Zašto je SEO dugoročan posao?

Objavljeno: 16.09.2020. | 6 minute čitanja


Uspjeh nikada ne dolazi bez napora i ne dođe od danas do sutra. Mnogo rada i puno vremena stoji iza svake uspješne priče. Ta činjenica vrijedi i za optimizacije za tražilice - poznatije kao (SEO).

Stoga, nemojte očekivati da će SEO biti “čudotvorac” koji će vam za nekoliko tjedana pružiti bolju poziciju u rezultatima tražilice i uz minimalna financijska ulaganja pomoći vam da nadmašite konkurenciju. SEO je dugoročan proces koji se ne može ubrzati.

Zašto trebam SEO?

Podsjetimo se što je SEO i koja je njegova uloga.

SEO je jedan od najčešće korištenih alata za digitalni marketing. Cilj SEO-a je postupno povećavati organski (neplaćeni) promet na web stranicama na tražilicama kao što su Google, Yahoo ili Bing i postići što veću poziciju u rezultatima pretraživanja. Veza između kvalitetnog SEO-a i dobro osmišljenog marketinškog sadržaja osigurat će bolje rezultate pretraživanja web stranice pomoću algoritama tražilice.

Dobro osmišljena strategija pretraživanja trebala bi biti kombinacija SEO-a s plaćenim oglašavanjem, oglašavanje putem internet tražilica (SEM), s ciljem promocije web stranica povećanjem njihove vidljivosti na stranicama rezultata pretraživanja (SERP-ovi). Jedan od takvih načina plaćenog oglašavanja na internetu je Google Ads.

SEO je dugoročni proces

SEO je dugoročan posao i promjene u SERP-ovima mogu se vidjeti tek nakon određenog vremena. Rezultati su ponekad vidljivi za nekoliko dana, ponekad je potrebno i do nekoliko tjedana ili mjeseci. Nije moguće točno odrediti koliko će vremena tražilici trebati da procijeni da vašu web stranicu rangira kao prvu u rezultatima pretraživanja.

Obično treba nekoliko mjeseci da web stranice povećaju promet putem SEO-a, ali ako su dobro optimizirane onda će dulje zadržati svoju poziciju. Taj se postupak ne može ubrzati. Mnogo isplativija strategija za postizanje uspjeha je dugoročna posvećenost SEO-u jer je to kontinuirani proces koji treba održavati.

Zaključak je jednostavan. SEO nije jednokratni proces nego on zahtijeva stalni rad. Ako SEO radite samo u kratkom roku, to će vam donijeti pozitivne rezultate samo u određenoj mjeri.

Kao što se stalno natječete za poziciju, potrebno je redovito i dugoročno posvetiti se SEO naporima. Kada dođete u fazu u kojoj mislite da ste zadovoljni bez redovite pažnje vaša će web stranica na kraju pasti na niže pozicije.

Pročitajte neke od najvažnijih razloga zašto će se rezultati SEO optimizacije pojaviti tek nakon duljeg vremena i zašto se taj proces ne može ubrzati.
 

1. SEO se neprestano razvija i mijenja


Čak se i trendovi u SEO-u mijenjaju. Važno je pratiti najnovija ažuriranja SEO-a. Ono što je prije nekoliko godina uspjelo za SEO danas je možda potpuno nevažno. A tehnike koje se danas koriste za SEO ne moraju biti učinkovite u budućnosti. Stoga, ako želite biti uspješni najbolje je ne usredotočiti se na samo jednu tehniku iako je ta tehnika trenutno uspješna i ona radi već je potrebno baviti se brojnim tehnikama i uključivati različite alate.
 

2. SEO aktivnosti treba raditi korak po korak



U pogledu Google-a to je mnogo prirodnije i dugoročno je povoljnije ako se web stranica optimizira postupno i s određenim vremenskim rasponima. Potrebno je redovito izvršavati SEO optimizaciju i ne preporučuje se istovremeni rad više aktivnosti jer takav rad na kraju ne donosi dobre rezultate.
 

3. Nejasna SEO pravila


Ne postoji priručnik za pravilno izvođenje SEO-a i nema točnih pravila. Postoji samo nekoliko preporučenih tehnika, ali čak i uz te tehnike nije uvijek sto posto zajamčeno da će raditi za svaku web stranicu i da će svakoj web stranici donijeti rezultate. Sve SEO tehnike implementirane su pokušajem i pogreškama. Ponekad će trebati više vremena da pronađete strategiju koja će raditi za vašu web stranicu.
 

4. Google algoritmi se mijenjaju



Google neprestano mijenja, dorađuje i ažurira svoje algoritme pretraživanja kako bi korisnicima pružio kvalitetne i relevantne rezultate bez nepotrebnih zamaranja rezultatima koji njima ne odgovaraju. Google je svjestan ponašanja ljudi i trenutnih trendova te prilagođava svoje algoritme pretraživanja kako bi pokušao pružiti što bolju uslugu krajnjem korisniku. Upravo zato je važno pratiti ažuriranja i biti spreman za promjene koje mogu utjecati na rangiranje web stranice.
 

5. Google ne odgovara odmah!


Zašto je to važno istaknuti? Zato što promjene koje napravite na svojoj web stranici ne moraju se odmah vidjeti, iako Google neprestano poboljšava svoje algoritme tražilice. Ponekad Google uzima u obzir promjene u samo nekoliko minuta, ponekad mu treba nekoliko dana, a u nekim slučajevima nekoliko tjedana ili mjeseci. Algoritam odlučuje o svemu i na njega se ne može utjecati.
 

6. Kredibilitet i autoritet web mjesta vrlo su važni

 


Ulaganje u kvalitetnu novu web stranicu s visokokvalitetnim tekstom, slikama i dobrim oglašavanjem definitivno se isplati. Međutim, možda ćete se iznenaditi kad ustanovite da nakon što izradite novu web stranicu ne pronalazite ju u Google rezultatima pretraživanja. Potrebno je neko vrijeme da otkrijete postoji li zaista vaša web stranica. Čak i ako ju Google registrira to nije garancija da će se prikazati na stranici rezultata pretraživanja.

Google je oprezan pri procjeni web stranica u smislu autoriteta i vjerodostojnosti. Budite strpljivi u svojim naporima da dobijete povjerenje Google-a jer Google još uvijek više vjeruje “starijim” odnosno dulje postojećim web stranicama. Međutim, ove web stranice morale su godinama graditi Google-ovo povjerenje. Samo je pitanje vremena kada ćete dobiti njegovo povjerenje i stabilnu poziciju u rezultatima pretraživanja.

Za Google postoje manje pouzdane web stranice koje vrlo brzo postaju popularne i stoga ih Google prati. Google takve stranice prije ili kasnije kažnjava zbog kršenja Kodeksa ponašanja na Internetu. Web stranice gube svoj položaj i premještaju se na niže položaje te su u nekim krajnjim slučajevima u potpunosti izuzete iz SERP-ova.
 

7. Jaka konkurencija


Prilikom rada SEO optimizacije ne biste trebali zaboraviti na konkurente. Vaši konkurenti mogu razmišljati točno poput vas i učinit će sve da zadrže SEO aktivnosti i zauzmu prvo mjesto u rezultatima pretraživanja. Stoga je potrebno redovito analizirati web stranice konkurencije kako bi se pronašle njihove slabosti i nedostaci. Učinite sve potrebne korake kako biste se zadržali na najvišim pozicijama rezultata pretraživanja.

Ako je konkurencija jaka možda ćete pronaći nekoliko razloga zbog kojih ne možete preteći konkurentne web stranice. Npr. ako ste odabrali vrlo jaku konkurentnu industriju u kojoj nemate šanse prestići web stranice koje su već dulje na tržištu uspostavljene i još uvijek imaju jake pozicije u rezultatima pretraživanja. Ili ako ste odabrali pretjerano konkurentne ključne riječi s kojima se ne možete natjecati. Mogu biti i drugi razlozi. Potrebno ih je analizirati i odabrati pravu strategiju za isticanje iznad konkurencije i bolje rangiranje u rezultatima pretraživanja.

Međutim, može se dogoditi da je konkurencija toliko jaka da nije moguće doći na prvo mjesto unatoč svim naporima. Ne brinite! Prema istraživanjima, ako se nalazite na prvoj stranici rezultata tražilice, bez obzira na to jeste li na prvoj ili petoj poziciji većina se korisnika navikne kliknuti na prvih nekoliko veza u rezultatima pretraživanja i usporediti proizvode i usluge koje nude.

Zaključak


Kako biste izvukli maksimum iz svog SEO potencijala, iskoristite prilike koje dolaze za bolje rangiranje u rezultatima pretraživanja, privucite što više posjetitelja te se dugoročno odlučite raditi SEO.

SEO nije jednokratni postupak nego dugotrajan i trajan proces poboljšanja. Dakle, ako želite biti uspješni, potrebno je raditi SEO optimizaciju redovito. Osim dobro izvršenog posla, SEO traži i dobru dozu strpljenja. Nagrade za sav naporan rad i strpljenje su povećana vidljivost vaše web stranice, bolji rezultati pretraživanja, zadovoljni kupci i u konačnici veća dobit.

Sve novosti o SEO trendovima potražite u našim SEO člancima, a ako ne znate kako započeti svoju SEO optimizaciju i kako poboljšati svoju poziciju na Google tražilici pretraživanja, slobodno nas kontaktirajte i posao prepustite rukama stručnjaka! :)
Podijeli na:
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.

Arbona logo

Registracija korisnika

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Elena Majer