Kako održavati Google Business profil

Zašto je važno održavati GBP profil?

Objavljeno: 24.10.2024. | 5 minute čitanja

Pogledajte vlog na ovu temu


Prvi dojam je najvažniji!

Prema istraživanjima mišljenje o određenim stvarima se stvara već u periodu od prvih 7 sekundi, a taj početni dojam često postavlja temelj za sve buduće interakcije i nije ga lako izmijeniti jednom kad se uspostavi. Zašto je ovo uopće važno i kakve to ima veze s Google Business profilom?

Sasvim je normalno da svako naše interesiranje o određenoj tvrtki kreće od tražilice bilo da se radi o istraživanju lokacije, ponude ili nekih drugih konkretnih informacija. Upravo je tražilica prostor gdje se ostvaruje već spomenuti prvi dojam. U cilju pružanja čim više konkretnijih i točnih informacija korisniku Google sve više prostora unutar svoje tražilice posvećuje upravo Google Business profilima. U ovom blogu saznajte kako pravilno održavati Google Business profil vaše tvrtke.

 

Vlasništvo i verifikacija profila

Često se susrećemo sa situacijama kada za određenu tvrtku postoji otvoren Google Business profil, ali realni vlasnici nisu u mogućnosti upravljati profilom niti je profil verificiran. Ne samo zbog upravljanja svima vidljivog sadržaja na profilu, verifikacija profila ključan je korak za osiguravanje da se vaša tvrtka češće prikazuje potencijalnim korisnicima u rezultatima pretraživanja i na Google kartama. Također verifikacijom sprječavamo druge da preuzmu profil ili uređuju informacije o vašoj tvrtki što može spriječiti potencijalne lažne izmjene koje bi mogle oštetiti vašu reputaciju.

Da bi mogli verificirati već postojeći profil potrebno je zatražiti verifikaciju klikom na opciju “Own this business?” koja se pojavi kada pregledavate određeni profil:

Google Business Profile
 

Važno je napomenuti da osim u specifičnim situacijama verifikacija profila nije instantna već je potrebno proces provesti preko jedne od niže navedenih metoda, a sam proces može trajati nekoliko dana ovisno o odabranoj metodi:

  • Poziv ili tekstualna poruka
  • Email
  • Video snimka
  • Video poziv
  • Standardna pošta
Kod kreiranja profila koji još uvijek ne postoji proces verifikacije može biti brži (“instant verification), a sve što trebate je na Google Mapi locirati lokaciju na kojoj se nalazi vaša tvrtka i desnim klikom odabrati opciju “Add your business” i slijediti daljnje upute:


Dodavanje lokacije na Google Mapi

Nemojte zanemariti osnove

Često zanemarivani, a poprilično bitan dio svakog Google Business profila je sam opis profila i sekcija u kojoj se nalaze usluge kojima se bavite. Sigurno postoje korisnici koji nisu još uvijek upoznati s vašom tvrtkom pa su im navedene informacije itekako korisne. Također, opis tvrtke i usluge mogu utjecati upravo na to hoće li se vaše poslovanje prikazati na relevantan upit u tražilicu prilikom korisničkog pretraživanja na Googleu. Kod unosa opisa vašeg poslovanja pokušajte biti čim detaljniji i iskoristiti čim više od mogućih 750 znakova unosa i svakako navedite u opisu lokaciju (grad / mjesto)  na kojoj se specifični profil nalazi:


Dodavanje opisa profila u GBP
 

Kod unošenja usluga kojima se bavite ne morate odabrati neku od postojećih usluga, već Google Business profil nudi da sami unesete prilagođenu uslugu za koju možete navesti detaljan opis, ali i cijenu:


Dodavanje opisa usluga unutar GBP-a
 

Povezivanje društvenih mreža

Bez obzira što se Googleu nije proslavio s vlastitom društvenom mrežom Google+, Google i dalje teži tome da sadržaj koji prikazuje u tražilici bude zaista koristan za korisnika. Činjenica je da korisnici vole škicnuti društvene mreže poslovnih subjekata koje pretražuju ne bi li saznali još nešto više informacija, Google Business profil nudi prostora u kojemu možemo istaknuti poveznice za do 7 društvenih mreža. Svakako predlažemo da unesete u svoj Google Business profil poveznice na društvene mreže koje koristite jer postoji mogućnost da Google sam poveže profil s društvenim mrežama što stvara rizik da se dogodi pogrešna konekcija.


Društvene mreže unutar Google Business profila
 

Objave? Zar i ovdje?

Da da, znamo… Objave za Facebook, objave za Instagram, objave za TikTok, objave za LinkedIn pa zar treba raditi objave još i ovdje? Odgovor je DA! Pisanje objava na Google Business profilu važno je za poboljšanje vidljivosti vaše tvrtke. Redovitim objavama možete informirati korisnike o najnovijim ponudama, događajima ili promjenama što povećava interakciju s potencijalnim kupcima. Aktivnost na Google Businessu pokazuje koliko je vaša tvrtka angažirana što doprinosi jačanju povjerenja i dugoročnim odnosima s klijentima. Kao i na društvenim mrežama tako i na Google Business objavama možete postaviti uz tekst popratni vizual (čim uočljiviji tim bolji).


Blogovi na Google Business profilu
 

Alfa i omega = Recenzije

Ugled je najvrednija imovina svakog poslovanja koja se dugo i teško zarađuje, a brzo i lako ruši. Čak 88% korisnika prije donošenja odluke o eventualnoj suradnji s određenim poslovnim subjektom čita recenzije na Googleu, a 84% korisnika smatra da su Google recenzije relevantne kao i klasična usmena preporuka. Neka vas navedene činjenice ne uplaše jer sasvim je normalno “zaraditi” i pokoju negativnu recenziju. Ono što je bitno je da iz vaših recenzija potencijalni kupci shvate koliko su im kupci bitni i koliko ste spremni pomoći kupcima u nezgodnim situacijama. Angažirajte se oko recenzija na način da odgovorite na svaku negativnu recenziju i pokušajte s nezadovoljnom osobom izgladiti situaciju koliko je moguće. Brisanje recenzija je gotovo nemoguća misija (eventualno preko Google podrške uz dugotrajan i mukotrpan proces dokazivanja) pa je upravo zato bitno putem vaših odgovara na negativne komentare javno pokazati da vam je stalo do kupaca čime ostavljate ipak dobar dojam. Također, angažirajte se i oko pozitivnih komentara jer na taj način još jače potičete kupce da ponove kupovinu upravo kod vas.

 

Jednostavno, brzo i vidljivo!

Pravilno postavljanje i redovito ažuriranje informacija na Google Business profilu omogućuje vašu bolju vidljivost, povećava povjerenje korisnika i jača vaš ugled. Putem Google Business profila je to zaista jednostavno, brzo i itekako vidljivo! Aktivno sudjelovanje bilo kroz odgovore na recenzije ili objavljivanje novosti pomaže stvoriti pozitivan dojam i dugoročne odnose s vašim korisnicima. Ulaganjem vremena u Google Business profil vaša tvrtka može ostvariti značajnu konkurentsku prednost.

Arbona logo

Arbona Club prijava

Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju

Za više informacija i prijavu u Arbona Club kontaktirajte me!

Nazovi me
Elena Majer