Kako i zašto raditi digitalni marketing u doba COVID-19

Objavljeno: 20.03.2020. | 6 minute čitanja

Nova epidemija koronavirusa, poznata kao COVID-19, ozbiljno je utjecala na sve sfere poslovanja, što je dovelo do nepredviđenih kašnjenja i prekida u radu.
S druge strane, zastupljenost online poslovanja je i dalje prisutna, dapače. Sve više stvari se odrađuje preko interneta, što nam govore i sljedeći podaci.

Online prodaja u Italiji bilježi čak +81% rasta prodaje.
Rast prodaje u online trgovini je 3x veći od rasta prodaje u klasičnim trgovinama
Zanimljiv je podatak da čak 40% svih maloprodajnih trgovina u Velikoj Britaniji razmišlja pokrenuti prodaju putem interneta.

Navedeni podaci govore koliko je epidemija utjecala na poslovanje u vrlo kratkom roku, ali i koliko ima prostora za potporu online poslovanju u vidu digitalnog marketinga.
Važno je informiranje kupaca o promjenama i pravovremeno odgovaranje na njihove upite. Kojih sigurno neće biti malo. Kako nam digitalni marketing može u tome pomoći?

#1 SEO optimizacija i COVID-19

SEO optimizacija je kontinuirani proces, koji dugoročno donosi jako dobre rezultate. Ako se prekine ažurnost optimizacije, moguć je pad pozicija na tražilicama, te samim time manja vidljivost weba.
Epidemija coronavirusa je u potpunosti promijenila način rada i dostupnost mnogih poduzeća. 
 



Kako bi sve bitne informacije bile dostupne korisnicima, potrebno je prilagoditi content web stranice. Što to znači? 
Kupce muče mnoga pitanja koja zatim pretražuju na internetu. Pitanja se najčešće odnose na:

  • Da li određeno poduzeće radi
  • Da li su mijenjali radno vrijeme
  • Da li ima dostupne proizvode
  • Da li je moguća dostava
  • Da li su proizvodi sigurni
Kako bi Vaša stranica (i biznis) bila up-to-date i pružala odgovore na tražena pitanja preporučujemo sljedeće korake:

 

1. Ažurirajte Google my Business stranicu

Naročito ako je vaše poslovanje locirano lokalno, prvi korak je ažurirati podatke vezane za promjenu radnog vremena, eventualna privremena zatvaranja i poduzete mjere sigurnosti.
Google my Business također omogućava i kreiranje postova koji se prikazuju vremenski, npr. 7 dana, što je idealan način za obavještavanje kupaca o trenutnoj situaciji.

 

2. Ažurirajte web stranicu

Na web stranici obavezno navedite kako se vaše poslovanje prilagođava ograničenjima zbog COVID-19. Bilo bi dobro izraditi novu landingpage samo u tu svrhu ili novu kategoriju u FAQ kako bi korisnici na jednom mjestu imali sve dostupne podatke. 
Ovaj korak je naročito važan za djelatnosti koje imaju velika ograničenja poslovanja, kao što su ugostiteljski objekti. Ako ste promijenili svoj način poslovanja, recimo više ne poslužujete hranu u restoranu nego isključivo radite dostavu, obavijestite svoje korisnike o tome, te im jasno navedite koje mjere sigurnosti (higijenske mjere) provodite kako bi bili sigurni.

 

3. Nova schema SpecialAnnouncement

Google je objavio i novu schemu SpecialAnnouncement u svrhu komunikacije oko coronavirusa. 

Uz navede stvari koje bi bilo dobro dodati na vašem webu, možda je sada pravo vrijeme za potpunu SEO optimizaciju. Ako imate višak slobodnog vremena zbog nametnutih ograničenja, pogledajte SEO listu za kvalitetnu optimizaciju.


#2 Facebook oglašavanje i COVID-19

Oko 30% korisnika se redovno informira na facebooku vezano za COVID-19 i to svakodnevno ili svakih nekoliko dana. Uzevši u obzir da i veliki broj Hrvata koristi facebook postavlja se pitanje: Kako tu informaciju iskoristiti na najbolji mogući način za Vaše poslovanje?

Facebook oglašavanje

 

1. Facebook post o poduzetim mjerama zaštite

Bez obzira kojom se djelatnosti bavite, naročito ako imate stalni kontakt s kupcima, obavijestite svoje pratitelje što poduzimate po pitanju sigurnosti. 
Vaš post može sadržavati podatke o mjerama koje poduzimate da biste svoje prostore i proizvode učinili sigurnim, kao i svoj pristup za rješavanje upita kupaca u ovom periodu. 
Na primjer, informirajte svoje kupce o provjeri temperature na ulazima u trgovačke centre, mjestima za dezinfekciju ruku i sl.

 

2. Facebook post o promjenama u poslovanju 

Obavijestite pratitelje o svim promjenama u poslovanju, kao što su:
  • promjena radnog vremena
  • produženi rokovi dostave
  • statusi narudžbi
  • kašnjenje materijala, a samim time i proizvodnja
  • smanjenje obujma poslovanja
  • privremeno zatvaranje
Cilj ovog facebook posta je pravovremeno informirati kupce, potaknuti komunikaciju, te steći dodatno povjerenje. Dobro je razmisliti o pitanjima koja će vam se možda postavljati i pripremiti odgovore na ta pitanja, da budu što točniji i relevantniji.

 

3. Pin to top važne obavijesti

Važne obavijesti možete prikvačiti na vrh svoje facebook stranice radi lakše dostupnosti. Svakako je naša preporuka da obavijesti koje su vrlo važne za kupce, npr. da se ugostiteljski objekt privremeno zatvara ili je neki event odgođen, dodatno istaknete i prikvačite na sam vrh stranice.

Tako su najvažnije informacije odmah dostupne i imat ćete manje upita i potrebe za korisničkom podrškom.

 

4. Ažurirajte ‘Delivery speed’

Epidemija utječe i na zatvaranje granica i otežanu isporuku robe, tako da će vjerojatno doći do kašnjenje isporuka ili duljeg roka za isporuku određenog proizvoda.
Ako imate facebook trgovinu (Facebook Shop), bilo bi dobro da se prilagodi Delivery speed prema stvarnim rokovima. Tako će kupci odmah znati o mogućem kašnjenju i duljim rokovima isporuke, te će se zadržati dobro korisničko iskustvo s Vašom trgovinom.

 

5. Facebook aplikacije za automatske poruke

Kako bi olakšali rad korisničkoj podršci i smanjili broj upita, moguće je koristiti alate za automatsko slanje poruka.
Facebookova aplikacije, WhatsApp for Business i Messenger, omogućuju postavljanje automatiziranih odgovora i upravljanje povratnim informacijama. 

 

6. Organiziranje online radionica - Facebook Live

U slučaju da trebate odgoditi ili otkazati bilo koje planirane događaje kao posljedica epidemije, možete razmotriti korištenje alternativnih kanala.
Na primjer, fizičku radionicu možete pretvoriti u internetski webinar, i tako educirati korisnike. Jedna od alternativa je i Facebook Live. Facebook Live omogućuje video streaming u stvarnom vremenu izravno s vaših pametnih telefona.

 

7. Organizirajte prodaju pomoću Facebook Shop

Ako vaše poduzeće ima mogućnost “preseljenja” prodaje online iz klasične trgovine, facebook ima rješenje.
Facebook Shop omogućava poduzećima da pretvore klasični page u online prodavaonicu. Korisnici mogu vidjeti vaš katalog proizvoda i cijene, te obaviti kupovinu na vrlo jednostavan način. Pravila koje vrijede za webshopove, vrijede i za online facebook trgovinu. Važno je da prikazani proizvodi imaju kvalitetne slike, dobre opise i točne cijene.
Ako vam treba pomoć s facebook oglašavanjem u ovim izazovnim vremenima, obratite se za pomoć agenciji čiji je kvalitetan rad nagradio sam Facebook.


#3 Google Ads oglašavanje i COVID-19

Glavna preporuka nadležnih institucija u borbi s epidemijom je smanjiti socijalni kontakt. Kako onda kupcu ponuditi pravi proizvod za njega? Odgovor na pitanje je Google Ads kampanja.

Ako imate web shop ili možete svoju uslugu nuditi online Google Ads omogućava da kupcu ponudite pravi proizvod u pravo vrijeme. Zahvaljujući još uvijek ažurnoj dostavi, kupac će moći kupiti željene proizvode usprkos ograničenjima kretanja.
Ono što je važno kod kreiranja Google Ads kampanje je definirati:
  • Koje proizvode želimo nuditi
  • Gdje ih želimo nuditi (lokacija)
  • Kome ih želimo nuditi (targetiranje)
  • Po kojim ključnim riječima će kupci doći do njih
Uzevši u obzir da se budžeti mogu kontrolirati, te se kampanja neprestano optimizira prema novim izvještajima, zašto ne probati? Možda je baš sad vrijeme za ovu vrstu oglašavanja.
Provjerite koje su prednosti Google Ads oglašavanja i kako to radi Arbona tim.

Digitalni marketing omogućava da budete u stalnoj komunikaciji s kupcima i poslovnim subjektima kojima surađujete. Dio poslovanje može se prebaciti i online, zbog toga je bitno iskoristiti sve prilike koje se nude.

Budite zdravi, poduzmite potrebne mjere opreza i iskoristite potencijale digitalnog oglašavanja!
Podijeli na:
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.

Arbona logo

Registracija korisnika

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Apps, Big Screen, Docs Experiences: Što donose nove Google Data Studio funkcionalnosti?
Google Data Studio uveo je promjene koje možete koristiti u izvješćima. Riječ je o funkcionalnostima koje kreatorima izvješća pružaju potpunu kontrolu nad korisničkim iskustvima. Nove značajke izvještaja omogućuju stvaranje korisničkog big screen, app i dokument iskustva, a aktivna su na svim izvješćima te uključuju: 
 
Kako bi ih koristili, otvorili ili kreirali novo izvješće, poništite sve dosadašnje komponente, pa ćete vidjeti ova nova svojstva izvješća. Na priloženim fotografijama možete vidjeti kako izgledaju nove Data Studio značajke.



 ... Saznajte više
Mogu li se povezati Search Console i Data Studio?

je Googleov alat koji služi za praćenje podataka o rezultatima pretraživanja za web-stranice. Također, pokazuje kako Google "vidi" web stranicu i omogućava optimiziranje stranice za što bolje pozicioniranje u rezultatima pretraživanja.

Google je nedavno predstavio Search Console konektor za koji omogućava kombiniranje podataka iz Search Consolea sa podacima iz poput Google Analyticsa ili AdWordsa. Što to točno znači?

Search Console nam, između ostalog, pokazuje podatke kao što su učestalost prikazivanja naše stranice u rezultatima pretraživanja za određene ključne riječi, informacije o tome koliko puta su korisnici kliknuli na stranicu ili koja je prosječna pozicija stranice... Saznajte više

Što su to Google Data Studio Marketing Izvještaji?

je besplatan alat koji vam može biti od iznimne važnosti ako se bavite digitalnim marketingom. Ovaj alat omogućuje vam povezivanje podataka (kao npr. Google Analyticsa, WordPressa, Google Sheetsa itd.) u jednom izvještaju.

jednostavni su za korištenje i prilagođeni ciljevima poslovanja, ovisno o vašoj potrebi.

Kod Google Data Studio marketing izvještaja, prvenstveno je bitno definirati ciljeve. Ciljevi koje morate kreirati prije izrade marketing izvještaju moraju biti:
 


Ove ciljeve ćete često u literaturi susresti pod akronimima S.M.A.R.T. (Specific, Measurable, Attainable, Relevant, Time Bound).

Također možete se voditi i ovim specifikacijama ciljeva:

... Saznajte više
Google Data Studio - cijena i troškovi

Koliko košta ? Ovo pitanje je često među potencijalnim korisnicima ovog alata. Iako se korištenje Google Data Studia plaćalo do 01.02.2017., nakon ovog datuma svi korisnici imaju besplatnu priliku za upotrebu navedenog alata te cijena više ne predstavlja prepreku za početak upotrebe .

No, također, do sada je bila dostupna Free Beta verzija u kojoj su korisnici mogli isprobati kako Data Studio funkcionira, a broj izvještaja je bio ograničen na njih pet.

Pristup Google Data Studiu možete zatražiti na . Ondje također možete pregledati primjere izvještaja izrađenih u Data Studiu.

Budući da je sada Google Data Studio... Saznajte više

Zašto koristiti Google Data Studio?

Vizualno privlačni izvještaji jedna su od prednosti korištenja . Uz korištenje raznih tabela, grafova i sl., postoji mogućnost mijenjanja boja, fontova i ostalih vizualnih efekata, a podaci su raspoređeni na način koji odgovara vašem poslovanju.

Korištenje podataka iz u jednom izvještaju bitna je prednost Google Data Studio alata, a izvori podataka mogu biti: AdWords, Attribution 360, BigQuery, Soundcloud SQL, Google Analytics, MySQL, YouTube Analytics, Google Sheets itd.

Ako se podaci iz izvora podataka mijenjaju, automatski se optimiziraju i podaci iz Google Data Studio izvještaja.

Budući da funkcioniraju slično kao i dokumenti na Google Driveu, dozvola... Saznajte više

Kome je namijenjen Google Data Studio?

alat je koji agencijama omogućuje vrlo korisnu upotrebu podataka iz Google Analytics ili BigQuery. Google Data Studio lak je za upotrebu, sličnog je dizajna kao i Google Docs te je sučeljem vrlo lako upravljati što je vrlo pogodno za agencije, razna poduzeća ali i pojedince.

Također, podatke iz Google Data Studia možete dijeliti sa drugima na sličan način kao što dijelite podatke putem Google Drivea.

Putem Google Data Studio alata možete podatke iz (npr. Google Analytics i Google Sheets te BigQuerry) koristiti u jednom izvještaju. Imate mogućnost i mijenjanja vizualnih efekata u sučelju prema vlastitim potrebama i... Saznajte više

Što su Google Data Studio izvori podataka?

U ovom blog postu možete saznati sve o izvorima podataka koji su Vam potrebni za kreiranje izvješća u alatu. Na izvore podataka možete gledati kao na cijev koja povezuje  o kojima smo već pisali. Pod osnovnim izvorima podataka podrazumijeva se Google Analytics, Google Sheets i BigQuery.

Kako bi povezali izvore podataka, odaberite “Data Sources” i kliknite na plavi “+”. Nakon toga kliknite na “Untitled Data Sources” te imenujte svoj izvor podataka. U izborniku “Configuration” odaberite “Google Analytics connector” (ukoliko želite njega povezati).



Sada odaberite “Data set”. Ovisno o vrsti podataka koju povezujete, to će... Saznajte više

Što su Google Data Studio izvještaji?

Izvor podataka za izvještaj može biti Google Analytics koji je izvrstan analitički alat kod izvještaja o prometu web stranice. Izvještaj o trenutnom inventaru proizvoda može iskoristiti podatke iz Google Sheets obrazaca ili BigQuery baze podataka.

Ako se pitate kako izvori podataka funkcioniraju, možete zamisliti da je to cijev koja spaja Data Studio izvještaje s jedne strane i fundamentalne podatke s druge strane. Fundamentalni ili osnovni podatci poznati su kao setovi podataka (data set). Setovi podataka uključuju Google Analytics, Google Sheets, BigQuery tablice itd.

Kada želite izvještaj o određenim podacima, odaberite jedan od tzv. konektora, nakon čega dobivate... Saznajte više

Kako iskoristiti Google Data Studio napredne funkcije?

Nakon što smo u prijašnjim postovima objasnili ,  te , u nastavku donosimo 6 tehnika pomoću kojih možete iskoristiti Google Data Studio napredne funkcije.



Prva funkcija koju ćemo proći omogućuje prikaz više nadzornih ploča izvješća u jednom Data Studio izvješću. One su veoma korisne i jednostavne za implementaciju u Data Studio. Postoje dva izbornika za rad sa stranicama. Jedan se nalazi u glavnoj traci, kao što se može vidjeti na slici ispod.



Drugi izbornik se nalazi u kontrolnoj stranici widgeta u gornjem lijevom kutu na nadzornoj ploči.



... Saznajte više

Što su to predlošci za Google Data Studio?

nudi veliki broj predloška za izradu izvještaja koji se nalaze u popisu izvješća koja su podijeljena s vama, a možete ih pronaći na “Reports” početnoj stranici. Postoji nekoliko predloška, a najvažniji su:
 


Kako koristiti predloške?

Proces korištenja je veoma jednostavan i uz samo nekoliko koraka možete kreirati svoj izvještaj pomoću Data Studio predloška. Za izradu izvještaja prema predlošku slijedite ove upute:

1. - idite na izbornik “File” i kliknite na “Make a copy of the report”. Ukoliko nikada niste koristili Data Studio, prihvatite uvjete i odredbe te ponovite postupak.

2. ... Saznajte više

Kako koristiti Google Data Studio? Google Data Studio vodič

Putem alata kojeg smo predstavili u prijašnjem postu možete upravljati:
 


Sada kada znate što možete raditi u Data Studio alatu, krenimo s radom!

Prijavite se na: putem svojih Google Analytics korisničkih podataka.

Prvo što ćete ugledati su primjeri izvješća koji Vam služe kao vodilja i inspiracija za pisanje vlastitih. Prođite kroz svaki od primjera izvješća tako da možete vidjeti sve mogućnosti koje Vam se nude.

Kada kliknete na “Welcome to Data Studio! (Start here)” bit ćete vraćeni na vizualni i interaktivni tutorial koji će Vam korak po korak objasniti i pokazati... Saznajte više

Što je Google Data Studio? Kratki pregled i opis alata

Do sada nam je na raspolaganju bio Google Data Studio 360 koji je značajno olakšao kreiranje izvještaja, no pošto se naplaćivao, najšira masa korisnika ga nije koristila. Od 2.2.2017., lansiranjem alata obilježeno je stvaranje novog doba u prikupljanju, analiziranju i dijeljenju analitičkih podataka - od ovog datuma je Google Data Studio besplatan! Da dobro ste pročitali, ovaj praktičan alat je potpuno besplatan za sve, bez obzira jeste li mala tvrtka ili velika korporacija.

Google Data Studio je alat koji omogućuje stvaranje dinamičnih, vizualno privlačnih izvješća i nadzornih ploča. Koristeći Google Data Studio možete:
 


... Saznajte više

Elena Majer