Odluka da napravite barem minimalnu promjenu na web stranici može biti prilično zastrašujuća jer uvijek dolaze pitanja: “Što ako?”
Što ako se stopa konverzija smanji? Što ako promjena sadržaja na stranici našteti SEO-u? Što ako web dizajner napravi vizualne promjene na web stranici i time samo našteti sveukupnom poslovanju?
Ova zabrinutost je potpuno na mjestu. No ako zaista želite poboljšati stopu konverzije web stranice, morate imati hrabrosti za istraživanje novih mogućnosti i teritorija s uračunatim mogućim rizikom kojeg ćete možda morati pretrpjeti.
Nitko se nije rodio pametan, a još je teže pametno ući u svijet u kojem nikada do sada niste bili. Zato smo mi ovdje :)
Najbolje prakse za optimizaciju stope konverzije ne zovu se tako bez razloga. Budući da se time svakodnevno bavimo, željeli smo vam pružiti ruku pomoći i otkriti vam top 6 najboljih praksi za optimizaciju stope konverzija.
No prije nego krenemo u čari optimizacije, bilo bi dobro da ukratko objasnimo što je to zapravo CRO.
Što je CRO? Ilitiga optimizacija stope konverzija?
Ono što nam prvo dolazi na pamet kad čujemo za stopu konverzije su AdWords plaćeni oglasi.
Iako je to sasvim točno, optimizacija stope konverzija je mnogo više. U online marketingu, optimizacija stope konverzija predstavlja proces povećanja postotka posjetitelja web stranice koji postaju kupci ili izvršavaju drugu definiranu željenu akciju na web stranici. Na primjer:
popunjavanje online obrasca,
prijava na newsletter,
preuzimanje ebooka,
registracija u klub vjernosti,
….
Upravo je zbog toga, većina web stranica strukturirana tako da online posjetitelje pretvara u kupce, klijente ili vjerne pratitelje vašeg brenda.
Ove moguće konverzije mogu se pojaviti na bilo kojem mjestu jedne web stranice. Na primjer, na početnoj stranici, na stranici kataloga proizvoda, na blogu, na landing stranicama… - a sva se ova mjesta mogu optimizirati za veći broj konverzija.
Zašto baš CRO? Koja mu je prednost?
Želite povećati prodaju? Prvo što vam pada na pamet je, vjerojatno, dapovećate online promet na vašoj web stranici ili da sada prije ljeta ubacite privlačnu proljetnu akciju. Više ljudi, više prodaje, zar ne?
Iako ne možemo čvrsto opovrgnuti ovo mišljenje, moramo napomenuti da rezultat ove strategije nije uvijek med i mlijeko.
Na primjer, što ako zaista privučete nove posjetitelje i time smanjite kvalitetu prometa? Uložili ste u AdWord plaćene oglase, na promociju na društvenim mrežama, a novi posjetitelji nikako da vas dožive i nešto kupe. Nalazili bi se u nezahvalnoj situaciji u kojoj ste izvukli deblji kraj. Bacili ste novce u vjetar, dobili nove posjetitelje od kojih nemate koristi i smanjili ste dotadašnju stopu konverzije.
Koji bi bio bolji plan?
Usredotočiti se na postojeće online posjetitelje
Dodatno se potruditi da raznim ponudama, akcijama, redizajnom web stranice i drugim strategijama privučete postojeće online posjetitelje da naprave određenu akciju koja će značiti konverziju
Njegovati odnos s postojećim kvalitetnim posjetiteljima kako bi konstantno povećavali ili barem održavali stopu konverzije na ciljanom postotku.
Slikovito rečeno, odlučiti se na strategiju privlačenja novih posjetitelja kako bi poboljšali stopu konverzije je kao da ulijevate vodu u napuknutu kantu. Dodavanjem vode nećete popraviti pukotinu već ćete samo izlijevati više vode. S druge strane, optimizacijom stope konverzija dobivate više od onog što već imate, i to bez potrebe za velikim budžetom, ilitiga izlijevanjem vode.
Top 6 strategija za optimizaciju stope konverzija
Optimizacija stope konverzija sada dobro zvuči, zar ne? Minimalni budžet, više konverzija, zadovoljni korisnici, no za sve ove blagodati mora poteći i malo znoja :)
Jeste li zainteresirani da saznate top 6 najpopularnijih strategija za optimizaciju stope konverzija? Odlično! Započnimo s listom :)
CRO strategija #1: Ograničite opseg!
Google voli web stranice koje daju ekspresne odgovore.
Prva stranica rezultata pretraživanja je prepuna web stranica koje Google smatra najučinkovitijima u smislu odgovara na upit korisnika.
Iako je primamljivo optimizirati web stranice za široku masu koja će doći na vašu web stranicu, ovaj pristup često stvara loše korisničko iskustvo.
Širok raspon tema = “kopanje” po web stranici do kad posjetitelji ne dođu do potrebnih informacija (ako prije ne odustanu). Landing stranice (odredišne stranice), koje govore o četkici za zube i usporedno rješavaju svjetske probleme, nikome ništa ne govore.
Upravo je zbog toga prva stavka da se usredotočite na jednu tematiku i prema njoj strukturirate cijelu web stranicu. Naime, organizacija sadržaja na web stranici direktno utječe na način kako Google pretražuje vašu web stranicu i kako posjetitelji pronalaze potrebne informacije.
S dobro definiranom arhitekturom web stranice, sljedeći zadak je osigurati da online sadržaj na landing stranicama bude jasan i usredotočen na jednu temu. Pametno iskoristite H1, H2, H3 tagove i ne zaboravite na upečatljiv poziv za akciju (CTA) koji jasno govori posjetitelju što bi u ovom trenutku trebao napraviti.
CRO strategija #2: Stvorite online sadržaj koji vodi do konverzija
Bilo da se radi o emailovima, landing stranicama, AdWords oglasima, objavama za društvene mreže ili čak o CTA gumbima (gumbima za poziv na akciju), tekst je bitan. Tekst, tj. online sadržaj je jedan od kanala putem kojeg predstavljate sebe, proizvod ili usluge koje nudite.
Ako je online sadržaj štur, suhoparan i dosadan, tada nemate previše izgleda za uspjeh. Upravo se zbog toga Copywriting smatra jednim od najbitnijih elemenata za poboljšanje konverzija.
Evo nekoliko najučinkovitijih načina kojima možete optimizirati Copywriting kako bi povećali stopu konverzije:
Optimizacija za SEO. Optimizacija online teksta za povećanje konverzija ne sastoji se samo od pisanja privlačnog sadržaja. Ova optimizacija također uključuje SEO prohtjeve koje potrebno zadovoljiti kako bi se povećala vaša vidljivost na tražilicama. Što ste na višem rangu, to su veći izgledi da ćete privući više organskog online prometa (neplaćenog), a veći organski online promet znači i više konverzija. Za optimizaciju teksta prema SEO pravilima, potražite relevantne ključne riječi u Google KeyWord Planneru koje ćete na kraju iskoristiti za stvaranje naslova, sadržaja pa i CTA gumba.
Odmah pređite na stvar. Vaša poruka bi trebala biti što izravnija i što jasnija. Posjetiteljima odmah dajte do znanja što želite da učine i izbjegavajte previše riječi. Na primjer, naslov “Saznajte kako ćete s našim besplatnim online alatom uštedjeti vrijeme prilikom analiziranja vaših AdWords kampanja”, možete oblikovati: “Besplatni alat za provjeru vaše AdWords kampanje!”, ili “Uštedite vrijeme i besplatno preuzmite AdWords Auditor”
CRO strategija #3: Pravilo CTA gumba - kontrast i privlačan tekst
CTA gumb ili poziv na akciju. Ako guglate internetom, naići ćete na brojne online članke koji govore kako crvena boja CTA gumba ima boji odaziv od zelenog CTA gumba.
I stvar riješena, zar ne? Svi ćemo imati crvene CTA gumbe po landing stranicama? Naravno da nećemo. Što se tiče izbora boje CTA gumba, bitan je kontrast, pa sve se svodi na prevladavajuće boje web stranice na kojoj se događa konverzija.
Na primjer, naš CTA gumb na landing stranici za AdWords Auditor je zelene boje. Zašto baš zelene? Jer je cijela landing stranica u plavo-blago sivim tonovima, a zelena se jedino nalazi na CTA gumbu.
Isprobajte besplatno naš AdWords Auditor: AdWords Auditor - besplatni alat za provjeru AdWords kampanja
Znači, kad sljedećeg puta pročitate da crvena boja gumba povećava konverzije za 32%, imajte na umu da se u ovom slučaju zapravo radi o kontrastnim bojama, a ne o stvarnoj boji.
Što se tiče teksta koji poziva na određenu akciju, on se treba direktno obraćati posjetitelju. Kao da s njim pričate u ovom trenutku. Ovakav način komunikacije će ga dodatno motivirati da klikne na poziv za akciju.
Poziv za akciju bi trebao biti kratak i jasan. Na primjer:
Naruči se za pregled
Preuzmi eBook
Uštedi 20%
Pretplati se
Registriraj se danas
CRO strategija #4: Web dizajn i snalaženje po landing stranici
Koliko ste puta do sada pročitali da web dizajn mora biti intuitivan za online posjetitelje? Mnogo, zar ne? E sad ćete to još jednom pročitati.
Ako želite da online posjetitelji naprave ono što bi morali napraviti, svi koraci u procesu konverzije moraju biti jednostavni i samo jednostavni.
Uz intuitivnost, dizajn sam po sebi mora biti i privlačan i praktičan. Tijekom vaše cjeloživotne povijesti guglanja, vjerojatno ste se susreli s hrpom web stranica koje su bile naprosto užasne. Slike se nisu učitavale, niste mogli pronaći što tražite ili je cjelokupna struktura web stranice bila u potpunom rasulu, a vi se bez pardona odlučili otići.
Evo nekoliko savjeta za optimizaciju web dizajna koji će povećati konverzije.
Poboljšajte čitljivost. Ako ste se potrudili da sadržaj na vašoj stranici bude jednostavan, on mora tako i vizualno izgledati. Koristite čitljive fontove, dovoljno velike veličine. Pobrinite se da se boja pozadine i boja fonta međusobno nadopunjuju. Također je za bolju čitljivost ključna pravilna organizacija teksta (odlomci, podebljanja, naslovi, podnaslovi).
Responzivan dizajn. Mislimo da ovdje nemamo što previše govoriti. Mobilni uređaji su pobijedili računala, pa ako želite sakupiti konverzije i preko mobitela, responzivan dizajn je i više nego potreban.
“Keep it simple”. Jednostavno - to je ključna riječ za poboljšanje svih elemenata na web stranici. Stranica prepuna nepotrebnih elemenata može biti prilično zbunjujuća pa pokušajte zadržati samo najbitnije elemente na svakoj stranici. Na primjer, vizuale, traku za pretraživanje i navigacijsku traku.
CRO strategija #5: Oslonite se na vizuale i izbjegavajte Stock fotografije
Ništa toliko neće natjerati posjetitelja da pobjegne glavom bez obzira s web stranice, koliko velika hrpa teksta.
Upravo su zbog toga, vizuali bitan dio svake stranice koja ima cilj napraviti konverziju. Tekst potkrijepite vizualnim elementima koji će pomoći da vaš sadržaj bude probavljiviji.
Pokušajte izbjegavati već po stoti put viđene Stock fotografije. Izgledaju lažno, namješteno i smanjuju vjerodostojnost web stranice.
Ne zaboravite da svrha web stranice nije da izgleda lijepo, nego da postignete određene ciljeve.
CRO strategija #6: Na web stranicu dodajte elemente koji će povećati vrijednost stranice
Postoji niz elemenata koji će web stranici povećati vrijednost i samim time povećati stopu konverzija.
Neki od tih elemenata su:
Videozapisi. Pokažite svoj proizvod u akciji, napravite video upute ili lekcije koje olakšavaju rukovanjem proizvoda.
Jasan naslov. Naslov je obično jedna od najčitanijih stvari na odredišnim stranicama pa samim time može povećati broj konverzija
Užurbanost, hitnost. Neka vaš poziv za akciju ima ograničeno vrijeme. Dajte posjetiteljima dobar razlog zašto bi se trebali potruditi poduzeti akciju već danas.
Telefonski broj u velikom fontu. U samo zaglavlje dodajte telefonski broj koji će dodatno dati vjerodostojnost stranici.
Testimonijali - ako su vaši prošli klijenti ostavili pokoji komentar (i to pozitivan), objavite njihove pohvale!
I to bi bilo to! Ovo je naših 6 najboljih praksi za optimizaciju konverzija, a ima ih još mnogo.
Prije nego što započnete s optimizacijom stope konverzija, imajte na umu da su ove najbolje prakse za većinu i više nego uspješne. Ali opet, svaka web stranica ima jedinstvenu ciljanu publiku, jedinstvene online posjetitelje, jedinstvene ciljeve, pa rezultati ponekad mogu biti iznenađujuće nepredvidljivi.
Ako mislite da trebate pomoć u optimizaciji stope konverzija, slobodno nam se javite. Optimizacija konverzija nam je svakodnevni posao, pa ne sumnjamo da ćemo vaše konverzije dići u nebesa :)
Podijeli na:
Newsletter
Prijavite se na naš newsletter i budite u koraku s najnovijim marketinškim trendovima
Arbona Club prijava
Prednosti Arbona Club-a koje vas očekuju
Arbona blogovi
Cheatsheet
Arbona ebook
Arbona Podcast
Arbona event
Arbona doručak
Konzultacije
Arbona knjižnica
"Digitalni svemir"
-20% popusta na Arbona akademiju
Za više informacija i prijavu u Arbona Club kontaktirajte me!