Nijemci pokazali veći interes za odmor u Hrvatskoj u odnosu na konkurentske zemlje!

Objavljeno: 22.05.2020. | 4 minute čitanja

Prema broju pretraživanja Nijemaca na Google-u došli smo do zanimljivih podataka o njihovom interesu za ljetovanjem i boravkom u Hrvatskoj. Interes za Hrvatskom je u mnogim segmentima veći nego interes za Španjolskom, Italijom i Grčkom za koje se zna da su top destinacija njemačkih turista.

Otvaranjem granica Hrvatskoj se pruža velika prilika za vraćanjem turista i turizma u Lijepu našu. Godina koja je po svemu do sada nepredvidljiva, ulijeva nadu za spas turističke sezone i svih ostalih indikatora koji su s razvojem ove situacije dosta pali, a čija vrijednost svakako utječe na gospodarsku sliku Hrvatske.

Ono što svakako obećava su pokazatelji koji su definitivno na strani Hrvatske. Ona se je s ovom krizom cijelo vrijeme nosila jako dobro čime smo i brojnim turistima u vrhu top destinacija koju žele posjetiti i gdje se naposljetku i osjećaju sigurno.

Neki od najznačajnijih pojmova koji se pretražuju, a važni su za Hrvatsku svakako su pojmovi vezani za turizam i uslužne djelatnosti. Gledajući po tipovima smještaja svakako se ističemo kao jedna od najpoželjnijih destinacija.

I u idućim primjerima na grafovima, vidljivo je pretraživanje njemačkih termina iz područja turizma koje pretražuju upravo stanovnici Njemačke tražeći svoju destinaciju za idući odmor u Hrvatskoj, Italiji, Španjolskoj ili Grčkoj.

Analiza pretraživanja turističkih pojmova u Njemačkoj: Usporedba Hrvatske, Italije, Španjolske i Grčke.

"Ferienhaus Kroatien" vs "Ferienhaus Spanien" vs "Ferienhaus Italien" vs "Ferienhaus Griechenland"

Analiza pretraživanja turističkih pojmova u Njemačkoj
Legenda: Hrvatska - plava; Španjolska - crvena; Italija - žuta; Grčka - zelena

Kuća za odmor pojam koji se često spominje i za Hrvatsku u ovom trenutku ima veliki značaj. Upravo na ovom grafu vidljiva je usporedba pretraživanja pojma kuće za odmor u Hrvatskoj, Španjolskoj, Italiji i Grčkoj na njemačkom jeziku u Njemačkoj. Prema pretraživanju ispod Hrvatske nalaze se Italija, Grčka i Španjolska. Ako se pogleda graf koji pokazuje zadnjih 90 dana svakako se vidi da u 2.mjesecu, prije proglašene pandemije pretraživanje za boravak u kućama za odmor u Hrvatskoj je postojao, ali veliki je to odskok u zadnjih nekoliko dana kad smo turistima puno zanimljiviji od jače pogođenih država Španjolske, Italije i Grčke.
 

"Camping Kroatien" vs "Camping Spanien" vs "Camping Griechenland"

Grafički prikaz kampiranja
Legenda: Hrvatska - plava; Španjolska - crvena; Grčka - žuta

Kampiranje u Hrvatskoj iz godine u godinu dobiva sve veću pažnju, a i potražnja je u konstantnom rastu. Istraživanja koja su provedena pomoću pretraživanja pojmova na Google-u idu u prilog tome. Ono što je dobro svakako za Hrvatsku je što visoko konkurira i u toj kategoriji. Ponovno je indeks pretraživanja visok čime su Nijemci dokazano zainteresirani za posjet. Ovog puta s manjim omjerom, ali ipak po pretragama na tražilicama za nama zaostaju Grčka i Španjolska. Hrvatska time postaje destinacija za kampiranje koja se najčešće od navedenih država pretražuje.
 

"Urlaub Kroatien" vs "Urlaub Spanien" vs "Urlaub Italien" vs "Urlaub Griechenland"

Grafički prikaz pojma Urlaub po državama
Legenda: Hrvatska - plava; Španjolska - crvena; Italija - žuta; Grčka - zelena

Odmor je za mnoge nepoznat pojam i pun iščekivanja tijekom ovog razdoblja. Međutim, prema trendu pretraživanja u posljednjih 90 dana i boljim rezultatima sveopćeg stanja iz dana u dan te gledanjem pozitivne strane Hrvatska visoko kotira kao destinacija za odmor koja se najviše od navedenih država pretražuje u Njemačkoj. Tu je i dalje vidljiv uzlazni trend čime prednjači kao destinacija gdje bi mnogi rado proveli svoj godišnji odmor.

Regije u Njemačkoj
Zanimljivo je vidjeti i regije Njemačke u kojima korisnici najviše iskazuju interes za Urlaub Kroatien, odnosno želju za odmorom u Hrvatskoj. Bavarska svakako prednjači, međutim Saska, Saska-Anhalt i Baden-Württemberg slijede odmah nakon.

Njemački korisnici također često pretražuju i gradove u Hrvatskoj. Idući graf prikazuje trend pretraživanja turističkih gradova. Vidljiv je veliki pad interesa prouzrokovan COVID-19 pandemijom, ali također je vidljivo da je u posljednjih nekoliko dana trend krenuo u pozitivnom smjeru.

Grafički prikaz turističkih mjesta u Hrvatskoj

Zaključak je jasan. Nijemcima je Hrvatska prema ovim pokazateljima i trendovima pretraživanja na Google-u postala jedna od najboljih destinacija gdje žele doći i provesti svoj odmor. Svakako pozitivno je za Hrvatsku da iz dana u dan trend pretraživanja raste čime Hrvatsku očekuje izazovno, ali svi se nadamo na kraju uspješno ljeto. :)
 

Podijeli na:
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.

Arbona logo

Registracija korisnika

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Apps, Big Screen, Docs Experiences: Što donose nove Google Data Studio funkcionalnosti?
Google Data Studio uveo je promjene koje možete koristiti u izvješćima. Riječ je o funkcionalnostima koje kreatorima izvješća pružaju potpunu kontrolu nad korisničkim iskustvima. Nove značajke izvještaja omogućuju stvaranje korisničkog big screen, app i dokument iskustva, a aktivna su na svim izvješćima te uključuju: 
 
Kako bi ih koristili, otvorili ili kreirali novo izvješće, poništite sve dosadašnje komponente, pa ćete vidjeti ova nova svojstva izvješća. Na priloženim fotografijama možete vidjeti kako izgledaju nove Data Studio značajke.



 ... Saznajte više
Mogu li se povezati Search Console i Data Studio?

je Googleov alat koji služi za praćenje podataka o rezultatima pretraživanja za web-stranice. Također, pokazuje kako Google "vidi" web stranicu i omogućava optimiziranje stranice za što bolje pozicioniranje u rezultatima pretraživanja.

Google je nedavno predstavio Search Console konektor za koji omogućava kombiniranje podataka iz Search Consolea sa podacima iz poput Google Analyticsa ili AdWordsa. Što to točno znači?

Search Console nam, između ostalog, pokazuje podatke kao što su učestalost prikazivanja naše stranice u rezultatima pretraživanja za određene ključne riječi, informacije o tome koliko puta su korisnici kliknuli na stranicu ili koja je prosječna pozicija stranice... Saznajte više

Što su to Google Data Studio Marketing Izvještaji?

je besplatan alat koji vam može biti od iznimne važnosti ako se bavite digitalnim marketingom. Ovaj alat omogućuje vam povezivanje podataka (kao npr. Google Analyticsa, WordPressa, Google Sheetsa itd.) u jednom izvještaju.

jednostavni su za korištenje i prilagođeni ciljevima poslovanja, ovisno o vašoj potrebi.

Kod Google Data Studio marketing izvještaja, prvenstveno je bitno definirati ciljeve. Ciljevi koje morate kreirati prije izrade marketing izvještaju moraju biti:
 


Ove ciljeve ćete često u literaturi susresti pod akronimima S.M.A.R.T. (Specific, Measurable, Attainable, Relevant, Time Bound).

Također možete se voditi i ovim specifikacijama ciljeva:

... Saznajte više
Google Data Studio - cijena i troškovi

Koliko košta ? Ovo pitanje je često među potencijalnim korisnicima ovog alata. Iako se korištenje Google Data Studia plaćalo do 01.02.2017., nakon ovog datuma svi korisnici imaju besplatnu priliku za upotrebu navedenog alata te cijena više ne predstavlja prepreku za početak upotrebe .

No, također, do sada je bila dostupna Free Beta verzija u kojoj su korisnici mogli isprobati kako Data Studio funkcionira, a broj izvještaja je bio ograničen na njih pet.

Pristup Google Data Studiu možete zatražiti na . Ondje također možete pregledati primjere izvještaja izrađenih u Data Studiu.

Budući da je sada Google Data Studio... Saznajte više

Zašto koristiti Google Data Studio?

Vizualno privlačni izvještaji jedna su od prednosti korištenja . Uz korištenje raznih tabela, grafova i sl., postoji mogućnost mijenjanja boja, fontova i ostalih vizualnih efekata, a podaci su raspoređeni na način koji odgovara vašem poslovanju.

Korištenje podataka iz u jednom izvještaju bitna je prednost Google Data Studio alata, a izvori podataka mogu biti: AdWords, Attribution 360, BigQuery, Soundcloud SQL, Google Analytics, MySQL, YouTube Analytics, Google Sheets itd.

Ako se podaci iz izvora podataka mijenjaju, automatski se optimiziraju i podaci iz Google Data Studio izvještaja.

Budući da funkcioniraju slično kao i dokumenti na Google Driveu, dozvola... Saznajte više

Kome je namijenjen Google Data Studio?

alat je koji agencijama omogućuje vrlo korisnu upotrebu podataka iz Google Analytics ili BigQuery. Google Data Studio lak je za upotrebu, sličnog je dizajna kao i Google Docs te je sučeljem vrlo lako upravljati što je vrlo pogodno za agencije, razna poduzeća ali i pojedince.

Također, podatke iz Google Data Studia možete dijeliti sa drugima na sličan način kao što dijelite podatke putem Google Drivea.

Putem Google Data Studio alata možete podatke iz (npr. Google Analytics i Google Sheets te BigQuerry) koristiti u jednom izvještaju. Imate mogućnost i mijenjanja vizualnih efekata u sučelju prema vlastitim potrebama i... Saznajte više

Što su Google Data Studio izvori podataka?

U ovom blog postu možete saznati sve o izvorima podataka koji su Vam potrebni za kreiranje izvješća u alatu. Na izvore podataka možete gledati kao na cijev koja povezuje  o kojima smo već pisali. Pod osnovnim izvorima podataka podrazumijeva se Google Analytics, Google Sheets i BigQuery.

Kako bi povezali izvore podataka, odaberite “Data Sources” i kliknite na plavi “+”. Nakon toga kliknite na “Untitled Data Sources” te imenujte svoj izvor podataka. U izborniku “Configuration” odaberite “Google Analytics connector” (ukoliko želite njega povezati).



Sada odaberite “Data set”. Ovisno o vrsti podataka koju povezujete, to će... Saznajte više

Što su Google Data Studio izvještaji?

Izvor podataka za izvještaj može biti Google Analytics koji je izvrstan analitički alat kod izvještaja o prometu web stranice. Izvještaj o trenutnom inventaru proizvoda može iskoristiti podatke iz Google Sheets obrazaca ili BigQuery baze podataka.

Ako se pitate kako izvori podataka funkcioniraju, možete zamisliti da je to cijev koja spaja Data Studio izvještaje s jedne strane i fundamentalne podatke s druge strane. Fundamentalni ili osnovni podatci poznati su kao setovi podataka (data set). Setovi podataka uključuju Google Analytics, Google Sheets, BigQuery tablice itd.

Kada želite izvještaj o određenim podacima, odaberite jedan od tzv. konektora, nakon čega dobivate... Saznajte više

Kako iskoristiti Google Data Studio napredne funkcije?

Nakon što smo u prijašnjim postovima objasnili ,  te , u nastavku donosimo 6 tehnika pomoću kojih možete iskoristiti Google Data Studio napredne funkcije.



Prva funkcija koju ćemo proći omogućuje prikaz više nadzornih ploča izvješća u jednom Data Studio izvješću. One su veoma korisne i jednostavne za implementaciju u Data Studio. Postoje dva izbornika za rad sa stranicama. Jedan se nalazi u glavnoj traci, kao što se može vidjeti na slici ispod.



Drugi izbornik se nalazi u kontrolnoj stranici widgeta u gornjem lijevom kutu na nadzornoj ploči.



... Saznajte više

Što su to predlošci za Google Data Studio?

nudi veliki broj predloška za izradu izvještaja koji se nalaze u popisu izvješća koja su podijeljena s vama, a možete ih pronaći na “Reports” početnoj stranici. Postoji nekoliko predloška, a najvažniji su:
 


Kako koristiti predloške?

Proces korištenja je veoma jednostavan i uz samo nekoliko koraka možete kreirati svoj izvještaj pomoću Data Studio predloška. Za izradu izvještaja prema predlošku slijedite ove upute:

1. - idite na izbornik “File” i kliknite na “Make a copy of the report”. Ukoliko nikada niste koristili Data Studio, prihvatite uvjete i odredbe te ponovite postupak.

2. ... Saznajte više

Kako koristiti Google Data Studio? Google Data Studio vodič

Putem alata kojeg smo predstavili u prijašnjem postu možete upravljati:
 


Sada kada znate što možete raditi u Data Studio alatu, krenimo s radom!

Prijavite se na: putem svojih Google Analytics korisničkih podataka.

Prvo što ćete ugledati su primjeri izvješća koji Vam služe kao vodilja i inspiracija za pisanje vlastitih. Prođite kroz svaki od primjera izvješća tako da možete vidjeti sve mogućnosti koje Vam se nude.

Kada kliknete na “Welcome to Data Studio! (Start here)” bit ćete vraćeni na vizualni i interaktivni tutorial koji će Vam korak po korak objasniti i pokazati... Saznajte više

Što je Google Data Studio? Kratki pregled i opis alata

Do sada nam je na raspolaganju bio Google Data Studio 360 koji je značajno olakšao kreiranje izvještaja, no pošto se naplaćivao, najšira masa korisnika ga nije koristila. Od 2.2.2017., lansiranjem alata obilježeno je stvaranje novog doba u prikupljanju, analiziranju i dijeljenju analitičkih podataka - od ovog datuma je Google Data Studio besplatan! Da dobro ste pročitali, ovaj praktičan alat je potpuno besplatan za sve, bez obzira jeste li mala tvrtka ili velika korporacija.

Google Data Studio je alat koji omogućuje stvaranje dinamičnih, vizualno privlačnih izvješća i nadzornih ploča. Koristeći Google Data Studio možete:
 


... Saznajte više

Elena Majer