Statistika nije uvijek zanimljiva niti dobra koliko smo očekivali, međutim može se reći da je vrlo moćna prilikom donošenja bilo kakve odluke. Obično su najbolje informacije izvedene iz statističkih podataka.
Donosimo nekoliko neočekivanih, a važnih savjeta vezanih uz web shop prodaju nastalih iz statističkih podataka koji imaju utjecaj na rezultate pojedinih kampanja te općenito na način na koji provodimo marketing.
#1. Troškovi dostave rade protiv konverzija
Statistički podaci prikazuju da čak 28% kupaca napusti svoju košaricu ako im se prikažu neočekivani troškovi dostave.
Ovo ne zvuči kao ogroman broj, ali situacija je gora nego što zvuči u usporedbi s ostalim razlozima zbog kojih ljudi napuštaju košaricu. Kada govorimo o razlozima napuštanja košarice osvrćemo se na šest glavnih razloga:
Neočekivani troškovi dostave
Stvaranje korisničkog računa
Provođenje istraživanja
Sigurnost plaćanja
Zbunjujući checkout
Ne pronalazak kupona s kodovima
Nije nužno da korisnici ne žele platiti dostavu već korisnici ne vole neočekivano platiti dostavu.
Ponekad će korisnici morati platiti da im se kupljene stvari dostave na vrata i oni to shvaćaju. Međutim, kad se suoče s činjenicom da plate nešto što nisu očekivali, tada dobiju loš predosjećaj i napuste stranicu.
Što morate promijeniti:
Budite jasni, eksplicitni i unaprijed navedite troškove i sve mogućnosti dostave. Napuštanje košarice svakako će uvijek biti prisutno, ali ako se mogu otkriti razlozi svakako ih treba pokušati smanjiti ili ukloniti.
Ako se dostava naplaćuje, korisnike je bitno o tome obavijestiti prije nego što dođu do samog plaćanja i iznosa računa.
Možda ćete izgubiti mali broj korisnika odmah na početku kada navedete troškove dostave, ali ako se to gleda s marketinške strane to je onda puno prihvatljivija opcija kojom će odmah na početku odustati, a ne da ih se provlači kroz cijeli lijevak i na kraju napuste svoju košaricu.
Na idućim slikama jasno je prikazano koliko nedostaje još do besplatne dostave te su navedeni uvjeti i vrste dostave. Ovo je prvi korak u postupku kupnje i u naplati nema ništa neočekivano. Jednostavno je i direktno rečeno.
Jedan od često korištenih i pozitivnih načina informiranja korisnika o naknadi dostave je pružanje mogućnosti izračunavanja cjelokupnog iznosa košarice.
#2. Stvaranje računa ubija konverzije
Koliko puta ste nekoliko proizvoda postavili u košaricu i krenuli u proces kupnje, ali STOP! Potrebno je kreirati korisnički račun inače narudžba nije moguća.
Tim postupkom puno puta dođe do odbijanja korisnika jer neki ne žele stvoriti račun, nego samo žele svoje stvari!
Kad tražite korisnika prije konačne konverzije da stvori račun, doslovno govorite “ne” konverziji. Razmislite. Mislimo da biste radije imali veći broj konverziju, uključujući konverzije neprijavljenih korisnika, nego manje konverzija i nekoliko dodatnih registracija za članstvo.
Danas još uvijek možete pronaći web stranice koje onemogućavaju kupnju ili čak bilo kakvu interakciju s web stranicom bez predaje e-mail adrese. Ili vas na kraju procesa, dočeka zahtjev za ispunjenjem članstva.
Što morate promijeniti:
Navedite mogućnost kupnje kao gost. Ne odbijajte potencijalne korisnike samo zato što ne stvaraju korisničke račune. Umjesto toga, omogućite im jednostavan način plaćanja bez muke oko prijave.
Primjer dobre implementacije:
Prije nego što izvršite naplatu, odaberete jednu od tri mogućnosti:
Kupnja bez registracije
Postojeći korisnike
Izrada korisničkog računa
#3. Istaknite popuste
Jeste li i vi jedan od korisnika koji odabere nekoliko proizvoda i ostavi ih u košarici s nadom da će uskoro biti po nižoj cijeni? Ako da, činite veliku grupu korisnika koja upravo to čini.
Ako se odlučite spustite cijenu proizvoda u njihovoj košarici, veća je vjerojatnost da će ih korisnici i kupiti.
Što morate promijeniti:
Prije svega, ponudite niže cijene. Cijena je jedan od glavnih pregovaračkih čimbenika. Ako možete pregovarati o cijeni ili ju spustiti kako biste ostvarili prodaju, učinite to. Tako ćete dobiti više od polovice korisnika koji će dovršiti kupnju samo ponovnim ciljanjem na njihove narudžbe.
#4. Retargetiranje je novi smjer
Statistika prikazuje da čak 72% milenijskih kupaca dobro reagira na ponovno ciljanje, tj. retargeting.
U svijetu web shop prodaje retargetiranje je jedan od najsnažnijih i najučinkovitijih oblika marketinga. Cilj oglašavanja svakako ide u smjeru većeg ROI-a, većeg postotka zadržavanja kupaca, jednostavnijeg pronalaska novih korisnika i veće stope potrošnje.
Kako možete doći do svih zacrtanih ciljeva? Odgovor je ponovno ciljanje korisnika.
Što morate promijeniti:
Povećajte potrošnju na oglasima koji idu na retargeting publiku. Ideja ponovnog ciljanja (retargetinga) je jednostavna: prikazujte korisnicima oglase, čak i nakon što napuste vašu web stranicu.
Ponovno ciljanje pruža visoko usredotočenu metodu stjecanja novih kupaca ili ponovno ciljanje “starih” posjetitelja. Kad jednom razmislite, ponovno ciljanje čini se tako očitom tehnikom. To su zainteresirani, potencijalni korisnici. Dokazali su da ih zanima. Ponovno im objavite oglas i dobit ćete mnoge od njih.
Svi oglašivači bi trebali koristiti ovu marketinšku metodu.
#5. Najbolji trgovci koji prodaju vaš proizvod su zadovoljni kupci
Kako doći do povjerenja potencijalnih kupaca? Čitaju li vaši kupci recenzije prije nego se odluče na kupnju novog proizvoda? Odgovor je DA, tj. čak više od 50% korisnika čita recenzije. Za veliki broj korisnika internetske recenzije utječu na odluke o kupnji.
Već vam je poznato da recenzije mogu dramatično utjecati na vaše stope konverzije. Kad potencijalni kupac vidi recenziju zadovoljnog kupca, mnogo je vjerojatnije da će sam kupiti proizvod ili uslugu.
Umjesto pažljivo odabranih i visoko selektivnih rečenica koje ste odabrali i postavili na svoju web stranicu, vjerojatnije je da će vaše kupce na kupnju “nagovoriti” sadržaj koji generiraju korisnici, poput recenzija i ocjena.
Korisnike zanimaju recenzije za istraživanje i kupnju proizvoda. Sada su tisuće web stranica koje imaju vlastiti web shop otkrile vrijednost prikazivanja recenzija proizvoda koje generiraju kupci.
Na Amazonu jednostavno ne kupujete proizvod, a da barem ne vidite neke od osvrta kupaca. Većina nas će čak pročitati nekoliko najboljih kritika.
U današnjem svijetu pretraživanja i upiti povezani s "pregledom" proizvoda sve su veći, daju viši CTR te generiraju potencijalne konverzije.
Kada korisnik pretražuje “najbolje ocjene usisavača” očito je da nešto traži namjerno i da istražuje taj proizvod. Došao je u cilju izvršenja konverzije i na takvog kupca će svakako utjecati recenzije koje se nalaze na web stranici.
Što morate promijeniti:
Predstavite recenzije proizvoda i/ili korisnički generirani sadržaj. Koje su šanse da biste poboljšali stope konverzije primjenom ove pojedinačne tehnike? Možemo reći vrlo visoke, međutim pokušajte s tom metodom i pratite ponašanje korisnika.
Razmislite o tome što postoji na vašem web shopu, gdje imate priliku za napretkom i poboljšanjem. Upoznajte svoje nedostatke te ih pokušajte riješiti. Otvorite si put do većih stopa konverzije. Pokušajte i s tehnikama zasnovanim na statističkim podacima gdje je moguće da ćete vrlo brzo vidjeti dramatična poboljšanja.
Ako ste prepoznali nedostatke svoje web stranice u ovom blogu, svakako nam se javite. Pomoći ćemo vam dati smjer u kojem je potrebno ići za reprezentativnu stranicu i koja je po SEO pravilima. Optimizirajmo, oglašavajmo i stvarajmo konverzije zajedno!