Koristite strateško interno povezivanje - Pametna struktura internog povezivanja može olakšati pretraživačima pronalaženje i razumijevanje vašeg sadržaja, što može rezultirati učinkovitijim korištenjem crawl budgeta i povećati vaš potencijal za rangiranje.
Zamislite svoju web stranicu kao hijerarhiju s početnom stranicom na vrhu, koja se grana u različite kategorije i potkategorije. Svaka grana treba voditi do detaljnijih stranica ili postova vezanih uz kategoriju kojoj pripadaju. Ovo stvara jasnu i logičnu strukturu vaše web stranice koju je lako navigirati i korisnicima i pretraživačima.
Dodajte interne poveznice na sve važne stranice kako bi Google lakše pronašao vaš najvažniji sadržaj. To također pomaže izbjeći stranice bez internih poveznica koje upućuju na njih. Google još uvijek može pronaći te stranice, ali je mnogo lakše ako imaju relevantne interne poveznice.
Održavajte svoj sitemap ažurnim - Imati ažurirani
XML sitemap je još jedan način da usmjerite Google prema vašim vidljivim i najvažnijim stranicama. Ažuriranje sitemapa kada dodate nove stranice može povećati vjerojatnost da će biti pretražene (ali to nije zajamčeno). Google preporučuje uključivanje samo URL-ova koje želite da se pojave u rezultatima pretrage u vaš sitemap. Time izbjegavate potencijalno rasipanje crawl budgeta (pogledajte sljedeći savjet za više informacija). Također možete koristiti oznaku <lastmod> kako biste označili kada ste posljednji put ažurirali određeni URL, ali to nije nužno.
Blokirajte URL-ove koje ne želite da pretraživači pretražuju - Koristite datoteku robots.txt (datoteka koja govori botovima pretraživača koje stranice trebaju, a koje ne trebaju pretraživati) kako biste smanjili šanse da Google pretražuje stranice koje ne želite. To može pomoći u smanjenju rasipanja crawl budgeta.
Zašto biste htjeli spriječiti pretraživanje nekih stranica?
Zato što su neke stranice nevažne ili privatne. Vjerojatno ne želite da pretraživači pretražuju te stranice i troše svoje resurse. Sve stranice navedene nakon "Disallow:" specificiraju stranice koje ne želite da pretraživači pretražuju.
Uklonite nepotrebna preusmjeravanja - Preusmjeravanja vode korisnike (i botove) s jednog URL-a na drugi, što može usporiti vrijeme učitavanja stranice i rasipati crawl budget. To može biti posebno problematično ako imate lančana preusmjeravanja. Lančana preusmjeravanja nastaju kada imate više od jednog preusmjeravanja između izvornog i konačnog URL-a. Da biste saznali više o postavljenim preusmjeravanjima na vašoj stranici, otvorite alat Site Audit i idite na karticu "Issues". Unesite "redirect" u traku za pretraživanje kako biste vidjeli probleme povezane s preusmjeravanjima na vašoj stranici.
Popravite slomljene poveznice -
Slomljene poveznice su one koje ne vode na aktivne stranice—umjesto toga obično vraćaju 404 kod greške.
Iako to nije nužno loša stvar, stranice koje ne postoje trebale bi vraćati 404 statusni kod. Međutim, veliki broj poveznica koje vode na nepostojeće stranice troši crawl budget jer botovi i dalje pokušavaju pretraživati te stranice, a korisnici se mogu frustrirati. Da biste identificirali slomljene poveznice na svojoj stranici, idite na karticu "Issues" u alatu Site Audit i unesite "broken" u traku za pretraživanje. Potražite pogrešku "# internal links are broken" i kliknite na plavu poveznicu s brojem za više detalja.
Uklonite duplicirani sadržaj - Duplicirani sadržaj nastaje kada imate vrlo slične stranice na svojoj web stranici. Ovaj problem može trošiti crawl budget jer botovi pretražuju više verzija iste stranice. Duplicirani sadržaj može biti u nekoliko oblika, poput identičnih ili gotovo identičnih stranica (što obično treba izbjegavati) ili varijacija stranica uzrokovanih URL parametrima (uobičajeno na web stranicama e-trgovine). Idite na karticu "Issues" u alatu Site Audit kako biste vidjeli postoje li problemi s dupliciranim sadržajem na vašoj web stranici.
Optimizacija crawl budgeta ključna je za osiguranje da pretraživači poput Googlea učinkovito pretražuju i indeksiraju vaš sadržaj, što izravno utječe na vaše SEO rezultate. Redovitim auditima web stranice možete prepoznati i ispraviti tehničke probleme prije nego što postanu ozbiljni.
Za profesionalnu pomoć u optimizaciji vaše web stranice i maksimiziranju vašeg crawl budgeta, obratite se stručnjacima u Arboni. Njihov tim može vam pružiti potrebnu podršku i alate za postizanje najboljih rezultata.