Umjetna inteligencija je dio naše svakodnevice, iako najčešće toga nismo ni svjesni. Korištenje navigacije i Google karata, otključavanje mobitela prepoznavanjem lica, algoritmi društvenih mreža koji prikazuju jedinstveni sadržaj i oglase odabrane prema vašim preferencijama, neki su od primjera umjetne inteligencije koji su dio naših života već godinama.
U vašem džepu krije se još jedan fantastičan primjer umjetne inteligencije za kojeg možda uopće ne znate da postoji - Google Lens.
Što je Google Lens?
Google Lens (ili Google objektiv) je mobilna aplikacija za vizualno pretraživanje pomoću umjetne inteligencije. Aplikacija koristi kameru mobilnog uređaja kao input za pretraživanje, što omogućuje prepoznavanje stvari koje kamera vidi i pružanje više informacija o njima.
Google Lens postoji već godinama - u početku je bio ekskluzivan samo za Google Pixel uređaje, a danas je dostupan i za Android uređaje. Zasebna aplikacija za iOS ne postoji, ali je većina njenih funkcionalnosti dostupna kroz aplikaciju Google Photos za korisnike iPhonea.
Koje su sve mogućnosti ove inovativne aplikacije i kako može utjecati na digitalni marketing tvrtki iz gotovo svih industrija? Saznajte u nastavku!
Što sve može Google Lens?
Ukratko, aplikacija olakšava način na koji dolazite do informacija o svemu što vas okružuje. Već smo spomenuli osnovnu ideju i svrhu Google Lensa, a njegove pojedine funkcionalnosti omogućuju:
Lakši pronalazak proizvoda za kupnju: aplikacija će temeljem fotografije odjevnog predmeta, komada namještaja ili bilo kojeg drugog proizvoda predložiti mjesta na kojima je moguće kupiti taj isti ili sličan proizvod u svega nekoliko sekundi.
Aplikacija je prepoznala model laptopa iz našeg ureda i predložila mjesta na kojima ga je moguće kupiti
Instantno prevođenje teksta i skeniranje: fotografiranjem riječi ili cijelog odlomka teksta na gotovo bilo kojem stranom jeziku moguće je u nekoliko trenutaka dobiti prijevod na hrvatski (ili neki drugi jezik). Uz to, tu su i opcije skeniranja QR kodova, dodavanja posjetnica u imenik ili postera evenata u kalendar mobitela.
Google Lens je također uspješno prepoznao tekst iz knjige na engleskom jeziku i preveo ga na hrvatski u djeliću sekunde. Korisna opcija je i mogućnost kopiranja teksta sa fotografije.
Istraživanje okoline: od prodavaonica i poslovnih objekata, do restorana i različitih znamenitosti, kroz aplikaciju je moguće saznati više informacija o svemu što vas okružuje, uključujući primjerice i radno vrijeme i ocjene drugih korisnika.
Prepoznavanje biljaka i životinja: Google Lens će na temelju fotografije biljke ili životinje otkriti o kojoj se točno vrsti radi i pružiti više detalja o njoj.
Uspješno je prepoznata i biljka iz Arboninog ureda, na temelju čije fotografije su nam bili prikazani rezultati pretraživanja njenog imena
Upoznavanje s ponudom restorana: aplikacija se povezuje s recenzijama korisnika na Google kartama te pronalazi fotografije popularnih jela iz restorana, što značajno proširuje količinu informacija koju možete dobiti iz jelovnika.
Google Lens i digitalni marketing
Mogućnost pretraživanja proizvoda dostupnih za kupnju otvara nove potencijalne mogućnosti za razvoj digitalnog marketinga. Stoga nije na odmet optimizirati nekoliko detalja na vašoj web stranici kako bi aplikacija mogla prepoznati vaše proizvode ili usluge i prikazati ih korisnicima:
Brendiranje: Budite konzistentni u pozicioniranju logotipa na fotografijama proizvoda i vizualima na web stranici.
Meta-podaci: Kako biste optimizirali rezultate pretraživanja fotografija i postali čim vidljiviji, pripazite da su meta-podaci (alt-tagovi, nazivi, opisi datoteka, web stranica i podstranica) detaljni i ispravni.
Slike: Za dobru vidljivost u aplikaciji i na Google pretraživanju slika, osim meta-podataka pobrinite se i da su slike dobro optimizirane. Detaljne upute za optimizaciju slika za web saznajte na Arbona blogu.
Broj slika: Ako imate webshop, preporučljivo je da postoji velik broj (kvalitetnih i dobro optimiziranih) fotografija proizvoda kako biste dobro prikazali proizvod te povećali šanse da vas Google spoji s odgovarajućim korisnicima i potencijalnim kupcima.
Primjenom ovih savjeta, ne samo da ćete se bolje pozicionirati unutar Google Lens aplikacije, već i ostalih Google aplikacija, kao što su Google karte, ali i unutar same tražilice.
Kao što je slučaj i s metaverseom, Google Lens i tehnologije koje aplikacija koristi predstavljaju novi smjer pretraživanja informacija i korištenja interneta, a preostaje za vidjeti hoće li one zaživjeti i steći masovnu naklonost korisnika. U svakom slučaju, optimizacijom sadržaja na web stranici nemate što za izgubiti jer ćete tako osigurati da potencijalni kupci lakše dođu do vas.