Objavljeno: 08.09.2022. | 3 minute čitanja
Koliko god osmišljavali i pripremali vaše marketinške kampanje, neće svaka polučiti željene rezultate. Kako bi otkrili zašto, te kako to popraviti, od pomoći vam može biti A/B testiranje ili podijeljeno testiranje. Možete ga koristiti za testiranje svega, od web stranica, newslettera, oglasa pa sve do aplikacija. Takvo testiranje posebno je korisno kod marketinških kampanja, s obzirom da će vam pomoći pronaći najbolju verziju, kako ne bi potrošili cijeli svoj budžet uzalud.
A/B testiranje ili podijeljeno testiranje je metoda suočavanja dvaju različitih opcija ili verzija, koje se prikazuju u isto vrijeme, kako bi otkrili koja polučuje bolje rezultate. Tako možete testirati dva Google ili Facebook oglasa, ili pak landing page, a informacija koja od ponuđenih opcija je uspješnija, može Vam smanjiti trošak oglašavanja, pružiti bolji učinak ili veću prodaju.
Podijeljeno testiranje funkcionira tako da nasumično prikazujete dvije različite verzije sadržaja (oglas, web stranica, ponuda, itd.) različitim korisnicima.
Prva verzija je ona koju već upotrebljavate i ona je “kontrolna”. Druga verzija je ona u kojoj ćete promijeniti neki element (tekst, sliku, poziv na akciju, itd.), pa usporediti performanse s prvom. Iako je moguće, nije dobra ideja mijenjati više od jednog elementa jer ćete teško moći odrediti što je zaslužno za bolje ili lošije rezultate te verzije.
Ako uzmemo da imate, na primjer, online trgovinu, A/B test bi mogli izvesti kada bi polovici posjetitelja prikazivali gumb “kupi odmah” u crvenoj boji, a drugoj polovici u žutoj. Nakon određenog vremena, mogli bi uspoređivati rezultate i vidjeti gumb koje boje je potaknuo više kupnji.
A/B testiranje može Vam pružiti bitne informacije o vašim kupcima, povećati promet web stranice, povećati stopu konverzije, smanjiti stopu napuštanja te pozitivno utjecati na vaš ROI.
Provođenjem podijeljenih testiranja skupit ćete empirijske podatke koji će vam točno pokazati što funkcionira na vašem webu ili oglasu, a što ne, te ćete jasno znati što trebate mijenjati. Kada kroz dulje vrijeme provodite takva testiranja, rezultati će biti značajniji, a i vaše buduće marketinške strategije imat će bolji rezultat.
Prvo morate odlučiti što točno želite testirati, bilo da je to vaša Facebook kampanja, newsletter ili web sjedište, a onda specifično odredite koje elemente ćete testirati (pozadinske slike, boja gumbiju, naslov, poziv na akciju i slično). Odredite koliko će trajati vaše testiranje, a to neka bude barem dva tjedna. Nakon što ste odredili elemente, izradite i postavite njihove varijacije.
Mnoge platforme kao što su Mailchimp, Facebook Ads Manager, Google Optimize i slični u sebi imaju ugrađene alate i opcije za A/B testiranje. Proučite ih i iskoristite ih.
Nakon određenog perioda, kada ste prikupili dovoljan broj podataka, analizirajte ih i iskoristite vaše nove uvide kako bi ste unaprijedili vaše kampanje, web ili newsletter. Ako niste sigurni kako provesti testiranje, iščitati korisne informacije ili općenito unaprijediti web sjedište i povećati prodaju, slobodno nam se javite. Naši stručnjaci će vam sigurno u svemu znati pomoći. :)
Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju
Za više informacija i prijavu u Arbona Club kontaktirajte me!