Google Maps trenutno je usluga pronalaska željene lokacije koja uz stotine milijuna korisnika svakodnevno nadmašuje svaku drugu mrežnu kartu.
Naravno, postoji način da iskoristite tu ogromnu popularnost za svoju poslovnu prednost! Iako je najočitija Google Maps prednost ona koja olakšava pronalaženje, to nije jedina prednost.
Obilježavanje na Google kartama očekuje se i nije zaista revolucionarno za veliku tvrtku ili lokalnu instituciju, ali za malo poduzeće moglo bi poslužiti kao jedan od glavnih pokretača novih kupaca i konverzija.
Google zna gdje su korisnici i osim ako se izričito ne zatraži da ne prilagođavaju SERP-ove, većina organskih pretraživanja koja se radi bit će lokalna, zajedno s preporučenim mjestima i s isječkom Google karte koji zauzima veći dio zaslona.
Imajte na umu da se rangiranje na Google kartama ne odnosi samo na vidljivost već i na pozicioniranje vaše tvrtke. Ako se pravilno koristi (i strateški), Google Maps može igrati važnu ulogu u vašoj strategiji digitalnog marketinga.
Kako dodati svoju tvrtku na Google Maps?
Kako bi dodali svoju tvrtku prvo morate otići na Google Maps i unijeti naziv svoje tvrtke u traku za pretraživanje.
Otvorit će se prozor s poljima da ispunite osnovne poslovne podatke, poput radnog vremena, kategorije i mjesta.
Nakon što završite i kliknete Pošalji, službeno se šalje vaša prijava za registraciju vaše tvrtke na Google kartama, a dobit ćete e-mail poruku nakon što bude pregledana i odobrena.
Nakon što je vaša tvrtka dodana u bazu podataka Google Maps, ispunjavat će uvjete za prikazivanje u SERP-u zajedno s drugim tvrtkama koje se nalaze u njenoj blizini.
Otkrijmo sada kako Google Maps rangira rezultate!
Kako funkcionira rangiranje na Google kartama?
Prema Googleovoj dokumentaciji, tri glavna lokalna čimbenika rangiranja su:
Relevantnost - koliko se vaša tvrtka podudara s korisnikovim upitom. Udaljenost - koliko ste blizu korisnika koji pretražuje. Vidljivost / istaknutost - koliko je posao poznat u zajednici i kako ga korisnici gledaju.
Ovdje treba imati na umu da krajnji cilj Google Maps nije pomoći vlasnicima tvrtki da povećaju prodaju i konverzije nego je sve u tome da se pomogne korisnicima da pronađu ono što trebaju pronaći.
Kako svi ti čimbenici međusobno djeluju?
Faktor relevantnosti u rezultatima Google karata
Trebate relevantnost da biste se čak i pojavili za upit za pretraživanje. To je vjerojatno najlakši faktor za objasniti.
Stotine tisuća tvrtki registrirano je na Google kartama, a opet algoritam točno zna što treba kojem korisniku prilikom njihovog pretraživanja.
U ovom će trenutku naziv vaše tvrtke i, što je još važnije, kategorija i adresa, odrediti da uđete u SERP-ove Google Maps za odgovarajući upit.
Dok ispunjavate podatke o svojoj tvrtki, mogli biste se zapitati o vrijednosti optimizacije dodavanja ključne riječi ili dvije koja nadilaze vaš pravni naziv tvrtke. Ključne riječi u nazivu vaše tvrtke izuzetno su važne jer je za lokalnu Googleovu ljestvicu naziv tvrtke glavni faktor rangiranja.
Još jednom, Google Maps ne postoji za webmastere i vlasnike tvrtki. Umjesto toga, postoji za korisnike, a optimizacija naziva vaše tvrtke usredotočena je na korisnika.
Uvrštavanje nepotrebnih i netočnih podataka u naziv vaše tvrtke nije dopušteno i vaš bi unos mogao biti suspendiran. Korisnici Google Mapsa mogu vas prijaviti ili vas algoritam sam izbaci.
Da rezimiramo: optimizacija naziva vaše tvrtke može donijeti brze i velike rezultate.
Faktor udaljenosti u rezultatima Google karata
Jednom kada su na slici samo relevantni rezultati u obzir dolazi faktor udaljenosti.
To je vjerojatno najvažniji čimbenik koji treba uzeti u obzir prilikom lokalnog SEO-a, jer će se SERP-ovi mijenjati ovisno o mjestu pretraživača, a ne možemo puno učiniti oko optimizacije za udaljenost. U konačnici, gdje god na kraju bili i vodili svoje poslovanje, imat će puno veze s vašim SERP-ovima za Google Maps.
Npr. pretražujemo marketinške agencije dok Google prati našu lokaciju.
Prema zadanim postavkama, popisi Google karata imaju prioritet na položajima na temelju korisnikove lokacije, s tim da je položaj "A" najbliži i najistaknutiji. Također su predloženi položaji "B" i "C", u slučaju da trebate više opcija.
Možda ste i sami iskusili težinu faktora udaljenosti u lokalnim rezultatima.
Mnogi će korisnici tražiti tvrtke u svojoj blizini putem Googlea posebno kada pretražuju sa svog mobilnog uređaja.
U samoj aplikaciji Maps vaš će SERP sadržavati samo rezultate koji su vidljivi na trenutnom zaslonu karte. Logika je ovdje da korisnik vidi samo rezultate oko svog mjesta koje ga zanima, a vrlo je mala šansa da u SERP uđe rezultat izvan tog mjesta sve dok korisnik ne proširi mjerilo karte.
Čimbenik istaknutosti u rezultatima Google karata
Sad dolazi vidljivost i istaknutost, najteži čimbenici rangiranja koji se mogu utvrditi. Googleova dokumentacija tvrdi da se istaknutost temelji na tome koliko je dobro poznata tvrtka, izvanmrežno i mrežno.
Web rezultati web mjesta vaše tvrtke, vaši GMB pregledi, povratne veze (interlinkovi) i članci na vaše poslovanje trebali bi se uračunati u vašu istaknutost u lokalnom pretraživanju općenito, a posebno na Google kartama.
Nisu svi korisnici na svojim uređajima omogućili dijeljenje podataka o lokaciji, dok su popisi Mapa dostupni za gotovo svako odredište na planetu, ne samo za one u korisnikovoj općoj blizini.
Prema smjernicama, Google promatra koliko su tvrtke poznate online i offline.
Ako nešto pretražujete na “visokokonkurentnom” tržištu gdje je puno istih ili sličnih poduzeća mogu se vidjeti rezultati poredani prema ocjenama, a najbolje rangirani organski rezultat prikazuje se kao prvi.
Pomislili biste da to čini istaknutost relativno laganim konceptom za zadržavanje. Trebate imati ocjenu najmanje 4,5 i više da biste ušli na ovaj popis poredan prema ocjenama u takvoj konkurenciji.
Ali kad se jednom nađete na tom popisu, stvarni raspored rezultata ne može se objasniti ocjenom, niti ukupnom "popularnošću". Ovdje se počinje prikazivati "marketinški" dio ljestvice na Google kartama.
Također, kod velikog broja tvrtki na određenoj lokaciji ili prilikom pretraživanja većeg područja faktor koji utječe na vidljivost vaše tvrtke je dobro optimiziran unos na Google My Business profilu. Stoga, nemojte se bojati unijeti što više podataka o vašoj tvrtki te potaknite korisnike da ostavljaju recenzije jer svaka recenzija je značajna.
Kako Google karte funkcioniraju s Google My Business profilom?
Održavanje GMB profila najbolja je lokalna SEO taktika, a s aspekta troškova ima ogromnu korist.
Budući da su GMB i Google Maps oba Googleova proizvoda koji zajednički koriste isto korisničko sučelje i međusobno su povezani na mnogim mjestima, postoji razlika.
Google My Business baza je podataka o tvrtkama, a Google Maps mrežna je usluga mapiranja.
Na Google My Businessu morate stvoriti i zatražiti popis svoje tvrtke, ispuniti ga, ažurirati ponudama, itd.
U Google kartama to ćete riješiti dodavanjem adrese, telefonskog broja i radnog vremena. Bez Google My Business računa iz kojega ćete izvući dodatne podatke o tvrtki, vaš popis na Google kartama ostat će upravo to: gola kost o tome koju tvrtku vodite i gdje se nalazite.
Važno! Unos Google My Business profila nije potreban za registraciju na Google kartama. Ipak, preporučljivo je otvoriti svoj Business profil i iskoristiti prilike koje donosi, tj. da istaknete svoje poslovanje, pružite svojim kupcima (i Googleu) više informacija o tome čime se vaša tvrtka bavi i sl.
Trebate li imati web stranicu za rangiranje na Google kartama?
Nije vam potrebna web lokacija da bi se pojavili na Google kartama. Međutim, posjedovanje web stranice za vaše poslovanje općenito je izvrsna ideja u 21. stoljeću. A ako ćete imate web stranicu za svoju tvrtku, postoji nekoliko stvari koje možete učiniti da biste postigli blagu prednost nad konkurencijom:
Provjerite je li vaša web stranica responzivna - što znači da funkcionira dosljedno na bilo kojem uređaju ili veličini zaslona. To je zato što unosi tvrtki na Google kartama sadrže vezu do vašeg web mjesta, a gotovo 60% Google pretraživanja odvija se na mobilnim uređajima.
Dodajte ključne riječi na svoju web stranicu - doći će do poboljšanja rangiranja na Google kartama ako je dobro prilagođeno za lokalno pretraživanje. Uključite ključne riječi temeljene na lokaciji na glavne stranice vašeg web mjesta. Uz to, dodajte lokalne ključne riječi na stranicu proizvoda i usluga, pa čak i na blogove.
Ugradite Google Maps na svoju web stranicu
Praćenje rangiranja na Google kartama
Iako je rangiranje na Google kartama pomalo neobično postaviti kao SEO cilj, svejedno možete pratiti svoje pozicije. Google Maps funkcionira slično kao i bilo koja druga tražilica i kao i većina drugih tražilica može se pratiti pomoću Rank Trackera.
Čim se ključne riječi dodaju vašem praćenju, počnite pratiti njihov SERP i napredovanje vidljivosti na Google kartama.
Tu možete vidjeti kako su se s vremenom promijenile vaše pozicije za ciljane ključne riječi na Google kartama te uočiti trebaju li vam ispravke.
Ako primijetite postojano, ali sporo opadanje - pogledajte svoj GMB profil. Provjerite primate li lošije recenzije ili trebate objaviti još poslovnih ažuriranja kako biste ostali relevantni za svoje korisnike.
AB testiranje ili podijeljeno ispitivanje, u stvarnom vremenu uspoređuje dvije verzije web stranice, kontrolnu i eksperimentalnu.
Eksperimentalna stranica sadrži manje, pojedinačne promjene u elementima web stranice kao što su: AB testiranje razlikujemo od multivarijantnih testova koji uključuju velike promjene dizajna te omogućuje istovremeno testiranje brojnih elemenata web stranice kako bi se iskristaliziralo koji od tih elemenata funkcionira najbolje i u kojim kombinacijama.
Postoje 4 načina za povećanje zarade web shopa, a to su: Više prometa na web možete generirati (ovo je dugotrajniji način) ili plaćenim Google Ads, odnosno Facebook i Instagram oglasima. Plaćeni oglasi vam mogu puno brže dovesti korisnike na web.
S druge strane, nećemo vas iznenaditi ako kažemo da više prometa često ne znači dovoljno zarade. Korisnici dolaze na vaš web, ali isto tako i odu bez da obave . Zvuči li vam ovo poznato? Ako je, vi možete povećati zaradu vaše internet trgovine na preostala tri načina s početka ovog teksta, a oni su zapravo...
Saznajte više
Web konverzija je ono što želite da posjetitelj vašeg weba napravi. To je akcija korisnika na vašem webu koja za vas ima najveću vrijednost? Uvijek definirajte jednu primarnu akciju koja vam je najvrjednija.
Najvrjednije akcije korisnika na webu mogu biti: Najvrjednije akcije se često još nazivaju i makro konverzije.
Osim ovih akcija, svakako pratite i manje akcije koje su za vas relevantne. Manje akcije mogu biti: Ovakve, manje akcije se često još nazivaju i mikro konverzije. ...
Saznajte više
CRO ili conversion rate optimization u digitalnom marketingu predstavlja proces povećanja postotka posjetitelja web stranice koji postaju kupci ili izvršavaju željenu akciju na web stranici (npr. popunjavanje obrasca, download ebooka itd.). Ovaj proces uključuje poznavanje načina kako se korisnici ponašaju na webu, koje akcije izvršavaju i što ih sprječava u izvršavanju akcije.
Što su uopće konverzije?
Kada se priča o CRO-u, glavni fokus je na konverzijama, odnosno akcijama koje posjetitelji izvršavaju na web stranici.
Konverzije mogu biti različitih oblika i veličina te se mogu podijeliti na mikro i makro konverzije.