Content marketing i SEO: Kao prst i nokat ili kao pas i mačka?

Objavljeno: 24.05.2017. | 5 minute čitanja

Ovo nije clickbait. Odmah ćemo odgovoriti na pitanje u naslovu. 

Content marketing i SEO se vole. Jako.

Content ne može bez SEO-a i SEO ne može bez contenta.

No zašto se onda uopće dovodi njihov odnos u pitanje? Iz najočitijeg mogućeg razloga - ljudi ne znaju u kojem se odnosu ova dva marketinška aspekta nalaze.

Istina je u biti sasvim jasna - SEO nema previše smisla bez kvalitetnog contenta.

Naime, kvalitetan content je prvi i najvažniji faktor o kojem ovisi rangiranje web-stranice na tražilici. U drugu ruku, odličan content bez SEO-a korisnici neće pronaći, pa niti ova solucija ne donosi previše sreće marketerima.

Stoga, recept za uspjeh na digitalnom tržištu je poprilično jasan - produkcija kvalitetnog i edukativnog contenta uz njegovo optimiziranje prema SEO pravilima.

 

CONTENT MARKETING I SEO NISU KONKURENCIJA


Dilema jesu li content marketing i SEO konkurencija (ili da su kao pas i mačka) navodi poduzeća da izaberu hoće li svoj mjesečni budžet za digitalni marketing potrošiti na SEO ili će ga potrošiti na content marketing.

Iskusni digitalni marketeri koji razumiju kako funkcionira online svijet i prisutnost poduzeća na internetu, shvaćaju da su i content marketing i SEO ključni čimbenici njihove marketinške strategije.

Content se producira kako bi se ispunili generalni marketinški ciljevi. Je li cilj dovođenje što više korisnika na web-stranicu?

Možda je to skupljanje što više upita preko web-obrasca?

Ili je cilj pak identifikacija korisnika prema njihovom customer journeyu?

Neovisno o pojedinom cilju, ovdje uskače SEO. Kvalitetnom optimizacijom contenta povećava se vjerojatnost da će ga korisnik uistinu i pronaći pomoću tražilice. Stoga se može reći da se content marketing i SEO međusobno preklapaju te ovise jedan o drugome.
 

CONTENT MARKETING I SEO SE PREKLAPAJU


Zašto se content marketing i SEO preklapaju, pitate se?

Oni nisu dvije odvojene marketinške tehnike ili taktike.

Upravo suprotno - content marketing i SEO predstavljaju 2 od 3 aspekta jedne cjelovite holističke digitalne strategije koja će, ako se pravilno provede, zasigurno polučiti uspjeh i ispuniti postavljene marketinške ciljeve.
Preklapanje riječi Content i SEO
Usput govoreći, u spomenutu holističku digitalnu strategiju treba još uključiti i social media marketing.

Kako bi pristup online marketingu bio učinkovit, a rezultati zadovoljavajući, važno je social media marketing i SEO tretirati kao aspekte cjelovite holističke digitalne strategije koji su usredotočeni na privlačan i korisnicima zanimljiv content.

Ukratko, content marketing ispunjava potrebe SEO-a, dok kanali društvenih mreža služe za njegovu distribuciju te povećavaju reach i vidljivost sadržaja na internetu.
 

RAZLIKE IZMEĐU SEO-A I CONTENT MARKETINGA


Iako se preklapaju te su dio jedne te iste strategije, postoji određena razlika između SEO-a i content marketinga.

Oni se razlikuju u nekoliko kritičnih područja, no unatoč tim razlikama, ne mogu se i ne smiju se međusobno odvajati:
 
  • SEO se više oslanja na tehničke aspekte stoga pokriva uže područje,
  • content marketing je širi i holistički pristup online strategiji,
  • SEO se fokusira na tehničke potrebe tražilica, dok se content marketing bavi potrebama korisnika.

Unatoč tome što se međusobno preklapaju, content marketing i SEO imaju zajednički cilj.

Identifikacija i uključivanje ključnih riječi koje generiraju značajan web-promet pomaže da se content rangira visoko u rezultatima tražilica, odnosno da privlači više prometa te bude učinkovitiji u ostvarivanju content marketinških ciljeva.

S druge strane, kreiranje kvalitetnog contenta poboljšava autoritet web-stranice što dodatno pojačava cjelokupni SEO.
 

5 LAKIH KORAKA ZA KORIŠTENJE SEO-A U CONTENT MARKETINGU I VICE VERSA


Da ovaj blog ne ostavimo samo na teoretskoj osnovi, u nastavku donosimo i 5 osnovnih koraka s kojima možete povezati SEO i content marketing aspekt.
 
  1. istražite ključne riječi - prilikom pisanja jednog od oblika contenta (npr. blog, infografiku, e-book...) istražite koje ključne riječi o toj temi daju najbolji učinak. Npr. iako je možda ispravnije koristiti pojam "marketing sadržaja", korisnici puno više pretražuju pojam "content marketing".
  2. cross-linkajte interne stranice - ako pišete npr. blog o srodnim temama, postavite unutar članka linkove na svoje ostale blog postove čija je tematika povezana s tim člankom. Tako povećavate i web-traffic ostalih stranica te dokazujete svoj autoritet na tom području. Ipak, pripazite na anchor text i nemojte cross-linkati previše stranica. Do 5 cross-linkanih stranica je čisto u redu.    
  3. povežite se s drugim blogovima i webovima iz vaše industrije - ostvarite suradnju i pojavite se njihovom webu kao gostujući bloger. Što više linkova vodi prema vašoj web-stranici, to će ona imati veći autoritet kod tražilica.
  4. FAQ podstranica - kreirajte podstranicu koja sadrži odgovore na često postavljena pitanja iz vašeg područja. Googleova istraživanja pokazuju da korisnici sve više upita postavljaju u obliku pitanja te ih zanima kratak i jasan odgovor.
  5. kreirajte samo najrelevantniji i edukacijski content - i ono najvažnije - "content is king". Content je apsolutni kralj interneta, stoga sadržaj koji kreirate mora biti fokusiran na educiranje vaše publike. Neka vam cilj nije isključiva prodaja već pružanje edukacijskih informacija i benefita koje vaši proizvodi ili usluge pružaju korisnicima. Što je vaš content kvalitetniji i edukativniji, to će ga Googleovi algoritmi rangirati na višim pozicijama. Pišite duboke i detaljne blog članke - web-stranica koja je rangirana na 1. mjestu u rezultatima tražilice prosječno sadrži najmanje 2000 riječi. Kvaliteta ispred kvantitete. All the way.

 

ZAKLJUČAK


Prošla su vremena kada je SEO koji se oslanja samo na linkbuilding bio dovoljan. Googleovi algoritmi kao što je Penguin, penaliziraju plaćeni linkbuilding te prisiljavaju SEO stručnjake da stravaraju relevantan i edukacijski content koji će korisnicima korisititi.

Poduzeća danas trebaju integrirati SEO s ostalim ostalim marketinškim aspektima kao što je content marketing i social media marketing te ponuditi cjelovitu holističku strategiju digitalnog oglašavanja.

SEO ne postoji bez content marketinga i content marketing ne postoji bez SEO-a.

Odnosno, postoji. Ali nije učinkovit jer ga nitko ne čita pošto korisnici ne mogu pronaći sadržaj.

Stoga se može zaključiti kako SEO kampanja neće imati zadovoljavajući učinak ako se u nju ne integrira i content marketing. Također, content marketing neće isporučiti željene rezultate ako se ne optimizira prema SEO pravilima.

Kada se priča o SEO-u i content marketingu, odabrati jednog ispred drugog predstavlja siguran put u digitalni neuspjeh.

Ova dva aspekta se u tolikoj mjeri preklapaju i ovise jedan o drugome da je pričati o digitalnom budžetu koji ne obuhvaća oba aspekta bespredmetno.
 
Arbona logo

Arbona Club

Pročitajte blog Content marketing i SEO: Kao prst i nokat ili kao pas i mačka? koji je besplatno dostupan za članove Arbona Cluba.

Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju

  • Arbona blogovi
  • Arbona eBook
  • Arbona Podcast
  • Arbona Webinari
Podijeli na:
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste član Arbona Cluba? Popunite podatke za prijavu i postanite član Arbona Cluba!

Arbona logo

Besplatna registracija u Arbona Club

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Arbona logo

Arbona Club prijava

Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju

Za više informacija i prijavu u Arbona Club kontaktirajte nas!

Kontaktirajte nas
Apps, Big Screen, Docs Experiences: Što donose nove Google Data Studio funkcionalnosti?
Google Data Studio uveo je promjene koje možete koristiti u izvješćima. Riječ je o funkcionalnostima koje kreatorima izvješća pružaju potpunu kontrolu nad korisničkim iskustvima. Nove značajke izvještaja omogućuju stvaranje korisničkog big screen, app i dokument iskustva, a aktivna su na svim izvješćima te uključuju: 
 
Kako bi ih koristili, otvorili ili kreirali novo izvješće, poništite sve dosadašnje komponente, pa ćete vidjeti ova nova svojstva izvješća. Na priloženim fotografijama možete vidjeti kako izgledaju nove Data Studio značajke.



 ... Saznajte više
Mogu li se povezati Search Console i Data Studio?

je Googleov alat koji služi za praćenje podataka o rezultatima pretraživanja za web-stranice. Također, pokazuje kako Google "vidi" web stranicu i omogućava optimiziranje stranice za što bolje pozicioniranje u rezultatima pretraživanja.

Google je nedavno predstavio Search Console konektor za koji omogućava kombiniranje podataka iz Search Consolea sa podacima iz poput Google Analyticsa ili AdWordsa. Što to točno znači?

Search Console nam, između ostalog, pokazuje podatke kao što su učestalost prikazivanja naše stranice u rezultatima pretraživanja za određene ključne riječi, informacije o tome koliko puta su korisnici kliknuli na stranicu ili koja je prosječna pozicija stranice... Saznajte više

Što su to Google Data Studio Marketing Izvještaji?

je besplatan alat koji vam može biti od iznimne važnosti ako se bavite digitalnim marketingom. Ovaj alat omogućuje vam povezivanje podataka (kao npr. Google Analyticsa, WordPressa, Google Sheetsa itd.) u jednom izvještaju.

jednostavni su za korištenje i prilagođeni ciljevima poslovanja, ovisno o vašoj potrebi.

Kod Google Data Studio marketing izvještaja, prvenstveno je bitno definirati ciljeve. Ciljevi koje morate kreirati prije izrade marketing izvještaju moraju biti:
 


Ove ciljeve ćete često u literaturi susresti pod akronimima S.M.A.R.T. (Specific, Measurable, Attainable, Relevant, Time Bound).

Također možete se voditi i ovim specifikacijama ciljeva:

... Saznajte više
Google Data Studio - cijena i troškovi

Koliko košta ? Ovo pitanje je često među potencijalnim korisnicima ovog alata. Iako se korištenje Google Data Studia plaćalo do 01.02.2017., nakon ovog datuma svi korisnici imaju besplatnu priliku za upotrebu navedenog alata te cijena više ne predstavlja prepreku za početak upotrebe .

No, također, do sada je bila dostupna Free Beta verzija u kojoj su korisnici mogli isprobati kako Data Studio funkcionira, a broj izvještaja je bio ograničen na njih pet.

Pristup Google Data Studiu možete zatražiti na . Ondje također možete pregledati primjere izvještaja izrađenih u Data Studiu.

Budući da je sada Google Data Studio... Saznajte više

Zašto koristiti Google Data Studio?

Vizualno privlačni izvještaji jedna su od prednosti korištenja . Uz korištenje raznih tabela, grafova i sl., postoji mogućnost mijenjanja boja, fontova i ostalih vizualnih efekata, a podaci su raspoređeni na način koji odgovara vašem poslovanju.

Korištenje podataka iz u jednom izvještaju bitna je prednost Google Data Studio alata, a izvori podataka mogu biti: AdWords, Attribution 360, BigQuery, Soundcloud SQL, Google Analytics, MySQL, YouTube Analytics, Google Sheets itd.

Ako se podaci iz izvora podataka mijenjaju, automatski se optimiziraju i podaci iz Google Data Studio izvještaja.

Budući da funkcioniraju slično kao i dokumenti na Google Driveu, dozvola... Saznajte više

Kome je namijenjen Google Data Studio?

alat je koji agencijama omogućuje vrlo korisnu upotrebu podataka iz Google Analytics ili BigQuery. Google Data Studio lak je za upotrebu, sličnog je dizajna kao i Google Docs te je sučeljem vrlo lako upravljati što je vrlo pogodno za agencije, razna poduzeća ali i pojedince.

Također, podatke iz Google Data Studia možete dijeliti sa drugima na sličan način kao što dijelite podatke putem Google Drivea.

Putem Google Data Studio alata možete podatke iz (npr. Google Analytics i Google Sheets te BigQuerry) koristiti u jednom izvještaju. Imate mogućnost i mijenjanja vizualnih efekata u sučelju prema vlastitim potrebama i... Saznajte više

Što su Google Data Studio izvori podataka?

U ovom blog postu možete saznati sve o izvorima podataka koji su Vam potrebni za kreiranje izvješća u alatu. Na izvore podataka možete gledati kao na cijev koja povezuje  o kojima smo već pisali. Pod osnovnim izvorima podataka podrazumijeva se Google Analytics, Google Sheets i BigQuery.

Kako bi povezali izvore podataka, odaberite “Data Sources” i kliknite na plavi “+”. Nakon toga kliknite na “Untitled Data Sources” te imenujte svoj izvor podataka. U izborniku “Configuration” odaberite “Google Analytics connector” (ukoliko želite njega povezati).



Sada odaberite “Data set”. Ovisno o vrsti podataka koju povezujete, to će... Saznajte više

Što su Google Data Studio izvještaji?

Izvor podataka za izvještaj može biti Google Analytics koji je izvrstan analitički alat kod izvještaja o prometu web stranice. Izvještaj o trenutnom inventaru proizvoda može iskoristiti podatke iz Google Sheets obrazaca ili BigQuery baze podataka.

Ako se pitate kako izvori podataka funkcioniraju, možete zamisliti da je to cijev koja spaja Data Studio izvještaje s jedne strane i fundamentalne podatke s druge strane. Fundamentalni ili osnovni podatci poznati su kao setovi podataka (data set). Setovi podataka uključuju Google Analytics, Google Sheets, BigQuery tablice itd.

Kada želite izvještaj o određenim podacima, odaberite jedan od tzv. konektora, nakon čega dobivate... Saznajte više

Kako iskoristiti Google Data Studio napredne funkcije?

Nakon što smo u prijašnjim postovima objasnili ,  te , u nastavku donosimo 6 tehnika pomoću kojih možete iskoristiti Google Data Studio napredne funkcije.



Prva funkcija koju ćemo proći omogućuje prikaz više nadzornih ploča izvješća u jednom Data Studio izvješću. One su veoma korisne i jednostavne za implementaciju u Data Studio. Postoje dva izbornika za rad sa stranicama. Jedan se nalazi u glavnoj traci, kao što se može vidjeti na slici ispod.



Drugi izbornik se nalazi u kontrolnoj stranici widgeta u gornjem lijevom kutu na nadzornoj ploči.



... Saznajte više

Što su to predlošci za Google Data Studio?

nudi veliki broj predloška za izradu izvještaja koji se nalaze u popisu izvješća koja su podijeljena s vama, a možete ih pronaći na “Reports” početnoj stranici. Postoji nekoliko predloška, a najvažniji su:
 


Kako koristiti predloške?

Proces korištenja je veoma jednostavan i uz samo nekoliko koraka možete kreirati svoj izvještaj pomoću Data Studio predloška. Za izradu izvještaja prema predlošku slijedite ove upute:

1. - idite na izbornik “File” i kliknite na “Make a copy of the report”. Ukoliko nikada niste koristili Data Studio, prihvatite uvjete i odredbe te ponovite postupak.

2. ... Saznajte više

Kako koristiti Google Data Studio? Google Data Studio vodič

Putem alata kojeg smo predstavili u prijašnjem postu možete upravljati:
 


Sada kada znate što možete raditi u Data Studio alatu, krenimo s radom!

Prijavite se na: putem svojih Google Analytics korisničkih podataka.

Prvo što ćete ugledati su primjeri izvješća koji Vam služe kao vodilja i inspiracija za pisanje vlastitih. Prođite kroz svaki od primjera izvješća tako da možete vidjeti sve mogućnosti koje Vam se nude.

Kada kliknete na “Welcome to Data Studio! (Start here)” bit ćete vraćeni na vizualni i interaktivni tutorial koji će Vam korak po korak objasniti i pokazati... Saznajte više

Što je Google Data Studio? Kratki pregled i opis alata

Do sada nam je na raspolaganju bio Google Data Studio 360 koji je značajno olakšao kreiranje izvještaja, no pošto se naplaćivao, najšira masa korisnika ga nije koristila. Od 2.2.2017., lansiranjem alata obilježeno je stvaranje novog doba u prikupljanju, analiziranju i dijeljenju analitičkih podataka - od ovog datuma je Google Data Studio besplatan! Da dobro ste pročitali, ovaj praktičan alat je potpuno besplatan za sve, bez obzira jeste li mala tvrtka ili velika korporacija.

Google Data Studio je alat koji omogućuje stvaranje dinamičnih, vizualno privlačnih izvješća i nadzornih ploča. Koristeći Google Data Studio možete:
 


... Saznajte više

Elena Majer