Ovih dana mnogi korisnici Google Business profila primijetili su nagli pad u broju recenzija. Ovaj fenomen izazvao je zabrinutost među korisnicima koji se oslanjaju na online recenzije kojima privlače nove kupce i zadržavaju povjerenje postojećih klijenata. No, što se zapravo događa i zašto Google uklanja ili filtrira recenzije?
Što se točno dogodilo?
Mnogi poslovni subjekti su primijetili da im je broj recenzija značajno pao doslovno preko noći. S druge strane sami korisnici koji su pisali recenzije u posljednjih nekoliko mjeseci ili čak godina primijetili su da su neki njihovi osvrti nestali bez ikakvog upozorenja. Ovaj pad u broju recenzija nije izoliran slučaj, već široko rasprostranjen problem koji pogađa različite industrije i regije.
Google koristi sofisticirane algoritme za prepoznavanje i filtriranje recenzija kako bi osigurao njihovu autentičnost. No, čini se da je u posljednje vrijeme došlo do strožeg filtriranja što je rezultiralo uklanjanjem velikog broja recenzija koje su možda i bile valjane, ali ih je Googleov sustav označio kao sumnjive.
Mogući razlozi za uklanjanje recenzija
Teško je znati za svaku pojedinačnu recenziju zašto je uklonjena jer Google može uklanjat recenzije iz više razloga, uključujući:
Lažne recenzije - sustav može prepoznati recenzije koje izgledaju kao da su napisane s lažnih računa ili koje dolaze iz neprirodnih izvora.
Poticane recenzije - ako Google otkrije da su recenzije dobivene kroz nagrade, popuste ili poticaje, moguće je da ih ukloni.
Recenzije koje nisu povezane s poslovanjem - sadržaji koji ne odražavaju stvarno iskustvo korisnika s tvrtkom mogu biti uklonjeni.
Višestruke recenzije s istog računa ili IP adrese - Google može prepoznati pokušaje manipulacije ocjenama.
Recenzije manje aktivnih korisnika - recenzija od korisnika koji nije inače aktivan po pitanju pisanja recenzija signal je za Google da je napisana recenzija slučajna ili na neregularan način potaknuta.
Kako spriječiti smanjivanje broja recenzija?
Da bi poslovni profil na Googleu održao vjerodostojnost i visoku ocjenu, preporučuje se:
Redovito čitati i odgovarati na recenzije kako biste pokazali angažman s kupcima.
Održavati ažurirane informacije o poslovanju.
Potaknuti korisnike na ostavljanje iskrenih i organskih recenzija bez dodatnih poticaja.
Prijaviti lažne ili neprikladne recenzije koje mogu negativno utjecati na reputaciju tvrtke.
Može li nam Google podrška pomoći?
Kao i za ostale alate koje nam pruža Google tako i za Google Business postoji specijalizirana Google podrška. Nastali problem s recenzijama možete besplatno prijaviti kroz formu izrađenu upravo u navedenu svrhu, a do koje možete doći jednostavnim upisivanjem u Google tražilicu “Google Business support”. U samoj formi za prijavu možete specificirati problem nestalih recenzija, ali da bi prijava problema bila uspješna morate između ostalog znati imena korisnika čije recenzije su uklonjene. U slučaju da i imate sve potrebne podatke za popunjavanje forme, naoružajte se strpljenjem jer odgovor od Googlea možete očekivati u periodu od mjesec dana zbog velikog broja prijava, neovisno je li odgovor za vas pozitivan ili negativan.
Ima li smisla i dalje “boriti se” za recenzije?
Nagli pad teško stečenog broja recenzija na Google Business profilima izazvao je zabrinutost, ali i skepticizam među vlasnicima profila. Sve više se nameće pitanje ima li smisla boriti se i dalje za recenzije ako će nam ih Google brisati. Iako Google primjenjuje strože filtere za osiguranje autentičnosti recenzija važno je razumjeti razloge i poduzimati već spomenute korake kako bi se osiguralo da stvarne i valjane recenzije ostanu na profilu. Ovim potezom od strane Googlea recenzije dobivaju veći značaj nego ikad i samim time možemo zaključiti da je potencijal ulaganja u pozitivne recenzije još veći i jači nego je to bilo do sada.
Mit ili stvarnost?
Vrlo brzo nakon prvih objava o brisanju recenzija od strane Googlea pojavile su se i informacije da je cijela ova situacija samo jedan veliki bug. Zanimljiva je činjenica da su na određenim profilima i dalje sve recenzije vidljive bez obzira na to što se umanjila brojka koja pokazuje ukupan broj recenzija na tom profilu. Ipak, s obzirom da to nije praksa na svim profilima vjerojatnija je opcija da je navedeni nerazmjer između brojke recenzija i realnog broja recenzija samo prijelazna faza u procesu brisanja recenzija.