Požurite! Kliknite! Još malo i gotovo! Kako stvoriti osjećaj hitnosti u božićnim kampanjama

U blagdanskim kampanjama se sve vrti oko užurbanosti, hitnosti i u stvaranju stvarnog (ili barem polu-stvarnog) vremenskog roka unutar kojeg  kupci moraju djelovati ili će propustiti posebnu priliku. 

Objavljeno: 18.12.2018. | 9 minute čitanja

Ima li išta gore od toga da još niste pronašli savršeni božićni poklon za voljene? 

Nema?

Onda zamislite da ste uspjeli pronaći savršeni poklon nakon čega ste otišli na web stranicu na kojoj ste ga vidjeli prije nekih tjedan dana i $#”$”%! Nakon nekoliko sekundi ste shvatili da je rasprodan! RASPRODAN!

U stanju ste predbožićne noćne more! No budimo iskreni. Većina nas je slično vama. Ili smo prelijeni da kupimo poklon na vrijeme ili toliko dugo tražimo savršeni dar da “ode baka s kolačima”. 

I upravo se na tome temelji blagdanski marketing. Sve se vrti oko užurbanosti, hitnosti i u stvaranju stvarnog (ili barem polu-stvarnog) vremenskog roka unutar kojeg  kupci moraju djelovati ili će propustiti posebnu priliku. 
 
Preuzmite naš besplatni blagdanski Ebook! Kako zavladati božićnim kampanjama?


Budući da je nekoliko dana prije Božića vrijeme je da i mi u vama stvorimo osjećaj hitnosti. Probudite se i iskoristite još ovo malo vremena prije Božića. Nikako nemojte odustati jer nije sve izgubljeno. Ovo su, zapravo i, dani u kojima vaša blagdanska ponuda može zasjati kao Božićna zvijezda!

Evo 4 načina kako stvoriti osjećaj hitnosti, a da kupcima pritom ne budete previše naporni i odbojni. 

1. Stvorite osjećaj hitnosti besplatnom dostavom!


Besplatna dostava za blagdane

Obrazac kupovine u Hrvatskoj izgleda nekako ovako:  

Na internetu švrljamo, proučavamo i seciramo svaki artikl do pixela, no kad je vrijeme za kupovinu, zatvaramo laptop, stavljamo mobilni uređaj sa strane i prošećemo se do XY trgovine. 

Zašto? Jer se ne želimo šokirati neočekivanim troškovima dostave. Često se zna dogoditi da stavimo u online košaricu artikle u vrijednosti oko 300-tinjak kuna i onda nam se još zaračuna dodatna dostava od 70 kn. Online shopping nikada nije bio neprivlačniji. 

Jedan od načina kako spriječiti šok od troškova dostave je da ih unaprijed navedete i to odmah tijekom kupovine. Tako ćete smanjiti napuštanje košarice no nećete stvoriti osjećaj hitnosti. Evo nekoliko taktika zbog kojih će prsti na tipkovnici biti brzi kao munja.


Besplatna dostava na ograničeno vrijeme


Pokušajte ponuditi besplatnu dostavu na ograničeno vrijeme. Objavite ovu posebnu ponudu na web stranici i postavite vrlo kratak rok. Recimo 4 sata.

Zašto ova taktika radi?
  • Besplatna dostava. Već i ptice na grani znaju da besplatna dostava potiče na kupovinu.  Ponudite li nešto što kupci žele, dobili ste ih da naprave željenu akciju
  • Vremensko ograničenje. Kratko vremensko ograničenje stvara osjećaj hitnosti. Ponudite li besplatnu dostavu u sljedećih 24 sata, kupci bi mogli zaboraviti na ovu ponudu. Ali ograničenje od 2 sata zaista stvara fokus na ovu posebnu ponudu.
Besplatna dostava za ograničeni broj kupaca Umjesto povezivanja besplatne dostave s vremenom, povežite je s količinom!

Na primjer, možete ograničiti besplatnu dostavu za prvih 100 kupaca. Tako ćete se osigurati da će korisnici koji žele kupiti, kupe odmah! Rizik prekoračenja količine teže pada na korisnike od ograničenog vremena jer u slučaju s vremenskim ograničenjem, kupci još uvijek imaju priliku odgoditi kupnju. 

Ponudite li besplatnu dostavu za prvih 100 kupaca, korisnici ne znaju koliko će se brzo napuniti ovaj limit (dok za vremenski rok znaju). Upravo zato ograničenje na količinu potiče na veću hitnost. 


Ponudite besplatnu dostavu u ograničenom vremenu

 

Besplatna dostava koja traje određeni period (na primjer, cijelu sezonu) nije uvijek učinkovita. Ako korisnici znaju da se mogu vratiti i još uvijek iskoristiti prednost besplatne dostave, nastavit će odgađati i odgađati i dalje odgađati kupnju. 

Kao rješenje, pokušajte ograničiti besplatnu dostavu na kratki rok. Na primjer, ponudite besplatnu dostavu do 23.12. 

Ova je taktika učinkovita jer:
  • nudite nešto što korisnici žele (besplatnu dostavu), 
  • vaša je ponuda povezana s kraćim i fiksnim vremenskim ograničenjem,
  • općenito gledajući, nekoliko dana do tjedan dana je najučinkovitije ograničenje za dobivanje maksimalne koristi
ZAPAMTITE: Ne morate gubiti novac kako bi osigurali besplatnu dostavu. Možete postaviti minimalnu vrijednost kupovine za besplatnu dostavu. Ono što je najbolje je da će većina kupaca kupiti dodatne artikle kako bi dosegla potrebnu vrijednost kupovine.

2. Stvorite osjećaj hitnosti ograničenom zalihom proizvoda!


Ograničenje proizvoda za Božić

Ograničite zalihu proizvoda


Stvaranje osjećaja oskudice je jedna od najdjelotvornijih taktika za stvaranje hitnosti. 

Jedan od oblika oskudice je isticanje ograničene zalihe proizvoda. Ograničenost stvara iluziju visoko cijenjenog proizvoda od strane drugih te upravo zbog toga kupci žure djelovati što prije. Jednostavno ne žele propustiti ovu jedinstvenu priliku (FOMO - Fear of Missing Out - strah od nestanka). 

Ova je taktika obično najučinkovitija među proizvođačima mobilnih uređaja koji nude nove serije mobitela u limitiranom izdanju kako bi stvorili dodatni osjećaj uzbuđenosti.


Ponudite jedinstveno izdanje proizvoda kojeg je teško pronaći


Stvari koje su količinski ograničene, povezujemo s dodatnom vrijednošću. Što mislite zašto su dijamanti toliko skupi ili zašto kolekcionari stripova i akcijskih figura prolaze cijelu muku samo da imaju limitirano izdanje XY stripa. 

Slično tome, pustite li samo jednom jedan od proizvoda u opticaj ili stvorite li posebnu verziju postojećeg proizvoda u ograničenoj količini stvorit ćete hitnost među korisnicima. 

Industrija videoigara to konstantno radi. Na primjer, PS4 se mogao kupiti u limitiranoj seriji Spidermana. Sam je paket došao nešto više, no s konzolom ste dobili videoigricu i konzolu s dizajnom Spidermana. 

Budući da ljudi konstantno žele ono što ne mogu imati, limitirana serija proizvoda podsjeća ih da imaju samo jednu priliku za kupnju. 

Što vi možete ponuditi za limitiranu seriju proizvoda? Na primjer, parfem u limitiranoj zlatnoj bočici, najprodavaniju torbu u crvenoj božićnoj boji ili pak možete napraviti limitirani poklon paket koji sadrži tri najprodavanija proizvoda (koji idu zajedno), po posebnoj cijeni.


Istaknite upozorenje skoro rasprodane zalihe proizvoda


Umjesto da na web stranici ističete ukupnu zalihu proizvoda, usmjerite pažnju na količinu preostalih proizvoda. 

Dodajte izraz poput “Još samo 9 proizvoda na zalihi!”. Što je broj bliži nuli, to je veća hitnost. Tako ćete se osigurati da korisnici djeluju brzo te da i dalje ostanu zainteresirani za vaš proizvod čak i dok je nedostupan. Na primjer, korisnicima možete dati opciju da ih obavijestite e-mailom kada će proizvod ponovno biti na zalihi.

3. Stvorite osjećaj hitnosti nagrađivanjem prvih kupaca

Bez obzira o kome je riječ, volimo besplatne stvari. Čak i kada se radi o besplatnoj kemijskoj olovci, veselimo se kao malo dijete.


Nagradite prve kupce besplatnim poklonom


Ponudite kupcima poklon


Ponudite kupcima poklon (ili popust/kupon) po završetku kupovine. Ljudski strah od nedostatka nečeg besplatnog stvorit će još veću hitnost da poduzmu akciju, tj. da nešto kupe samo kako bi dobili nešto besplatno.

Ne samo da ćete ovom taktikom poboljšati odnose s korisnicima već ćete se tako riješiti promotivnih artikala. 

No da bi zaista iskoristili ovu taktiku “besplatnog poklona”, ponudite ga samo prvim kupcima. Na taj ih način možete označiti kao najvjernije kupce. 


Nagradite kupce popustima iz partnerske trgovine


Online korisnici ne kupuju samo u vašoj web trgovini. Oni kupuju od brojnih drugih brendova i tvrtki. Pokušajte potaknuti korisnike da kupuju s vama nudeći popuste na proizvode iz partnerskih trgovina. 

Odlučite li se za ovu taktiku, premašit ćete sva očekivanja. Online korisnici će dobiti percepciju da se iskreno brinete o kupcima i da moraju odmah djelovati na ovako rijetku ponudu. 

Taj je odnos također uzajamno koristan. Dok šaljete kupce u partnersku trgovinu, također dobivate i kupce iz druge trgovine koji će naknadno povećati konverzije u vašem web shopu. 

Kako bi ova taktika funkcionirala, važno je da ponuda iz partnerske trgovine nadopunjuje vaše proizvode. 

Blagdanski ebook arbona


Povećajte cijenu proizvoda nakon X prodanih proizvoda

Prije nego što lansirate proizvod, možete potaknuti korisnike da djeluju rano. Na primjer, možete smanjiti cijenu proizvoda za prvih X kupnji.

Ako ograničite broj kupnji po ovoj cijeni, imate veće izglede da će korisnici poduzeti brzu akciju. Dakle u teoriji nagrađujete korisnike koji su se među prvima odlučili za kupovinu. 

Nadalje, to možete učiniti i u nizovima. Za svaku količinu prodanih proizvoda polagano povećavajte cijenu proizvoda. Tako će korisnici dobiti osjećaj da je proizvod ograničen i da ima veliku potražnju.

4. Osjećaj hitnosti stvorite akcijama i promocijama 

Božićna je tradicija da darujemo voljene. Iz tog će razloga kupci nekoliko dana prije samog Božića pohrliti u web shopove. Tada je pravo vrijeme da ih privučete akcijama i promocijama.


Akcije i promocije za Božić


Ponudite posebnu ponudu samo danas!


Jednodnevne ponude su nešto što nas sve privlači. Na web stranici stvorite posebnu sekciju “Ponude dana” kako bi korisnici mogli pregledavati isključivo proizvode koji su taj dan na akciji. Tako ćete potaknuti impuls za kupovinom.

Znatiželja kupaca da saznaju kolika je potencijalna ušteda vodi do pregledavanja i kupnje proizvoda koje inače nikada ne bi imali. 


Pošaljite e-mail posljednje prilike


E-mail ostaje jedan od najmoćnijih marketinških alata. E-mail ima najveći ROI, čak i više od samog online pretraživanja ili sadržaja.

Zapravo, promotivni e-mailovi mogu povećati online promet za cijelih 25%!

E-mailom ciljate postojeće korisnike koje možete obavijestiti da je ovo posljednja prilika za iskorištavanje posebne božićne ponude. Ovi e-mailovi su učinkoviti jer stvaraju znatiželju i strah među čitateljima - emocije koje ih vode do poduzimanja akcije, tj. kupnje. 

Zaključak


Božićni marketing taktike i savjeti

Poticanje osjećaja hitnosti i postavljanje strogih rokova vrlo je učinkovit način da prevladamo nagon za odugovlačenjem. Kada kupci imaju vremena za razmišljanje, odgodit će kupnju. Ako ta odgoda traje dugo, zaboravit će na kupnju i neće uopće ništa kupiti. 

Ne dopustite da vam se to dogodi! Postoji mnogo načina kako stvoriti hitnost. Možete promijeniti komunikaciju s kojom nudite besplatnu dostavu, pokrenuti promocije i stvoriti popuste. Sve od cijene proizvoda do dizajna i sadržaja na stranicama s proizvodima mogu utjecati na vašu prodaju.

Nadamo se da smo vam dali nekoliko dobrih taktika za stvaranje osjećaja hitnosti, a samim time i taktika za povećanje konverzija.

A sada hitno primijenite neke od ovih taktika! Spremni? Idemo!
 

 

Blagdanski marketing ebook Arbona
Podijeli na:
Arbona logo

Standard članstvo Arbona Cluba je besplatno. Prijavite se za dodatan sadržaja o digitalnom marketingu.

Niste registrirani? Popunite podatke za prijavu u Standard članstvo Arbona Cluba.

Arbona logo

Registracija korisnika

Arbona logo

Zahvaljujemo na prijavi i registraciji.

Sada ste član Standard Arbona cluba.

Uživajte u našem sadržaju te nas za dodatna pitanja kontaktirajte.

Kontakt podatke pronađite u podnožju naše stranice.

Elena Majer