U današnjem digitalnom pejzažu, gdje se konkurencija za online prisutnost neprestano povećava, ključno je osigurati da vaša web stranica bude lako dostupna i pregledna za korisnike, ali i za pretraživače poput Googlea. Jedan od najmoćnijih alata koji vam mogu pomoći u ovom zadatku je sitemap. U ovom blogu, istražit ćemo što je sitemap, zašto je važan za SEO (optimizacija za tražilice) i kako ga ispravno koristiti za poboljšanje performansi vaše web stranice.
Što je sitemap?
Sitemap je datoteka na vašoj domeni koja sadrži popis svih stranica za koje želite da se pojave u rezultatima pretraživanja, a cilj joj je sadržaj učiniti dostupnijim pretraživačima kako bi ga lakše indeksirali. To je poput karte koja pomaže pretraživačima poput Googlea da bolje razumiju vašu web lokaciju i indeksiraju njezin sadržaj. Sitemap omogućuje pretraživačima učinkovitije pretraživanje i indeksiranje sadržaja vaše web stranice.
Pravila sitemap-a
Sitemap ima strogo definirana pravila kako mora izgledati, u kojem formatu se treba postaviti, koliko URL-ova smije imati i koje vrijednosti može sadržavati.
Ograničenja veličine mape stranica: Svi formati ograničavaju pojedinačnu mapu stranica na 50MB (uncompressed) ili 50.000 URL-ova. Ako imate veću datoteku ili više URL-ova, morate razbiti svoju sitemapu na više mapa. Po izboru možete stvoriti datoteku indeksa sitemape i poslati tu jednu indeks datoteku Googleu, no može ih biti i više. Taj je korak koristan ako želite pratiti izvedbu pretraživanja svake pojedinačne sitemape.
Kodiranje i lokacija datoteke sitemape: Sitemapa mora biti kodirana u UTF-8. Iako se može se hostati bilo gdje na stranici, preporučamo postaviti ju u korijenu stranice obzirom da može utjecati na sve datoteke na stranici.
Svojstva referenciranih URL-ova: Koristite potpuno kvalificirane, apsolutne URL-ove u svojim mapama stranica. Google će pokušati pretražiti vaše URL-ove točno kako su navedeni.
Zašto je sitemap važan za SEO?
Imati sitemap ključno je za SEO iz nekoliko razloga:
Poboljšava indexiranje: Sitemap omogućuje pretraživačima brže i temeljitije pregledavanje vaše web stranice, što rezultira boljim indeksiranjem sadržaja.
Informira o ažuriranjima: U sitemapu možete navesti kada su stranice posljednji put ažurirane, što pomaže pretraživačima da znaju kada ponovno posjetiti vašu web lokaciju radi ažuriranja.
Poboljšava crawlanje: Posebno korisno za velike web stranice s mnogo stranica koje nisu dobro povezane. Sitemap osigurava da pretraživači mogu pristupiti i indeksirati svaku stranicu.
Vrste sitemap-a
Postoje dva glavna tipa sitemap-a: XML sitemap:
XML sitemapovi su preferirani format sitemapova za pretraživače, poput Googlea, jer pružaju detaljne informacije o strukturi web mjesta, uključujući URL-ove, posljednje ažuriranje i važne varijante. Oni nose tri osnovne vrste informacija za pretraživače: popis svih URL-ova koje želite imati indeksirane, atribut "lastmod" koji informira kada su URL-ovi posljednji put ažurirani te je moguće uvrstiti i fotografije koje se nalaze na samoj stranici (image sitemap). Svaka web stranica može imati koristi od imanja XML sitemap-a, a stvaranje jednog traje samo nekoliko minuta. HTML sitemap:
HTML sitemap pruža pregled svih stranica web mjesta u obliku obične HTML stranice, namijenjen je korisnicima. Nekada su bile popularan način poboljšanja navigacije web stranice i pružanja veza do svih stranica na jednom mjestu, organiziranih hijerarhijski. Iako HTML sitemape više nisu tako uobičajene, neki glasovi u SEO zajednici i dalje tvrde da su obavezne. Mogu poboljšati unutarnje povezivanje i pružiti dodatnu navigaciju za kompleksne web stranice s mnogo stranica. Međutim, ne treba ih koristiti kao zamjenu za dobre elemente navigacije web mjesta poput izbornika, poveznica u podnožju, krušnih mrvica i kategorija.
Kako Iskoristiti Sitemap za Vašu Web Stranicu?
Generiranje sitemap-a: Koristite alate poput WordPress dodatka Yoast SEO ili online alata za generiranje sitemap-a kako biste automatski generirali sitemap za svoju web stranicu.
Predaja sitemap-a pretraživačima: Nakon što generirate sitemap, prenesite ga u Google Search Console ili Bing Webmaster Tools kako biste obavijestili pretraživače o svojoj strukturi web mjesta.
Redovite provjere: Iako se sitemape automatski ažuriraju, potrebno ih je, s vremena na vrijeme, provjeriti kako biste bili sigurni da su sve promjene na web stranici i provedene i up to date.
Sitemap je ključni alat za poboljšanje SEO-a i bolje upravljanje vašom web stranicom. Integracija sitemap-a u vašu SEO strategiju može rezultirati boljim indeksiranjem i većom vidljivošću na tražilicama. Dakle, ne zaboravite iskoristiti moć sitemap-a kako biste postigli bolje rezultate sa svojom web stranicom.