Što je hashtag i kako ga koristiti za marketing?
Hashtag (#) je znak koji na društvenim mrežama označava početak izraza koji se koristi za kategorizaciju sadržaja. Znak ljestvi kojeg slijedi neki izraz napisan bez razmaka, interpunkcijskih i posebnih znakova služi za grupiranje tematski povezanog online sadržaja.
Sada već davne 2
007. godine tim Twitterovih developera predložio je korištenje hashtaga kakvog danas poznajemo. Zanimljivo je kako je njihova ideja u početku odbijena.
U kolovozu iste godine San Diego je zahvatio požar i novinari su počeli koristiti #SanDiegoFire u svojim twitovima. Možemo reći kako su to sami počeci korištenja hashtaga. Svoje
veće širenje hashtag je doživio 2009. godine kada je Twitter dodao poveznice na sve hashtagove te omogućio njihovo pretraživanje.
Danas gotovo nema objave na društvenim mrežama ili internetu uopće, koja nije označene hashtagom.
Uslijed popularizacije ovog “komunikacijskog alata” došlo je do njegovog pogrešnog korištenja. Sigurno vam se dogodilo da ste naglo promijenili odluku o “lajkanju” objave kada ste vidjeli
#ovo #je #super #MojŽivot #pobjeda #izlet #s #najdražim ispod objave.
“Ovo je previše! Ne možete ovako koristiti hashtagove!” Kako se pravilno kreira hashtag?
Kada se odlučite objavu označenu hashtagovima podijeliti s vašim prijateljima i ostalim internet pučanstvom
morate se pridržavati nekakvih pravila. U suprotnom oni neće imati nikakvog smisla. Zanimljiva je bila situacija kada su za vrijeme Europskog nogometnog prvenstva 2016. u Francuskoj ljudi koristili #OrangeSponsorsYou u svakakvim oblicima, u privatnim i javnim objavama.
Uključiti ovakav hashtag u privatnu objavu nema baš previše smisla.
“Hashtagirane” objave trebaju biti javne kako bi im svi korisnici mogli pristupiti, a u gore spomenutom slučaj, netko ih je trebao i brojati.
Sljedeći puta kada ćete koristiti hashtag napišite ga tako da:
- bude kratak i ne dulji od 20 znakova #ManjeJeViše
- ne sadrži dijakritičke znakove #KvačiceSuOk
- bude napisan bez razmaka #RazmakSvePokvari
OK. Ovako napisan hashtag ima smisla koristiti u vašim marketinškim kampanjama.
Zanimljiv, koristan i jednostavan hashtag vašem će oglasu dati prepoznatljivost, a možda ga pretvori u viralni hit. Kako se hashtag koristi u marketinškim aktivnostima?
Hashtag se danas koristi svugdje. Osim na društvenim mrežama i u cijelom online svijetu, možemo ih vidjeti na ulici, billboardima, plakatima i u političkim kampanjama. Njihova popularnost ide toliko daleko da čak
možemo vidjeti ljude kako “slažu prste” u oblik hashtaga za vrijeme razgovora. #HashtagJeSvugdje
Kada se
hashtag koristi u marketinškim kampanjama bitno ga je upotrebljavati strateški. Možete ih koristiti kako bi istaknuli vašu objavu, zasjenili konkurenciju, podigli svijest o brendu,
ciljali specifičnu publiku ili čak
poboljšali SEO.
Hashtag i oglašavanje na Facebooku
Iako je zaživio na Twitteru i na toj društvenoj mreži se koristi najviše, hashtag je danas sastavni dio svake kvalitetne Facebook objave. Pomoću njih možete pretraživati ovu
najpopularniju društvenu mrežu u Hrvatskoj.
Korištenjem hashtaga u Facebook oglasima i objavama
lakše ćete se povezati s ciljanom publikom. Tako će sve vaše objave biti grupirane i dostupne pod određenim hashtagom.
Tvrtke ih mogu koristiti za predstavljanje novih proizvoda ili usluga, ali i za komunikaciju s publikom. Hashtag je zauzeo svoje mjestu među Facebook publikom i
nezamislivo je planirati marketinšku kampanju bez dva ili tri specifična hashtaga.
Hashtag i oglašavanje na Instagramu
Instagram je
najpopularnija društvena mreža među millennialsima u svijetu i Hrvatskoj. Želite li ostvariti komunikaciju s tom publikom, definitivno ih trebate potražiti na ovoj platformi.
Pretražujete li hashtagove koji su relevantni za vašu nišu pronaći ćete hrpu objava korisnika koji objavljuju, lajkaju i dijele sadržaj sličan vašem. Hashtag dakle može biti
odličan način za pronalazak kvalitetnih leadova.
Možete ga koristiti za traženje i obilježavanje sličnog te brendiranje vašeg sadržaja. Svaki poslovni profil na Instagramu je javan i uvijek postoji mogućnost da vas korisnici pronađu zahvaljujući upravo hashtagu.
Instagram vam nudi i analitiku posjetitelja vašeg profila koji su vas pronašli upravo zahvaljujući njemu, kralju Insta povezivanja - hashtagu. Iako se koristi i na ostalim društvenim mrežama, u Hrvatskoj je najpopularniji upravo na ove dvije društvene mreže.
Ako već niste, počnite koristiti hashtagove u vašim marketinškim aktivnostima i
osjetite čari povećanja organskog prometa.
Zapamtite, #PametanHashtag zlata vrijedi!
Trebate li pomoć oko postavljanja profila ili oglašavanja na
Facebooku i
Instagramu, javite se Arboni. Rado ćemo vam pomoći pričati vašu online priču.