Upoznajte Threads, novu društvenu mrežu dostupnu i u Hrvatskoj

Nova društvena mreža dostupna u Hrvatskoj

Objavljeno: 30.01.2024. | 3 minute čitanja

Threads je nova društvena mreža za dijeljenje primarno tekstualnih sadržaja, stvorena od strane Instagrama. Ova platforma omogućuje povezivanje s javnim razgovorima, a nedavno je postala dostupna i u Hrvatskoj, pružajući korisnicima nove načine izražavanja i interakcije.

U nastavku donosimo više detalja o karakteristikama platforme, broju korisnika i razlogu zašto neko vrijeme nije bila dostupna u EU. 

Razvoj Threadsa i nedostupnost u EU

Threads, objavljen u srpnju 2023. godine, predstavlja Meta-in pristup modernom digitalnom komuniciranju. Razvijen od strane tima Instagrama, Threads je usmjeren na dijeljenje tekstualnih ažuriranja i pridruživanje javnim razgovorima, čime se ističe u moru vizualno orijentiranih društvenih mreža.

No, Threads donedavno nije bio dostupan u EU, a razlog su bile europske regulative o zaštiti privatnosti i podataka, koje su značajno strože u odnosu na regulative koje vrijede u SAD-u. Kako bi se uskladio s GDPR-om i drugim relevantnim zakonima, Threads je morao naknadno provesti dodatne mjere i prilagodbe, osiguravajući da se svi aspekti aplikacije usklade s visokim standardima zaštite privatnosti koje nalaže EU. 

 

Glavne karakteristike Threadsa

Threads korisnicima omogućuje objavljivanje sadržaja do 500 znakova, uključujući linkove, fotografije i videe do pet minuta. Mreža je usmjerena na stvaranje zajednice i otvorene rasprave, s opcijama poput anketa, GIF-ova i ključnih riječi (i negativnih ključnih riječi) za pretragu. Također, postoji mogućnost automatskog prevođenja objava na različite jezike. Mreža je kreirana primarno za mobilnu upotrebu, iako postoji i desktop verzija. 

Threads ima i značajke kao što su dijeljenje pojedinih threads-a na Instagram DM-ovima, upotreba označavanja za lako označavanje ljudi u threadsima i uređivanje automatski generiranih opisa alt-teksta fotografija i videa prije objavljivanja. Također, dodana je mogućnost pregleda objava koje ste lajkali u postavkama te sortiranje pratitelja po najnovijima ili najstarijima. Korisnici mogu birati između 'For you' feeda, koji uključuje mješavinu objava profila koje prate i preporučenog sadržaja, te 'Following' feeda, koji prikazuje samo objave ljudi ili brendova koje prate​​.


Objava na Threads društvenoj mreži

Broj i aktivnost korisnika na Threadsu

Threads je postigao impresivan rast korisnika prilikom lansiranja, dosegnuvši 100 milijuna korisnika u samo 4 dana. Nakon toga, rast se usporio te se mreži kroz idućih 175 dana pridružilo još 60 milijuna korisnika. Unatoč tome, Threads održava visoku aktivnost s gotovo 100 milijuna mjesečno aktivnih korisnika. Dnevna aktivnost korisnika pala je s 49 milijuna korisnika u u prvim danima nakon lansiranja na današnjih 10 milijuna, a prosječno dnevno vrijeme provedeno na aplikaciji trenutno iznosi oko 3 minute. Za usporedbu, X (bivši Twitter) ima 200 milijuna dnevno aktivnih korisnika s prosječnim vremenom provedenim na aplikaciji od 31 minute dnevno. Iako je X još uvijek značajno jača platforma, valja uzeti u obzir kako se ipak radi o mreži koja postoji još od 2006. godine. 

 

Razlike između Threadsa i X-a

Za razliku od X-a, Threads potiče nešto detaljnije i povezanije oblike komunikacije. Dok X naglasak stavlja na kratke i brze objave (do 280 znakova za korisnike bez plave kvačice), Threads omogućuje stvaranje nešto dužih i složenijih sadržaja (do 500 znakova), pružajući bogatije iskustvo dijeljenja i interakcije. Iako neke razlike postoje, u samoj osnovi radi se o vrlo sličnim platformama. 

 

Registracija i početak korištenja

Za početak korištenja Threads-a, korisnici se mogu prijaviti putem svojeg Instagram računa ili preuzeti aplikaciju u AppStore-u ili Google Play-u. Threads nudi integraciju s postojećim Instagram profilom, koja omogućuje sve funkcionalnosti korištenja mreže, ali i korištenje bez profila, uz koje nećete moći objavljivati sadržaj i reagirati na sadržaj drugih profila.

Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.

Arbona logo

Registracija korisnika

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Elena Majer