SEO trendovi u 2021. godini

8 SEO trendova za bolje rangiranje weba

Objavljeno: 13.01.2021. | 11 minute čitanja

U 2020. naučili smo da je tržište nepredvidljivo i da moramo biti pripremljeni na različite situacije. Bilo da ste vlasnik web shopa koji je “procvjetao” u prethodnoj godini, tek gradite svoju web stranicu ili želite svoje poslovanje prilagoditi potrebama dinamičnog tržišta, ovaj tekst vam može pomoći da osvježite svoju SEO strategiju i prepoznate svoje prilike gdje se istaknuti.

Google ažurira svoj algoritam pretraživanja nekoliko tisuća puta godišnje. Većina ovih ažuriranja premala je da bi se primijetila, iako uvijek postoji i nekoliko velikih koja se odvijaju pomoću algoritma. Dakle, pravila pretraživanja se stalno mijenjaju, što optimizaciju pretraživanja čini ciljem koji je konstantno u pokretu.

Ako ste upoznati s poviješću Googleovih ažuriranja, vjerojatno znate da slijede prilično predvidljiv obrazac. Google malo po malo postaje sve bolji u pronalaženju doista relevantnog sadržaja. To znači da je sve teže manipulirati Googleom s Black-hat i gray-hat SEO taktikama. To znači da je sad sadržaj preuzeo ulogu kralja.

Kao i obično, ovaj trend tjera ljude da se pitaju je li SEO i dalje važan. Istina, neke dijelove SEO-a ponovno apsorbiraju drugi odjeli digitalnog marketinga, a drugi dijelovi SEO-a postaju zastarjeli. Istodobno se pojavljuju potpuno nova područja SEO-a, stvari poput strukturiranih podataka i entiteta, te sve složenija lokalna optimizacija pretraživanja. SEO postaje konkurentniji, tehnički orijentiran i nijansiran do detalja.

Ovdje ćemo razmotriti neke od novih SEO trendova - čimbenike rangiranja koji su se pojavili u proteklih nekoliko godina i koji postaju sve važniji Google-ovom algoritmu.

Krenimo s 8 SEO trendova na koje treba obratiti pažnju u novoj godini. :)

1. Novi metrički podaci o korisničkom iskustvu utjecat će na rangiranje

U svibnju 2020. Google je predstavio koncept Core Web Vitals - tri nova mjerila koja će se dodati načinu na koji Google mjeri korisničko iskustvo. Sve tri metrike odnose se manje-više na percipiranu brzinu stranice:

  • koliko se brzo učitava,
  • koliko brzo postaje interaktivna i
  • koliko je stabilna pri učitavanju.
Metrike Core Web Vitals-a
Google je nedavno objavio da će Core Web Vitals postati službeno mjerilo za rangiranje u svibnju 2021. Kada se to dogodi, ti će se mjerni podaci koristiti više kao prekidač, nego kao snažan signal rangiranja. Tako, na primjer, ako postoje dvije stranice s jednako relevantnim sadržajem, slične kvalitete i autoriteta, tada će metrike korisničkog iskustva odlučiti koju će rangirati više.

Povrh toga, Core Web Vitals poslužit će kao kvalifikacije za stranice. Prije su se samo AMP stranice mogle pojavljivati u pričama jer su bile pouzdane i brze.

Napokon, Google razmatra neku vrstu identifikatora kako bi rezultate pretraživanja označio dobrim korisničkim iskustvom. Slično načinu na koji su AMP stranice označene ikonom munje. Ako se implementiraju, korisnici će moći uočiti brze stranice u rezultatima pretraživanja i vjerojatno će ih više otvarati od stranica koje nemaju oznaku.

 

Kako optimizirati

Osnovne metrike mogu se izmjeriti pomoću bilo kojeg Google-ovog alata za web programere:

Većina ovih alata također će dati neke prijedloge kako možete poboljšati svaku metriku, pa slijedite savjete dok ne budete zadovoljni rezultatom.

2. Prvo će se stranice indeksirati na mobilnim uređajima, a tek onda na stolnim računalima

Još 2016. Google je počeo prebacivati web stranice na indeksiranje s mobilnim uređajima. Što znači da je web mjesto rangirano prema mobilnoj verziji, a ne prema verziji za stolno računalo.

Do sada je to bio prilično spor proces. Google je provjeravao svaku web stranicu je li primjerena za mobilne uređaje i izvršio je promjenu samo ako je web stranica prošla test. Uz to, sve su novo registrirane web stranice prema zadanim postavkama indeksirane prvo za mobilne uređaje.

Četiri godine kasnije, postupak je gotovo dovršen, ali još uvijek postoji određeni udio starih web stranica koje se nisu uspjele prilagoditi mobilnim uređajima. Takve web stranice bit će “prisiljene” na mobilno indeksiranje bez obzira jesu li spremni. Trenutno je tranzicija zakazana za ožujak 2021.

 

Kako optimizirati

Ako imate jednu od onih web stranica koje još uvijek ne podržavaju mobilnu optimizaciju, Google je pripremio detaljan kontrolni popis svega što trebate uzeti u obzir prilikom prelaska. Ne brinite, glavnina posla obično se može obaviti jednostavnim prebacivanjem na responzivnu temu.

3. Umjetna inteligencija će vladati svim pretraživanjima

Google je napravio ogroman skok u korištenju umjetne inteligencije za tumačenje upita i rezultata pretraživanja.

BERT se pokazao nevjerojatno učinkovitim u utvrđivanju točne namjere upita. Može riješiti leksičku dvosmislenost, naučiti nove riječi, ispraviti pravopisne pogreške, pronaći sinonime i objasniti prethodno zanemarene zaustavne riječi. Evo samo jednog primjera kako je BERT poboljšao rezultate pretraživanja od polurelevantnih do potpuno razumljivih (na engleskom):

Umjetna inteligencija Bert u rezultatima pretraživanja

BERT je također algoritam odgovoran za takozvano indeksiranje prolaza. Ono što čini jest da može izvući relevantan odlomak s uglavnom nebitne stranice:

Bert algoritam za indeksiranje prolaza

Umjetna inteligencija također pomaže Google-u da pronađe relevantne dijelove videozapisa i prepoznaje pjesmu iz nekoliko riječi, među mnogim drugim naizgled nemogućim stvarima.

Kako optimizirati


Sad kad BERT duboko razumije prirodni jezik možemo prijeći s pisanja za tražilice na pisanje za stvarne korisnike, što znači manje “namještenih” ključnih riječi, nema pritiska da se uključe bliske varijacije ključnih riječi i pruža se više slobode u izražavanju.

4. Entiteti će se koristiti usporedno s povratnim vezama

Do danas je Google-ov grafikon znanja prikupio preko 5 milijardi entiteta i 500 milijardi svojstva entiteta. Što nije toliko, s obzirom na to da entiteti nisu samo značajni ljudi, već i knjige, pjesme, filmovi, tvrtke, koncepti - doslovno bilo što.

Još je važnije da Google sada ima tehnologiju da samostalno otkriva nove entitete (a ne samo da ih posuđuje s Wikipedije). Koristi umjetnu inteligenciju za praćenje sintakse oko poznatih entiteta i provjeru vode li do novih. Ti se novi entiteti zatim bilježe kao povezani sa starima. To je pretjerano pojednostavljeno, ali zapravo to tako funkcionira.

Dakle, umjesto da web stranica povezuju povratne veze, Google će uskoro imati mrežu entiteta povezanih njihovim odnosima - model stvarnog svijeta. Ovaj će model Google-u reći koje su tvrtke pouzdane, koji su autori stručnjaci i koji sadržaj uistinu zaslužuje bolje rangiranje.

 

Kako optimizirati


Prvo proučiti entitete. Što su oni, kako se koriste i što možete učiniti da biste ih iskoristili za SEO. Neke od stvari koje možete pokušati uključuju izgradnju entiteta iz vašeg brenda (eksplicitnom sintaksom i čestim spominjanjem), polaganje prava na vaš GMB profil, korištenje strukturiranih podataka i istraživanje relevantnih entiteta koje ćete spomenuti u svom sadržaju.

5. Čimbenici stručnosti, autoriteta i pouzdanosti (EAT) mogu igrati veću ulogu

Čimbenici stručnosti, autoriteta i pouzdanosti (EAT) kontroverzna su tema u SEO svijetu. Neki kažu da je EAT signal za rangiranje, drugi tvrde da Google ne može niti izmjeriti EAT svojim algoritmom.

Google vjerojatno ne može izravno odgovoriti na mnoga pitanja o EAT-u. Ne može provjeriti jesu li informacije znanstveno točne ili je autor zapravo stručnjak, ali Google još uvijek može provjeriti ima li neizravnih EAT signala. Na primjer, ako stranica spominje sve prave entitete povezane s temom, onda je to točno. Ako je ime autora dobro uspostavljeno na webu, povezano je s drugim tematski sličnim platformama i profilima, tada je autor vjerojatno stručnjak.

Te se mogućnosti iz dana u dan poboljšavaju. Uz pomoć umjetne inteligencije i neprestano rastućeg grafikona znanja, sigurno je pretpostaviti da će Google uskoro moći mjeriti EAT s povjerenjem. To je sve aktualnije pitanje s obzirom na rasprostranjenost neželjene pošte, teorija zavjere i lažnih vijesti.

Kako optimizirati


Ne brinite, nije sve u entitetima i umjetnoj inteligenciji. U stvari, mnogi neizravni EAT signali prilično su poznati i lako ih je otkriti. Dobre povratne veze i dalje su signal autoriteta. Sigurni protokol i dalje je signal pouzdanosti, kao i dobro korisničko iskustvo.

6. Lokalni SEO postat će sve složeniji

Ne tako davno Google je davao preporuke za lokalne tvrtke na temelju blizine pretraživanja. No, tijekom posljednjih nekoliko godina vidjeli smo kako se Google odmiče od faktora blizine i polako povećava svoje oslanjanje na kvalitetu i relevantnost.

Poznato je da Google rado nudi alate. Google My Business (GMB) neprestano dodaje nove značajke. Tvrtke sada mogu objavljivati ​​postove, odgovarati na pitanja, dodavati proizvode i usluge, nuditi rezervacije i postavljati poruke - sve sa svojih popisa. U stvari, popisi su sada toliko napredni da korisnici ponekad ni ne trebaju posjetiti stvarnu web stranice.

S početkom COVID-19 pandemije, Google je brzo pripremio GMB liste s još više mogućnosti. Možete označiti svoju tvrtku privremeno zatvorenom, dodati alternativno radno vrijeme, prikupljati donacije, prodavati poklon kartice i aktivirati posebne atribute kako biste istaknuli sigurnosne opcije:

McDonald's Varaždin Google My Business (GMB)

Kako optimizirati


Najbolje što možete učiniti za svoj lokalni SEO je optimizacija vašeg GMB profila. Tretirajte ga kao da je vaše drugo web mjesto, istražite sve njegove značajke (postovi, pitanja i odgovori, atributi, itd.) i budno pratite sva događanja.

7. Strukturirani podaci postat će neizbježni

Strukturirani podaci nisu baš novi trend - oni su aktualni već nekoliko godina. No iako njihova važnost raste, strukturirani podaci još uvijek nisu široko prihvaćena SEO taktika.

Neposredna primjena strukturiranih podataka je stvaranje bogatih isječaka, koji su apsolutno neophodni ako želite rangirati stvari poput recepata, uradi sam programa, članaka vijesti i sl.:

Primjer strukturiranih podataka za pretraživanje torti

Druga primjena strukturiranih podataka je njihova upotreba za lokalni SEO. Postoji vrsta sheme koja se naziva "lokalno poslovanje" i omogućuje vam da označite svoju tvrtku, njezinu adresu i ključne detalje za kontakt. Jednom primijenjena na vašoj web lokaciji, lokalna shema govori Google-u gdje se nalazi vaša tvrtka i poboljšava vaše šanse za pojavljivanje u lokalnim rezultatima pretraživanja.

Strukturirani podaci pomažu vam u stvaranju entiteta (o kojima je već bilo riječi u blogu). Iako Google sada može oporaviti entitete iz nestrukturiranih podataka, možete ubrzati stvari koristeći strukturirane podatke za označavanje važnih mjesta, ljudi i tvrtki.

Kako optimizirati


Strukturirani podaci zvuče kao da je to nešto previše komplicirano da biste pokušali sami, ali zapravo nije. To su samo dijelovi HTML-a koji se dodaju nekom vašem sadržaju. Možete to učiniti ručno ili nas upitati za to kako bih vam pomogli.

8. Google će pokušati odmah odgovoriti na upit korisnika

Zahvaljujući BERT-u, Google sada može dohvatiti ne samo stranice, već i male dijelove stranica - kako bi zadovoljio točnu namjeru korisnika. Na primjer, ako želimo znati mogu li majmuni plivati, Google će izvući točan odlomak odgovarajući na pitanje i neće biti potrebno čitati članak ili čak posjetiti stranicu.

Izdvojeni odgovor na pitanje u rezultatima pretraživanja

A ako želimo znati kako pripremiti sushi, Google će preskočiti spore uvodne tekstualne dijelove i umjesto toga ponuditi nam da odmah pogledamo video:

Videozapisi u rezultatima pretraživanja za ključnu riječ sushi recepti

To za SEO znači da će se na sve više upita odgovarati s nulte pozicije, a tempo će se ubrzati upravo sada, kada BERT dobije puni pristup pretraživanju.

Kako optimizirati


Stvorite svoj sadržaj imajući na umu istaknuti isječak. Upotrijebite paralelnu sintaksu za svoje naslove - Google ih može pretvoriti u popise. Dodajte shemu čestih pitanja i odgovora na svoje stranice - Google ih može koristiti za slične upite. Označite ključne trenutke u svojim videozapisima na YouTubeu - Google može prikazati manje segmente vašeg videozapisa kako bi udovoljio vrlo specifičnim upitima.

U prošlosti je SEO bio glavna pokretačka snaga i mogli ste ga koristiti za rangiranje stranice bez obzira je li zapravo dobar ili ne. Danas definitivno prvo morate imati sjajan sadržaj, a zatim upotrijebiti SEO kako biste bili sigurni da vas Google primjećuje.

U budućnosti će ovaj posao postajati sve složeniji, pogotovo jer su bogati elementi sve češći u SERP-u i sve je više bitno biti predstavljen, a ne rangiran.

Kako biste uvidjeli sve mogućnosti svoje stranice i utjecali kako na njeno rangiranje tako i na stvaranje boljeg i relevantnijeg sadržaja obratite nam se jer mi smo kreativci na više područja! :)

Arbona logo

Arbona Club prijava

Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju

Za više informacija i prijavu u Arbona Club kontaktirajte me!

Nazovi me
Elena Majer