Objavljeno: 14.12.2016. | 3 minute čitanja
U prvom dijelu Viber Stickers serije blog posta donosimo
definiciju i kontekst samih stickera i njihovog korištenja u
promociji brenda.
Drugi dio ove serije obraditi će 5 glavna savjeta kako koristiti stickere u promociji, kako osigurati da budu uspješni, načine njihovog mjerenja i koje sve vrste
Viber Stickers paketa (Viber naljepnice) postoje te njihovu ulogu u
awareness fazi customer journeya.
Živimo u vremenu kada je
5 od 9 najvažnijih trendova internet marketinga povezano s mobilnim uređajima, dok su mobilne aplikacije sveprisutne, a korisici bombardirani velikim brojem istih.
U isto vrijeme, neka istraživanja pokazuju da se dnevno šalje oko
41,5 milijardi poruka što je rezultiralo nastankom nekoliko popularnih aplikacija za razmjenjivanje poruka koje su preuzele ulogu klasičnih SMS poruke, a od kojih se po svojoj popularnosti najviše ističu
Viber i WhatsApp. Kao glavne prednosti i karakteristike takvih aplikacija navodi se da one
ne kompromitiraju user experience i ne ometaju korištenje ostalih aplikacije te njihova jednostavnost korištenja.
Uslijed razvoja tržišta aplikacija za dopisivanje, javlja se i snažna konkurencija između developera kako bi se ostvarila što veća jednostavnost i bolje iskustvo korištenja (user experience), a kao jedna od najpopularnijih odlika takvih aplikacija ističe se korištenje stickera.
PSIHOLOŠKA POZADINA STICKERA
Zašto se uopće stickeri koriste u porukama?
Ljudi na njih reagiraju s više
emocija, a ne isključivo logikom i razumom. Oni su zabavan i jednostavan način za izražavanje, ali i međusobno shvaćanje - imaju
više ljudskosti nego što je imaju same riječi.
"Slika govori više od 1000 riječi." u potpunosti odgovara ovom kontekstu. Stoga će brendovi morati ponuditi relevantne, korisne, zabavne i smiješne sadržaje preko stickera kako bi potakli ljude da ih koriste u svojoj svakodnevnoj međusobnoj komunikaciji. Uobičajeno je da brendovi ponude cijelu (customiziranu) tipkovnicu sa sadržajem stickera dizajniranih i prilagođenih njihovom brendu.
Uspješnost stickera ogleda se u tome da ih ljudi percipiraju i na njih odgovaraju s emocijama - kao da su prava ljudska lica te prema njima stvaraju emocionalnu vezu.
Korištenje stickera odgovara
gotovo svim demografskim skupinama pa se tako jedan brend ističe da njihove stickere koriste 70 % korisnika koji pripadaju demografskoj skupini od
18 do 44 godina.
Također, stickerima se može zaraditi i novac - paketi od desetak stickera uobičajeno se prodaju za iznad 1 $.
BRAND AWARENESS
Sticker predstavljaju veliku priliku za postizanje viralnosti i angažmana kupaca, a prema dosadašnjem iskustvu kvalitetni i zabavni, a posebice besplatni stikeri jako brzo postaju viralni te vode do velikog broja pratitelja i povećanja svijesti o samom brendu i poduzeću (
brand awareness).
Awareness faza, odnosno faza svijesti o brendu, ključan je trenutak u njegovom
customer journeyu kada kupac istražuje o svom problemu i mogućim rješenjima te se ovdje korištenje stickera posebice preporuča.
Kao što je već navedeno, korisnici koriste stickere kako bi dodali osobnost, emocije, specifičan ton i supstancu svojim porukama. Oni njihovo korištenje ne vide samo kao puko oglašavanje već kao mogućnost za osobnim izražavanjem.
Ubacivanjem stickera određenih brendova u svoju konverzaciju, korisnici im daju priliku da "uđu" i
postanu dio 1-na-1 prostora razgovora u koji je inače teško ući te da doslovno postanu dio konverzacije. Viber nudi čak i mogućnost kreiranja Viber Public Chata u kojem Viber Stickers služi kao sredstvo komunikacije.
U tom se kontekstu ističe glavni cilj korištenja stickera za promociju brenda -
glavni cilj nije povećanje izravne prodaje već povećanje svijesti o brendu i poticanje korisnika na angažman oko brenda.