Jeste li već postavili novi Google Analytics 4?

Zašto preći na Google Analytics 4?

Objavljeno: 21.04.2022. | 3 minute čitanja

Novi Google Analytics 4 dostupan je za korištenje još od listopada 2020., a trenutno koegzistira sa svojim prethodnikom, Universal Analyticsom. Obje verzije ovog ključnog alata za digitalni marketing još uvijek su potpuno funkcionalne, iako to neće zauvijek biti tako. Odnedavno napokon znamo i konkretan datum do kojeg će svi korisnici morati napraviti prelazak na novu verziju kako ne bi izgubili vrijedne podatke. 

1. srpnja 2023. dan je kada će Universal Analytics prestati procesuirati nove klikove. 

Iz Google-a preporučuju da se prelazak na novu verziju učini čim prije, a u nastavku vam donosimo i dobar razlog za to. 

 

Zašto je važno čim prije početi s korištenjem nove verzije?

Čekanje do zadnjeg trenutka će, osim stresa, prouzročiti još neke potencijalne probleme, kao što je nedostatak povijesnih podataka nužnih za daljnje kvalitetno mjerenje rezultata aktivnosti. Naime, čim raniji prelazak na Analytics 4 će omogućiti novom sustavu da prikupi što više povijesnih podataka do perioda kada će Universal prestati procesuirati klikove. Nije nužno odmah krenuti s potpunim prelaskom na novu verziju, ali ju je preporučljivo čim prije aktivirati  kako bi se na vrijeme krenulo s prikupljanjem podataka, uz istovremeno korištenje stare verzije u ovom prijelaznom razdoblju.  

 

Što će biti sa starim podacima?

Universal Analytics će nastaviti prikupljati i koristiti podatke sve do gore navedenog datuma. Nakon toga bit će moguće pristupiti prethodno procesuiranim povijesnim podacima još barem 6 mjeseci, odnosno do kraja godine. Istekom tog roka, koji će još službeno biti potvrđen iz Google-a, podaci će biti trajno obrisani. Zato je vrlo važno da se do tog datuma napravi izvoz, odnosno export svih izvještaja, kako biste i dalje imali pristup ovim vrijednim informacijama. 

 

Zašto dolazi do ove promjene?

Ukratko, zbog napretka tehnologije i zastarjelosti načina funkcioniranja prethodne verzije. “Universal Analytics bio je primarno stvoren za mjerenje rezultata desktop weba i prikupljanja podataka iz “kolačića”, a ta je tehnologija postaje zastarjela”, izjavili su iz Google-a prilikom lansiranja Google Analyticsa 4. 

Razlika između nove i stare verzije zaista je puno, no ukratko, Google Analytics 4 razlikuje se od svog prethodnika u tome što funkcionira na više platformi, ne oslanja se na kolačiće i koristi model mjerenja podataka baziran na događajima. 



Arbonini stručnjaci koriste Google Analytics 4 još od prvog dana kada je postao dostupan, pa svakako možete računati na našu pomoć oko bezbolnog prelaska na novu generaciju. Obratite nam se za personalizirani savjet oko ove tranzicije i ispravnog namještanja postavki novog sustava, kako ne biste izgubili vrijedne podatke za vaše poslovanje. 

Imamo još jednu sjajnu vijest za kraj! Kako bismo vam olakšali upoznavanje sa sučeljem i funkcionalnostima Google Analyticsa 4 u periodu do početka njegovog obveznog korištenja, uskoro krećemo s pisanjem specijaliziranog bloga posvećenog isključivo ovoj temi. Prijavite se na naš novi Google Analytics newsletter, putem kojeg bismo vas voljeli redovito obavještavati o aktualnostima, savjetima i trikovima za korištenje ovog alata!

 
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.

Arbona logo

Registracija korisnika

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Elena Majer