Česta pitanja

Google Ads

Što je CTR ili Click Through Rate?

CTR ili Click Through Rate je važna metrika u digitalnom marketingu. CTR je postotak koji pokazuje koliko je puta oglas zavrijedio klik u odnosu na ukupan broj prikaza. CTR Matematički možemo prikazati kao Klikovi/Prikazi * 100.

Što je CTR - Click Trough Rate
Digitalni marketing je velika prekretnica u svijetu promocija jer je prvi kanal koji omogućuje precizno praćenja ROI-a. Prije pojave alata za internet marketing nitko nije moga izračunati koliki je npr. CTR nekog novinskog oglasa. 

Nemoguće je zbrojiti sve preglede bilboarda ili plakata. Upravo to je bitan podatak kako bi mogli izračunati koliko ljudi je na osnovu vašeg oglasa poduzelo željenu radnju. 

Jedina “inačica CTR-a” kroz marketinšku povijest je bio kupon. Mogli smo znati koliko kupona je izrađeno, a koliko njih je iskorišteno. To je bila jedina mogućnost praćenja ROI-a. Druga mogućnost je bilo anketiranje korisnika, a to nije baš najspretniji način mjerenja ičega. 

Zato, Bogu hvala i Tim Berners-Leeju na izumu protokola koji je omogućio internet kakav danas poznajemo.
 

CTR formula

CTR ili stopa klikanja je broj klikova na oglas podijeljen s brojem prikaza oglasa. Matematički to izgleda ovako:
CTR formula
Pojednostavljeno, za oglas s pet klikova i sto prikazivanja, CTR iznosi 5%.
 

Koliki CTR je dobar CTR?

Koliki CTR je dobar
Stopa klikanja je jedna od ključnih metrika za mjerenje i optimizaciju AdWords kampanja. U velikom broju slučajeva oglašivači plaćaju po kliku pa je upravo zato CTR podjednako bitan kako klijentu tako i agenciji za digitalni marketing. 

Google misli kako je sve preko 1% dobar CTR, ako je u pitanju Search oglas. Postoje i stručnjaci koji smatraju kako je 2% za početnike sasvim solidan rezultat

Većina ipak smatra kako je za tržišta s većim brojem konkurenata poželjan CTR između 2 - 5%, a na tržištima s manje konkurencije malo iznad 5%. Postoje i oni kojima ni CTR od 10% nije od pomoći jer ne donosi očekivane rezultate. I svi su od reda u pravu!
 

CTR utječe na SEO

Rangiranje stranice i oglasa uglavnom je zasnovano na popularnosti vaše web stranice, a to se između ostalog mjeri u pregledima stranica. Što je veći broj pregleda stranica Google će vaše proizvode, blogove i oglase pozicionirati na višim pozicijama. Tako će korisnicima ponuditi relevantne rezultate za njihove upite.

Bitno je zapamtiti kako CTR nema veze s konverzijama. On je samo pokazatelj koliko je osoba, od svih koji su vidjeli oglas, kliknulo na njega. 

CTR pokazatelj je koliko je vaš oglas privlačan. Ako vaš oglas nije dovoljno kreativan vjerojatno ćete zapeti na niskim stopama CTR-a. Oglas mora biti jasan i kvalitetan, s jasnom porukom, kako ne bi plaćali klikove koji neće rezultirati konverzijama. 

Često se uz CTR veže i CR (Conversion Rate) ili stopa konverzije. U pravilu, veći CTR bi trebao rezultirati većim brojem konverzija.
 

Kako povećati CTR?

Kako povećati CTR
Kvalitetniji sadržaj oglasa povećat će CTR. Ljudi će kliknuti na oglase jer im izgledaju zanimljivo i nude rješenje za neke njihove probleme. Ako je vaš CTR nizak možete ga poboljšati:
 
    
  • drugačijim sadržajem oglasa
  • 
  • poboljšanjem dizajna oglasa (ako je riječ o display oglasu)
  • 
  • uključivanjem CTA izraza

Pažljivo birajte ključne riječi. Lijep, zanimljiv ili tekst edukativnog karaktera ne mora značiti i dobre rezultate. Jako je bitno odabrati relevantne ključne riječi. Izborom kvalitetnih ključnih riječi možda ćete izgubiti na broju klikova, ali to vam možda donese veću stopu klikanja. Tako ćete targetirati samo one osobe koji imaju stvarnu potrebu za onim što promovirate u vašem oglasu. 

Testirajte. Testiranje je jedini put do uspjeha. Možda se rješenje vašeg problema krije u sitnicama. Možete pokušati u oglas ubaciti brojeve umjesto riječi. Možda je pogrešan način na koji ste formulirali svoj poziv na akciju. Razmislite o interpunkcijskim znakovima  ili zamijenite korištenu fotografiju s drugom bolje kvalitete. 

Ako želite pomoć u povećanju prodaje vaših proizvoda i usluga ili samo podizanje svjesnosti o vašem brandu - obratite se certificiranim Google partnerima
Arbona logo

Arbona Club prijava

Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju

Za više informacija i prijavu u Arbona Club kontaktirajte nas!

Kontaktirajte nas
Apps, Big Screen, Docs Experiences: Što donose nove Google Data Studio funkcionalnosti?
Google Data Studio uveo je promjene koje možete koristiti u izvješćima. Riječ je o funkcionalnostima koje kreatorima izvješća pružaju potpunu kontrolu nad korisničkim iskustvima. Nove značajke izvještaja omogućuju stvaranje korisničkog big screen, app i dokument iskustva, a aktivna su na svim izvješćima te uključuju: 
 
Kako bi ih koristili, otvorili ili kreirali novo izvješće, poništite sve dosadašnje komponente, pa ćete vidjeti ova nova svojstva izvješća. Na priloženim fotografijama možete vidjeti kako izgledaju nove Data Studio značajke.



 ... Saznajte više
Mogu li se povezati Search Console i Data Studio?

je Googleov alat koji služi za praćenje podataka o rezultatima pretraživanja za web-stranice. Također, pokazuje kako Google "vidi" web stranicu i omogućava optimiziranje stranice za što bolje pozicioniranje u rezultatima pretraživanja.

Google je nedavno predstavio Search Console konektor za koji omogućava kombiniranje podataka iz Search Consolea sa podacima iz poput Google Analyticsa ili AdWordsa. Što to točno znači?

Search Console nam, između ostalog, pokazuje podatke kao što su učestalost prikazivanja naše stranice u rezultatima pretraživanja za određene ključne riječi, informacije o tome koliko puta su korisnici kliknuli na stranicu ili koja je prosječna pozicija stranice... Saznajte više

Što su to Google Data Studio Marketing Izvještaji?

je besplatan alat koji vam može biti od iznimne važnosti ako se bavite digitalnim marketingom. Ovaj alat omogućuje vam povezivanje podataka (kao npr. Google Analyticsa, WordPressa, Google Sheetsa itd.) u jednom izvještaju.

jednostavni su za korištenje i prilagođeni ciljevima poslovanja, ovisno o vašoj potrebi.

Kod Google Data Studio marketing izvještaja, prvenstveno je bitno definirati ciljeve. Ciljevi koje morate kreirati prije izrade marketing izvještaju moraju biti:
 


Ove ciljeve ćete često u literaturi susresti pod akronimima S.M.A.R.T. (Specific, Measurable, Attainable, Relevant, Time Bound).

Također možete se voditi i ovim specifikacijama ciljeva:

... Saznajte više
Google Data Studio - cijena i troškovi

Koliko košta ? Ovo pitanje je često među potencijalnim korisnicima ovog alata. Iako se korištenje Google Data Studia plaćalo do 01.02.2017., nakon ovog datuma svi korisnici imaju besplatnu priliku za upotrebu navedenog alata te cijena više ne predstavlja prepreku za početak upotrebe .

No, također, do sada je bila dostupna Free Beta verzija u kojoj su korisnici mogli isprobati kako Data Studio funkcionira, a broj izvještaja je bio ograničen na njih pet.

Pristup Google Data Studiu možete zatražiti na . Ondje također možete pregledati primjere izvještaja izrađenih u Data Studiu.

Budući da je sada Google Data Studio... Saznajte više

Zašto koristiti Google Data Studio?

Vizualno privlačni izvještaji jedna su od prednosti korištenja . Uz korištenje raznih tabela, grafova i sl., postoji mogućnost mijenjanja boja, fontova i ostalih vizualnih efekata, a podaci su raspoređeni na način koji odgovara vašem poslovanju.

Korištenje podataka iz u jednom izvještaju bitna je prednost Google Data Studio alata, a izvori podataka mogu biti: AdWords, Attribution 360, BigQuery, Soundcloud SQL, Google Analytics, MySQL, YouTube Analytics, Google Sheets itd.

Ako se podaci iz izvora podataka mijenjaju, automatski se optimiziraju i podaci iz Google Data Studio izvještaja.

Budući da funkcioniraju slično kao i dokumenti na Google Driveu, dozvola... Saznajte više

Kome je namijenjen Google Data Studio?

alat je koji agencijama omogućuje vrlo korisnu upotrebu podataka iz Google Analytics ili BigQuery. Google Data Studio lak je za upotrebu, sličnog je dizajna kao i Google Docs te je sučeljem vrlo lako upravljati što je vrlo pogodno za agencije, razna poduzeća ali i pojedince.

Također, podatke iz Google Data Studia možete dijeliti sa drugima na sličan način kao što dijelite podatke putem Google Drivea.

Putem Google Data Studio alata možete podatke iz (npr. Google Analytics i Google Sheets te BigQuerry) koristiti u jednom izvještaju. Imate mogućnost i mijenjanja vizualnih efekata u sučelju prema vlastitim potrebama i... Saznajte više

Što su Google Data Studio izvori podataka?

U ovom blog postu možete saznati sve o izvorima podataka koji su Vam potrebni za kreiranje izvješća u alatu. Na izvore podataka možete gledati kao na cijev koja povezuje  o kojima smo već pisali. Pod osnovnim izvorima podataka podrazumijeva se Google Analytics, Google Sheets i BigQuery.

Kako bi povezali izvore podataka, odaberite “Data Sources” i kliknite na plavi “+”. Nakon toga kliknite na “Untitled Data Sources” te imenujte svoj izvor podataka. U izborniku “Configuration” odaberite “Google Analytics connector” (ukoliko želite njega povezati).



Sada odaberite “Data set”. Ovisno o vrsti podataka koju povezujete, to će... Saznajte više

Što su Google Data Studio izvještaji?

Izvor podataka za izvještaj može biti Google Analytics koji je izvrstan analitički alat kod izvještaja o prometu web stranice. Izvještaj o trenutnom inventaru proizvoda može iskoristiti podatke iz Google Sheets obrazaca ili BigQuery baze podataka.

Ako se pitate kako izvori podataka funkcioniraju, možete zamisliti da je to cijev koja spaja Data Studio izvještaje s jedne strane i fundamentalne podatke s druge strane. Fundamentalni ili osnovni podatci poznati su kao setovi podataka (data set). Setovi podataka uključuju Google Analytics, Google Sheets, BigQuery tablice itd.

Kada želite izvještaj o određenim podacima, odaberite jedan od tzv. konektora, nakon čega dobivate... Saznajte više

Kako iskoristiti Google Data Studio napredne funkcije?

Nakon što smo u prijašnjim postovima objasnili ,  te , u nastavku donosimo 6 tehnika pomoću kojih možete iskoristiti Google Data Studio napredne funkcije.



Prva funkcija koju ćemo proći omogućuje prikaz više nadzornih ploča izvješća u jednom Data Studio izvješću. One su veoma korisne i jednostavne za implementaciju u Data Studio. Postoje dva izbornika za rad sa stranicama. Jedan se nalazi u glavnoj traci, kao što se može vidjeti na slici ispod.



Drugi izbornik se nalazi u kontrolnoj stranici widgeta u gornjem lijevom kutu na nadzornoj ploči.



... Saznajte više

Što su to predlošci za Google Data Studio?

nudi veliki broj predloška za izradu izvještaja koji se nalaze u popisu izvješća koja su podijeljena s vama, a možete ih pronaći na “Reports” početnoj stranici. Postoji nekoliko predloška, a najvažniji su:
 


Kako koristiti predloške?

Proces korištenja je veoma jednostavan i uz samo nekoliko koraka možete kreirati svoj izvještaj pomoću Data Studio predloška. Za izradu izvještaja prema predlošku slijedite ove upute:

1. - idite na izbornik “File” i kliknite na “Make a copy of the report”. Ukoliko nikada niste koristili Data Studio, prihvatite uvjete i odredbe te ponovite postupak.

2. ... Saznajte više

Kako koristiti Google Data Studio? Google Data Studio vodič

Putem alata kojeg smo predstavili u prijašnjem postu možete upravljati:
 


Sada kada znate što možete raditi u Data Studio alatu, krenimo s radom!

Prijavite se na: putem svojih Google Analytics korisničkih podataka.

Prvo što ćete ugledati su primjeri izvješća koji Vam služe kao vodilja i inspiracija za pisanje vlastitih. Prođite kroz svaki od primjera izvješća tako da možete vidjeti sve mogućnosti koje Vam se nude.

Kada kliknete na “Welcome to Data Studio! (Start here)” bit ćete vraćeni na vizualni i interaktivni tutorial koji će Vam korak po korak objasniti i pokazati... Saznajte više

Što je Google Data Studio? Kratki pregled i opis alata

Do sada nam je na raspolaganju bio Google Data Studio 360 koji je značajno olakšao kreiranje izvještaja, no pošto se naplaćivao, najšira masa korisnika ga nije koristila. Od 2.2.2017., lansiranjem alata obilježeno je stvaranje novog doba u prikupljanju, analiziranju i dijeljenju analitičkih podataka - od ovog datuma je Google Data Studio besplatan! Da dobro ste pročitali, ovaj praktičan alat je potpuno besplatan za sve, bez obzira jeste li mala tvrtka ili velika korporacija.

Google Data Studio je alat koji omogućuje stvaranje dinamičnih, vizualno privlačnih izvješća i nadzornih ploča. Koristeći Google Data Studio možete:
 


... Saznajte više

Elena Majer