Objavljeno: 29.10.2020. | 4 minute čitanja
Milijuni tvrtki, bile one velike ili male, oslanjaju se na
Google Analytics kako bi razumjeli potrebe svojih kupaca i kako bi im pružili bolje sveukupno korisničko iskustvo. S obzirom na to da sve više korisnika dolazi na web gdje izvršavaju svoje kupnje, tvrtke su pod povećanim pritiskom i upravo zato su uvidi iz alata za digitalnu analitiku još važniji.
Trenutno praćenje analitike sve je slabije zato što se događaju veliki pomaci u ponašanju potrošača i dolazi do promjena u dugogodišnjim prihvaćenim standardima ponašanja. Marketinški stručnjaci sve više tvrde da je poboljšanje njihove upotrebe analitike glavni prioritet te da postojeća rješenja otežavaju cjelovit uvid koji se dobiva o korisniku.
Zbog navedenih razloga i boljeg postizanja ROI za sve marketinške kampanje, kreiran je novi, inteligentniji Google Analytics koji se temelji na svojstvu
App + Web koje je uvedeno u beta verziji Google Analyticsa u 2019. godini.
U svojoj srži je to
strojno učenje koje automatski prikazuje korisne uvide i daje potpuno razumijevanje kupaca na različitim uređajima i platformama. Uključuje prošireni prediktivni uvid, dublju integraciju s Google Ads-om, mogućnost mjerenja na različitim uređajima i detaljnije kontrole podataka. Također, novi uvidi i predviđanja koja se kreću do
Google Analyticsa 4 mogu automatski upozoriti marketinške stručnjake na trendove podataka poput povećane potražnje za proizvodom koji prodaju.
Google Analytics 4 ima razrađenu tehnologiju koja se koristi za predviđanje ishoda, kao što su stope odljeva i potencijalni prihod koji bi poduzeće moglo zaraditi od određenog segmenta kupaca. Ti uvidi mogu marketinškim stručnjacima predvidjeti radnje koje bi njihovi kupci mogli poduzeti u budućnosti i usredotočiti se na publiku veće vrijednosti.
Prednosti Google Analytics 4:
#1 Dublja integracija publike s Google Ads-om
Ako se korisnik postao dio publike zbog radnje poduzete na webu i ako je uklonjen s popisa jer je, npr. dovršio kupnju u aplikaciji,
popis bi se tada automatski ažurirao kako bi uklonio korisnika s mišljenjem da ga se više ne cilja s oglasima jer vjerojatno više nije zainteresiran.
Uz to, Google Analytics 4 izvještavat će o pregledima na YouTube-u koji se događaju u aplikaciji, kao i na webu.
#2 Izvještavanje uokvireno u korisničkom ciklusu
Jedna od najupečatljivijih razlika između Google Analytics 4 i općenito Google Analyticsa jest
način organizacije izvještaja.
Reorganizirana su izvješća koja su bila u verziji App + Web, dodani su novi dodaci i sada je to sve organizirano oko korisničkog ciklusa.
Izvješća su osmišljena kako bi marketinškim stručnjacima pomogla da se detaljnije upoznaju s određenim aspektima korisničkog putovanja. Npr. u izvješću o akviziciji korisnika možete vidjeti koji kanali potiču nove kupce, a zatim pomoću izvješća o angažmanu i zadržavanju razumjeti radnje koje ti kupci poduzimaju i zadržavaju li se nakon konverzije.
Novo iskustvo Analyticsa također želi pružiti marketinškim stručnjacima cjelovitiji uvid u to
kako kupci stupaju u interakciju s poduzećem na različitim uređajima, kao i na kanalima.
#3 Praćenje događaja bez koda
Proširene značajke bez koda olakšavaju praćenje i mjerenje radnji na web lokaciji i u aplikacijama koje su važne - u stvarnom vremenu - poput kretnji na stranici ili reprodukciji videozapisa, bez dodavanja koda ili postavljanja praćenja događaja u Google Tag Manageru.
Unutar postojećeg Google Analyticsa praćenje događaja zahtijeva dodatnu obradu koja uključuje kašnjenje, a podaci su obično dostupni do sljedećeg dana.
#4 Detaljnije kontrole korisničkih podataka
Google Analytics 4 također uključuje opcije koje pomažu svim marketinškim agencijama i oglašivačima da se pridržavaju propisa o podacima poput
GDPR-a.
Način pristanka dizajniran je za web lokacije koje moraju dobiti pristanak krajnjeg korisnika za prikupljanje analitičkih podataka. Ovaj novi način pruža odvojene prijave za pristanak za analitiku i za oglase. To je nova razina detaljnosti jer su u prethodnoj verziji Google Analyticsa korisnici izuzimali analitiku tako da se nije ni moglo pristupiti podacima izvršenih transakcija.
Poboljšane su i mogućnosti brisanja podataka, što omogućava tvrtkama da udovolje zahtjevima za brisanje korisnika bez potrebe za uklanjanjem više podataka nego što je potrebno. Te će značajke također uključivati način pregleda za tvrtke da provjere podatke koje će ukloniti.
#5 Analitika u budućnosti bez kolačića
Kako se kolačići trećih strana postupno ukidaju, Google predviđa da će oskudnost podataka postati nova norma i tu će se osloniti na strojno učenje kako bi popunilo praznine u podacima.
Norma je da će postojati
mješoviti skup podataka: podaci o događajima, ali ne nužno s njima povezanim korisničkim identifikatorom. Plan je za postojanjem različitih načina koji možda manje naglašavaju stranu analize korisnika već se usredotočuju na njegovo ponašanje.
Zaključak
Novo svojstvo Google Analytics 4 pruža
cjelovitiji višekanalni prikaz korisničkog putovanja i stavlja te podatke na korištenje s predviđanjem marketinških značajki, pružajući marketinškim stručnjacima više informacija i učinkovite načine djelovanja na dane uvide.
Google Analytics 4 bit će zadana opcija kada se rade postavke novog svojstva. Prethodna iteracija, Google (Universal) Analytics, i dalje će biti dostupna, ali Google preporučuje vlasnicima web stranica da postave obje vrste i usporedno ih pokreću. Razvoj novih značajki bit će usmjeren samo na GA4.