Objavljeno: 17.07.2018. | 7 minute čitanja
Oni su svugdje!Glavni krivac za nastanak emotikona bio je Shigetaka Kurita koji je 90-ih godina radio u japanskoj komunikacijskoj tvrtki NTT DoCoMo. Njegovi emojiji stvoreni su za vrlo specifičnu svrhu. Cilj je bio pojednostaviti komunikaciju na novom mobilnom internetskom sustavu razvijenom od japanskog telekomunikacijskog diva NTT DoCoMo.
Sustav je nudio slanje epošte koja je bila ograničena na 250 znakova, a emojiji su bili sasvim odlično rješenje za reći nešto više u ograničenom prostoru.
Problem je bio što se razgovorom licem u lice može odrediti raspoloženje i emocije druge osobe (iščitati ga iz glasa ili putem mimike), no komunikacija je u, tada novijim, medijima (SMS-ovi, emailovi), zbog odsutnosti takvih izraza često rezultirala velikim nesporazumima.
Kuritina japanska baština je igrala veliku ulogu u razvoju prve grupe emotikona. Kurita je za inspiraciju gledao mnoge elemente iz svojeg djetinjstva, uključujući mangu i kanji. Naime, u japanskim stripovima postoji mnogo različitih simbola za prikaz emocija. Likovi izražavaju emocije s velikom kapi znoja na glavi i putem različitih oblika očiju, a kad dobiju odličnu ideju, pojavi se velika žaruljica nad glavom.
A od kuda naziv emoji? Emoji zapravo dolazi iz japanskog jezika gdje:
Evo kako su prvi emojiji izgledali:
Posljednjih nekoliko godina, uporaba emojija izašla je svojih SMS i email okvira! Emoji se koriste u velikim tvrtkama kao dio marketinških i komunikacijskih kampanja.
Već je u lipnju, 2015. godine Chevrolet svoje priopćenje za javnost u potpunosti napisao emojijima kako bi predstavio svoj novi 2016 Chevrolet Cruze! Domino’s Pizza je implementirala potpuno nov način naručivanja pizza! Naime, naručujete pizze emojijima! A dobar primjer je i Facebook koji je lajkovima dodao emocije kako bi korisnici mogli pokazali prijateljima kako se osjećaju. Emojiji su zakon!
Mnogo je primjera iz vanjskog svijeta, no malo je iz našeg pa se nadamo se da ćete poslije ovog emoji bloga uvesti emojije i u svoje kampanje :)
Želite li koristiti emojije, onda morate shvatiti zašto su postali dio naše svakodnevice. U tu ćemo svrhu iskoristiti rezultate istraživanja u kojem su se proučavali emojiji i potaknute emocije u različitim okruženjima.
Emojiji učinkovito poboljšavaju cjelokupnu komunikaciju, osobnu interakciju te prenose bogatstvo informacija.
Pokazalo se da smješko (smiley :-) ), kod ljudi izaziva jednaku reakciju koju bi izazvalo nasmijano lice u stvarnom životu.
Jeste li možda skeptični da bi emojiji mogli izgledati nepristojno u profesionalnom okruženju? Da ne odgovaraju glasu vašeg brenda? U tom ste se slučaju prevarili. Pokazalo se da emojiji i u službenom emailu mogu potaknuti pozitivan feedback jer djeluju prijateljski i mnogo osobnije.
Zanimljivo je da svakog puta kada nekome šaljemo smiješak preko SMS-a ili preko društvenih mreža, u njegovom se mozgu aktiviraju ista područja koja bi se aktivirala da smo mu se zaista nasmiješili :)
Sada već počinjete shvaćati pravu moć emojija, zar ne? Mogu biti pravo oružje za online poslovanje, pa evo nekoliko savjeta kako ih možete koristiti :)
Dostupno je toliko različitih emojija, pa je važno da znate njihovo značenje. Jedna od najvećih pogrešaka koje jedan brend može učiniti je da pogrešno koristi emojije.
Na primer, netko će iz štosa staviti emoji patlidžana, a neće znati što zapravo znači. Ako ni vi ne znate, evo nekoliko njegovih značenja:
Da... iza leđa bi vam se mlađa populacija smijala :-P.
U svakom slučaju želite postaviti autoritet i znanje. Držite korak s najnovijim emoji zbivanjima i značenjima kako ne bi objavljivali emojije za koje ne znate što znače.
Kao pomoć kod korištenja emojija, preporučujemo da koristite Emojipediu koja ne samo da je rječnik već je i online mjesto na kojem možete pročitati najsvježije novosti iz svijeta emojija.
Drugi način je da napravite copy-paste u Google tražilicu. Duplicirajte emoji i potražite ga preko Googlea. Google će vam dati hrpu korisnih informacija (kao i uvijek :) )
Jeste li znali da ubacivanjem emojija u naslov newslettera automatski povećavate i stopu njegova otvaranja?
Zašto je to tako? Pa zato što emojiji zauzimaju pažnju. Pa koliko mailova i newslettera dobivate na dnevnoj bazi? Ako ubacite emoji u naslov (subject line) newslettera, vaš će se email isticati u moru drugih mailova i time ćete povećati izglede da barem dobijete klik na njega.
Emojiji su dodatak glasu vašem brendu.
Oni daju dovoljnu dozu ljudskosti u ponekad hladnim marketinškim strategijama. A kao što znate, ljudskost i personalizacija marketinških kampanja je izvanredan način za povezivanje s klijentima i stvaranja dugoročnog odnosa.
Uvjerite se da upotrebljavate emojije koji su relevantni za vašu poruku, a i za vašu publiku.
Možda će zvučati glupo, no budite relevantni u broju upotrebljenih emojija. Da… i na to morate pripaziti. Određivanje broja emojija, a i njihove učestalosti korištenja u objavama, ne mora biti težak zadatak. Jednostavno objavljujte objave i eksperimentirajte s emojijima. Prema reakcijama publike otkrit ćete pravi broj emojija.
Pretjerivanje u bilo kojem pogledu nije pametna odluka, pa tako i ni u upotrebi emojija. Jedino što ćete tako dobiti su gubici i kolutanje očima od strane korisnika, a ne povećani ROI!
Savršeni primjer je Chevrolet. On je cijelu marketinšku poruku želio prenijeti kroz emojije! A poruka je glasila da će novi 2016 Chevrolet Curise uskoro ugledati svijetlo dana. Mislite li da su svi njegovi klijenti i kupci shvatili poruku? Nisu. Dobro što su sljedeći dan dali rječnik prema kojem je javnost mogla dešifrirati poruku.
Jedino što je Chevrolet spasilo od pravog debakla je njegova popularnost.
Kamo će kupci i klijenti prvo doći u slučaju da imaju pitanja? Pa na društvene mreže! Društvene mreže su postale pravo i, ponekad, jedino mjesto gdje možete dobiti korisničku podršku u roku odmah!
A kako ćete najlakše razbiti led između nezadovoljnog kupca i vas kao krivca? Pa jednim velikim smajlekom, ilitiga smiješkom :)
Uključivanje emojija u komunikaciju na društvenim medijima može pomoći da brže zagrijete odnose s ciljanom publikom i da što prije dođete u zonu prijateljstva i povjerenja.
Pridružite se revoluciji emojija! Sada je red na vama! Emojiji su svugdje gdje se okrenete! Na pametnim telefonima, mobilnim uređajima, aplikacijama…
Emojiji pomažu prenijeti poruke na način koji nije moguć u tekstualnim porukama s kojima smo ograničeni na određeni broj znakova!
Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.
Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.
Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.
Sada ste član Standard Arbona cluba.
Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.
Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.