Objavljeno: 03.04.2014. | 2 minute čitanja
Ako do sad slučajno niste naišli na YouTube oglašavanje kroz strane kampanje, radi se o video oglasima koji se pojavljuju prije nekog videa kojeg želite pogledati, a koje nakon nekoliko sekundi možete preskočiti ako kliknete na Skip ad. Najveći brendovi već su pripremili kampanje u suradnji sa svojim agencijama te mnoge tvrtke pripremaju svoje kampanje kako bi se približili svojim korisnicima i iskoristili veliki potencijal ovog načina oglašavanja.
YouTube je servis gdje korisnici mogu postavljati, razmjenjivati, komentirati i ocjenjivati video sadržaje i to besplatno. Broji oko 800 milijuna korisnika te je vrlo zanimljiv kanal za promociju Vaših usluga i proizvoda. Velika prednost mu je ta što se video može dijeliti na društvenim mrežama poput Facebooka i Twittera.
Broj video sadržaja i korisnika svakim danom je sve veći te se YouTube može iskoristiti za veliku promociju, a ne samo za postavljanje videa s Vašim slatkim mačićem. YouTube je postao mjesto na kojem procvatu glazbenici i izvođači, a sada ćete moći i Vi iskoristiti dio kolača oglašavajući svoje usluge i proizvode tamo gdje korisnici provode mnogo sati svog slobodnog vremena.
Budući da je Google preuzeo YouTube, povezali su cijelu priču s Google AdWordsom te je oglašavanje na YouTube-u prilagodljivo i ima dvije opcije:
prikazni oglasi (display ads) ivideo oglasi (video ads)
YouTube prikazni oglasi
YouTube oglašavanje postoji unutar Google prikazivačke mreže. Oglasi se prikazuju pored video zapisa kao na slici ispod ili kao pop-up prozori unutar samog video zapisa:
Standardni oglasi koji se prikazuju u obliku bannera – to su oglasi kao i regularni oglasi Google AdWordsa. Možete koristiti tematske kategorije i ključne riječi kako bi odredili gdje želite da se pojavi Vaš banner oglas.
Oglasi unutar videa kao pop-up - banner oglasi koji se pojavljuju unutar samog videa koji su kontekstualno ciljani prema ciljanim pretraživanjima. Odredišni URL-ovi mogu biti i lokacije izvan YouTube-a.
YouTube video oglasi
Kreiranje video oglasa je jednostavno i potpuno besplatno. Možete ga snimiti sami po svom osjećaju i navođenju ili zaposliti nekog tko će to napraviti da izgleda profesionalno. Dok kreirate svoj video imajte na umu da to ne bude obična reklama kao na TV-u jer na YouTube, korisnici dolaze većinom radi zabave.
YouTube video oglasi spadaju pod True View video oglase, a to znači da se Vaš budžet troši samo u slučaju kad netko pogleda Vaš video oglas. Videooglasi TrueView su videooglasi koje možete kreirati pomoću alata AdWords za video i YouTube videozapise. Primjenjuju se ista pravila kao i za tekstualne.
Google preporučuje dužinu videa do 30 sekundi
Iako video oglasi nisu ograničeni vremenom te mogu biti bilo koje vremenske dužine, Google preporučuje da traju maksimalno 30 sekundi kako bi ih korisnici zaista pogledali cijele, a ne samo nekoliko sekundi koje ne mogu preskočiti. YouTube video oglasi prikazuju se i na pametnim telefonima, a poput svih Google-ih modela oglašavanja, oglašivačima će biti dostupni detaljniji podaci i statistike o tome koliko su njihove kampanje uspješne.