Što je CTR ili Click Through Rate?
CTR ili Click Through Rate je važna metrika u digitalnom marketingu. CTR je postotak koji pokazuje koliko je puta oglas zavrijedio klik u odnosu na ukupan broj prikaza. CTR Matematički možemo prikazati kao Klikovi/Prikazi * 100.
Digitalni marketing je velika prekretnica u svijetu promocija jer je prvi kanal koji omogućuje precizno praćenja ROI-a. Prije pojave alata za internet marketing nitko nije moga izračunati koliki je npr. CTR nekog novinskog oglasa.
Nemoguće je zbrojiti sve preglede bilboarda ili plakata. Upravo to je bitan podatak kako bi mogli izračunati koliko ljudi je na osnovu vašeg oglasa poduzelo željenu radnju.
Jedina “inačica CTR-a” kroz marketinšku povijest je bio kupon. Mogli smo znati koliko kupona je izrađeno, a koliko njih je iskorišteno. To je bila jedina mogućnost
praćenja ROI-a. Druga mogućnost je bilo anketiranje korisnika, a to nije baš najspretniji način mjerenja ičega.
Zato, Bogu hvala i Tim Berners-Leeju na izumu protokola koji je omogućio internet kakav danas poznajemo.
CTR formula
CTR ili stopa klikanja je broj klikova na oglas podijeljen s brojem prikaza oglasa. Matematički to izgleda ovako:
Pojednostavljeno, za oglas s pet klikova i sto prikazivanja, CTR iznosi 5%.
Koliki CTR je dobar CTR?
Stopa klikanja je jedna od ključnih metrika za mjerenje i
optimizaciju AdWords kampanja. U velikom broju slučajeva oglašivači plaćaju po kliku pa je upravo zato CTR podjednako bitan kako klijentu tako i agenciji za digitalni marketing.
Google misli kako je sve preko 1% dobar CTR, ako je u pitanju Search oglas. Postoje i stručnjaci koji smatraju kako je
2% za početnike sasvim solidan rezultat.
Većina ipak smatra kako je za tržišta s većim brojem konkurenata poželjan CTR između 2 - 5%, a
na tržištima s manje konkurencije malo iznad 5%. Postoje i oni kojima ni CTR od 10% nije od pomoći jer ne donosi očekivane rezultate. I svi su od reda u pravu!
CTR utječe na SEO
Rangiranje stranice i oglasa uglavnom je zasnovano na popularnosti vaše web stranice, a to se između ostalog mjeri u pregledima stranica. Što je veći broj pregleda stranica Google će vaše proizvode, blogove i oglase pozicionirati na višim pozicijama. Tako će korisnicima ponuditi relevantne rezultate za njihove upite.
Bitno je zapamtiti kako
CTR nema veze s konverzijama. On je samo pokazatelj koliko je osoba, od svih koji su vidjeli oglas, kliknulo na njega.
CTR pokazatelj je koliko je vaš oglas privlačan. Ako vaš oglas nije dovoljno kreativan vjerojatno ćete zapeti na niskim stopama CTR-a.
Oglas mora biti jasan i kvalitetan, s jasnom porukom, kako ne bi plaćali klikove koji neće rezultirati konverzijama.
Često se uz CTR veže i CR (Conversion Rate) ili stopa konverzije. U pravilu,
veći CTR bi trebao rezultirati većim brojem konverzija.
Kako povećati CTR?
Kvalitetniji sadržaj oglasa povećat će CTR. Ljudi će kliknuti na oglase jer im izgledaju zanimljivo i nude rješenje za neke njihove probleme. Ako je vaš CTR nizak možete ga poboljšati:
- drugačijim sadržajem oglasa
- poboljšanjem dizajna oglasa (ako je riječ o display oglasu)
- uključivanjem CTA izraza
Pažljivo birajte ključne riječi. Lijep, zanimljiv ili tekst edukativnog karaktera ne mora značiti i dobre rezultate. Jako je bitno odabrati relevantne ključne riječi.
Izborom kvalitetnih ključnih riječi možda ćete izgubiti na broju klikova, ali to vam možda donese veću stopu klikanja. Tako ćete
targetirati samo one osobe koji imaju stvarnu potrebu za onim što promovirate u vašem oglasu.
Testirajte. Testiranje je jedini put do uspjeha. Možda se rješenje vašeg problema krije u sitnicama. Možete pokušati u oglas ubaciti brojeve umjesto riječi. Možda je pogrešan način na koji ste formulirali svoj poziv na akciju. Razmislite o interpunkcijskim znakovima ili zamijenite korištenu fotografiju s drugom bolje kvalitete.
Ako želite pomoć u povećanju prodaje vaših proizvoda i usluga ili samo podizanje svjesnosti o vašem brandu - obratite se
certificiranim Google partnerima.