Suočavate se s velikim brojem odjava s newsletter liste? Saznajte kako ih smanjiti

Objavljeno: 24.01.2019. | 7 minute čitanja

E-mail marketing sigurno nije mrtav. Za sve više tvrtki e-mail marketing postaje jedan od najvažnijih marketinških kanala. Podrazumijeva slanje prodajnog, informativnog i edukativnog sadržaja. 

No bez obzira imate li 200, 500 ili pak 2 000 newsletter pretplatnika, veliki su izgledi da će vam nakon nekog vremena određeni postotak pretplatnika reći zbogom. 

I nemojte to previše uzimati k srcu. 

Naime, čak se i iskusni stručnjaci na području e-mail marketinga moraju pomiriti s činjenicom da će svakog mjeseca imati očekivani pad pretplatnika na newsletter. To je neizbježno. 

No kada se te odjave nižu i nižu, a popis pretplatnika se smanjuje i smanjuje, vrijeme je da pritisnete “pauzu” i pokušate napraviti određene korake. 

Dok je određena količina odjava zapravo pozitivna jer se rješavate onih od kojih nemate nikakvih koristi, s druge su strane neočekivano velike količine newsletter odjava razlog za zabrinutost. 

U tom se trenutku ne možete ne zapitati jeste li mogli nešto drugačije napraviti. Iako ne postoji način da se pretplatnici u potpunosti spriječe od prekidanja ove veze, postoje taktike koje možete primijeniti kako biste smanjili broj odjava s newsletter liste.

Ako vaša e-mail marketinška strategija ne uključuje neke od ovih mjera, razmislite o njihovoj implementaciji već danas.

1. Segmentirajte listu e-mail pretplatnika

Slanje generičkih poruka je najveći razlog zašto se pretplatnici odjavljuju s e-mail liste. 

Univerzalnim sadržajem svima šaljete jedan općeniti e-mail koji ima nejasnu i neusmjerenu poruku koja se ne obraća ama baš nikome. Ovakva vrsta sadržaja je već prije viđena od strane korisnika, a sam je sadržaj toliko razvodnjen da se većina korisnika pita što je time pisac htio reći. 

I tada počinju odjave. No ako postojeću listu podijelite na određene grupe moći ćete slati usmjerenije poruke svakoj grupi pretplatnika. To se naziva segmentacija. 
Segmentacija liste pretplatnika za što usmjerenije slanje marketinških poruka



Na primjer, ako ste salon keramike i kupaonskog namještaja, možete ciljati hotelske lance i apartmane jednom porukom te krajnje kupce drugom porukom. 

Želite li ići još detaljnije, šaljite usmjerene poruke onima koji su iskazali interes za kupaonske pločice, za tuš kade ili pak za wc školjke. 

Mislite da je oko ovakve segmentacije pretplatnika previše posla? Razmislite o ovome: je li vjerojatnije da ćete ostati pretplaćeni na newsletter koji donosi pravovremene poruke i informacije koje su usmjerene na vaše potrebe ili ćete radije primati newsletter koji naslijepo baca mrežu i koga uhvati s porukom, uhvati.

Segmentacija pretplatnika je odličan način za smanjenje stope odjavljivanja s e-mail liste.

2. Koristite kombinaciju jednostruke i dvostruke potvrde (opt-in)

 
Opt-in je  dopuštenje korisnika kojim se omogućuje oglašivaču slanje e-mailova, newslettera, pošiljke i slično… Oglašivač može nastaviti slati promotivni materijal ili poruke sve dok se primatelj ne odluči napustiti e-mail listu (opt-out).


Jednostruka potvrda (single opt-in) je opcija kada se korisnik može u jednom koraku pretplatiti na newsletter, tj. nije potrebna njegova osobna potvrda. Korisnik na web stranici u za to predviđeno polje unosi vlastitu e-mail adresu i odmah je dodan na postojeću listu pretplatnika. 

Dvostruka potvrda (double opt-in) je opcija kada se korisnik može pretplatiti na newsletter listu u dva koraka. Prvo korisnik upiše vlastitu e-mail adresu u za to predviđeni web obrazac nakon čega u e-poštanski pretinac dobiva verifikacijski e-mail preko kojeg korisnik mora potvrditi svoju e-mail adresu. Opcija dvostruke potvrde osigurava da nitko ne može upisati neku drugu osobu u newsletter listu.

Iako ne postoji odgovor koja je vrsta potvrde upisa na newsletter listu uspješnija, obje prakse imaju svoje prednosti.

Pokušajte se voditi sljedećim:
  • Nudite li nadogradnju sadržaja (npr. preuzimanje  e-booka), koristite jednostruku potvrdu. 
  • Ako prikupljate newsletter pretplatnike na posebnom mjestu unutar web mjesta (npr. na početnoj stranici) koristite dvostruku potvrdu.

Iako dvostruka potvrda rezultira sporijim rastom newsletter liste, ovom ćete opcijom dobiti kvalitetniju listu pretplatnika i bolju komunikaciju.  

3. Newsletter pretplatnicima umjesto opt-out ponudite opt-down

Umjesto opt-out opcije pretplatnicima ponudite opt-down opciju. Drugim riječima, ponudite im mogućnost prilagodbe učestalosti primanja e-pošte. 
 
Opt-out je opcija koja pretplatnicima nudi mogućnost otkazivanja pretplate ili napuštanje članstva s web mjesta, bloga, grupe ili iz bilo koje druge pretplaćene usluge. 


Ova opcija primatelju omogućuje da dobije prostor za disanje i da ne bude preplavljen tolikim e-mailovima koje bi vrlo vjerojatno samo izbrisao bez čitanja. Isto tako, mogućnost odabira učestalosti primanja e-mailova daje korisnicima određenu kontrolu nad situacijom. Osjećat će se poštovano s vaše strane i bit će spremni za nastavak odnosa.

E-mailove s opt-down opcijom također možete poslati neaktivnim pretplatnicima. Kako bi se uključili u vaše marketinške poruke, neka definiraju koliko često žele dobivati vaše e-mailove.

4. Budite konzistentni u slanju e-mailova

Da bi uspješno upravljali očekivanjima korisnika, morate ih znati i postaviti. Jedan od najboljih načina kako postaviti očekivanja je slati e-mailove istim danom i istim satom. Naime, kada pretplatnici znaju kada mogu očekivati vaše e-mailove, manji su izgledi da ćete ih iznenaditi u neprimjereno vrijeme. 

Postavite njihova očekivanja od početka same pretplate (opt-in) i potrudite se ispuniti ta obećanja.

5. Sadržajem newslettera ponudite ekskluzivu


Pretplatnicima na newsletter ponudite jedinstvene i ekskluzivne ponude

Osim besprijekorne točnosti koja većinu korisnika sprječava u odjavi iz e-mail liste, veliku ulogu imaju i ekskluzivne ponude. Ako se pretplatnici odjave, više neće imati pristup odličnim ponudama rezerviranima samo za pretplatnike. 

Na primjer:
  • ponudite pretplatnicima proizvod u pretprodaji (novi model mobilnog uređaja), 
  • za dva kupljena proizvoda + 1 gratis
  • odaberite pet ekskluzivnih proizvoda i ponudite ih po sniženoj cijeni.

6. Provjerite učitava li se sadržaj newslettera dovoljno brzo

Provjera učitavanja newslettera u različitim internetskim preglednicima i modelima mobilnih uređaja bi trebala biti redoviti dio rutine samog procesa izrade newslettera. 

Kao što je već poznato, brzina učitavanja igra veliku ulogu u zadovoljstvu korisnika. Preporučujemo da ne upotrebljavate slike koje su prevelike za učitavanje i da sami dizajnirate elemente koji se nepravilno prikazuju na mobilnim uređajima.

7. Optimizirajte sadržaj newslettera za mobilne uređaje

Činjenica je da gubite veliki online promet ako newsletter nije optimiziran za mobilne korisnike. Premali CTA gumbi, preširok tekst za ekrane mobilnih uređaja…  svi ovi elementi mogu odagnati korisnike od čitanja newslettera.

Iako pojedini sustavi za slanje newslettera automatski optimiziraju sadržaj newslettera za desktop i mobilne uređaje, imajte na umu sljedeće:
  • Obratite pažnju na tekst poslije glavnog naslova. Glavni naslov newslettera  je važan za mobilne uređaje, no obratite pažnju i na tekst koji se pojavljuje odmah iza naslova (preheader text). Ovaj se tekst učitava prije samog otvaranja newslettera pa ga iskoristite za isticanje važnih informacija
  • Sadržaj bi trebao biti kratak i jasan. Budite svjesni da unutar 3 sekunde morate zgrabiti pažnju pretplatnika. To je sve što im je potrebno za odluku hoće li prihvatiti vaš poziv na akciju ili neće. 
  • Ikone i pozivi za akciju moraju biti klikabilni. Svaki gumb poziva na akciju mora biti dovoljno velik kako bi ga pretplatnici mogli kliknuti bez problema. 

Odjave s newsletter liste nisu kraj svijeta


Odjave s newslteter liste nisu kraj svijeta

Stopa odjava s newsletter liste je važni mjerni podatak na kojeg treba obratiti pozornost. Naravno da želite poduzeti sve moguće korake kako bi zadržali postojeće pretplatnike, no stopa odjava nikada neće biti na nuli - što je odlično! Pretplatnici koji su vas napustili vide da nisu u vašoj ciljanoj publici i da neće imati koristi od vaših proizvoda ili usluga. To znači da ćete svakom odjavom imati kvalitetniju i relevantniju listu pretplatnika. 

Umjesto da se usredotočite na odjavljene pretplatnike, usredotočite se na pružanje stvarne vrijednosti postojećim pretplatnicima. 

E-mail marketing je sjajan način da ostanete u kontaktu s klijentima i kupcima, a ključ uspjeha je u pravoj interakciji i na izgradnji pozitivnog odnosa. 

Trebate li pomoć na području e-mail marketinga koji će donijeti rezultate, slobodno nas kontaktirajte. Istražujemo, planiramo, dizajniramo newslettere i upravljamo cijelom e-mail kampanjom :)

    Kontaktiraj Arbonu
Podijeli na:
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Prijava / Registracija ovdje
Elena Majer