Utječe li brzina web stranice na Googleov Quality Score?
Ocjena kvalitete (Quality Score) je Googleova procjena kvalitete
oglasa, ključnih riječi i odredišnih stranica. Veća ocjena kvalitete može utjecati na nižu cijenu licitacija i na bolju poziciju oglasa. Za što bolje korisničko iskustvo uvelike utječe i
brzina učitavanja web stranice. Do prije morali smo paziti samo na desktop učitavanja no od sredine ove godine morat ćemo pripaziti i na učitavanje stranica na mobilnim zaslonima.
Od sredine srpnja na ocjenu kvalitete utječe i brzina učitavanja stranica na mobilnim uređajima
Google je sredinom srpnja najavio velike promjene u vezi faktora koji utječu na mobilno rangiranje.
Iako je brzina otvaranja web stranice bila uvijek jedan od faktora u određivanju organskog rangiranja i AdWordsove ocjene kvalitete (Quality Score), Google je odlučio da će od
srpnja 2018. godine, brzina stranice biti
glavni čimbenik za mobilno pretraživanje. Zašto? Jer sve više korisnika pretražuje web na mobilnom uređaju. Štoviše, 2015. godine, mobilna pretraživanja po prvi puta
nadmašuju desktop pretraživanja, a do 2018. godine, mobilna pretraživanja su daleko nadjačala desktop.
To znači da je u Googleovom najboljem interesu
dostaviti najbolje rezultate pretraživanja mobilnim korisnicima jer sigurno ne želi usmjeriti korisnike na stranice koje se sporo učitavaju ili uopće ne funkcioniraju na mobilnim uređajima.
Mobilno korisničko iskustvo
uvelike utječe na Quality Score, a na njega najviše utječe i brzina učitavanja web stranice. Prije nego što započnete s ubrzavanjem vaše web stranice, moramo
odrediti idealno vrijeme učitavanja web stranice. Koje je idealno vrijeme učitavanja stranica?
Prije nego što počnete raditi na ubrzavanju web stranice, za početak bi morali znati koja je prihvatljiva brzina učitavanja. Prema Googleu,
najbolja praksa je tri sekunde, no nažalost malo je stranica blizu tog broja.
Google ja analizom učitavanja
900.000 odredišnih stranica na mobilnim uređajima obuhvatio
126 različitih zemalja i otkrio da se oko
70% stranica učitava gotovo 7 sekundi. Dakle, najbolje je da budete negdje između, a još je bolje da se približite broju od 3 sekunde.
Evo nekoliko prijedloga kako možete ubrzati odredišne stranice kako bi vaši
Google oglasi bili što kvalitetniji.
1. Smanjite broj HTTP zahtjeva
Većinu vremena je za sporo učitavanje stranice kriva hrpa
preuzimanja različitih dijelova stranice kao što su slike, CSS i skripte, a za svaki od ovih elemenata potreban je HTTP zahtjev.
Prvi korak do smanjenja HTTP zahtjeva da u Google Chromeu (ako ga koristite) upotrijebite
Developer Tools kako bi vidjeli koliko vaša stranice zahtijeva HTTP zahtjeva. Kliknite desnu tipka miša na stranicu koju ćete analizirati i izaberite “Inspect”.
Zatim odaberite
Network karticu. Stupac Name (ime) prikazuje sve datoteke na stranici, stupac Size (veličina) prikazuje veličinu svake datoteke, a stupac Time (vrijeme) pokazuje koliko je potrebno za učitavanje svake datoteke.
Smanjenje HTTP zahtjeva zasigurno će ubrzati vaš web, pa dobro pregledajte sve datoteke i provjerite imate li kakvih datoteka kojih se možete riješiti.
2. Omogućite kompresiranje datoteka
U vašem je najboljem interesu da na web stranici imate datoteke najmanjeg mogućeg kapaciteta, no
bez da žrtvujete kvalitetu. Što su datoteke manje, brže će se učitati i brže će biti ukupno vrijeme učitavanja web stranice.
Stranice s puno slika i drugog sadržaja često mogu biti veće i od
100 KB, a kao rezultat toga, te se stranice sporo učitavaju.
3. Omogućite predmemoriju preglednika (browser caching)
Kada posjetite web stranicu, elementi na stranici pohranit će se u predmemoriji ili na privremenoj memoriji. To znači da sljedećeg puta kada posjetite web stranicu, vaš preglednik
može učitati stranicu bez slanja drugog HTTP zahtjeva poslužitelju.
Zapravo, kada netko dođe na vašu web stranicu, on će morati preuzeti
HTML dokument, CSS stilove, JavaScript datoteke i slike prije nego što može koristiti vašu stranicu. To može biti čak
30 različitih komponenata za koje je potrebno
2,4 sekunde učitavanja. Nakon što se stranica učita, komponente se pohrane u korisničkoj predmemoriji, pa će sljedećeg puta korisnik čekati svega 0
.9 sekundi na učitavanje stranice.
4. Smanjite veličinu slika
Veličina i kapacitet slika mogu igrati važnu ulogu u brzini učitavanja web stranice, no njihovo uklanjanje ne dolazi u obzir jer su vizuali na stranici potpuno neophodni Štoviše, u jednom istraživanju, promjena veličine slika
s 22 MB na 300 KB rezultirala je smanjenjem vremena učitavanja za čak
70%. Kako to postići? Najjednostavniji način je da smanjite
dimenzije slika na potrebnu dimenziju. Dakle, ako slika mora biti širine 570 px nemojte ubacivati sliku koja je širine 2000 px. Tako će web stranica morati učitati punu veličinu slike i tek je onda podesiti na odgovaraju veličinu što uvelike usporava stranicu.
Ima još mnogo načina kako da ubrzate učitavanje web stranice, no ovo su ipak najjednostavniji načini :)
Ubrzajte stranicu što prije i
povećajte svoj Quality Score!