veličine slika s 22 MB na 300 KB rezultirala je smanjenjem vremena učitavanja za čak 70%.

Kako to postići? Najjednostavniji način je da smanjite dimenzije slika na potrebnu dimenziju. Dakle, ako slika mora biti širine 570 px nemojte ubacivati sliku koja je širine 2000 px. Tako će web stranica morati učitati punu veličinu slike i tek je onda podesiti na odgovaraju veličinu što uvelike usporava stranicu.

Ima još mnogo načina kako da ubrzate učitavanje web stranice, no ovo su ipak najjednostavniji načini :)

Ubrzajte stranicu što prije i povećajte svoj Quality Score!
Arbona logo

Arbona Club prijava

Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju

Za više informacija i prijavu u Arbona Club kontaktirajte nas!

Kontaktirajte nas
Apps, Big Screen, Docs Experiences: Što donose nove Google Data Studio funkcionalnosti?
Google Data Studio uveo je promjene koje možete koristiti u izvješćima. Riječ je o funkcionalnostima koje kreatorima izvješća pružaju potpunu kontrolu nad korisničkim iskustvima. Nove značajke izvještaja omogućuju stvaranje korisničkog big screen, app i dokument iskustva, a aktivna su na svim izvješćima te uključuju: 
 
Kako bi ih koristili, otvorili ili kreirali novo izvješće, poništite sve dosadašnje komponente, pa ćete vidjeti ova nova svojstva izvješća. Na priloženim fotografijama možete vidjeti kako izgledaju nove Data Studio značajke.



 ... Saznajte više
Mogu li se povezati Search Console i Data Studio?

je Googleov alat koji služi za praćenje podataka o rezultatima pretraživanja za web-stranice. Također, pokazuje kako Google "vidi" web stranicu i omogućava optimiziranje stranice za što bolje pozicioniranje u rezultatima pretraživanja.

Google je nedavno predstavio Search Console konektor za koji omogućava kombiniranje podataka iz Search Consolea sa podacima iz poput Google Analyticsa ili AdWordsa. Što to točno znači?

Search Console nam, između ostalog, pokazuje podatke kao što su učestalost prikazivanja naše stranice u rezultatima pretraživanja za određene ključne riječi, informacije o tome koliko puta su korisnici kliknuli na stranicu ili koja je prosječna pozicija stranice... Saznajte više

Što su to Google Data Studio Marketing Izvještaji?

je besplatan alat koji vam može biti od iznimne važnosti ako se bavite digitalnim marketingom. Ovaj alat omogućuje vam povezivanje podataka (kao npr. Google Analyticsa, WordPressa, Google Sheetsa itd.) u jednom izvještaju.

jednostavni su za korištenje i prilagođeni ciljevima poslovanja, ovisno o vašoj potrebi.

Kod Google Data Studio marketing izvještaja, prvenstveno je bitno definirati ciljeve. Ciljevi koje morate kreirati prije izrade marketing izvještaju moraju biti:
 


Ove ciljeve ćete često u literaturi susresti pod akronimima S.M.A.R.T. (Specific, Measurable, Attainable, Relevant, Time Bound).

Također možete se voditi i ovim specifikacijama ciljeva:

... Saznajte više
Google Data Studio - cijena i troškovi

Koliko košta ? Ovo pitanje je često među potencijalnim korisnicima ovog alata. Iako se korištenje Google Data Studia plaćalo do 01.02.2017., nakon ovog datuma svi korisnici imaju besplatnu priliku za upotrebu navedenog alata te cijena više ne predstavlja prepreku za početak upotrebe .

No, također, do sada je bila dostupna Free Beta verzija u kojoj su korisnici mogli isprobati kako Data Studio funkcionira, a broj izvještaja je bio ograničen na njih pet.

Pristup Google Data Studiu možete zatražiti na . Ondje također možete pregledati primjere izvještaja izrađenih u Data Studiu.

Budući da je sada Google Data Studio... Saznajte više

Zašto koristiti Google Data Studio?

Vizualno privlačni izvještaji jedna su od prednosti korištenja . Uz korištenje raznih tabela, grafova i sl., postoji mogućnost mijenjanja boja, fontova i ostalih vizualnih efekata, a podaci su raspoređeni na način koji odgovara vašem poslovanju.

Korištenje podataka iz u jednom izvještaju bitna je prednost Google Data Studio alata, a izvori podataka mogu biti: AdWords, Attribution 360, BigQuery, Soundcloud SQL, Google Analytics, MySQL, YouTube Analytics, Google Sheets itd.

Ako se podaci iz izvora podataka mijenjaju, automatski se optimiziraju i podaci iz Google Data Studio izvještaja.

Budući da funkcioniraju slično kao i dokumenti na Google Driveu, dozvola... Saznajte više

Kome je namijenjen Google Data Studio?

alat je koji agencijama omogućuje vrlo korisnu upotrebu podataka iz Google Analytics ili BigQuery. Google Data Studio lak je za upotrebu, sličnog je dizajna kao i Google Docs te je sučeljem vrlo lako upravljati što je vrlo pogodno za agencije, razna poduzeća ali i pojedince.

Također, podatke iz Google Data Studia možete dijeliti sa drugima na sličan način kao što dijelite podatke putem Google Drivea.

Putem Google Data Studio alata možete podatke iz (npr. Google Analytics i Google Sheets te BigQuerry) koristiti u jednom izvještaju. Imate mogućnost i mijenjanja vizualnih efekata u sučelju prema vlastitim potrebama i... Saznajte više

Što su Google Data Studio izvori podataka?

U ovom blog postu možete saznati sve o izvorima podataka koji su Vam potrebni za kreiranje izvješća u alatu. Na izvore podataka možete gledati kao na cijev koja povezuje  o kojima smo već pisali. Pod osnovnim izvorima podataka podrazumijeva se Google Analytics, Google Sheets i BigQuery.

Kako bi povezali izvore podataka, odaberite “Data Sources” i kliknite na plavi “+”. Nakon toga kliknite na “Untitled Data Sources” te imenujte svoj izvor podataka. U izborniku “Configuration” odaberite “Google Analytics connector” (ukoliko želite njega povezati).



Sada odaberite “Data set”. Ovisno o vrsti podataka koju povezujete, to će... Saznajte više

Što su Google Data Studio izvještaji?

Izvor podataka za izvještaj može biti Google Analytics koji je izvrstan analitički alat kod izvještaja o prometu web stranice. Izvještaj o trenutnom inventaru proizvoda može iskoristiti podatke iz Google Sheets obrazaca ili BigQuery baze podataka.

Ako se pitate kako izvori podataka funkcioniraju, možete zamisliti da je to cijev koja spaja Data Studio izvještaje s jedne strane i fundamentalne podatke s druge strane. Fundamentalni ili osnovni podatci poznati su kao setovi podataka (data set). Setovi podataka uključuju Google Analytics, Google Sheets, BigQuery tablice itd.

Kada želite izvještaj o određenim podacima, odaberite jedan od tzv. konektora, nakon čega dobivate... Saznajte više

Kako iskoristiti Google Data Studio napredne funkcije?

Nakon što smo u prijašnjim postovima objasnili ,  te , u nastavku donosimo 6 tehnika pomoću kojih možete iskoristiti Google Data Studio napredne funkcije.



Prva funkcija koju ćemo proći omogućuje prikaz više nadzornih ploča izvješća u jednom Data Studio izvješću. One su veoma korisne i jednostavne za implementaciju u Data Studio. Postoje dva izbornika za rad sa stranicama. Jedan se nalazi u glavnoj traci, kao što se može vidjeti na slici ispod.



Drugi izbornik se nalazi u kontrolnoj stranici widgeta u gornjem lijevom kutu na nadzornoj ploči.



... Saznajte više

Što su to predlošci za Google Data Studio?

nudi veliki broj predloška za izradu izvještaja koji se nalaze u popisu izvješća koja su podijeljena s vama, a možete ih pronaći na “Reports” početnoj stranici. Postoji nekoliko predloška, a najvažniji su:
 


Kako koristiti predloške?

Proces korištenja je veoma jednostavan i uz samo nekoliko koraka možete kreirati svoj izvještaj pomoću Data Studio predloška. Za izradu izvještaja prema predlošku slijedite ove upute:

1. - idite na izbornik “File” i kliknite na “Make a copy of the report”. Ukoliko nikada niste koristili Data Studio, prihvatite uvjete i odredbe te ponovite postupak.

2. ... Saznajte više

Kako koristiti Google Data Studio? Google Data Studio vodič

Putem alata kojeg smo predstavili u prijašnjem postu možete upravljati:
 


Sada kada znate što možete raditi u Data Studio alatu, krenimo s radom!

Prijavite se na: putem svojih Google Analytics korisničkih podataka.

Prvo što ćete ugledati su primjeri izvješća koji Vam služe kao vodilja i inspiracija za pisanje vlastitih. Prođite kroz svaki od primjera izvješća tako da možete vidjeti sve mogućnosti koje Vam se nude.

Kada kliknete na “Welcome to Data Studio! (Start here)” bit ćete vraćeni na vizualni i interaktivni tutorial koji će Vam korak po korak objasniti i pokazati... Saznajte više

Što je Google Data Studio? Kratki pregled i opis alata

Do sada nam je na raspolaganju bio Google Data Studio 360 koji je značajno olakšao kreiranje izvještaja, no pošto se naplaćivao, najšira masa korisnika ga nije koristila. Od 2.2.2017., lansiranjem alata obilježeno je stvaranje novog doba u prikupljanju, analiziranju i dijeljenju analitičkih podataka - od ovog datuma je Google Data Studio besplatan! Da dobro ste pročitali, ovaj praktičan alat je potpuno besplatan za sve, bez obzira jeste li mala tvrtka ili velika korporacija.

Google Data Studio je alat koji omogućuje stvaranje dinamičnih, vizualno privlačnih izvješća i nadzornih ploča. Koristeći Google Data Studio možete:
 


... Saznajte više

Elena Majer