Aktualni trendovi web shop prodaje

10 trendova online poslovanja

Objavljeno: 30.07.2020. | 10 minute čitanja

Nadgledanje trendova online poslovanja ne bi trebao biti samo hobi. Svaki trend treba pravodobno analizirati i usvojiti ako želite pokrenuti vašu web trgovinu prema naprijed - u suprotnom, riskirate ozbiljan problem da drastično zastanete za konkurencijom.

Nakon izrade uspješnog marketing plana, realizacije marketing plana web shop prodaje i na kraju upoznavanje s kanalima, alatima i mogućnostima dolazimo do aktualnih trendova koji obilježavaju 2020., a vjerojatno će se nastaviti i u godinama koje slijede. Polovica 2020. godine je među nama, ali s obzirom na trenutnu situaciju i pojavom novih, ove trendove bi trebalo slijediti.
 

Evo prvih 10 trendova online poslovanja koje obilježavaju 2020. godinu, ali nastavljaju se i dalje:

#1 Fokus prema izravnom kupcu (D2C)
#2 Mogućnosti ispunjavanja checkout obrasca
#3 PWA postaje očekivan
#4 Dinamične cijene dovode do optimalne prodaje i dobiti
#5 Usvajanje brzog modnog načina razmišljanja
#6 Korisničko putovanje na više platformi s porukama specifičnim za platformu
#7 Pretplatnička usluga
#8 Namjerno preuređivanje sadržaja
#9 Razgovori u stvarnom vremenu, chatbot i AI
#10 Porast rabljenog tržišta zvanog „ponovna trgovina“

[Trend #1] Fokus prema izravnom kupcu (D2C)

Prije smo razgovarali o tome kako su različite velike tvrtke koristile model direktnog kupca da bi napredovale u svojim industrijama.

Ima puno prednosti prelaska na model direktnog kupca (D2C) da bi tvrtke zabilježile rast u svojem poslovanju:

  • mogućnost uspostavljanja bližih i dubljih odnosa sa svojim kupcima,
  • mogućnost brzog stavljanja proizvoda na tržište omogućujući vam da iskoristite trendove u njihovom dolasku,
  • potpuna kontrola nad proizvodima vaše marke, kao i njena reputacija.

S takvom prodajom koja potencijalno čini 18% ukupne prodaje do 2022. godine, definitivno ne bismo bili šokirani kada bi sve više i više marki odlučilo upravo na D2C model ispunjenja.

Fokus Arbone prema izravnom kupcu vs Tradicionalna trgovina

[Trend #2] Mogućnost preuzimanja u fizičkoj trgovini

Od mnogih razloga koje potrošači putem interneta navode za napuštanje svoje košarice, neki najčešći izgovori vrte se oko problema s ispunjenjem obrasca.

Konkretnije, ovdje se govori o:

  • troškovima dostave
  • dugom vremenu isporuke
  • nedostatku opcija isporuke
Naravno, nemoguće je udovoljiti svima u tom pogledu - i to činiti profitabilno.


Što učiniti:

Ponudite svojim kupcima mogućnost kupnje putem interneta te preuzimanje u trgovini.

To je to.

Ironično je da, iako je cjelokupna misao vodilja web shopa da se predmeti isporučuju u vaš dom, ponekad može biti i prikladno dopustiti kupcima da preuzmu narudžbu na vašem najbližem fizičkom mjestu.

Za brendove koji nemaju fizičku lokaciju, razmislite o partnerstvu s postojećim tvrtkama kako bi se zadovoljile potrebe vaših kupaca.

Ako pogledate veću sliku, također želite učiniti sve što možete kako biste ublažili bilo kakve probleme s klijentima zbog vaših pravila o dostavi i povratku proizvoda. Što manje problema kupci imaju prilikom primanja narudžbe, veća je vjerojatnost da će nastaviti poslovati s vama.

[Trend #3] PWA postaje očekivan

Progresivna web aplikacija (PWA) mobilna je web stranica koja ima izgled izvorne mobilne aplikacije i nije ograničena samo za mobilne uređaje.

Iako web stranice poput Twittera i Gmaila već neko vrijeme koriste PWA tehnologiju, počinjemo ju susretati i u mnogim popularnim web stranicama koje imaju web shop-ove.

Opći cilj implementacije PWA tehnologije je osigurati optimalnu iskoristivost vaše web stranice online poslovanja na svim mobilnim uređajima.

PWA tehnologija osigurava da izgled vaše web stranice odgovara onome izvornih aplikacija na uređaju koji se koristi. Drugim riječima, web stranice izgledaju kao Android aplikacije kada se gledaju na Android uređajima, a kao iOS aplikacije kada se gledaju na Apple uređajima.

To, naravno, omogućuje ugodnije i pojednostavljeno iskustvo za korisnike bilo kojeg uređaja.


Što učiniti:

Budući da sve više i više potrošača počinje očekivati ​​višenamjensko iskustvo od svojih omiljenih brendova, korištenje PWA tehnologije u web shopu uskoro će se shvatiti ne kao "malo nešto dodatno", već kao bitni dio korisničkog iskustva.

Što je još važnije, obratite pažnju na to zašto se PWA zahtijeva - i budite sigurni da ove kvalitete donosite na vaše web mjesto na bilo koji način. Stvari poput brzine web mjesta, pokretljivosti i funkcionalnosti najvažnije su za uspjeh web shopa danas, ali i u razdobljima koja dolaze.

Počnite razmišljati o ulaganju u PWA tehnologiju.

[Trend #4] Dinamične cijene dovode do optimalne prodaje i dobiti

Vjerojatno znate da optimiziranje cijena proizvoda nije tako jednostavno kao podcjenjivanje konkurencije.

Zapravo, prelazak ove rute samo će započeti "utrku do dna", što će u konačnici devalvirati vaše proizvode u cjelini.

Bolji način djelovanja, kako mnogi objašnjavaju, je da cijene svoje proizvode prema kontekstu: „Kako bi se istaknuli u ovom visoko konkurentnom okruženju, tvrtke koje imaju online poslovanje moraju pratiti cijene svojih konkurenata, analizirati sezonsku i povijesnu potražnju i reagirati na ove uvide gotovo u stvarnom vremenu.“

 

Što učiniti:

Usvojite tehnologiju i strategije dinamičnih cijena.

Cilj je da u bilo kojem trenutku uspijemo postići optimalnu cijenu za određeni proizvod. Pod "optimalnom" podrazumijevamo cijenu po kojoj imate najveće šanse da prodate svoj proizvod, a pritom ostvarite najveći mogući profit od prodaje.

Da biste to učinili, morat ćete imati pristup podacima koji uključuju konkurentske cijene, potražnju na tržištu i percipiranu vrijednost vaših proizvoda. Nadalje, te podatke treba dostaviti i reagirati u stvarnom vremenu kako bi bili korisni.

Dinamične cijene dovode do optimalne prodaje i dobiti

[Trend #5] Usvajanje brzog modnog načina razmišljanja

Modna industrija iz godine u godinu doživljava pravu eksploziju. Ističe se nekoliko razloga zašto su modne kompanije posljednjih godina doživjele takav rast:

  • brzina i okretnost (u smislu razvoja proizvoda i ispunjavanja narudžbi)
  • društvena prodaja
  • održivost
Iskorištavajući ove čimbenike i prilike, tvrtke modne industrije počele su doživljavati golemi uspjeh.


Što učiniti:

Bez obzira na to u kojoj ste industriji, trebali biste nastojati uzeti stranicu iz brzog modnog priručnika kao preporuku koju treba slijediti.

S obzirom na brzinu i okretnost, razmislite o tome kako možete smanjiti potrošnju otpada i / ili resursa bez utjecaja na kvalitetu proizvoda ili iskustva. Pravovremeni pristup razvoju i ispunjenju osigurava da tvrtke uvijek imaju točno onoliko resursa koji su potrebni u određenom trenutku.

[Trend #6] Korisničko putovanje na više platformi s porukama specifičnim za platformu

2020. godine za online poslovanje je godina sveprisutnosti. Put kupca sada je daleko od linearnog; to nije samo multi-uređaj, već multiplatform. Vaši izgledi odskočit će od Facebooka, Instagrama i Snapchata do e-maila, FB Messengera,... i tako dalje. 2020. se odnosi na postizanje višekanalne učinkovitosti i izradu poruka specifičnih za platformu na pravom mjestu, u pravo vrijeme, s pravom akcijom.


Što učiniti:

Važno je skrenuti pozornost na jednu od posljednjih stvari koje se spominju: "Poruke specifične za platformu."

Prava poruka pravoj osobi u pravom trenutku je saznanje kako će oni najbolje primiti tu poruku u ovom trenutku.

Kao jednostavni primjer, pojedinac bi mogao primati višeformatni informativni newsletter putem e-maila - ali radije će primati informacije o akciji putem push ili viber obavijesti.

Korisničko putovanje u kontekstu Arbone

[Trend #7] Pretplatnička usluga

Siguran stav u 2020. godinu je da potražnja (i rasprostranjenost) pretplatničkih usluga raste.

A to ima smisla - i za kupca i za tvrtku.

Na kraju, pretplatne usluge pružaju redovito isporučeno i uvijek očekivano iskustvo za klijenta kroz svaki angažman. Ovisno o vrsti pružene usluge, vrijednost za kupca dolazi u obliku stvari poput personalizacije, praktičnosti i novčane uštede.

"Mnoge tvrtke prilagođavaju sadržaj pojedincu, kvalificirajući izbor proizvoda na temelju podataka koje su prikupili o potrošaču, a što ispunjava želju za personalizacijom korisničkog iskustva kupca."

Tvrtke koje posvete svoje vrijeme ovom načelu dobit će veliki povrat ulaganja jer kupci ako jednom prepoznaju vrijednost svakako će se vraćati.

Uz to, pokretanje usluge pretplate mogu uštedjeti vrijeme, novac i druge resurse - na nekoliko različitih načina:

  • pouzdanije prognoziranje dovodi do boljeg upravljanja zalihama
  • višekratne, zakazane kupnje omogućuju pojednostavljene transakcije
  • usredotočite se na zadržavanje visokokvalitetnih kupaca, a ne na dobivanje masovnih količina jednokratnih potrošača.
  • Imajući sve to u vidu, nema sumnje da će se sve više brendova posvetiti upravo tzv. pretplati.

 

Što učiniti:

Bez obzira u kojoj djelatnosti poslujete, mora postojati način da se to dogodi.

Vaše glavne mogućnosti:

  • usluga nadopunjavanja koja redovito isporučuje kupcima potrošne predmete
  • pružajući kupcima kolekcije visoko personaliziranih proizvoda na rasporedu
  • usluga pristupa u kojoj vaši kupci plaćaju ponavljajuću naknadu u zamjenu za pristup vašim proizvodima ili uslugama

[Trend #8] Namjerno preuređivanje sadržaja

Potražnja suvremenog potrošača za kvalitetnim sadržajem nikad nije bila veća.

Za modernu tvrtku koja ima web shop, to zauzvrat znači da ćete trebati izvući kvalitetniji sadržaj nego ikad prije. Naravno, ovo je puno lakše reći nego učiniti; visokokvalitetni sadržaj nije samo nešto što možete učiniti pritiskom prekidača.

Umjesto pokušaja (a vjerojatno i neuspjeha) iz dana u dan izmamiti potpuno novi sadržaj je cilj jer mnoge tvrtke su otkrile pravu vrijednost ponovnog postavljanja sadržaja.


Što učiniti:

Smisao preuređenja sadržaja je omogućiti vašoj publici da primi podatke koje žele.

Različiti ljudi uče i traže sadržaj na različite načine. Isporučujući podatke svojim pojedinačnim kupcima u formatu koji im najbolje odgovara, povećat ćete na prvi način šanse da se stvarno povežete s njima.

Važno je napomenuti da mijenjanje sadržaja ne znači kopirati ga izravno. Umjesto toga, uključuje korištenje jednog dijela sadržaja kao okvira za drugi dio sadržaja, stvoren u drugom formatu.

Na primjer, stvorite videozapis s utjecajem koji prikazuje upotrebu vašeg proizvoda. Iako je ovaj sadržaj vrijedan sam po sebi, možete ga prepraviti i na više različitih načina, poput:

  • PDF ili infografika koja daje detaljne upute za uporabu proizvoda
  • Intervju o korištenju proizvoda u podcast formatu
  • Post na blogu koji se fokusira na najbolje prakse upotrebe proizvoda

[Trend #9] Razgovori u stvarnom vremenu, chatbot i AI

Razgovori u stvarnom vremenu, chatbotovi i AI postaju standardni dio svakog web shopa.

Oni mijenjaju iskustvo potrošača na bolje, a trend iz godine u godinu sve više raste. Oni uklanjaju određene probleme iz prosječnog putovanja kupca, zbog čega se 48% potrošača radije poveže s tvrtkom putem chata uživo, a 35% potrošača želi vidjeti više tvrtki koje koriste chatbotove.


Što učiniti:

Ako već niste, sada je pravi trenutak da investirate u chatbota za pokretanje angažmana, prodaje i za stvaranje bolje korisničke podrške.

[Trend #10] Porast rabljenog tržišta zvanog „ponovna trgovina“ 

Nazovite to ponovnom trgovinom ili bilo kojim drugim imenom, internetsko tržište rabljenih proizvoda nikada nije bilo veće.

Prema podacima koje je prikupio Thredup, tržište rabljenih proizvoda eksplodirat će u godinama koje dolaze:

Prikaz grafikona o porastu rabljenog tržišta
Izvor: thredup.com
U tom rastućem trendu ulogu imaju brojni čimbenici:

  • povećana usredotočenost na održivost
  • mogućnost kupnje željenih proizvoda za manje novca
  • potreba da se drži ispred trendova u modi i drugim industrijama
Jasno je da je tržište rabljene robe i dalje živo. Od manje poznatih web stranica na lokalnoj razini pa sve do velikih globalnih platformi poput Facebook Marketplace, potražnja za rabljenom robom svakodnevno ide dalje i sve šire.


Što učiniti:

Ako prodajete robu koja se može vratiti i prodati bez gubitka kvalitete, uđite u ovaj rastući trend. Naravno, puno se toga bazira na načinu koji kupcima nudi vrijednost i isplati se vašoj tvrtki.

Npr. morate razmišljati o:

  • Hoće li vaši kupci kupiti rabljene predmete (i koje)?
  • Kada ćete izvršiti povrat uloženih sredstava?
  • Troškovi obnove i pripreme proizvoda za daljnju prodaju u odnosu na cijenu koju ćete dobiti za prodaju?
Drugi faktor koji treba razmotriti je kako ćete moći plasirati na tržište novu inicijativu za ponovnu trgovinu:

  • Hoćete li se usredotočiti na održivost, niže troškove ili druge prijedloge vrijednosti?

Iskoristite priliku za pronalaženje novih mogućnosti komunikacije i povezivanja sa svojim kupcima. Web shop prodaja je danas nešto bez čega se ne može, a prateći navike kupaca svakako je pozitivan smjer koji će nagraditi vaše poslovanje.

Arbona logo

Arbona Club prijava

Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju

Za više informacija i prijavu u Arbona Club kontaktirajte me!

Nazovi me
Što je SEM?

SEM je skraćeno od "Search Engine Marketing" i primarno označava oblik online marketinga koji se provodi pomoću plaćenih oglasa na tražilicama.

Širi je pojam od SEO-a, odnosno same optimizacije za tražilice, što je neplaćena metoda,  za razliku od plaćenh, odnosno PPC metoda.
SEM je oblik online marketinga koji promovira tvrtke povećanjem njihove vidljivosti kroz rezultate pretraživanja na internet tražilicama.... Saznajte više
Što su metapodaci?


Metapodaci ili metadata su podaci koji opisuju druge podatke. Konkretnije, to su informacije i specifični detalji koji opisuju sadržaj, materijale i podatke. Primjerice, to mogu biti naslovi, opisi, alternativni opisi fotografija, slika i grafika te cijeli niz drugih podataka.

Metapodaci su važni za optimizaciju weba za tražilice, odnosno za SEO. U kombinaciji s drugim čimbenicima, tražilice koriste metapodatke kako bi shvatile što se nalazi na nekom webu i procijenile koliko je taj sadržaj relevantan za neko pretraživanje.... Saznajte više
Što je segmentacija?

 

 

Segmentacija je podjela kupaca, klijenata odnosno primatelja vaših marketinških poruka u skupine, pr čemu ih se grupira po nekim sličnostima, a razlike među tim grupama su što veće.

Segmentacija se u smislu digitalnog marketinga odnosi na grupiranje primatelja vaših marketinških poruka, primjerice e-mailova ili oglasa. Različitim grupama odnosno segmentima vaše publike, uputiti ćete slične ali prilagođene poruke kako bi ste što bolje “pogodili” onu koja će primatelju biti interesantna te time povećati i šansu za konverziju.

U praksi, segementacija se najčešće vrši po ponašanju potrošača te geografskom, demografskom i psihografskom kriteriju.

... Saznajte više
Što je to prodajni lijevak?

 

Prodajni lijevak odnosno sales funnel je niz koraka koje prolazi osoba od kad sazna za vašu tvrtku i proizvod pa dok u konačnici ne postane vaš kupac. Kraće, prodajni lijevak je proces kojim se ostvaruje prodaja.

Prodajni lijevak se dijeli u faze, a najpoznatiji model je AIDA, podjela na četiri dijela: Awareness, Interest, Desire and Action odnosno spoznaja, interes, želja te akcija.

Svoj naziv dobio je radi čestog grafičkog prikaza u obliku lijevka jer prve faze obuhvaćaju veći broj ljudi dok završne značajno manji.

 

 

... Saznajte više
Kako uključiti notifikacije za nove objave korisnika na Instagramu?

 

Ako ne želite propustiti objave nekog korisnika na Instagramu, primjerice neke super agencije za digitalni marketing koja često ima dobre i korisne savjete ;) ;), možete uključiti notifikacije kako bi vas aplikacija obavijestila svaki put kada taj korisnik objavi novi sadržaj. Još bolje, možete birati i za koju vrstu objava ćete biti obaviješteni.

Kako bi ste uključili obavijesti, pratite sljedeće korake:

1. Otvorite aplikaciju, a potom otvorite profil za koji želite primati obavijesti.

 

 

2. Na pregledu profila kliknite na ikonu zvona gore desno.

 

... Saznajte više
Što je buyer persona?

 

Buyer persona je fiktivna reprezentacija savršenog kupca kojem definiramo pripadajuću demografiju, interese, obrazovanje i posao, ali i koji su mu problemi, ciljevi, o čemu razmišlja i kako donosi odluku. Još se naziva i customer persona i marketing persona. 

Više detalja, kao i upute kako kreirati buyer personu u 6 koraka pročitajte u našem .

... Saznajte više
Što je Below The Line (BTL) marketing?

 

Below the line marketing ili marketing ispod crte je onaj koji je usmjeren prema definiranoj ciljanoj publici, odnosno takozvanim buyer personama. Takav marketing se temelji na podacima o korisnicima kao što su oni demografski, interesni ili pak geografski. Upravo to rezultate BTL marketinga čini lako mjerljivima. 

Primjer BTL marketinga je email marketing, affinity marketing, kao i marketing na društvenim mrežama, koji se lako usmjerava na točno određenu publiku.

 

 

... Saznajte više
Što je organski doseg?

 

Organski doseg predstavlja broj korisnika koji su vidjeli odnosno posjetili vašu web stranicu ili objavu na društvenim mrežama, bez ulaganja novca u promoviranje. Na društvenim mrežama, on zapravo dolazi od nepromoviranih objava, koje su ujedno i najčešće korišteni oblik aktivnosti.

Suprotan organskom dosegu bi bio plaćeni doseg, koji dolazi od plaćenih oglasa i kampanja, odnosno promoviranja objava na društvenim mrežama. 

... Saznajte više
Što je alt tekst?

 

Alternativni ili Alt tekst fotke je tekstualni atribut fotografije kojim se opisuje njen sadržaj, a njime web tražilicama pomažemo objasniti što se nalazi na fotografiji. 

Njegova primarna funkcija je pomoć slabovidnim i slijepim osobama. Čitač zaslona pročitat će upravo taj tekst i tako će korisniku biti jasnije što fotografija predstavlja te što se na njoj nalazi. Za manje važne fotografije koje su u svrsi estetike stranice, alt text nije potreban, pa će ih čitač zaslona jednostavno preskočiti.

Osim za pomoć slabovidnim osobama Alt text koristi i osobama koje su, iz bilo kojeg razloga, onemogućili prikazivanje... Saznajte više

Koja je razlika između Facebook stranice i profila?

Ukratko, za stvarne, fizičke osobe namijenjen je profil, a za tvrtke, poznate osobe, udruge namijenjene su stranice.

 

Facebook račun, odnosno profil, može registrirati svatko, a u njega ćete se prijaviti korisničkim imenom i lozinkom. No, da bi kreirali Facebook stranicu, potreban vam je profil fizičke osobe. Za upravljanje Facebook stranicom se ne prijavljujete zasebnim korisničkim imenom i lozinkom, već se morate ulogirati u svoj osobni profil, tom profilu moraju biti dodijeljena administratorska prava na stranici, te ćete tako imati pristup upravljanju stranici.

 

Napomenimo i da male tvrtke često rade grešku te umjesto stranice otvaraju... Saznajte više

Kako pogledati Instagram feed bez preporučenih objava?

Sigurno ste primjetili unazad nekoliko mjeseci kako vam se u feed-u često pojavljuju preporučene objave profila koje ne pratite. Instagram će preporuke odabrati na temelju profila koje pratite, s kojima ste prethodno komunicirali ili pak na temelju vaših interesa.

 

Većina korisnika nije oduševljena tom promjenom te samo želi stari pregled nazad. Postoji dobra vijest za sve njih, a posebice one koji se još uvijek nisu oprostili s kronološkim pregledom newsfeed-a. Iako se sugestije ne mogu isključiti, možete ih isfiltrirati. 

 

Sve što trebate je dodirnuti (ili kliknuti, ako ste na računalu) Iz njega odaberite... Saznajte više

Kako sakriti listu pratitelja na Instagramu?

 

Bez obzira radi li se o vašem poslovnom ili osobnom profilu, mogućnosti potpunog sakrivanja liste onih koje vi pratite ili koji prate vas - nema. Broj onih koji mogu vidjeti te liste možete značajno smanjiti, no to donosi i neka druga ograničenja.

 

Jedini način kako možete sakriti liste pratitelja od većine drugih je učiniti svoj profil privatnim u postavkama korisničkog računa. Ukoliko imate privatni profil, svakog tko vas želi zapratiti morate posebno odobriti, a vaše liste pratitelja mogu vidjeti samo ti korisnici. No, ta privatnost se odnosi i na sav vaš sadržaj, odnosno objave,... Saznajte više

Kako dodati osobu za admina Facebook page-a?


Bez obzira na to upravljate li stranicom brenda ili osobnom stranicom na Facebooku, ponekad vam je potreban tim ljudi koji može uređivati ​​i objavljivati ​​sadržaj, pregledavati informacije o vašim pratiteljima i još mnogo toga. Evo kako dodati dodatnu osobu za admina Facebook page-a:
 
    
  1. Otvorite svoju Facebook stranicu. Na izborniku s lijeve bočne trake pomaknite se prema dolje i kliknite na ‘Postavke’.
  2. 
  3. Otvorit će se ‘Page settings’, a pomaknete li se prema dolje, ponovno po lijevoj bočnoj traci, naći ćete ‘Page roles’ - kliknite na njih.
  4. 
  5. Saznajte više
Zašto se web stranica ne prikazuje na Googleu?



Ako se vaša web stranica ne pojavljuje u Google rezultatima,  za početak napravite još jednu provjeru upisivanjem site: pretrage u tražilicu, na primjer “site:arbona.hr”. Ako rezultata još uvijek nema, postoji nekoliko osnovnih razloga za to: 

 


Za više informacija o problemima s indeksiranjem i pozicioniranjem web stranica kliknite na naš .

... Saznajte više
Što su Viber promo poruke?


Viber promo poruke su vrsta promotivne aktivnosti putem koje tvrtke mogu krajnjim korisnicima slati promotivne poruke direktno na njihove mobilne uređaje. Ove poruke šalju se korisnicima koji su pretplaćeni na primanje poruka od vaše tvrtke te korisnicima s kojima ste u prošlosti već ostvarili neku vrstu interakcije, a prikazuju se u istom obliku kao i privatne Viber poruke. 


Ovaj tip promo aktivnosti ima brojne prednosti: ... Saznajte više
Zašto je važno imati blog na web stranici?


Iako pisanje bloga uzima nešto truda i vremena, ono je jedno od važnih aspekata
. Nekoliko je osnovnih razloga zašto bi svaka tvrtka trebala redovito objavljivati kvalitetne blog postove na svojoj stranici: 
  ... Saznajte više
Koliko je korisnika Facebooka i Instagrama u Hrvatskoj?


Facebook u Hrvatskoj ima oko , odnosno oko čak 48% stanovnika. Instagram koristi oko iz Hravtske, odnosno oko 30% stanovništva. 


Podaci se odnose na stanje u listopadu 2021., a detaljnju demografsku i geografsku strukturu korisnika možete otkriti u Arboninoj .

 

... Saznajte više
Kako do informacija o Instagram pratiteljima?


Najjednostavniji način za prikupljanje osnovnih informacije o Instagram pratiteljima je . Ovo je analitički alat koji pruža uvid u podatke o trendovima na Instagram profilu. Pomoću jednostavnih statistika i grafova omogućuje uvid u gotovo sve aspekte profila, contenta i pratitelja. 

Neke od informacija koje su dostupne na Insightsu: 
Instagram Insights je dostupan samo za poslovne profile.

 

... Saznajte više
Što su chat-botovi?

Chat-botovi sve su popularniji oblik komunikacije između pružatelja neke usluge i korisnika. Riječ je o automatiziranim osobnim asistentima koji su dizajnirani kako bi simulirali živi razgovor s korisnicima.


Chat-botovi imaju veliku primjenu kod instant messaging aplikacija, putem kojih mogu preuzeti ulogu operatera odnosno zamijeniti ljudski faktor.

Programirani su da komuniciraju s posjetiteljima web stranice vodeći ih kroz komunikaciju i pružajući im informacije o proizvodima i uslugama, do same kupovine ili narudžbe usluge ili proizvoda.... Saznajte više
Što je gamifikacija?
Gamifikacija je implementacija principa igre u situacijama koje nisu direktno povezane s igrama, a posebice je primjetna na društvenim mrežama. Na ovaj način korisnici društvenih mreža imaju priliku osvojiti nagradu u zamjenu za aktivnosti poput lajkanja, ostavljanja komentara ili osmišljavanja kreativnih elemenata (fotografija ili kratkih tekstova). Unošenjem gamifikacije u marketinške aktivnosti tvrtke potiču angažman i lojalnost kupaca, ali i rast svijesti o brendu. ... Saznajte više
Što je e-knjiga?
Elektronska knjiga ili poput pametnih telefona, tableta ili računala, a koju se distribuira putem interneta.

Dobro osmišljen i napisan e-book jedan je od načina za privlačenje posjetitelja na web stranicu, a posljedično i dobivanje novih klijenata.


  1. Definirajte temu i ciljanu publiku
  2. Strukturno posložite knjigu (poglavlja, naslovi, ulomci)
  3. Dizajn (naslovnica, tipografija)
  4. Vizualni elementi (infografike i fotografije)
  5. Poziv na akciju 
  6. Pretvoriti u PDF dokument
  7. Kreirati podstranicu za e-knjigu odakle će se moći preuzeti
  8. Promocija knjige putem društvenih mreža i oglašavanja


Izvojeni eBook-ovi

  Saznajte više
Što je webinar?

Webinar je online oblik, tj. forma temeljena na prezentaciji putem interneta. Najčešće je snimljen unaprijed, a onda se prikazuje određenoj ciljnoj skupini s ciljem informiranja, predavanja ili prezentacije određenog proizvoda ili usluge.

Webinar se može održavati i uživo pa autori s članovima mogu voditi razgovor u realnom vremenu. Sa sudionicima webinara autori mogu podijeliti videozapise, audiozapise, fotografije ili bilo koje dokumente. 

Unaprijed se odredi točan datum i vrijeme početka webinara, a sudionici se najčešće ulogiraju u okviru određenog sistema.

 

... Saznajte više
Što je content marketing?

Content marketing podrazumijeva
(content-a) na različitim kanalima s ciljem privlačenja jasno definirane ciljne skupine. Konačna svrha content marketinga je izgradnja odnosa s kupcima i poticanje prodaje na indirektan način. 

Ono što razlikuje content od oglašavanja je relevantnost i vrijednost informacija za korisnike. Kvalitetan content pruža informacije koje interesiraju korisnike, pa ih zbog toga oni svojevoljno čitaju, gledaju ili slušaju, dok kod oglasa to čine jer nemaju izbora. 

No što uopće znači sadržaj ili content? On može postojati u različitim oblicima, među ostalim i kao blog objave, infografike i e-knjige, a može se distribuirati putem... Saznajte više
Što je gerila marketing?
Gerila marketing je naziv za ili proizvodu, odnosno poticanje brand awareness-a. Ova marketinška strategija zahtijeva out-of-the-box razmišljanje i kreativan pristup, a vrlo često i relativno niska financijska ulaganja. Osnovni cilj gerila marketinga je iznenaditi javnost i tako potaknuti širenje priče o brendu. ... Saznajte više
Tko je jedinstveni posjetitelj?

Jedinstveni posjetitelj je termin koji se odnosi se na
. U marketinškoj analizi jedinstveni posjetitelj broji se samo jednom za određeni vremenski period, neovisno o njegovom broju posjeta web stranice. To znači da ako isti posjetitelj posjeti stranicu primjerice tri puta, u analizi će biti prepoznat kao jedan posjetitelj, a ne tri.

Drugi naziv za ovaj termin je i .  

 

... Saznajte više
Što je MailChimp i koje su njegove prednosti?
Mailchimp je integrirana marketinška platforma, primarno namijenjena , odnosno . Iako je Mailchimp isprva pružao samo ovu mogućnost, danas sadrži brojne funkcionalnosti, poput mogućnosti kreiranja oglasa za društvene mreže, odredišnih stranica i još mnogo toga. 

Korištenjem MailChimpa gotovo svaka tvrtka može ostvariti velike prednosti. Platforma je relativno jednostavna za korištenje, a postoji i besplatna verzija s ograničenim funkcionalnostima koje će biti dovoljne za neke tvrtke. Osim toga, MailChimp omogućuje automatizaciju komunikacije, kako bi vaše poruke dosegle određene kupce u najboljem trenutku, kao i izvrstan pregled učinkovitosti vaših e-mail kampanja. ... Saznajte više
Što je geo-targetiranje?
Geo-targetiranje je praksa dostavljanja različitih sadržaja ili oglasa korisnicima ovisno o njihovoj geografskoj lokaciji. Facebook i Google omogućuju funkciju prikazivanja oglasa na točno određenom geografskom području, što je neizostavan korak prilikom postavljanja svake kampanje koji omogućuje dosezanje željene ciljne skupine. ... Saznajte više
Što je SERP?
SERP (Search Engine Results per Page) su popisi stranica koje vidite kad god upišete upit u tražilicu. Odnosno, SERP je sve je ono što možemo dobiti kao rezultat pretraživanja određenog pojma unutar tražilice. Pored organskih rezultata, tražilice korisniku predlažu i plaćene oglase koji su povezani za taj određeni pojam koji se traži.... Saznajte više
Što je to LinkedIn Sales Navigator?

Sales Navigator olakšava prodaju putem odnosa pomažući vam da se povežete s pravim ljudima. Putem LinkedIn Sales Navigatora možete omogućiti prodavačima da ovladaju virtualnom prodajom, integrirati se s CRM-om kako biste zabilježili aktivnosti i oslobodili vrijeme za prodaju, ojačati odnose s korisnicima pomoću LinkedIn-ove mreže za povezivanje. LinkedIn Sales Navigator omogućuje da brzo utrvdite interes kupaca i identificirate načine za izgradnju odnosa.... Saznajte više
Zašto koristiti LinkedIn grupe?

Uključivanje u relevantne LinkedIn grupe i aktivno sudjelovanje u istima mogu biti vrlo efikasan marketinški alat. Putem LinkedIn grupa možete informirati tržište o svojem postojanju, graditi osobni ili kredibilitet tvrtke u određenom području, privući potencijalne kupce na svoju web stranicu, povezati se s brojnim ljudima na društvenim mrežama, prezentirati svoju ponudu.... Saznajte više
Kako personalizirati URL svog LinkedIn profila?

Na početnoj LinkedIn stranici potrebno je kliknuti gore desno na strelicu ispod Me pa na View profile. Zatim je potrebno odabrati u sučelju desno gdje piše Edit public profile & URL. Na desnoj strani sučelja prikazat će vam se vaš trenutni URL link. Klikom na polje, možete unijeti svoje novi URL. Preporuča se da nastavak svog linka napišete u obliku ime-prezime. Na taj način dobiti ćete personalizirani LinkedIn URL. Na primjer: linkedin.com/in/ivan-horvat.... Saznajte više
Može li se Instagram Story objaviti i kao Facebook Story?

Da. Potrebno je imati povezane Instagram i Facebook račune. Jednom kada su računi povezani, sve što objavljujete na Instagramu, možete objaviti i na Facebooku ako odaberete opciju - objaviti i na Facebooku ili Facebook Storyju. U tom će vam slučaju biti omogućeno istu priču koju ste objavili na Instagramu, objaviti i na Facebooku, naravno - u slučaju da to želite.... Saznajte više
Što je to Facebook Story?


Facebook Story, kao i Instagram Story označava objave u obliku fotografija ili videa koje nestaju nakon 24 sata. Prilikom kreiranja priča na iste je moguće primijeniti filtere, naljepnice, tekstualni sadržaj, efekte, kao i crtati po njima. Prikazuju se iznad News Feeda, a mogu se spremiti te poslati odabranim pratiteljima.

Instagram Stories dostupne su samo pratiteljima ili bliskim osobama unutar Instagrama, a u slučaju javnih profila, priče su dostupne svima. S druge strane, Facebook Story, osim javnog dijeljenja priče, omogućuje i prikazivanje priče prijateljima na Facebooku i kontaktima na Messengeru, samo prijateljima na Facebooku te prilagođenoj publici koju... Saznajte više
Kako Instagram Questions mogu doprinijeti poslovanju?

Instagram Questions jedna je od mogućnosti unutar Instagram aplikacije koja vas može dodatno povezati s vašim pratiteljima ili ciljanom skupinom. Questions su sjajan način da direktno od samih pratitelja saznate informacije koje vam trebaju. Npr. unutar Instagram pitanja od vaših pratitelja možete zatražiti feedback na posljednji blog koji ste pisali. Možete ih pitati koji su im trenutno najveći izazovi u poslovanju. Možete ih pitati o kojim temama žele znati više, što je sjajan način da iz prve ruke saznate kako unaprijediti svoje poslovanje.
 
 
... Saznajte više
Što su to zbirke na Instagramu?

Pronašli ste inspiraciju za uređenje doma? Cipele koje želite oduvijek kupiti? Mjesta koja želite posjetiti? I sve to želite imati dostupno na nekoliko klikova? Spremite ih u zbirke na Instagramu!

Naime, uz pomoć zbirki na Instagramu lako možete tematizirati objave i organizirati spremljene.

Za pohranjivanje objava u posebnu mapu koju možete u bilo kojem trenu pregledati, odaberite tri vodoravne linije u gornjem desnom kutu iznad profilne slike i odaberite karticu Spremljeno. Kliknite na plus znak u gornjem desnom kutu kako biste napravili novu kolekciju i imenovati je. Nakon toga za pohranjivanje objave u arhivu samo trebate pritisnuti... Saznajte više
Koliko hashtagova možemo imati unutar jedne Instagram objave?

Unutar jedne Instagram objave možemo imati do 30 hashtagova. No, s obzirom na činjenicu da previše hashtagova može djelovati poput spama te da im se povećanjem broja smanjuje funkcionalnost, optimalno je koristiti 10 do 11 hashtagova usko usmjerenih na tematiku samog sadržaja.... Saznajte više
Što je Instagram Countdown sticker?

Instagram Countdown sticker omogućava odbrojavanje do određenog trenutka. Najčešće ga korisnici koriste prilikom odbrojavanja do određenog događaja koji je njima uvelike važan. Naime, može se raditi o određenom koncertu, putovanju ili o velikim životnim promjenama - npr. odbrojavanja do trenutka u kojem će korisnici postati roditelji.

... Saznajte više
Koja je razlika između Instagram poslovnog profila i creator profila?


Iako je Instagram isprva bio platforma za zabavu i druženje, brzo je postao i mjesto preko kojeg se velike tvrtke žele približiti svojim postojećim kupcima, ali i otkriti neke nove. Upravo je za njih Instagram omogućio poslovne profile putem kojih se mogu oglašavati, a dostupne su im i brojne druge značajke koje nisu dostupne običnim, privatnim profilima. No, postoji i treća kategorija - creator profili. Iako je creator profil po mnogim značajkama blizak poslovnom profilu, ipak se od njega u nekim detaljima i razlikuje, a koriste ga većinom internetske zvijezde ili influenceri. Putem creator profila, korisnici mogu fleksibilnije... Saznajte više
Kako spojiti Facebook stranicu s Instagram profilom?


Jednom kada ste Instagram profil postavili na poslovni, sada trebate svoj profil povezati s Facebook stranicom kroz opciju “Povezani računi”. Važno je napomenuti da se mogu povezati samo jedan Instagram profil i samo jedna Facebook stranica te da je to povezivanje obavezno. Jednom kada su računi povezani, Instagram može povući sve podatke s Facebooka, no u svakom trenutku korisnik ih samostalno može urediti i unaprijediti.... Saznajte više
Kako napraviti Instagram Quiz?


Instagram story quiz moguće je kreirati vrlo jednostavno uz pomoć dostupnih dodataka na samom storyju. Naime, kada na Instagramu odaberete opciju Storya, povučete li prstom prema vrhu ekrana, ponudit će vam se brojne opcije. Želite li kreirati kviz, samo odaberete opciju kreiranja kviza, postavite pitanje i ponudite moguće odgovore od kojih je jedan točan. 
... Saznajte više
Elena Majer