Ciljevi se mogu definirati unutar Google Analyticsa, te se u tom slučaju mogu pratiti konverzije i interakcija s web stranicom.
Tako u Google Analyticsu možemo dobiti puno korisnih informacija na temelju kojih možemo definirati daljnje ciljeve:
KPI konverzije je usko vezan na osnovni poslovni cilj a to je povećanje broja kupaca i prodaju.
Za bolje rezultate i veći broj konverzija utječe i korisničko iskustvo (UX) na što isto treba obratiti pozornost.
#4 Stopa napuštanja
Stopa napuštanja (Bounce rate) podrazumijeva
stopu posjetitelja koji odmah prilikom dolaska na stranicu napuštaju istu, bez interakcije s njom.
Stopa napuštanja izračunava se kao razlika (postotak) ukupnog broja sesija i neaktivnih sesija.
Standardna stopa napuštanja se kreće između 40-60%, što nam govori da će čak polovina sesija završiti odmah, bez poduzimanja bilo kakve interakcije sa stranicom.
KPI bounce rate je važan pokazatelj jer
Google tražilice daju prioritet stranicama koje odgovaraju na upite korisnika i njihovo zadovoljstvo (a to se vidi zadržavanjem na otvorenoj stranici).
Kada korisnik traži ključnu riječ, Google im želi pokazati najrelevantnije i najkvalitetnije moguće rezultate koji rješavaju problem.
Ako se korisnik vraća na početne rezultate pretraživanja, znači da nije dobio željene informacije na otvorenoj web stranici.
U suprotnom ako je bounce rate nizak, znači da je web stranica relevantna za rezultate pretraživanja.
Bilo bi dobro povremeno provjeravati koje stranice imaju veliku stopu napuštanja, te napraviti dorade na njima kako bi se smanjila ta stopa i povećala relevantnost stranice.
#5 Broj stranica po sesiji
Broj stranica po sesiji (
Pages/session) odnosi se na
prosječan broj stranica koje korisnik posjeti tijekom jednog posjeta (sesije). Broje se i ponovljeni pregledi iste stranice.
Ova metrika ovisi o strukturi vaše stranice, kako su posložene stranice i sama navigacija.
Ako imate one-page web tada će sesija imati prosječan broj jedan. U tom slučaju pokazatelj korištenja web-a može biti vrijeme provedeno na stranici.
Webovi s velikim brojem stranica ili e-trgovine koje imaju više proizvoda za izbor, te nekoliko koraka u procesu naplate će imati više stranica u jednoj sesiji.
Broj stranica po sesiji je važan SEO KPI jer označava
kvalitetu stranice (i sadržaja) i
način na koji se korisnici kreću po njoj.
Bez obzira na strukturu stranice i količinu sadržaja koji imate na webu, važno je posjetitelje usmjeriti do akcije koju želimo da izvrši. Bilo to kupnja, registracija na newsletter, popunjavanje kontakt forme i dr.
#6 Prosječno trajanje sesije
Prosječno trajanje sesije (
Average session duration) mjeri
prosječnu duljinu trajanja posjete vašem webu. Što je veća količina sadržaja i složenija struktura stranice, za očekivati je da će i prosječna duljina boravka na webu biti duža.
Navedeni KPI pokazuje koliko je sadržaj relevantan i zanimljiv posjetiteljima i koliko im je poticajan za daljnje istraživanje o navedenoj temi.
Ako se smanjuje prosječno trajanje sesije, potrebno je istražiti što to ometa posjetitelje da brže napuštaju web.
Iz našeg iskustva s 300+ projekata moramo napomenuti da spomenuti KPI ovise i o samom projektu i web stranici. Ono što je
bitno pratiti kod gotovo svih projekata su posjetitelji s organskim pretraživanjem (Organic users) i poredak ključnih riječi (Keyword Ranking Increases), dok ostali pokazatelji uspješnosti ovise o mnogim čimbenicima, kao što su struktura web stranice, količina sadržaja, svrha weba i dr.
Navedene SEO KPI opisane u ovom blogu, trebali bi redovno provjeravati, te intervenirati ako dođe do nekih značajnih promjena. Pogotovo ako je u pitanju nagli rast ili pad.
Novosti o SEO trendovima i savjete za njihovu primjenu možete potražiti u našim
SEO člancima.
Imate li dodatnih pitanja ili radije želite SEO optimizaciju prepustiti rukama stručnjaka,
slobodno se javite :)