Objavljeno: 16.01.2017. | 3 minute čitanja
Ako ste ikada kupovali preko web-shopova, tada ste se sigurno susreli sa pojmom automatiziranog e-mail marketinga i "sindromom napuštenih košarica" iako možda niste niti znali da navedeno ima specifični naziv.
Kao što smo već pisali na
našem blogu, e-mail marketing je jedan od najbrže rastućih oblika komunikacijske tehnologije u povijesti, a predviđa se da će svjetskih prihodi e-mail marketinga do kraja 2018. godine iznositi 23,5 milijarde dolara. Za usporedbu, svjetski prihodi marketinga društvenih mreža u 2015. godini iznose 25 milijarde dolara (prema Statista). Niži troškovi slanja od nekih drugih oblika digitalnog marketinga, mogućnost personalizacije poruke te trend sveopćeg korištenja e-maila čine ovaj medij odličnim za prodajnu komunikaciju sa najširom publikom kupaca.
AUTOMATIZIRANI E-MAIL MARKETING
Automatizirani e-mail marketing jedan je najvažnijih suvremenih trendova
e-mail marketinga ali i digitalnog marketinga općenito te se koristi gotovo svakodnevno. Sam se pojam odnosi na softver koji automatizira marketing, a marketeri ga koriste pri ponavljajućim i generičkim taskovima kao što su društvene mreže, određene web-site radnje te, posebice, e-mail. Kao oblici automatiziranih e-maila koje je poželjno slati svojim kupcima ističu se:
- E-mail sa zahtjevom za feedback,
- E-mail sa pozivom za ponovnu kupnju nekog proizvoda,
- E-mail sa isprikom,
- E-mail sa prijedlozima nakon same kupnje,
- E-mail u kojem se priča priča,
- E-mail sa obavijesti da je proizvod ponovno dostupan,
- E-mail o napuštenoj košarici.
Ovakvi e-mailovi tada se šalju u obliku
newslettera. U nastavku donosimo pregled posljednjeg oblika automatiziranog e-maila, koji se ujedno ističe i kao najčešće korišteni oblik - e-mail o napuštenoj košarici.
SINDROM NAPUŠTENE KOŠARICE
Gotovo 68 % web-shop košarica napušta se prije obavljanja krajnje kupnje, a neka su istraživanja (Forrester) pokazala da B2B marketeri koji su implementirali automatizirani e-mail marketing ostvaruju porast prodaje od 10 %. Točnije, to znači da ostvaruju
prodaju u iznosu samo trećine onoga što bi potencijalno mogli ostvariti. Također, nakon slanja automatiziranog e-maila, gotovo pola (46 %) košarica se ponovno posjeti, a preko trećine klikova dovodi do kupnje (35 %). Neka istraživanja sugeriraju da se kupca treba ponovno angažirati
u roku sat vremena nakon napuštanja košarice pošto se nakon tog perioda isti "ohladi".
Dakle, proces izgleda ovako - pretražili ste omiljeni web-shop, pronašli artikl koji vam se sviđa te njegovu odgovarajuću veličinu. Cijena odgovara vašim mogućnostima, ali ipak niste sigurni želite li kupiti model smeđe boje ili pak model zelene boje. Ipak, više preferirate smeđu boju pa ste taj artikl stavili u vašu košaricu kako bi uzeli vremena te još jednom razmislili prije definitivne kupnje. Naravno, uslijed svakodnevnih obaveza i neočekivanih zadataka zaboravili ste obaviti kupnju te niste posjetili web-shop nekoliko dana. I onda, neočekivano, dobivate e-mail poruku u kojoj vas se podsjeća odnosno obavještava da ste napustili košaricu. Ovo je eklatantan primjer automatiziranog e-mail marketinga i kako izgleda proces "abandoned cart" e-maila.
Uzimajući u obzir navedene statistike koje vrlo jasno sugeriraju na iznimne prednosti implementiranja automatiziranog e-mail marketinga u svrhu podsjećanja svojih kupaca na napuštenu košaricu, svakako je poželjno koristiti ovaj oblik e-mail marketinga. No, cilj automatiziranog e-mail marketinga nije samo pretvaranje leadova u kupce već i oduševljavanje trenutnih kupaca te poticanje istih za dodatnu kupnju i nove prodajne aktivnosti - odnosno
brand awareness i
brand engagement.
Obratite pozornost na prednosti ove taktike, a niska cijena i jednostavnost implementacije svakako su dobra pretpostavka kako bi automatizirani e-mail marketing koristili u svom poslovanju. Ako imate dodatnih pitanja u vezi ove taktike ili ste zainteresirani za implementaciju iste u svom digitalnom poslovanju, obratite nam se
preko telefona, maila ili kontakt obrasca.